J.S. schreef:Marja schreef:Wauw!!! Top zeg, heerlijk voor jullie en voor StenJ.S. schreef:Ja, ik ging jullie, zodra ik thuis was van mijn werk, laten weten hoe het stond! Maar Sten heeft daar effe anders over beslist! Heb eerst een uurtje de garage mogen opkuisen...![]()
![]()
Enfin... Vannacht heeft Sten voor de eerste maal een nacht helemaal alleen geslapen in de woonkamer. En hij heeft zich gedragen! Niks van schade, geen gejank, geen gekrab deze ochtend! Schitterend! Mijn rugje is hem dankbaar, na 3 nachten op de zetel!![]()
![]()
Maar wat is opkuisen? Has hij een bende gemaakt in de garage
Jep, de stof en de vulling uit zijn zetel verscheurd en heel wat papier in 1000-en stukjes gebeten!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lawaai maken 's morgens....
Moderator: moderatorteam
-
Marja
- Zeer actief
groetjes Marja Zara en Stapper

-
J.S.
- Vaste gebruiker
't Is niks! Ik kan er zelf ook wel mee lachen, hoewel ik toch liever andere dingen doe als ik thuiskom!Marja schreef:J.S. schreef:Marja schreef:Wauw!!! Top zeg, heerlijk voor jullie en voor StenJ.S. schreef:Ja, ik ging jullie, zodra ik thuis was van mijn werk, laten weten hoe het stond! Maar Sten heeft daar effe anders over beslist! Heb eerst een uurtje de garage mogen opkuisen...![]()
![]()
Enfin... Vannacht heeft Sten voor de eerste maal een nacht helemaal alleen geslapen in de woonkamer. En hij heeft zich gedragen! Niks van schade, geen gejank, geen gekrab deze ochtend! Schitterend! Mijn rugje is hem dankbaar, na 3 nachten op de zetel!![]()
![]()
Jep, de stof en de vulling uit zijn zetel verscheurd en heel wat papier in 1000-en stukjes gebeten!sorry.............
-
Marja
- Zeer actief
Ik lach omdat ik weet wat het is!!J.S. schreef:'t Is niks! Ik kan er zelf ook wel mee lachen, hoewel ik toch liever andere dingen doe als ik thuiskom!Marja schreef:J.S. schreef:Marja schreef: Wauw!!! Top zeg, heerlijk voor jullie en voor Sten![]()
Jep, de stof en de vulling uit zijn zetel verscheurd en heel wat papier in 1000-en stukjes gebeten!sorry.............
Hier hebben ze hele boekenkasten leeggehaald, banken en tafels stuk gevreten, kastjes opengemaakt en leeg geroofd, echt heel vreselijk.
toen Stapper er net overheen gegroeid was kregen we Zara erbij, begon het weer van voor af aan
Ze zijn nu vier en half en twee en half en sinds een half jaar wordt er helemaal niets meer gesloopt hier
Er is hoop voor je

-
J.S.
- Vaste gebruiker
Oef, nog maar 15 maanden te gaan!Marja schreef:Ik lach omdat ik weet wat het is!!J.S. schreef: 't Is niks! Ik kan er zelf ook wel mee lachen, hoewel ik toch liever andere dingen doe als ik thuiskom!
Hier hebben ze hele boekenkasten leeggehaald, banken en tafels stuk gevreten, kastjes opengemaakt en leeg geroofd, echt heel vreselijk.
toen Stapper er net overheen gegroeid was kregen we Zara erbij, begon het weer van voor af aan![]()
Ze zijn nu vier en half en twee en half en sinds een half jaar wordt er helemaal niets meer gesloopt hier![]()
Er is hoop voor je
-
Marja
- Zeer actief
Ach.....dat is te overzien, toch?J.S. schreef:Oef, nog maar 15 maanden te gaan!Marja schreef:Ik lach omdat ik weet wat het is!!J.S. schreef: 't Is niks! Ik kan er zelf ook wel mee lachen, hoewel ik toch liever andere dingen doe als ik thuiskom!
toen Stapper er net overheen gegroeid was kregen we Zara erbij, begon het weer van voor af aan![]()
Ze zijn nu vier en half en twee en half en sinds een half jaar wordt er helemaal niets meer gesloopt hier![]()
Er is hoop voor je

-
J.S.
- Vaste gebruiker
Net nog!Marja schreef:Ach.....dat is te overzien, toch?J.S. schreef:Oef, nog maar 15 maanden te gaan!Marja schreef:Ik lach omdat ik weet wat het is!!J.S. schreef: 't Is niks! Ik kan er zelf ook wel mee lachen, hoewel ik toch liever andere dingen doe als ik thuiskom!
Er is hoop voor je
-
J.S.
- Vaste gebruiker
-
twister_storm
- Actief
-
Addy
Wat geef je hem in de garage als je weg moet om te werken ? heeft hij speeltjes, een goed gevulde kong, een bal die je kan vullen met brokjes zodat hij even bezig is ? Wat ik bedoel is er voldoende afleiding voor hem ?J.S. schreef:Jep, de stof en de vulling uit zijn zetel verscheurd en heel wat papier in 1000-en stukjes gebeten!Marja schreef:Wauw!!! Top zeg, heerlijk voor jullie en voor StenJ.S. schreef:Ja, ik ging jullie, zodra ik thuis was van mijn werk, laten weten hoe het stond! Maar Sten heeft daar effe anders over beslist! Heb eerst een uurtje de garage mogen opkuisen...![]()
![]()
![]()
-
J.S.
- Vaste gebruiker
Hij heeft wat speeltjes (dik touw met knoop in, 2 ballen, hout om op te knagen,...), maar die interesseren hem na nen tijd natuurlijk nie meer, gewenning zeker? Soms geef ik hem een plastiek fles, met daarin wat hondenkoekjes, daar is hij dan wel een tijdje zoet mee...Addy schreef:Wat geef je hem in de garage als je weg moet om te werken ? heeft hij speeltjes, een goed gevulde kong, een bal die je kan vullen met brokjes zodat hij even bezig is ? Wat ik bedoel is er voldoende afleiding voor hem ?J.S. schreef:Jep, de stof en de vulling uit zijn zetel verscheurd en heel wat papier in 1000-en stukjes gebeten!Marja schreef:Wauw!!! Top zeg, heerlijk voor jullie en voor StenJ.S. schreef:Ja, ik ging jullie, zodra ik thuis was van mijn werk, laten weten hoe het stond! Maar Sten heeft daar effe anders over beslist! Heb eerst een uurtje de garage mogen opkuisen...![]()
![]()
![]()
Meer afleiding zou hij idd wel kunnen gebruiken. 'k Zou wat inventiever moeten zijn daarin en dingen vinden waar hij inderdaad wat langer mee bezig kan zijn.
Wat is een kong?
-
Addy
-
J.S.
- Vaste gebruiker
-
J.S.
- Vaste gebruiker
Het klinkt niet alleen goed! Het werkt ook fantastisch!J.S. schreef:Aha, thx! Klinkt goed!Addy schreef:een kong is een soort rubberen bal met een gat in, dat stop je vol met bijv. brokjes en smeerkaas en andere lekkere smeerbare dingen, honden vinden het heerlijk om al die lekkertjes eruit te krijgen en zijn er een tijdje zoet mee, is een leuke afleiding voor ze
Hij is er dol op! We geven hem de Kong ook als hij gewoon bij ons is in de living, zodat hij het niet gaat associëren met 'wegzijn van de baasjes' (stond ook op de site van Kong als ik mij niet vergis).
De zetel sloopt hij heel wat minder sinds hij de Kong krijgt als wij weg zijn!
-
J.S.
- Vaste gebruiker
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
-
J.S.
- Vaste gebruiker
-
J.S.
- Vaste gebruiker
Of toch weer niet...J.S. schreef:Dat is het ook!Inge O schreef:klinkt prima!
![]()
Vanmiddag kwam ik thuis... 't Was hier een kleine ravage!
* CD's uit het rek gehaald en zelfs opgegeten! Ik vind de restanten niet terug. Doosjes en boekjes van CD's kapot gebeten.
* In de plant gekrabt.
* Mijn oplader van de GSM kapot gebeten.
* Papier uit de papierbak gehaald en in stukskes gebeten.
* Stukken uit zijn zetel gebeten.
Pfff....
Laatst gewijzigd door J.S. op 18 feb 2006 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
een labrador van 8 maanden , ik weet er alles van. Ik heb hier twee labradors waarvan er een alles sloopte wat hem voor de bek kwam en helaas, het gaat pas over als ze een jaar of 3 a 4 zijn. Tenminste bij Ivan wel.
Als hij trouwens CD hoesjes kapot heeft gevreten, geef hem dan wel reepkoek om de stukjes hard plastic in te kapselen in zijn maag, anders heb je nog kans op beschadigingen ook in de darmen. Dat hebben wij ook al mogen meemaken.
De honden slapen hier in de gang, onze gang is ruim genoeg, daar leg ik kussen neer en speeltjes en ik hoor ze, als er wat is. Misschien is dat toch ook een optie?, en anders gewoon bij je op de slaapkamer
.
Als hij trouwens CD hoesjes kapot heeft gevreten, geef hem dan wel reepkoek om de stukjes hard plastic in te kapselen in zijn maag, anders heb je nog kans op beschadigingen ook in de darmen. Dat hebben wij ook al mogen meemaken.
De honden slapen hier in de gang, onze gang is ruim genoeg, daar leg ik kussen neer en speeltjes en ik hoor ze, als er wat is. Misschien is dat toch ook een optie?, en anders gewoon bij je op de slaapkamer

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
J.S.
- Vaste gebruiker
Wat is reepkoek? Misschien kennen wij dat in België wel onder een andere benaming...Jacky schreef:een labrador van 8 maanden , ik weet er alles van. Ik heb hier twee labradors waarvan er een alles sloopte wat hem voor de bek kwam en helaas, het gaat pas over als ze een jaar of 3 a 4 zijn. Tenminste bij Ivan wel.
De honden slapen hier in de gang, onze gang is ruim genoeg, daar leg ik kussen neer en speeltjes en ik hoor ze, als er wat is. Misschien is dat toch ook een optie?, en anders gewoon bij je op de slaapkamer.
's Nachts is het probleem niet. Dan is hij goed uitgeteld van 's avonds actief te zijn. Dit is nu overdag gebeurd terwijl ik aan het werken was.
-
J.S.
- Vaste gebruiker
Ja, we waren ook wel verschoten. Dagen aan een stuk zonder ook maar iets te mispeuteren en dan opeens zo een ravage. Heel raar...Inge O schreef: als er plots zó een verschil is, dan moet daar bijna een oorzaak voor te vinden zijn. ben je op een andere manier vertrokken, veel langer weg, was hij nog niet moegespeeld voor je wegging....enz. enz.
probeer elk verschilletje te bedenken.
kan hij iets gehoord hebben buiten? is er ergens een buurteefje loops? deed hij voordien al drukker? kan hij ergens van geschrokken zijn?
Effe denken...
Manier van vertrekken was gelijkaardig.
De duur van het alleen zijn, was niet langer dan anders...
Hier zitten wel wat honden in de buurt, maar heb geen idee of ze loops zijn. De bel zou het ook geweest kunnen zijn natuurlijk, daar reageert hij altijd al blaffend op (ook als we thuis zijn). Van iets anders verschoten kan ook...
Hij was niet drukker dan anders of minder moe dan anders.
-
J.S.
- Vaste gebruiker
-
J.S.
- Vaste gebruiker
Da's iets waar ik ook al aan gedacht heb, maar dan zou ik de deur van de garage naar de tuin moeten open laten terwijl we weg zijn. En vermits ik in Wemmel woon, is dat niet iets wat ik graag doe...Inge O schreef:heb je ook niet de mogelijkheid om hem de combinatie garage + tuin te geven overdag? zodat hij wat meer aktie ziet en hoort, en zelf ook wat kan 'prutsen' buiten?
Ik vrees ook dat hij dan zou staan blaffen aan de buitendeur van de keuken (een verdiep hoger dan de tuin, bereikbaar via nen trap), terwijl we weg zijn. Wat dan weer gans de buurt in lawaai zet...
Allemaal nie simpel!
-
Marion.
Sterker nog. Ik laat achterdeuren daarom open. Als ze naar binnen willen, kan dat zonder beschadigingen. Kunnen ze pakken wat ze willen, als ze maar van de honden afblijvenInge O schreef:ach, ik denk altijd dat als ze echt binnen willen zijn, zo'n onnozel deurslotje ze niet tegen zal houden.J.S. schreef:Da's iets waar ik ook al aan gedacht heb, maar dan zou ik de deur van de garage naar de tuin moeten open laten terwijl we weg zijn. En vermits ik in Wemmel woon, is dat niet iets wat ik graag doe...
-
J.S.
- Vaste gebruiker
Inge O schreef:ach, ik denk altijd dat als ze echt binnen willen zijn, zo'n onnozel deurslotje ze niet tegen zal houden.J.S. schreef:Da's iets waar ik ook al aan gedacht heb, maar dan zou ik de deur van de garage naar de tuin moeten open laten terwijl we weg zijn. En vermits ik in Wemmel woon, is dat niet iets wat ik graag doe...
Staan 3 sloten op die deur...