Hanneke2 schreef:
Van welke stichting heb je haar?
Ga Geen namen noemen, hebben haar ook neit zo netjes behandeld. Een hond van 11 maanden die haar puppen vacht nog heeft bijvoorbeeld. Ik ging haar douche (omdat ze van boven tot onder helemaal zwart was van de modder) en er komt 1 grote klit bal uit...
Geven de honden gewoon koffie, hele dag door voer (grote bakken die je echt overal zag) onder het mom van ik wil niet dat mijn honden honger lijden..
Daarnaast hebben ze haar van november tot eind januari in een ruim hok gehouden met een andere hond zonder haar eruit te laten. Toen we haar op gingen halen hebben we met 2 man op d'r in moeten werken om de riem zowiezo alleen al vast te krijgen...
Niet echt een pedagogische manier, maar ja, moest toch wat?
1 ding geef ik ze wel lof voor, 50 honden en alles was brandschoon en bijna alle honden (probleem gevallen na dan) gaan iedere dag naar buiten om te spelen, rennen en hun behoeften te doen.
zepenko schreef:De oorzaak van het in de riem hangen is dat er schijnbaar iets is gebeurd bij die deur waardoor de hond in de stress schiet. Wat dat is geweest, daar kom je nooit meer achter, maar je weet wel dat de oorzaak van het in de riem hangen stress is en dat ze bang/onzeker is bij het doorgaan van de deur.
Symptoombestrijding doe je als je die onzekerheid/stress niet oplost, maar op het probleem gaat sturen (het in de riem bijten). Van alle oplossingen die er op gericht zijn om het bijten in de riem af te leren, zal het resultaat zijn dat de stress ergens anders op uitgeleefd wordt. Die heb je namelijk niet weggenomen.
Mijn voorstel zou zijn om je hond achter een stukje worst aan door de deur te laten lopen aan de riem. Dit krijgt ze dan als jullie de deur door zijn. De worst houd je voorlopig gewoon tegen haar neus aan. Later kun je die verder omhoog brengen en op `normale' hoogte houden.
Naar verloop van tijd ontstaat zo een positieve associatie met de deur en is het dus niet meer nodig om hier onzeker voor te zijn of voor in de stress te schieten.
Je oplossing met het balletje vind ik ook super, alleen zou ik het balletje vasthouden, tot jullie de deur door zijn en het dan pas aan haar geven. Anders heb je straks een arm uit de kom, omdat ze zo graag naar buiten wil om het balletje te krijgen. De beloning blijft gewoon bij jou, totdat jullie buiten zijn en dan krijgt ze die.
Succes.
Ok, om even alle duidelijk voor opgesteld te hebben.
Dit is een hond die in z'n hele leven geen opvoeding gehad heeft. (springt notabene nog op het aanrecht en zoop MIJN koffie op die op tafel stond) Schooit bij het leven en zachtjes snopejes aanpakken is nog een iet wat probleempje. :N:
Alles begint nu erop te duiden dat ze door begint te krijgen dat ze de worst (bijvoorbeeld) niet krijgt als ze er op afvliegt met de voorzichtigheid van een onbelemmerd projectiel. Alleen met stress heb ik toch het vermoedde dat dit niet helemaal opgaat en mijn vingers (opspringen zo ongeveer alles haalt ze uit de kast om die worst te bemachtigen) zijn daarvan de dupe.
Nog maals ik ben hier mee bezig, maar een hond met zo'n verleden (ben al blij dat ze zo sociaal is) wil ik gewoon niet te veel druk op leggen en alles zo geleidelijk mogelijk doen. Heb er al in dat ze niet zomaar meer op de bank springt (als ik er bij ben dan) of op het aanrecht...
Alleen riem trekken is wel een issue en die staat on top of my list.
Groetjes Desiree