Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oppas voor de kids en de hond

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Annelies schreef:
twinmamasilvia schreef:
Rataplan schreef:Ik denk dat als je een hond in een kooi houdt (of niet) je er toch echt s'nachts uit zou moeten om hem uit te laten omdat je anders heeel lang met een onzindelijke hond blijft zitten.
Krantzindelijk zou ik hem niet maken, laat hem gewoon naar buiten als hij aangeeft dat hij moet. Doet hij dat nog niet na elke stoeipartij, slapen, eten etc. gewoon naar buiten met je hond.
hij is in zovere zindelijk dat hij eigenlijk altijd wel alles buiten doet (nu wel ff poepen ineens maar gaat wel ovder denk ik) en meestal rond ons etenstijd een plas doet op de mat / krant. ik laat hen vlak voor ons eten nog uit maar toch moet hij rond half 6.
en een krant was een uitkomst ik deed dat eerst niet en al hij moest plassen deed hij het zomaar waar hij dan stond en sinds de krant niet meer. ik hoor hem niet altijd piepen bij de deur namelijk (bezig met de kids etc)
maar waarom geen krant dan??
Omdat hij dan niet echt zindelijk wordt...Binnen is binnen en buiten is buiten. Nu blijft hij zijn behoefte doen 'binnen het nest'. Hoe lang gebruik je die krant al...?
Klopt, het is weer afleren van de "tussenoplossing". Bij al de honden die ik gehad heb of opgevoed heb, ging ik er gewoon uit s'nachts en sta ik buiten met de hond. Ik ga dan niet op een krant staan. De ene hond pikt het eerder op dan de ander.
Een hond probeert gewoon als hij ergens een keer succes mee gehad heeft, dus als hij de kast openmaakt en er zit een grote worst in die hij op kan peuzelen, doet hij dan elke keer weer. Als hij tegen visite opspringt en daar ligt hij lekker warm op schoot en wordt hij aangehaald dan probeert hij dat de volgende keer weer. Er zitten geen achterliggende agenda's achter een hond is een hond en wil ook niet meer worden dan een hond.
Heb ik geen oppas die ik vertrouw met mijn honden of met mijn kinderen dan ga ik niet weg. Ik vind het trouwens wel heel goed van je schoonma om de kinderen niet alleen te laten omdat de hond uitgelaten moet worden. Zorg er dan voor dat er nog iemand is zodat je kinderen niet alleen zijn als de hond moet plassen.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Yvonne81 schreef:
Moos schreef:
Ik snap wel dat je soms niks zegt voor de lieve vrede, of voor wat dan ook. Maar als je dus weet dat ze zo is, dan zou ik haar dus niet alleen laten met mijn pup. De consequentie van het hebben van een pup is gewoon dat je niet kan gaan en staan waar je wilt. Als je dan dus een oppas hebt waarvan je weet dat die niet helemaal correct met jouw pup om zal gaan, dan kan je dus niet uitgaan. Jammer dan.
Ik ben niet zo streng hoor. Iemand doet je een plezier door op te passen en als hij of zij het dan leuk vindt om even op de bank te knuffelen..jammer dan.
Een hond consequent opvoeden ligt toch grotendeels aan je eigen houding...
Bovendien is het alleen maar fijn als je pup leuke associaties heeft met de oppas. Daar krijg je echt geen vervelende hond van.
Als de oppas vaker komt, of er verschillende oppassen komen die allemaal zich niet aan de regels houden is dat niet erg handig. Niet op de bank mogen is voor een pupje heel erg moeilijk; daar zit de roedel, daar wil hij bij. Het is heel knap als zo'n pupje dan doorheeft dat dat dus niet mag en braaf in de bench gaat liggen. Heb je dan een oppas die hem opeens op de bank tilt dan verwart dat zo'n pupje.

Bovendien gaat hij mij om het principe. Ik heb als regel bij de pupjes "NIET voeren als je zelf zit te eten" Ik heb Moos als pupje meegenomen naar een aantal verjaardagen zodat hij daar ook aan zou wennen. Vantevoren heb ik een speech gehouden dat er 1 gulden regel was 'NIKS aan de pup geven". Ik draai me om, en wat doet een ver familielid? Leverworst voeren aan Moos. Toen ben ik dus heel erg kwaad geworden.
Punt is, als iemand 1 regel aan zijn laars lapt ik het vertrouwen in die persoon kwijt ben v.w.b. de honden en niet weet of hij/zij andere regels ook zal gaan negeren.
Als ze willen knuffelen gaan ze maar op de grond zitten met de pup, kan ook prima. (hier mogen ze trouwens gewoon op de bank hoor)
Afbeelding
starfleet
Erelid

Re: Oppas voor de kids en de hond

Ongelezen bericht door starfleet »

twinmamasilvia schreef: ik vind het dan wel jammer, zou diesel misbruik maken van dit soort situaties?
Diesel is toch nog niet goed zindelijk, waarom zou hij dat bij de oppas ineens wel zijn?

Anne
Yvonne81
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Yvonne81 »

@ Moos
Mijn ervaring is anders.
Een vriend van me stopt mijn hond altijd lekkers toe tijdens het eten. Resultaat is dat ze altijd bij hem zit te bedelen. Nooit bij mij, want van mij krijgt ze niets.
Een andere vriendin doet altijd heel maf tegen Sterre....hoog praten, springen en gek doen. Sterre hoeft 'r maar te zien en ze draait door...maar niet bij de andere visite.
Iemand anders is bang voor honden en bij hem gaat ze nooit kijken, is toch niks aan.
Misschien is mijn hond een uitzondering, maar ze weet snel genoeg wat ze bij welke persoon kan verwachten en ik heb zelden problemen ondervonden van de inconsequente houding van mijn bezoek of oppas. :19:
Natuurlijk heb ik ook grenzen, maar die liggen meer op het vlak van veiligheid of gezondheid. Mijn oppas hoeft mijn hond niet op te voeden...die mag het gewoon leuk hebben.
Veel groetjes van Yvonne en Sterre
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Yvonne81 schreef:@ Moos
Mijn ervaring is anders.
Een vriend van me stopt mijn hond altijd lekkers toe tijdens het eten. Resultaat is dat ze altijd bij hem zit te bedelen. Nooit bij mij, want van mij krijgt ze niets.
Een andere vriendin doet altijd heel maf tegen Sterre....hoog praten, springen en gek doen. Sterre hoeft 'r maar te zien en ze draait door...maar niet bij de andere visite.
Iemand anders is bang voor honden en bij hem gaat ze nooit kijken, is toch niks aan.
Misschien is mijn hond een uitzondering, maar ze weet snel genoeg wat ze bij welke persoon kan verwachten en ik heb zelden problemen ondervonden van de inconsequente houding van mijn bezoek of oppas. :19:
Natuurlijk heb ik ook grenzen, maar die liggen meer op het vlak van veiligheid of gezondheid. Mijn oppas hoeft mijn hond niet op te voeden...die mag het gewoon leuk hebben.
Nou, na die ene keer leverworst is pupje Moos begonnen met bedelen bij elke vreemdeling op verjaardagen hoor. Bij mij bedelen ze inderdaad niet, want ik geef ze nooit wat als ik zelf zit te eten. Maar pupje Moos zag echt het verschil niet tussen die ene vreemdeling die leverworst gaf en een andere vreemdeling een verjaardag later. Ik heb het er nu wel praktisch uit, maar dat heeft maanden, zo niet jaren gekost vanwege 1 iemand die hem toch wat toestopte.

Tuurlijk merken ze ook wel verschil tussen personen; ze reageren hier ook feilloos op die mevrouw in het bos die altijd koekjes geeft.
Maar als pupje zijn er bepaalde regels die ze moeten leren. En dan gaat het niet om iemand die leuker doet dan anderen, of om iemand die saai is. Dat zijn geen regels, dat zijn personen die leuk zijn omdat ze koekjes hebben of omdat ze gek doen. (of omdat ze wat lekkers toestoppen in huis)

Stel, je hebt bij jullie als regel "de hond mag niet boven komen", en jouw visite wil zo graag je pup mee naar boven nemen. Dan zeg je, "ja hoor doe maar, als jullie dat zo leuk vinden"?
Of de regel is "de hond eet niet uit de koelkast". Zeg je dan tegen de oppas "als jij daarvan geniet mag hij met zijn kop in de koelkast en wat eten eruit jatten hoor" ?

De oppas kan het ook heel leuk hebben met de pup zonder jouw regels aan de lars te lappen. Je hebt het zelf ook leuk met de pup zonder dat hij op de bank mag, waarom zou de oppas het dan opeens alleen maar leuk kunnen hebben als hij wel op de bank mag?

Ik vind trouwens dat er ook een verschil zit tussen een pup en een volwassen hond. De volwassen hond heeft de regels al prima door, als het een keer anders gaat is dat niet zo heel erg. De pup moet alle regels nog leren.
Afbeelding
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

twinmamasilvia schreef:
Moos schreef:
twinmamasilvia schreef:
weet je wat het ergste is, ik ben het volkomen met je eens maar een watje want uiteindelijk wijk ik tegenover haar van mijn standpunt af.
en dat met dat eten speelde al de hele week. (maar da's een andere topic)
Ja, dat weet ik dat dat eten al de hele week speelde, vandaar ook dat ik dat niet zo vreselijk vond :wink:

Ik snap wel dat je soms niks zegt voor de lieve vrede, of voor wat dan ook. Maar als je dus weet dat ze zo is, dan zou ik haar dus niet alleen laten met mijn pup. De consequentie van het hebben van een pup is gewoon dat je niet kan gaan en staan waar je wilt. Als je dan dus een oppas hebt waarvan je weet dat die niet helemaal correct met jouw pup om zal gaan, dan kan je dus niet uitgaan. Jammer dan.
bij wie weet je dat wel dan?
mijn schoonzusje pas volgende week op al ik ga stappen en heeft zelf een hond die bij haar moeder woont en heeft hem ook zelf opgevoed maar niet op de manier zoals ik mijn pup opvoed.
dus dan heb ik als regel niet voeren uit de hand, springen en traplopen dat soort dingen en slapen in de bench enzo.
Hoi
Misschien, heel misschien, moet je nu even veel tijd aan je pup besteden en dit niet overlaten aan derden of het moet niet anders kunnen, maar ik
lees dat nu je schoonzusje weer gaat oppassen als jij gaat STAPPEN :denken: Je kan niet van derden verwachtten dat zij alles doen zoals jij dat wilt met je pup, in de eerste plaats is het nu de tijd om hem alles te leren en door steeds een ander dat af en toe te laten doen, is ook verwarrend voor je pup............ en het is je eigen verantwoordelijkheid, jij wilde toch een pup en dan zouden zaken als stappen even niet kunnen..............
Maar dat is mijn mening :wink:
Yvonne81
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Yvonne81 »

Moos schreef:Stel, je hebt bij jullie als regel "de hond mag niet boven komen", en jouw visite wil zo graag je pup mee naar boven nemen. Dan zeg je, "ja hoor doe maar, als jullie dat zo leuk vinden"?
Of de regel is "de hond eet niet uit de koelkast". Zeg je dan tegen de oppas "als jij daarvan geniet mag hij met zijn kop in de koelkast en wat eten eruit jatten hoor" ?
hoewel ik het koelkast-scenario niet zo fris vindt, zou ik er verder niet zo mee zitten idd. Ik zou ze wel even wijzen op het feit dat ze de hond bepaald gedrag aanleren in hun gezelschap wat later misschien niet zo op prijs gesteld wordt.

Verder is mijn hond niet op verjaardagen en komt ze zelden in aanraking met totaal vreemde mensen, dus dat verschilt inderdaad met jouw situatie.

Ik vind jouw houding verder prima hoor...maar ik wil maar zeggen dat je geen slechte baas hoeft te zijn als je leuk op stap gaat zonder de perfecte gehoorzame oppas. Je hebt nu eenmaal niet alles in de hand en ik vind het belangrijker dat mijn hond en de oppas een ontspannen en gezellige avond hebben. Dat kan natuurlijk ook met opgelegde regels, maar ik zie geen noodzaak om daarvoor thuis te blijven of zelfs ruzie te maken met je oppas.
Veel groetjes van Yvonne en Sterre
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Yvonne81 schreef:
hoewel ik het koelkast-scenario niet zo fris vindt, zou ik er verder niet zo mee zitten idd. Ik zou ze wel even wijzen op het feit dat ze de hond bepaald gedrag aanleren in hun gezelschap wat later misschien niet zo op prijs gesteld wordt.
Daar kan ik me dus niks bij voorstellen, met alle respect :wink:
Mijn hond mag niet in de koelkast zitten, klaar. En dus ook niet als de visite dat wil omdat ze dat zo leuk lijkt. Maar, zoals ik al eerder aangaf, er zit bij mij ook een wezenlijk verschil tussen een volwassen hond en een pup. Ik vind het onnodig verwarren van een klein pupje als je de visite of oppas andere regels laat hanteren. Ik snap dan niet zo goed waarom het genot van de visite of de oppas belangrijker is dan de gemoedsrust van een pupje.
Ik vind jouw houding verder prima hoor...maar ik wil maar zeggen dat je geen slechte baas hoeft te zijn als je leuk op stap gaat zonder de perfecte gehoorzame oppas. Je hebt nu eenmaal niet alles in de hand en ik vind het belangrijker dat mijn hond en de oppas een ontspannen en gezellige avond hebben. Dat kan natuurlijk ook met opgelegde regels, maar ik zie geen noodzaak om daarvoor thuis te blijven of zelfs ruzie te maken met je oppas.
Nee, dat heb ik ook tegen de TS gezegd. Het zijn keuzes die je maakt. Als jij de keuze maakt dat je liever gaat stappen terwijl je pupje bij iemand thuis is waarvan je weet dat ze dingen anders gaat doen dan jij, prima. Moet iedereen voor zichzelf weten.
Alleen dan vind ik dat je niet achteraf hier kan komen miepen over dat je schoonmoeder dingen fout heeft gedaan. Je hebt zelf die keuze gemaakt om haar op te laten passen, terwijl de TS schijnbaar (door ervaring met de kinderen) wel wist dat ze de regels niet zo nauw zou nemen. Dan moet je niet achteraf gaan lopen zeuren vind ik.
Afbeelding
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Silvia »

Djinny schreef:
twinmamasilvia schreef:hij doet het niet zomaar op de krant eerst gaat hij erop staan piepen voor een plas en blaf voor een poep. duurt het te lang dan plast hij, poep houd hij wel netjes op.
Als je dat weet, waarom zet je hem dan niet gewoon meteen buiten?
omdat ik twee kids heb en geen 3 dingen tegelijk kan dus de hond moet helaas wel eens wachten en mijn kids soms ook.
Groetjes Silvia en Diesel
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Annelies schreef:Bij nader inzien denk ik dat het allemaal niets met de oppas te maken heeft.
Silvia, nog geen twee weken geleden lees ik dit van je http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... t=#1684438 en dit een aantal dagen geleden http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=82213

Beetje verwarrend allemaal. :denken:
wat heeft dat ermee te maken?
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Rataplan schreef:
Annelies schreef:
twinmamasilvia schreef:
Rataplan schreef:Ik denk dat als je een hond in een kooi houdt (of niet) je er toch echt s'nachts uit zou moeten om hem uit te laten omdat je anders heeel lang met een onzindelijke hond blijft zitten.
Krantzindelijk zou ik hem niet maken, laat hem gewoon naar buiten als hij aangeeft dat hij moet. Doet hij dat nog niet na elke stoeipartij, slapen, eten etc. gewoon naar buiten met je hond.
hij is in zovere zindelijk dat hij eigenlijk altijd wel alles buiten doet (nu wel ff poepen ineens maar gaat wel ovder denk ik) en meestal rond ons etenstijd een plas doet op de mat / krant. ik laat hen vlak voor ons eten nog uit maar toch moet hij rond half 6.
en een krant was een uitkomst ik deed dat eerst niet en al hij moest plassen deed hij het zomaar waar hij dan stond en sinds de krant niet meer. ik hoor hem niet altijd piepen bij de deur namelijk (bezig met de kids etc)
Omdat hij dan niet echt zindelijk wordt...Binnen is binnen en buiten is buiten. Nu blijft hij zijn behoefte doen 'binnen het nest'. Hoe lang gebruik je die krant al...?
Klopt, het is weer afleren van de "tussenoplossing". Bij al de honden die ik gehad heb of opgevoed heb, ging ik er gewoon uit s'nachts en sta ik buiten met de hond. Ik ga dan niet op een krant staan. De ene hond pikt het eerder op dan de ander.
Een hond probeert gewoon als hij ergens een keer succes mee gehad heeft, dus als hij de kast openmaakt en er zit een grote worst in die hij op kan peuzelen, doet hij dan elke keer weer. Als hij tegen visite opspringt en daar ligt hij lekker warm op schoot en wordt hij aangehaald dan probeert hij dat de volgende keer weer. Er zitten geen achterliggende agenda's achter een hond is een hond en wil ook niet meer worden dan een hond.
Heb ik geen oppas die ik vertrouw met mijn honden of met mijn kinderen dan ga ik niet weg. Ik vind het trouwens wel heel goed van je schoonma om de kinderen niet alleen te laten omdat de hond uitgelaten moet worden. Zorg er dan voor dat er nog iemand is zodat je kinderen niet alleen zijn als de hond moet plassen.
ik laat diesel altijd savond uit terwijl de kids in bed liggen. wat is daar mis mee? ik heb eventueel ook nog een babyfon die je mee zou kunnen nemen tot 400 meter en ik woon aan de velden dus geen probleem hoor.
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
Yvonne81 schreef:
Daar kan ik me dus niks bij voorstellen, met alle respect :wink:
Mijn hond mag niet in de koelkast zitten, klaar. En dus ook niet als de visite dat wil omdat ze dat zo leuk lijkt. Maar, zoals ik al eerder aangaf, er zit bij mij ook een wezenlijk verschil tussen een volwassen hond en een pup. Ik vind het onnodig verwarren van een klein pupje als je de visite of oppas andere regels laat hanteren. Ik snap dan niet zo goed waarom het genot van de visite of de oppas belangrijker is dan de gemoedsrust van een pupje.
Nee, dat heb ik ook tegen de TS gezegd. Het zijn keuzes die je maakt. Als jij de keuze maakt dat je liever gaat stappen terwijl je pupje bij iemand thuis is waarvan je weet dat ze dingen anders gaat doen dan jij, prima. Moet iedereen voor zichzelf weten.
Alleen dan vind ik dat je niet achteraf hier kan komen miepen over dat je schoonmoeder dingen fout heeft gedaan. Je hebt zelf die keuze gemaakt om haar op te laten passen, terwijl de TS schijnbaar (door ervaring met de kinderen) wel wist dat ze de regels niet zo nauw zou nemen. Dan moet je niet achteraf gaan lopen zeuren vind ik.
maar dan zou het dus beteklenen dat ik het komende jaar nergens meer zonder hond heen kan...? nou nee zo ga ik dus niet leven ook niet voor een jaar.
ik kan het toch wel jammer vinden dat hij 2x binnen heeft geplast en tegelijk lekker valentijn vieren buiten de deur. of kan dat absoluut niet? ik weet dat jij anders zou handelen maar ik zou niet weten waarom ik mijn hele leven moet opgeven voor diesel.

de oppas(sen) hebben het beste voor met hem en doen op dat moment wat hun het beste lijkt ook al kan het een beetje afwijken van mijn opvoeding. Mijn vriend en ik hebben ook soms verschillende meningen over opvoeding hoor zowel met diesel als met jeremy en Damien
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

twinmamasilvia schreef:
Rataplan schreef:
Annelies schreef:
twinmamasilvia schreef: hij is in zovere zindelijk dat hij eigenlijk altijd wel alles buiten doet (nu wel ff poepen ineens maar gaat wel ovder denk ik) en meestal rond ons etenstijd een plas doet op de mat / krant. ik laat hen vlak voor ons eten nog uit maar toch moet hij rond half 6.
ik laat diesel altijd savond uit terwijl de kids in bed liggen. wat is daar mis mee? ik heb eventueel ook nog een babyfon die je mee zou kunnen nemen tot 400 meter en ik woon aan de velden dus geen probleem hoor.
Ik bedoel met uitlaten niet aan de overkant een plas laten doen, maar een echte wandeling. Er kan je iets over komen en niemand die dan weet dat je kinderen alleen liggen te slapen.
Je hoeft je leven ook niet op te geven voor Diesel maar een keer je bed uit snachts is wel leuk voor hem, zodat hij niet in zijn ontlasting en plas hoeft te liggen. Je krijgt enorm veel tips over zindelijkheid en hoe dat het snelste verloopt, komt elke keer weer met vragen en je doet er verder niets mee. Vraag er dan niet naar!
Ik quote het even voor de duidelijkheid.
Waarom wassen jullie je hond zo veel?

omdat ik hem dan vies vind en stinkt dan ook. hij plast nog wel eens snachts in zijn bench en slaapt er dan lekker in verder en vervolgends heb ik een wandelende pisbak rondlopen.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

als wij bij mn ouders zijn dan hebben we vaak Ghaya en Hera bij ons. Ghaya is erg gemakkelijk, gaat gewoon liggen en luistert prima naar iedereen. Die laat ik dus rustig bij hen achter als ik even het dorp in ga.
hera is toch wat moeilijker, heb dan ook alitjd een bench bij me en daar gaat ze dan in met de mededeling dat ze haar er niet uit moeten halen.
Hera weet precies bij wie ze dingen wel of niet kan flikken, dan gaat ze bijv. op de bank liggen (wat daar niet mag), deuren openen enz, proberen naar buiten te sneaken, eten jatten e.d.
Daarbij vind ik hera niet bepaald 'leuk' met mijn broer (ze rijdt op hem, probeert hem afentoe zelfs te corrigeren) dus die wil ik gewoon niet zonder mijn toezicht samen los hebben.

En verder past er nooit iemand op ze die ik niet ken of die niet met honden over weg kan. Daar heb ik de honden niet naar.
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

twinmamasilvia schreef:
Annelies schreef:Bij nader inzien denk ik dat het allemaal niets met de oppas te maken heeft.
Silvia, nog geen twee weken geleden lees ik dit van je http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... t=#1684438 en dit een aantal dagen geleden http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=82213

Beetje verwarrend allemaal. :denken:
wat heeft dat ermee te maken?
Dat je het feit dat Diesel binnen heeft geplast en zijn bench heeft vervuild koppelt aan de oppas, terwijl je andere berichten aangeven dat Diesel behoorlijke zindelijkheidsproblemen heeft. Ik leg het nog even uit:

Je verontwaardiging over die plasjes e.d. begrijp ik dus niet; volgens mij is het zo'n beetje dagelijkse 'kost' voor je...
Her en der lees ik nl. berichten van je over de onzindelijkheid van Diesel: "Diesel poept opeens weer binnen"....vervolgens ga je een avondje uit en laat een oppas komen en als Diesel dan de boel niet droog heeft gehouden koppel je het aan de oppas. Dat bedoel ik...
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

twinmamasilvia schreef: ik laat hen vlak voor ons eten nog uit maar toch moet hij rond half 6.
Maar waarom ga je dan niet rond half 6, lijkt me juist makkelijk als je de tijden dat hij moet poepen weet. Met een pup moet je dus je tijden aanpassen omdat hij nog te jong is om het op te houden.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ik ben nogal kieskeurig over wie ik op mijn hond laat passen.
In de praktijk komt het erop neer dat eigenlijk alleen mijn moeder dat doet.
En dat is wel een probleem eigenlijk, stel dat zij niet kan, dan hebben we hier gewoon een probleem.

Ameno is ook geen hond die zomaar bij iedereen kan. Ze heeft een hekel aan vreemde mensen in haar huis. Dus dat gaat niet goed.
Ameno zou wel bij iemand anders kunnen logeren als deze persoon een hond goed kan "lezen" en bij voorkeur bij andere honden. Dan gaat het wel goed.

Ik denk dat je hond gewoon gestresst is geweest en daarom niet heeft geplast/gepoept. Misschien een beetje opbouwen dat Diesel dat hij aan dit soort situaties went?
Daarnaast vind ik dat het zindelijk maken van een pup met krantjes in huis alleen maar averechts werkt, tenzij je wilt dat je hond de rest van zijn leven op een krant gaat piesen in huis.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

twinmamasilvia schreef:
omdat ik twee kids heb en geen 3 dingen tegelijk kan dus de hond moet helaas wel eens wachten en mijn kids soms ook.
De hond wel. maar jij hebt een pup en die kan niet wachten, als hij moet dan moet hij. Dan moet je het ook geen probleem vinden dat hij nog steeds binnen poept en plast.

Anne
saffie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door saffie »

Dus als ik het goed begrijp geeft Diesel het aan wanneer hij moet plassen of poepen, en je weet ongeveer hoe laat hij elke keer naar buiten moet, maar omdat je hem niet altijd direct buiten kunt zetten moet hij dan maar binnen plassen op de krant of de mat.
Ik snap dat het lastig is met kinderen erbij en dat je niet alles tegelijk kunt doen, maar ik zou toch gewoon proberen elke keer als hij het aangeeft hem snel buiten zetten de komende tijd, het kan best zijn dat hij dan heel snel zindelijk is. Eigenlijk is hij al zindelijk dus, want hij heeft door dat het niet binnen moet, want hij geeft immers aan dat hij naar buiten wil.
Pupjes kunnen nou eenmaal de boel niet ophouden, elke keer als hij het noodgedwongen binnen moet doen lijkt mij juist slecht voor zijn hele zindelijkeidsbesef.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

saffie schreef:Pupjes kunnen nou eenmaal de boel niet ophouden, elke keer als hij het noodgedwongen binnen moet doen lijkt mij juist slecht voor zijn hele zindelijkeidsbesef.
Hoezo? Kindjes zijn toch ook na een paar weken al zindelijk? Vandaar dat luiers zo duur zijn... je hebt ze maar zó kort nodig dat ze van die paar pakken verkoop hun winst moeten halen :mrgreen:

Silvia, een puppenhondje is een baby. Die weet niet vanzelf hoe alles hoort in nette mensenogen. Dat moet je hem leren. Gun hem die tijd, en leer hem dat :wink:
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

saffie schreef:Dus als ik het goed begrijp geeft Diesel het aan wanneer hij moet plassen of poepen, en je weet ongeveer hoe laat hij elke keer naar buiten moet, maar omdat je hem niet altijd direct buiten kunt zetten moet hij dan maar binnen plassen op de krant of de mat.
Ik snap dat het lastig is met kinderen erbij en dat je niet alles tegelijk kunt doen, maar ik zou toch gewoon proberen elke keer als hij het aangeeft hem snel buiten zetten de komende tijd, het kan best zijn dat hij dan heel snel zindelijk is. Eigenlijk is hij al zindelijk dus, want hij heeft door dat het niet binnen moet, want hij geeft immers aan dat hij naar buiten wil.
Pupjes kunnen nou eenmaal de boel niet ophouden, elke keer als hij het noodgedwongen binnen moet doen lijkt mij juist slecht voor zijn hele zindelijkeidsbesef.
heb je ook gelijk in hoor en ik weet het het is een beetje dubbel allemaal. gisteren heb ik alle tijden een beetje verschoven en wat ik merkte is dat diesel eigenlijk zo goed als zindelijk is want hij deed alles buiten en heeft dus niks binnen gedaan, ik had de krant weg gehaald en toen hij moest plassen liep hij een beetje te ijsberen en te kreunen. de kinderen waren een beetje ontregeld maar Diesel heeft het goed gedaan.
Alles komt goed
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”