Klopt, het is weer afleren van de "tussenoplossing". Bij al de honden die ik gehad heb of opgevoed heb, ging ik er gewoon uit s'nachts en sta ik buiten met de hond. Ik ga dan niet op een krant staan. De ene hond pikt het eerder op dan de ander.Annelies schreef:Omdat hij dan niet echt zindelijk wordt...Binnen is binnen en buiten is buiten. Nu blijft hij zijn behoefte doen 'binnen het nest'. Hoe lang gebruik je die krant al...?twinmamasilvia schreef:hij is in zovere zindelijk dat hij eigenlijk altijd wel alles buiten doet (nu wel ff poepen ineens maar gaat wel ovder denk ik) en meestal rond ons etenstijd een plas doet op de mat / krant. ik laat hen vlak voor ons eten nog uit maar toch moet hij rond half 6.Rataplan schreef:Ik denk dat als je een hond in een kooi houdt (of niet) je er toch echt s'nachts uit zou moeten om hem uit te laten omdat je anders heeel lang met een onzindelijke hond blijft zitten.
Krantzindelijk zou ik hem niet maken, laat hem gewoon naar buiten als hij aangeeft dat hij moet. Doet hij dat nog niet na elke stoeipartij, slapen, eten etc. gewoon naar buiten met je hond.
en een krant was een uitkomst ik deed dat eerst niet en al hij moest plassen deed hij het zomaar waar hij dan stond en sinds de krant niet meer. ik hoor hem niet altijd piepen bij de deur namelijk (bezig met de kids etc)
maar waarom geen krant dan??
Een hond probeert gewoon als hij ergens een keer succes mee gehad heeft, dus als hij de kast openmaakt en er zit een grote worst in die hij op kan peuzelen, doet hij dan elke keer weer. Als hij tegen visite opspringt en daar ligt hij lekker warm op schoot en wordt hij aangehaald dan probeert hij dat de volgende keer weer. Er zitten geen achterliggende agenda's achter een hond is een hond en wil ook niet meer worden dan een hond.
Heb ik geen oppas die ik vertrouw met mijn honden of met mijn kinderen dan ga ik niet weg. Ik vind het trouwens wel heel goed van je schoonma om de kinderen niet alleen te laten omdat de hond uitgelaten moet worden. Zorg er dan voor dat er nog iemand is zodat je kinderen niet alleen zijn als de hond moet plassen.