Als ik Dixy los laat tijdens het wandelen, gaat ze altijd maar op zoek naar viezigheid zoals uitwerpselen van katten of vogels om op te eten. Ik ben voornamelijk bezorgd om haar gezondheid, en ik ben bang dat ze zo iets binnenkrijgt dat giftig, schadelijk of met iets besmet is. Als ze aangelijnd is, luistert ze naar "los" en "af", maar eens ze los is, heb ik daar geen controle meer over. Als ik naar haar toe loop, neemt zij de troep in haar bek en rent er weer mee weg, en dit herhaalt zich tot het op is.
Ik ben van plan om zo snel mogelijk met hondenschool te beginnen en ik hoop dan ook dat men mij daar kan leren hoe ik haar onder controle houd terwijl ze los is. Volgende week ga ik eens met de instructeur van een school hier in de buurt praten om eens te kijken of die school me wat lijkt en zoja, dan schrijf ik me onmiddellijk in. Heeft er iemand tot dan een tip want ik wil haar op deze manier niet meer los laten (ben bang voor haar gezondheid), en da's zo sneu voor haar om altijd aangelijnd te moeten blijven.