Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Viezigheid eten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

O
Actief
Contacteer:

Viezigheid eten

Ongelezen bericht door O »

Toen ik dit een tijdje geleden aan mijn dierenarts vroeg, lachtte hij eens en gaf hij als antwoord "Daar is het een hond voor.", maar ik vind het toch iets bijzonder vervelend eigenlijk.

Als ik Dixy los laat tijdens het wandelen, gaat ze altijd maar op zoek naar viezigheid zoals uitwerpselen van katten of vogels om op te eten. Ik ben voornamelijk bezorgd om haar gezondheid, en ik ben bang dat ze zo iets binnenkrijgt dat giftig, schadelijk of met iets besmet is. Als ze aangelijnd is, luistert ze naar "los" en "af", maar eens ze los is, heb ik daar geen controle meer over. Als ik naar haar toe loop, neemt zij de troep in haar bek en rent er weer mee weg, en dit herhaalt zich tot het op is. :roll: :boos:

Ik ben van plan om zo snel mogelijk met hondenschool te beginnen en ik hoop dan ook dat men mij daar kan leren hoe ik haar onder controle houd terwijl ze los is. Volgende week ga ik eens met de instructeur van een school hier in de buurt praten om eens te kijken of die school me wat lijkt en zoja, dan schrijf ik me onmiddellijk in. Heeft er iemand tot dan een tip want ik wil haar op deze manier niet meer los laten (ben bang voor haar gezondheid), en da's zo sneu voor haar om altijd aangelijnd te moeten blijven.
Laatst gewijzigd door O op 13 feb 2006 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

de mijne is zot op paarden- en koeienstront :roll: gelukkig luistert ze wel en als ik het zie en ik roep neen, dan blijft ze er wel vanaf :wink:
wat ik ooit eens gehoord heb, is dat als ze een stuk poep gegeten, je ze een eierkoek moet geven. schijnt dat ze het dan niet meer zullen eten :19: maar of het elpt weet ik niet, heb het zelf nog nooit geprobeerd :denken:
O
Actief
Contacteer:

Zou het kunnen dat die eierkoek zo zwaar op de maag valt dat ze er niet lekker van worden en dat dan met poep eten associëren?

Zou het niet schadelijk zijn, zo'n koeken? Met al die suiker en al dat vet? :denken:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

of misschien dat gewoon heel erg vies smaakt na wat poep :denken: weet het niet...
de mijne krijgt soms wel een stukje als ik er een eet, nog geen problemen mee gehad :19:
mitmig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Drie dwergpinschers en twee Thaise 'soidogs'
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door mitmig »

Misschien wil ze haar 'prooi' ruilen tegen een snoepje dat je bij je hebt? En dan wel op 't commando 'los'? :denken:
Die van ons eten de viezigheid niet op, maar gaan d'r languit in liggen rollen! :N: Lekker van die naar dooie vis of naar poep stinkende honden in huis! :roll:
Groetjes, Monique

Afbeelding
O
Actief
Contacteer:

mitmig schreef:Misschien wil ze haar 'prooi' ruilen tegen een snoepje dat je bij je hebt? En dan wel op 't commando 'los'? :denken:
Dat ga ik eens proberen. :ok: En ja "los" van "laat los", hoe dan ook, aangelijnd werkt dat allemaal prima. :smile:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Piertje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Piertje »

Ik hb dus precies hetzelfde, ze gaat veel mee naar mijn werk een geitenboerderij, maar even de andere kant op kijken, en ze heeft weer wat te pakken.
Vandaag heb ik haar betrapt op het eten van een nageboorte... Heb het grootste deel uit haar bek gepakt, en heel erg op dr lazer gegeven, gelukkig had ik haar op heterdaad.
Ze zit nu aan de riem in de stal en ik sta op negeer-stand.

Wat moet je hier nou aan doen?.... ik wordt er soms moedeloos van hoor. Ze mag niet meer zonder mij het erf of het land op, anders gaat ze eten. Ik denk vanaf nu maar helemaal onder mijn ogen blijven lopen...

Het gekke is dat ze het over genomen heeft van mijn 6 jarige bullmastiff, maar de ketting-op-de-grond-gooi methode werkte bij haar zeer goed en effectief, die vreet niet meer. :neenee:

Het is toch zo in een roedel dat de ranglaagste nooit iets mag eten zonder toestemming van de roedelleider?? :denken:
Piertje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Piertje »

ja, het is lastig, maar k geef niet op!

voor de rest van de dag doet ze heel braaf, maar moet haar gewoon goed in de gaten houen, en normaal krijgt ze de kans al niet eens om een nageboorte op te eten, maar ja het is een zorgboerderij, en niet iedereen is even netjes hier....
shadow1
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door shadow1 »

shadow van mij is ook hellemaal verzot op paardenpoep.
heb ook al alles geprobeert bij haar,zelfs eierkoek werkt niet
Afbeelding
groetjes petra,en een poot van shadow,bo en diesel
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”