Sinds een tijdje vertoont Joy overmatig schooigedrag, alles maar dan ook werkelijk alles wat ze doet staat in het teken van eten. Ze staat alleen maar op om te schooien en zelfs vanaf haar plek ligt ze met superlieve ogen en opgetrokken oortjes aan te kijken.
Even lekker spelen is leuk maar zodra we het wagen om ook maar 1x "goed zo" te zeggen, vliegt ze weg van het spel richting kelderkast (waar ze al zeker 4 maanden niets uit heeft gekregen
Tijdens de wandelingen krijgt ze van ons al zeker een jaar niets meer, maar daardoor zijn andere mensen juist NOG leuker geworden. Ze duikt er op af en steekt meteen de snuit onder de jas, kijkt een keer lief en ze heeft de eerste "oh's" en "ah's" alweer te pakken... Gelukkig krijgt ze meestal alleen een aai over haar bol, alleen van 1 echtpaar krijgt ze een snoepje als we hen tegenkomen.
Uiteraard willen we dit gedrag aan pakken, want het is gewoon niet leuk meer. Niets geven of gewoon negeren helpt niet, gisteren heeft ze vanaf 13.30u liggen piepen, mopperen, lief kijken, pootjes geven omdat ze haar eten van 17.00u al wilde hebben!!
Sinds vrijdag hebben we de afspraak gemaakt om haar naar haar plaats te sturen als ze schooit met als gevolg dat ze het hele weekend zo'n beetje op haar plaats heeft gelegen omdat ze alleen maar opstaat om te schooien... Vind het zo zielig!
Daarnaast hebben we afgesproken dat als ze wat krijgt, op de tijden dat wij vinden dat ze iets mag hebben, dat ze het dan alleen nog maar in haar bak krijgt. Dit kreeg ze al 90% van de tijd, maar ook die laatste 10% moeten we er nu bij trekken..
Wie heeft er nog tips voor ons?? Ik kan met name tips gebruiken die het schooien vanaf haar plaats tegenaan, want ook al ligt ze op haar plaats ze blijft piepen, mopperen en kijken... Ik probeer het zoveel mogelijk te negeren, maar na anderhalf uur ben ik zelf zo gefrustreerd dat ik toch begin te bulderen "En nou is het verdorie afgelopen!!". :N:
Ik wil haar niet de hele dag naar haar plaats sturen en ik wil ook niet elke keer boos op haar zijn, krijg er zelf ook echt een rotgevoel van. Maar dat schooigedrag moet ECHT aangepakt worden. Ze is altijd een schooihondje geweest, maar sinds ze 5,5kg is afgevallen lijkt het wel of ze geelhonger (gilhonger?) heeft...