Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Binnen poepen.Update,Bob is bijna zindelijk!!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Binnen poepen.Update,Bob is bijna zindelijk!!

Ongelezen bericht door petra1 »

Hoi,
ik heb even een vraagje.
Ik heb een pupje van 17 weken(zie foto in mijn onderschrift),en hij blijft maar binnen poepen.
Hij doet het ook goed buiten,maar bijna dagelijks poept hij wel een keer binnen,ook al is hij net buiten geweest.
Het is een Beagle reutje,en die zijn wat moeilijker zindelijk te maken.Dit heb ik van meer mensen gehoord,en ook zelf meegemaakt met andere beagles van mij die ik als pup heb gehad.
Het plassen gaat best goed buiten,dat begint hij soms ook aan te geven,maar poepen geeft hij ECHT HELEMAAL NIET aan.
Wil ik nou te snel??
Hij is overigens ook al driftig aan het wisselen,zou dat er ook mee te maken kunnen hebben?

Verder is hij hartstikke lief,en luistert hij ook al behoorlijk naar commando's.,zoals zit en af.

Het is niet zo dat ik er een probleem van maak dat hij binnen wat doet,maar ik ben gewoon neuwsgierig of het eventueel makkelijk op te lossen is,maar dat ik zelf gewoon iets verkeerd doe.
Meestal doet hij het 's morgens na het uitlaten.
Ik ben dan ong. 15 minuten met hem weggeweest,en 9 van de 10 keer doet hij dan alles buiten.Als we terugkomen krijgt hij eten,en daarna gaat hij slapen of spelen.
De rest van de dag is hij goed droog binnen.

Uiteraard word er goed op hem gelet.
En als hij buiten poept of plast,dan krijgt hij altijd een snoepje en een knuffel.Als hij iets binnen doet krijgt hij dit natuurlijk niet,maar hij word ook niet gestraft ofzo.
Wel probeer ik hem te negeren tijdens het opruimen.

Wat kan ik nog anders doen?
Hebben jullie tips?

Even een update over het zindelijk worden:
Volgens mij is het bijna zover dat Bob zindelijk is!!!
Hij gaat nou 's morgens voor het eten ff plassen,en soms ook poepen.
Dan krijgt hij eten,en loopt hij het rondje mee met mijn andere honden.Ook dan plast hij vaak nog wel een keer.
Daarna houd hij het van 8 tot 11 uur makkelijk vol,en als ik naar het bos ben geweest,dan houd hij het vaak wel zo'n 4a5!! uur op voor hij weer naar buiten moet.
Tussendoor gaat hij overdag nog 1of 2 keer zonder de andere honden mee,en 's avonds meestal ook nog 2 keer buiten de twee normale uitlaatrondes.
Ik ben erg trots op hem,als ik nou terugkijk,denk ik:maakte ik me daar nou druk om :mrgreen:
Oh ja,Bob is nou ruim 21 weken,dus in verhouding is het nog best vlot gegaan!

Groetjes Petra
Laatst gewijzigd door petra1 op 15 mar 2006 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik denk dat je gewoon geduld moet hebben.
De ontlasting is goed, niet dun ofzo?
Voor sommige pups is het best moeilijk en 17 weken is natuurlijk nog wel erg jong.
Ik heb momenteel een 12 jarige jack in huis en die legt ook net elke nacht iets bruins en ruikend voor me neer :mrgreen:
Deze hond is helaas nog niet zindelijk geweest in haar leven en zal het niet meer worden ook :19:

Jacqueline
Afbeelding
petra1
Zeer actief

De ontlasting is gewoon stevig.
Dus ik denk zelf ook dat ik gewoon nog af moet wachten,maar ik dacht ik vraag het gewoon even,misschien dat een van jullie een oplossing weet,of weet waarom ie het niet aan geeft als ie moet.
Vooral omdat de meeste van zijn broertjes en zusjes het wel aangeven.

Groetjes Petra
Afbeelding

Sibirianwoman
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Sibirianwoman »

Hmmm....Mijn pup doet het juist omgekeerd. Mijn pup is nu 14 weken en geeft poepen aan bij de deur, plassen soms, soms laat ie het ook gewoon lopen. Denk dat je er geen geduld mee moet hebben. Als mijn pup binnen heeft geplast pak ik hem alsnog op en zet ik hem buiten, ook al heeft ie alles al keer gedaan.
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Er zijn best wel meer hondjes die op die leeftijd nog binnen poepen.

Ik zou hem juist niet voor het eten uitlaten maar na het eten. Verder gewoon doorgaan zoals je bezig bent en dan gaat het helemaal goed komen :ok:
Afbeelding
*Annieke*
Actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder & Mechelse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door *Annieke* »

Ik denk dat je 'm ook beter na z'n eten uit kunt laten. Of voor 't eten even snel een plas, dan eten en dan wat langer naar buiten zodat hij kan poepen. :wink:

Ik heb dat met mijn hond ook gehad; die liet ik voor het eten uit, omdat ik bang was dat ze anders binnen wat zou doen, maar het gevolg daarvan was dat ze dan na het eten de tuin in ging, het gras op, en daar ging poepen. Dat was afgelopen zomer, dus toen stond de achterdeur de hele dag open. We kwamen er pas een paar weken later achter dat ze dat deed, en toen heb ik dus maar snel m'n uitlaatmomenten veranderd! :mrgreen: Sindsdien deed ze het niet meer.

Succes! :ok:
Zwitserse Witte Herder Luna, 8 jaar.
Mechelse Herder Fun, 6 maanden.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Misschien helpt het als ik zeg dat Bram (mijn hond) heel snel niet meer binnen plaste, maar voor poepen zelfs speciaal naar binnen ging. Uiteindelijk zag ik wel iets aan hem als hij ging poepen, maar ja, je kunt ook niet 24 uur per dag naar je pup kijken.

Het komt echt goed als je gewoon zo doorgaat als je nu doet! :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
petra1
Zeer actief

:zwaai Bedankt voor al jullie tips. Die van het eten voor het uitlaten was vooral een goeie.Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb :wall:
Vandaag heeft Bob tot nog toe niks binnen gedaan,dus het is een zeer goede dag!!!!

Groetjes Petra
Afbeelding

Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Ik vraag me af hoe je wil dat je hond aangeeft dat ie moet poepen. Niet alleen bij jou maar bij veel vragen over zindelijk worden.
weg gehaald zit een virus in
petra1
Zeer actief

Nou,hij geeft het nou eindelijk aan door heel hard mee te rennen als ik naar de bijkeuken ga.Daar hangt zijn riem,en daar is ook de achterdeur waardoor we altijd naar buiten gaan.
Dus met deze manier ben ik heel tevreden.
Hij geeft uiteraard niet specifiek aan dat hij moet poepen,maar wel dat hij naar buiten moet.
En daar ben ik heel blij mee.
Hij heeft nou al een tijdje niet binnen gepoept,dus voor ons allebei gaat het op deze manier erg goed!

Groetjes Petra.
Afbeelding

Akasha
nieuw lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Akasha »

Ons Ciska (ook een beagletje) was 's nachts zindelijk op 17 weken en overdag pas vanaf vijf maanden en een half. Ze heeft het nog steeds niet aan maar houdt het op tot wij er mee buiten gaan. Dat doen we dus regelmatig. Diego (duitse herder) is nog geen 3 maanden maar is al s' nachts zindelijk. Overdag geeft ie het aan door naast mij te komen zitten en naar boven te kijken... Als we er even niet zijn vinden we soms wel nog plasjes...

Ze hebben dezelfde zindelijkheidstraining gehad nochtans. Bij Ciska ben ik toen ze vijf maanden was neen beginnen te roepen als ik ze bezig zag... en dan buiten gezet. Dit heeft goed geholpen. Als ik dit bij Diego doe dan denk ik dat ie zodanig zou schrikken dat ie niks meer zou willen doen als ik het zag...

Nu is het nog wat vroeg maar als het zou blijven duren en ik zie het gebeuren zou ik neen roepen hem opnemen en buiten zijn commando geven. Dus niet meer negeren...

Het zijn nu eenmaal keikopjes hé, die beagletjes...
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”