ik heb even een vraagje.
Ik heb een pupje van 17 weken(zie foto in mijn onderschrift),en hij blijft maar binnen poepen.
Hij doet het ook goed buiten,maar bijna dagelijks poept hij wel een keer binnen,ook al is hij net buiten geweest.
Het is een Beagle reutje,en die zijn wat moeilijker zindelijk te maken.Dit heb ik van meer mensen gehoord,en ook zelf meegemaakt met andere beagles van mij die ik als pup heb gehad.
Het plassen gaat best goed buiten,dat begint hij soms ook aan te geven,maar poepen geeft hij ECHT HELEMAAL NIET aan.
Wil ik nou te snel??
Hij is overigens ook al driftig aan het wisselen,zou dat er ook mee te maken kunnen hebben?
Verder is hij hartstikke lief,en luistert hij ook al behoorlijk naar commando's.,zoals zit en af.
Het is niet zo dat ik er een probleem van maak dat hij binnen wat doet,maar ik ben gewoon neuwsgierig of het eventueel makkelijk op te lossen is,maar dat ik zelf gewoon iets verkeerd doe.
Meestal doet hij het 's morgens na het uitlaten.
Ik ben dan ong. 15 minuten met hem weggeweest,en 9 van de 10 keer doet hij dan alles buiten.Als we terugkomen krijgt hij eten,en daarna gaat hij slapen of spelen.
De rest van de dag is hij goed droog binnen.
Uiteraard word er goed op hem gelet.
En als hij buiten poept of plast,dan krijgt hij altijd een snoepje en een knuffel.Als hij iets binnen doet krijgt hij dit natuurlijk niet,maar hij word ook niet gestraft ofzo.
Wel probeer ik hem te negeren tijdens het opruimen.
Wat kan ik nog anders doen?
Hebben jullie tips?
Even een update over het zindelijk worden:
Volgens mij is het bijna zover dat Bob zindelijk is!!!
Hij gaat nou 's morgens voor het eten ff plassen,en soms ook poepen.
Dan krijgt hij eten,en loopt hij het rondje mee met mijn andere honden.Ook dan plast hij vaak nog wel een keer.
Daarna houd hij het van 8 tot 11 uur makkelijk vol,en als ik naar het bos ben geweest,dan houd hij het vaak wel zo'n 4a5!! uur op voor hij weer naar buiten moet.
Tussendoor gaat hij overdag nog 1of 2 keer zonder de andere honden mee,en 's avonds meestal ook nog 2 keer buiten de twee normale uitlaatrondes.
Ik ben erg trots op hem,als ik nou terugkijk,denk ik:maakte ik me daar nou druk om
Oh ja,Bob is nou ruim 21 weken,dus in verhouding is het nog best vlot gegaan!
Groetjes Petra