Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

activity bal

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Baily

activity bal

Ongelezen bericht door Baily »

Zo heet geloof ik zo'n bal waar je brokjes in kunt doen en dan de opening verstellen om de moeilijkheidsgraad groter of kleiner te maken.

Ik heb er een aantal van voor de honden. Hartstikke leuk, vooral nu, omdat ik deze week 7 nachtdiensten heb en nu echt vandaag te moe ben om wat dan ook met ze te spelen. :mrgreen:

Maar Buck, die echt nooit iets met voernijd heeft ofzo en waar ik alles van kan ruilen of afpakken als het nodig is, gaat die bal lopen verdedigen. :eek: En er zijn er genoeg. Hij doet de andere honden niks, maar als ze in zijn buurt komen gromt hij naar ze, en lijkt het tegelijkertijd ook wel leuk te vinden en een soort spel ervan te maken, van "pak dan als je kan". Maar dat durven ze toch niet.

Zelf kan ik de bal zo van hem afpakken want ik vul hem af en toe, dus dat is leuk........... :mrgreen:

Ik heb op dit moment geen probleem met dit gedrag, zolang het maar niet erger wordt. Hij is wel erg grappig om zo te zien, nu ligt hij helemaal blij met die bal op de bank met zijn poot er over heen, om zich heen te kijken wie er eventueel leuk de bal wil hebben......... :smile: Echt grappig, en zo doorzichtig van hem.

Maar zou het ook kunnen dat dit dan een aanzet wordt dat hij zelfverzekerder wordt, of dat hij het met andere dingen ook gaat doen? Want ik ben juist erg blij dat hij dat helemaal eigenlijk niet heeft.

Dus nog wel of niet geven. Hij is er wel vreselijk blij mee als hij hem krijgt. Echt maar af en toe, omdat ik het leuk wil houden voor hem.
Zoie
Zeer actief

Re: activity bal

Ongelezen bericht door Zoie »

Baily schreef:Maar zou het ook kunnen dat dit dan een aanzet wordt dat hij zelfverzekerder wordt, of dat hij het met andere dingen ook gaat doen? Want ik ben juist erg blij dat hij dat helemaal eigenlijk niet heeft..
Luna heeft het wel, om welke reden ik b.v. Spok nooit mee naar binnen heb durven nemen. Zoë heeft ze ook een keer gebeten. Dus vanuit die optiek zou ik zeggen,je kunt er niet voorzichtig genoeg mee zijn.

Maar hier thuis geef ik spok en sien ook samen eten en kauwdingen e.d. die weleens worden verdedigd of opgeist met een grom. Ik vraag me ook af of dit verstandig is, maar ik schat in dat hier geen grote herrie van komt, en dat ze wel leren hun deel te pakken.

Dus ja, ik weet het niet. Geloof dat het een gevoelskwestie is. Zoals ik het lees zie ik er niet veel kwaad in, maar ja, wil je helemaal save spelen, moet je het niet doen.
Afbeelding
zepenko
Zeer actief

Ongelezen bericht door zepenko »

Voor een hond is er niks natuurlijkers om zijn eigen voedsel te verdedigen (onafhankelijk van zijn rang in de roedel). En elke andere hond snapt dat dan ook. Dus als alle honden de hondse gedragsregels kennen, ontstaan er geen problemen. Hooguit een keer een grom of een snauw als iemand meent dat zijn eten verdedigd moet worden.
nikaboef
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door nikaboef »

Die van mij kunnen daar soms onenigheid om hebben en dan haal ik de bal maar snel weg. Laatste week heb ik er maar 1 bijgekocht waardoor ze apart kunnen spelen met zo een bal.
Malleboe
Actief

Ongelezen bericht door Malleboe »

Is dat hetzelfde als een kong??
Ze is klein, ze is wit, ze is ontzettend ondeugend en ze kan vreselijke stink poepies laten....

CHICA!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Het hangt er vanaf hoe duidelijk je rangorde is. :wink: Als Buck geen concurentie heeft in zijn rang zou ik me niet druk maken. Het overslaan van conflicten speelt alleen als er een rangordestrijd onder ligt.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Baily

Malleboe schreef:Is dat hetzelfde als een kong??
Deze is het ongeveer. Die ik heb zijn ietsje anders maar het idee is hetzelfde.

Afbeelding

Daar kun je brokjes in doen, of kleine koekjes ofzo, en dan kun je de opening groter of kleiner maken. De hond moet dan met de bal gaan rollen (hier wordt er druk gegooid en tegen de bal aan gemept met de poten.... :mrgreen: ) en dan vallen de beloningen er uit.

Hoe kleiner de opening, hoe langer het duurt voordat de brokjes er uit zijn.
Laatst gewijzigd door Baily op 10 feb 2006 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Baily

Eline* schreef:Het hangt er vanaf hoe duidelijk je rangorde is. :wink: Als Buck geen concurentie heeft in zijn rang zou ik me niet druk maken. Het overslaan van conflicten speelt alleen als er een rangordestrijd onder ligt.
De rangorde is wel duidelijk tussen de honden. Dus dan ik laat ze er toch maar gewoon mee spelen. En ik ben er ook altijd bij als ze er mee spelen. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”