Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik sta 's ochtends op wanneer ik wil ?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Melanie 74 schreef: We hoeven er echt geen ronde van te maken want ze kijken we dan echt aan van hoe haal je het in je hoofd!
Ik had al besloten voor de pup kwam dat ik geen laatste ronde wilde. Ze ging voorheen even gauw op het veldje achter ons huis plassen, maar tegenwoordig wil ze dat niet ook niet meer. Na het eten en de koffie wordt er nog een rondje om de kerk gedaan (dat is een rondje van een minuut of twintig) en dan 's ochtends als iedereen opstaat weer even naar buiten.

Anne
@idoo
Zeer actief

Re: Ik sta 's ochtends op wanneer ik wil ?

Ongelezen bericht door @idoo »

:denken:
Laatst gewijzigd door @idoo op 23 mar 2006 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

Bij mij worden ze meestal rond 23.00 uur nog uitgelaten en dan als het weekend is en we blijven liggen tot 10 - 11 uur dan blijven de honden ook liggen :mrgreen: Als ik om 7 uur moet beginnen dan ga ik om 6 uur met ze naar buiten maar dan moet ik ze echt van bed en onder de dekens vandaan sleuren :roll: ...
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
oebel
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door oebel »

Hallo,

Sinds oudejaar heb ik ook een "plas en poep-probleem" gehad bij mijn oudste hond. Hij is er bijna 12 en door het vuurwerk was hij danig gestresseerd dat hij in huis gedaan had 's nachts. De dag erna waren er nog enkele mensen die het leuk vonden om vuurwerk af te steken met als gevolg dat ik weer kon kuisen.

Ik heb hem een paar dagen laten doen en toen er tegen het eind van de week geen beterschap in kwam heb ik gewoon zijn eten en drinken vanaf 19u00 's avonds weggenomen.

Sinsdien is het weer beter en kan ik gerust uitslapen. Tegenwoordig zet ik 's nachts terug een kleine hoeveelheid water bij hem.

Het is een kwestie van de gewoonte te doorbreken...

Groetjes,
Den Oebel
Angél
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Jack Russel en onbekende mix
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angél »

Toen we alleen Trixie hadden maakte het niet uit die wacht rustig af. Maar Jackie denkt daar anders over tussen 8.00 en 9.00 uur begint ze te piepen en dan begint Trixie te blaffen en dus staat in ieder geval een van ons op.

In de nacht zijn ze beide muisstil en eerlijk gezegd liever dat ze in de ochtend piepen dan midden in de nacht :mrgreen:
Liefs, Trixie, Jacky, Huub en Mary
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Timber blijft gewoon stil... hij dribbelt wat heen en weer en gaat wat spelen met een bot ofzo maar ik hoor hem praktisch niet...
Kan dus ook gewoon blijven liggen ...
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Geen enkel probleem, als ze 's avonds om 20.00 u de laatste keer uitgaan kunnen ze het nog tot de volgende dag 9.00 u volhouden, en dan moet ik ze nog manen :mrgreen: Maar ik ben zelf geen uitslaper :wink:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Mijn honden slapen bij ons op bed. En dat vinden ze het einde. DAarom vinden ze ook uitslapen heel fijn en hoeven ze niet persé elke dag vroeg op. Maar echt uitgebreid uitslapen kan ik toch niet. Mijn paarden moeten toch voor een bepaalde tijd gevoerd zijn. Hun spijsverteringssysteem werkt het beste volgens een regelmatig schema.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

shibby staat meestal later op als ik....
als ik om 6 uur op moet staan kan ik eerst alles doen en pas als ik mn jas aandoe om te wandelen, staat hij op.
als ik tot 4 uur in mn bed lig, ligt hij ook tot 4 uur in mn bed en als ik om 7 uur op sta, staat hij ook om 7 uur op.
wat dat betreft een ideale hond :D
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Marion. schreef:
De hond past zich volledig aan aan de baasjes. Geen ochtendmensen, dan geen ochtendhond. Ochtendmens? Dan is de hond ook vroeg aktief. Als de baasjes niet bang zijn in het donker, is de hond dat ook niet.
Wat kan het wezen hond zich toch geweldig aan ons aanpassen hè?
Helaas, hier een voorbeeld dat het niet zo is. Ik ben GEEN ochtendmens en Bram is wel een ochtendhond. Zucht.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zoek stok! schreef:
Marion. schreef:
De hond past zich volledig aan aan de baasjes. Geen ochtendmensen, dan geen ochtendhond. Ochtendmens? Dan is de hond ook vroeg aktief. Als de baasjes niet bang zijn in het donker, is de hond dat ook niet.
Wat kan het wezen hond zich toch geweldig aan ons aanpassen hè?
Helaas, hier een voorbeeld dat het niet zo is. Ik ben GEEN ochtendmens en Bram is wel een ochtendhond. Zucht.
Hier nog een. Ik ben een ochtendmens, absoluut geen avondmens. Moos is ook een ochtendhond. Als ik later opsta dan een uur of 9 ligt hij klaarwakker op bed te wachten. Als ik 1 grote teen beweeg dan springt hij likkend bovenop me als een tornado.
En dat is prima, want ik sta liever niet later op dan 9 uur. :mrgreen:
's Avonds ligt hij in coma, en ook daar hou ik van, ik ben zelf 's avonds ook altijd wat sloom.

Saar daarentegen :N: Die is meestal de hele avond wakker, rondrennen, de katten pesten, onrustig rondjes lopen.
En 's ochtends moet ze echt heeeeel rustig wakker worden. Ze is ook wel om 9 uur aardig allert al, maar dat is een bepaald ritme waar ze al van pup af aan inzit. Maar ze wordt heeeel langzaam wakker. Moos springt meteen op zo van " :cheer: :cheer: :cheer: ". Saar rekt zich eens uit, gaapt, draait zich weer om, rekt zich weer uit, gaapt weer, en dat doet ze dan vanaf 8 uur tot een uur of 9 als ze echt wakker is :mrgreen:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Moos schreef: Saar rekt zich eens uit, gaapt, draait zich weer om, rekt zich weer uit, gaapt weer, en dat doet ze dan vanaf 8 uur tot een uur of 9 als ze echt wakker is :mrgreen:
O heeeerlijk lijkt me dat! Bram heeft z'n beste uren in de ochtend terwijl ik dan blij ben dat ik vooruit kom :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zoek stok! schreef:
Moos schreef: Saar rekt zich eens uit, gaapt, draait zich weer om, rekt zich weer uit, gaapt weer, en dat doet ze dan vanaf 8 uur tot een uur of 9 als ze echt wakker is :mrgreen:
O heeeerlijk lijkt me dat! Bram heeft z'n beste uren in de ochtend terwijl ik dan blij ben dat ik vooruit kom :mrgreen:
hahaha, Moos ook hoor. Als het aan Moos ligt staan we elke dag om 7:00-7:30 op. En als ik dan dus eindelijk rond 8:30 ofzo eens opsta dan gaat hij helemaal los. Ik moet hem dan echt van me af sturen want hij doet me gewoon pijn met dat gelik en gespring.

Van Saar heb ik een beetje een ochtendhond gemaakt, gedwongen, maar ze is het niet. Als Saar mocht kiezen gingen we om 1 uur 's nachts naar bed en bleven we dan lekker tot ergens in de middag liggen. En dan af en toe even gapen en uitrekken tussendoor. Helaas voor Saar is de baas wel een ochtendmens :mrgreen:
En als we dus om 21:30-22:00 uur naar bed gaan is ze rond negenen ook echt wel wakker geworden.
Afbeelding
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Mijn honden slapen net zo lang door als ik, sterker nog als ik er dan uiteindelijk maar eens uitga, blijven ze gewoon liggen :mrgreen:

*als ze eenmaal wakker zijn, zijn ze dan dus wel mega hyper :mrgreen: *
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”