Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rare reacties als ik met loopse teef wandel

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Riboet schreef:
pepim schreef:@Ribout, jouw naam is fonetisch voor reboot? Even nieuwsgierig tussendoor. :mrgreen:
Hihi, neeeeeee :P. Het is Maleisisich voor en hier komt ie:

drukte, ruzie, heibel, rotzooi :mrgreen: :mrgreen: .

Is niet de reden dat ik deze forumnaam heb, hoor. Het is een forumnaam die ik ook op het papegaaienforum gebruik, omdat een van mijn gaaien Riboet heet :ok: (naam die ik trouwens niet zelf verzonnen heb).
Hé leuk om even te weten :mrgreen:
Ok guilty aan offtopic gaan :pffff:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Riboet schreef:Oh en voor de volledigheid: mijn echte naam is Barbara :mrgreen:
Kijk, kijk! Dat zie ik dus graag. Hoi Barbara :ok:

Het gaat niet om namen. Het gaat om een verhaaltje van iemand die zichzelf "lovely-me" noemt, die het worst zal wezen wat andere mensen denken omdat zij haar teef toch moet laten piesen, en die het raar vind dat een mevrouw met een hondenuitlaatservice wat geagiteerd reageert.

Er zijn zooooo vreselijk veel situaties te bedenken, waarom deze mevrouw wat geirriteerd reageert. Het is toch niet zo moeilijk om je de situatie van andere mensen in te denken?
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

pepim schreef:
Riboet schreef:
pepim schreef:Maar is dit nu waar?
pepim schreef: Overigens schijnt je iets op je teef te kunnen spuiten, zodat de reuen niet ruiken, dat ze loops is? Hoorde ik van iemand anders overigens. :19:
Kan me niet voorstellen dat dat afdoende werkt.
Zou een reu dan niet nog andere signalen van een loops teefje kunnen oppakken?
Ik heb ook geen idee, ik heb het van iemand anders, daarom vraag ik het hier ook!
ik heb er nog nooit van gehoord.
Ik denk dat echt verliefde reuen dwars door zo'n maskering heen ruiken.
ik ga doen wat ik kan, dat pakt lullig uit voor mijn teef. Maar die paar weken per jaar overleeft ze wel.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

pepim schreef: Overigens schijnt je iets op je teef te kunnen spuiten, zodat de reuen niet ruiken, dat ze loops is? Hoorde ik van iemand anders overigens. :19:
Ik heb er weleens van gehoord, vraag me echter niet hoe het spul heet, maar ik zou er niet klakkeloos vanuit gaan dat het echt werkt en dat je teef dus 'veilig' is voor reuen :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
pepim
Zeer actief

Stang schreef:
Ik heb er weleens van gehoord, vraag me echter niet hoe het spul heet, maar ik zou er niet klakkeloos vanuit gaan dat het echt werkt en dat je teef dus 'veilig' is voor reuen :wink:
Nee dat denk ik ook niet hoor (ben geen klakkeloos mens, klak alleen tegen mijn hond :wink:), maar het schijnt in de dierenzaak verkocht te worden en ik heb al begrepen, dat er mensen zijn, die geloven dat het werkt.
Dus omdat ik nogal met het (nog niet) 'loopszijn' van mijn hond bezig ben, wilde ik het even vrragen. :wink:
Marion.

Maak je niet zo'n zorgen. Het loopt zoals het loopt, en het lup allemaal wel :wink:

Saar is 5.5, en met haar heb ik werkelijk nog nooit problemen gehad. Tot vorige week, maar daarover later meer :mrgreen:
Saar is niet aantrekkelijk voor reuen blijkbaar, en zelf is ze - was ze, haha ik weet zelf niet of ik in verleden tijd moet gaan praten - ook nog net zo goed tot de orde te roepen. In elk geval genoeg om haar bij me te roepen, aan te lijnen, en weg te gaan.
Miep is wel aantrekkelijk. Best lang ook. Zeker anderhalve week. Maar dan heb ik weer het voordeel dat mama Saar niet wil dat vreemde reuen aan haar kind komen. Mama Saar helpt me dan om die reuen af te leiden, en samen naar de baas te brengen. Zij daagt dan op haar allerleukst de reu uit, zodat die om haar heen blijft rennen. Ik kan dan met aangelijnde Miep meerennen. Maken we er een leuk spelletje van.

Spuitspulletjes enzo ben ik niet zo gek op, ik zou niet zomaar allerlei chemische troep op mijn hond gaan spuiten. Eerst maar eens kijken hoe het loopt :wink:
pepim
Zeer actief

Marion. schreef:
Maak je niet zo'n zorgen. Het loopt zoals het loopt, en het lup allemaal wel :wink:

Saar is 5.5, en met haar heb ik werkelijk nog nooit problemen gehad. Tot vorige week, maar daarover later meer :mrgreen:
Saar is niet aantrekkelijk voor reuen blijkbaar, en zelf is ze - was ze, haha ik weet zelf niet of ik in verleden tijd moet gaan praten - ook nog net zo goed tot de orde te roepen. In elk geval genoeg om haar bij me te roepen, aan te lijnen, en weg te gaan.
Miep is wel aantrekkelijk. Best lang ook. Zeker anderhalve week. Maar dan heb ik weer het voordeel dat mama Saar niet wil dat vreemde reuen aan haar kind komen. Mama Saar helpt me dan om die reuen af te leiden, en samen naar de baas te brengen. Zij daagt dan op haar allerleukst de reu uit, zodat die om haar heen blijft rennen. Ik kan dan met aangelijnde Miep meerennen. Maken we er een leuk spelletje van.

Spuitspulletjes enzo ben ik niet zo gek op, ik zou niet zomaar allerlei chemische troep op mijn hond gaan spuiten. Eerst maar eens kijken hoe het loopt :wink:
O dat ben ik helemaal met je eens! Ik hou ook niet van chemische troep, maar ik wil me gewoon goed voorbereiden, och mss vraag ik ook wel teveel hoor. Het is ook wel een beetje mijn makke om me teveel zorgen te maken, maar is aard van het beestje wel :roll:

En mama Saar kan dan mss even tante Saar worden? :mrgreen:

*die overigens wel benieuwd is naar vervolgverhaal :wink:
Marion.

pepim schreef:En mama Saar kan dan mss even tante Saar worden? :mrgreen:

*die overigens wel benieuwd is naar vervolgverhaal :wink:
Nou ja. Aan mama Saar (die zomaar ook tante Saar wil zijn hoor, kan ze ook heel goed :mrgreen: ), die helpt me dus heel goed. Is Miep aantrekkelijk, en gaat er een reu om haar heen dansen, dan trekt Saar al haar kunsten uit de kast om de reu af te leiden. Gaat ze uitdagen, rondjes rennen...

Maarrrrr, als Saar dekrijp is (zoals van de week). dan staat babietje Miep dus als een sulletje ernaast te kijken. Heb ik niks aan. Ik moeilijk doen om die reu van aangelijnde Saar af te houden, en Miep staat er een meter naast en kijkt ernaar, en denkt.... "wat doet vrouwtje nu gek?" :devil:

Maar goed, in dit geval kreeg ik dus hulp van andere hondeneigenaren. En dit was echt de eerste keer dat ik 'last' had tijdens Saar's loopsheid.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

pepim schreef: O dat ben ik helemaal met je eens! Ik hou ook niet van chemische troep, maar ik wil me gewoon goed voorbereiden, och mss vraag ik ook wel teveel hoor. Het is ook wel een beetje mijn makke om me teveel zorgen te maken, maar is aard van het beestje wel :roll:
Ik had me van te voren ook erg druk gemaakt, maar toen Buffy met 14 maanden dan eindelijk loops was heeft ze gewoon aan de lijn gelopen. Ze heeft wat vaker een Kongetje gehad en wat zoekspelletjes gedaan en ze was wat dikker geworden, maar we hebben eigenlijk verder geen problemen gehad. Buiten de vruchtbare periode snauwde ze alles af en de paar dagen dat ze vruchtbaar was hebben we korte stukjes aan de weg gewandeld.

We hebben echt geen horden reuen achter ons aangehad en als we buiten losloopgebied een reu tegenkwamen die los was riepen we al uit de verte "Ze is loops" en dan werd de reu aangelijnd.

Anne
Mirjam1
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Mirjam1 »

Volgens mij hoor je je hond onder appel te hebben ook al loop je in een losloopgebied,maar met een loops teefje wordt dat heel moeilijk he?
Het minste wat je kunt doen is inderdaad van veraf al roepen dat je een loopse teef bij je hebt.Ja en als de eigenaar van de reu dan nog zijn hond niet aanlijnt,dan houdt het op.
Groetjes,
Mirjam
pepim
Zeer actief

Marion. schreef: Nou ja. Aan mama Saar (die zomaar ook tante Saar wil zijn hoor, kan ze ook heel goed :mrgreen: ), die helpt me dus heel goed. Is Miep aantrekkelijk, en gaat er een reu om haar heen dansen, dan trekt Saar al haar kunsten uit de kast om de reu af te leiden. Gaat ze uitdagen, rondjes rennen...

Maarrrrr, als Saar dekrijp is (zoals van de week). dan staat babietje Miep dus als een sulletje ernaast te kijken. Heb ik niks aan. Ik moeilijk doen om die reu van aangelijnde Saar af te houden, en Miep staat er een meter naast en kijkt ernaar, en denkt.... "wat doet vrouwtje nu gek?" :devil:

Maar goed, in dit geval kreeg ik dus hulp van andere hondeneigenaren. En dit was echt de eerste keer dat ik 'last' had tijdens Saar's loopsheid.
Tis dus eigenlijk echt haar kind hè, leuk!

*die al in agenda zoekt om tante Saar te boeken :mrgreen:
pepim
Zeer actief

starfleet schreef: Ik had me van te voren ook erg druk gemaakt, maar toen Buffy met 14 maanden dan eindelijk loops was heeft ze gewoon aan de lijn gelopen. Ze heeft wat vaker een Kongetje gehad en wat zoekspelletjes gedaan en ze was wat dikker geworden, maar we hebben eigenlijk verder geen problemen gehad. Buiten de vruchtbare periode snauwde ze alles af en de paar dagen dat ze vruchtbaar was hebben we korte stukjes aan de weg gewandeld.

We hebben echt geen horden reuen achter ons aangehad en als we buiten losloopgebied een reu tegenkwamen die los was riepen we al uit de verte "Ze is loops" en dan werd de reu aangelijnd.

Anne
O Buffy was dus ook niet zo vroeg begrijp ik.
En je hebt dus ook wat meer spelletjes met haar gedaan, dat moet ik dan ook maar doen.
Maak wel een met "Ze is loops" bordje :mrgreen:
Marion.

pepim schreef:Tis dus eigenlijk echt haar kind hè, leuk!
Kind is al 3 hondenjaren oud, maar het blijft Saar's kindje.
pepim schreef:*die al in agenda zoekt om tante Saar te boeken :mrgreen:
Zoek maar hoor. Tante Saar's moederhart is groot genoeg voor alle babietjes :mrgreen:
Je krijgt haar alleen niet gratis. Ik en babietje Miep komen ook mee dan :smile:
pepim
Zeer actief

Marion. schreef:
pepim schreef:Tis dus eigenlijk echt haar kind hè, leuk!
Kind is al 3 hondenjaren oud, maar het blijft Saar's kindje.
Herkenbaar heb ik hier met de katten :wink:
Marion. schreef: Je krijgt haar alleen niet gratis. Ik en babietje Miep komen ook mee dan :smile:
:smile: :mrgreen:
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Even over het -loopse teven ruiken van een ongecastreerde reu-; ik liep laatst op het uitlaatveldje in de buurt, toen mijn reu er ineens vandoor ging (doet ie anders noooit :mrgreen: ). Wat bleek, ong. 100m. verder op liep een mevrouw die een loopse teef had, let wel; zonder hond! Mijn reu rook dat gewoon... De mevrouw kende Dante en terwijl ik hollend naar haar toe kwam, kwam ze ook al mijn richting uit. Allebei waren we verbijsterd..
Ik heb in de loop van de tijd wel gemerkt dat er groot verschil is in sexuele drift van honden; net als bijv. jachtdrift bij de een veel sterker is dan bij de ander. Het irriteert me dan wel een beetje als mensen het hebben over het onder appel hebben van je hond in zo'n situatie.

Gr. Marijke
Mirjam1
geregistreerd lid

Moon schreef:Het irriteert me dan wel een beetje als mensen het hebben over het onder appel hebben van je hond in zo'n situatie.

Gr. Marijke
Het zou prettig zijn als je het goed leest wat er staat,natuurlijk heeft iedereen z'n hond onder appel te houden maar ik had daarachter geschreven dat dit met een loopse teef in de buurt wel moelijk zal gaan.
Groetjes,
Mirjam
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Om nog even terug te komen op het al dan niet ruiken van een loopse teef door een reu, waarom denk je dat teven die loops zijn veel meer (kleine) plasjes doen dan teven buiten hun loopse periode? :denken:
Juist ja, om te markeren, en de reuen te laten weten dat er een loopse teef is geweest op die plek. En een beetje hond is prima in staat het voetspoor dat tussen de plasjes in loopt te volgen hoor, ook als het niet net gelegd is. Je onderschat de hondenneus enorm als je denkt dat het niet zo is.

Trouwens, als ikzelf al kan ruiken dat mijn teef loops is (yakkie! ) dan ruikt een reu met een vele malen beter ontwikkeld reukorgaan dan ik het zeker op een grotere afstand.

Als mijn teven loops zijn (ik heb er 2) dan loop ik dus niet in een losloopgebied, gaan ze aan de fiets mee om hun energie kwijt te kunnen raken (en dan fiets ik niet door drukke gebieden heen) en blijven ze tijdens hun "reguliere" rondje aan de lijn. Ik vind dat geen moeite voor die korte periodes dat ze loops zijn en wil zelf geen enkel risico op een ongewenste dekking lopen. Mocht ik onverhoopt een reu tegenkomen (maakt me nog niet eens uit of het een intacte of gecastreerde reu is) dan roep ik gelijk naar de eigenaar dat ik een loops teefje bij me heb, en steek ik de straat over (als het kan) of ga uit de loop van de andere hond en laat mijn hond zitten tot de baas en hond voorbij zijn.
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

@Mirjam; ik had het ook niet over jou
:wink:. Zoek maar eens op het forum op dit onderwerp, steeds wordt er aangedragen dat "je je reu maar onder appel moet hebben". Totaal voorbijgaand aan het feit dat er een groot verschil in driften bestaat bij reuen..

Gr. Marijke
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Er zullen ook genoeg reuen wel onder apel staan met loopse teven, maar de jonge honden, die alles nog moeten leren niet.

Plus dat een aantal ongecastreerde reuen zo gefixeerd is als een teef loops is, dat dat nou net de enige situatie is dat ze niet onder apel staan. En dat heeft niks met opvoeding te maken.

En altijd is er wel een teef loops, dus dat zou betekenen dat als alle loopse teven gewoon in een losloopgebied lopen, dat de reuen daar nooit kunnen lopen.

Terwijl het voor een teef 2 keer een dag of 10 is dat ze even rekening moeten houden met een ander.

Zoals Suzanne (Longfields) het oplost lijkt mij gewoon perfect.
snakelady33
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door snakelady33 »

brutus luisterd tot zover nodig is, maar met een loopse teef kan ik dat wel vergeten, en dat heeft niks te maken met wel of niet onder appél staan te maken. als ik met brutus ergens loop waar hij gewoon los kan en mag in mijn ogen, en er loopt 100 meter of verder een loopse teef nou dan ben ik mijn brutus echt kwijt hoor, dan luistert hij voor geen meter meer, en kan ik er achteraan in de hoop dat ik hem dan te pakken krijg.

laatst hier ook achter de flatten. is maar een klein stukje waar hij los kan maar ver genoeg om lekker te hollen.

staat daar een man met een border collie en brutus erachter aan (die man was op het gras aan het spelen met de hond) en ik kon brutus roepen maar luistert dan niet. dus ik zeg tegen die man, is het een teefje? hij zegt ja en ze is loops. ik zeg ok heel fijn, dus ik proberen brutus te pakken, maar hij gaat dan rondjes draaien zodat ik er niet bij kan en die man bleef gewoon doorgaan met zijn hond spelen. dan wordt ik kwaad en zeg van goh is het misschien mogelijk dat je je hond even bij je houd zodat ik mijn hond kan aanlijnen. hij zegt dan had je hem maar aangelijnt moeten houden. ik zeg nee jij hoort je loopse teef aangelijnt te houden op plekken waarvan je weet dat er meerdere honden kunnen lopen.

daar komt dan ook nog bij dat brutus dus niet gecastreerd is en ook niet gecastreerd zal worden omdat dat gewoon een volledige operatie wordt ivm niet indalen van 1 teelbal. maar als ik aan hem merk dat er loopse teven zijn laat ik hem ook idd niet los omdat hij dan gewoon een uur tot anderhalf uur weg is minimaal. en woon vlakbij een drukke gevaarlijke straat waar ze maar 50 mogen rijden maar met gemak de 100 halen. dus ik hou er wel r ekening mee, maar het is niet altijd (bijna nooit) te voorkomen dat mijn brutus dus achter een loopse teef aangaat en dan gezellig met die teef meeloopt. en daarom zou ik dus ook nooit een teef moeten/willen hebben, gewoon om het feit dat je dan paar keer per jaar teveel moet opletten en voorzichtig moet zijn.

ik kon van de week een hondje krijgen (kruising) van 11 jaar, waarvan ik weet dat het een schat van een hondje is en het ook graag wilde hebben, maar is een teefje en ik begin uit die loopsigheidprincipes dus al niet aan een teef. die persoon waar die van is ken ik dan goed (13 jaar) en hij zei ze is bijna niks meer loops hooguit 1 x per jaar. ik zeg nee ik vind haar heel lief, maar hou ze maar zelf. toen kwam eruit dat ze weg moest omdat hij met nog 3 andere honden zit (reuen) en dat zijn grote honden, en hij wil geen kleine hondjes meer. en hij probeerde me die teef echt aan te smeren. ik zeg nee als je op visite komt mag je haar gerust meebrengen, maar ik moet echt geen 3 honden. en als er door omstandigheden een derde hond bij zou komen dan zal het zeker weer een reu zijn en geen teef. hahaha .

maar goed het is dus wel fijn als mensen met loopse teef rekening houden met loslopende reuen, andersom zal het ook zeer zeker fijn zijn als dat gebeurt, maar laat een loopse teef ongeacht waar je loopt NIET los. en ja van een reu kan je niet verwachten omdat er een loopse teef loopt dat die aangelijnt blijft. ik doe dat dan toevallig wel met mijn brutus omdat hij anders wegloopt, maar als ik zou weten dat hij niet weg zou lopen zou hij gewoon lekker los lopen. en ja k zou hem dan wel ff aanlijnen als dat gaat bij hem, rekening houden met elkaar is blijkbaar een TE grote moeite voor sommige mensen. terwijl als er van alle kanten met elkaar rekening gehouden wordt een veel betere samenleving onder de diereneigenaren ontstaat, en een betere samenleving onder de mensen, is ook een betere samenleving onder de dieren.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

snakelady33 schreef: maar laat een loopse teef ongeacht waar je loopt NIET los
Ik heb dit even uit je verhaal gepikt,omdat me dit iets te ver gaat.
Ik maak namelijk zelf wel uit of en waar waar mijn loopse teef los gaat :mrgreen:
En ja,daarbij hou ik zwaar rekening met reuenmensen omdat ik me nog héél goed herinner hoe het ook al weer was om met een intacte en verliefde reu te zitten.
Bente gaat dus wél los,maar in stukken bos waar weinig mensen met los lopende honden komen :mrgreen:
Daarbij is ze goed terug te halen én is Max niet gecharmeerd van concurrentie(ook al is ie gecastreerd) :mrgreen:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
lovely-me
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door lovely-me »

Ik vind niet dat je iemand af kunt blaffen op zijn forumnaam, en als je dat al zo graag wilt open er dan een apart topic voor.
Het blijkt maar weer dat mensen verschillende defentities geven aan woorden en dat lovely-me voor de 1 een heel andere betekenis heeft dan voor de ander. Ik kan je zeggen dat het voor mij niet staat voor zelfingenomen of iets in die trant.
En tja smaken verschillen, ik zie hier zoveel namen waarvan ik denk :denken: Maar dat moet ieder toch lekker voor zich weten?

Ik vind het leuk en interessant om te lezen hoe mensen met reuen er tegenaan kijken en hoe andere mensen met loopse teven dit doen.Laten we gewoon wat van elkaar leren in plaats van elkaar af te blaffen. Ik zie dat de meningen verdeeld zijn, en dat zal ook zo blijven maar daarvoor hoef je iemand niet persoonlijk aan te vallen.

Ik wist trouwens niet dat sommige reuen het echt van zover ruiken, ik heb dit nog nooit meegemaakt (maar ik geloof het wel hoor :ok: ), niet wanneer Lady loops is maar ook niet met mijn vorige hond, dit was een reu.
Heeft dit misschien ook te maken met de grote van de hond? Dat een grote hond een sterkere geur bij zich heeft dan zo'n kleintje als ik heb? Of staat dit er los van?
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Stang schreef:
Hier in de buurt heeft iemand (die altijd met zijn loopse teven los in een losloopgebied loopt :roll: ) het wel eens gebruikt. Jack deinsde een meter achteruit toen hij aan de kont van die teef rook, dus het werkt wel. Het lijkt me alleen voor de teef zelf erg vervelend. :roll:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
snakelady33
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door snakelady33 »

marian* schreef:
snakelady33 schreef: maar laat een loopse teef ongeacht waar je loopt NIET los
Ik heb dit even uit je verhaal gepikt,omdat me dit iets te ver gaat.
Ik maak namelijk zelf wel uit of en waar waar mijn loopse teef los gaat :mrgreen:
En ja,daarbij hou ik zwaar rekening met reuenmensen omdat ik me nog héél goed herinner hoe het ook al weer was om met een intacte en verliefde reu te zitten.
Bente gaat dus wél los,maar in stukken bos waar weinig mensen met los lopende honden komen :mrgreen:
Daarbij is ze goed terug te halen én is Max niet gecharmeerd van concurrentie(ook al is ie gecastreerd) :mrgreen:
ja ok je maakt idd zelf uit waar je je loopse teef los laat lopen, en als ze goed terug te halen is prima, maar dan moet er niet afgegeven worden op mensen die met hun reu loslopen en die dan niet meer te houden zijn, met alle nadelige gevolgen vandien. en jij houd er dan toevallig rekening mee hoe reuen kunnen zijn, maar er zijn zoveel zat mensen die daar niet bij stil staan en ook gewoon hun loopse teef lekker los laten lopen, terwijl die misschien niet goed terug te halen zijn en als er dan een loslopende reu komt misschien samen de hort op gaan, en dan is het leed voor de teef en de eigenaar(s) van de teef niet te overzien. en met niet los laten lopen doel ik dus eigenlijk op de mensen die hun hond (teef) niet terug kunnen halen, en dat gebeurt ook ontzettend veel. niet alleen de reuen die op zo'n moment niet terug te halen zijn, maar zo zijn er ook loopse teven die niet terug te halen zijn op zo'n moment. en ik heb het misschien niet duidelijk omschreven of geformuleerd maar ik doelde dus op mensen die zo'n teef hebben. :wink:
Afbeelding
Mirjam1
geregistreerd lid

Moon schreef:@Mirjam; ik had het ook niet over jou
:wink:. Zoek maar eens op het forum op dit onderwerp, steeds wordt er aangedragen dat "je je reu maar onder appel moet hebben". Totaal voorbijgaand aan het feit dat er een groot verschil in driften bestaat bij reuen..

Gr. Marijke
O,oke dan weet ik dat ook weer. :wink: wel fijn dat je het even laat weten.
Ik heb gelukkig een reu die niet achter loopse teven aangaat,ik weet niet wat het is,misschien wel een homohond. :mrgreen:
Groetjes,
Mirjam
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Debora schreef:Vind ik ook dat reu-eigenaren respect moeten hebben voor teef-eigenaren. Ik ken zat reuen die constant op mijn teven zitten te rijen, terwijl eigenaar lekker aan de andere kant staat te beppen. Dan nog geven ze rotcommentaar van "is je teef loops ofzo? Normaal luistert hij zoooo goed",
Eens! Er is hier een geile Lab die alle teefjes bijna verkracht. Daar voel ik me als ook reuen-eigenaar gewoon schuldig over. De eigenaar doet alsof er niks aan de hand is, kan echt niet.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

hahahahaha ik zit me gelijk af te vragen hoe ze zou reageren als een rommel of een Jake achter haar teefje aan gaat of het teefje dan nog zo braaf in die straal om haar heen blijft hobbelen, en hoe zij daar dan op zou reageren als 1 van die 2 reuen een beetje erg opdringerig worden..

mol :8):
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Mol schreef:hahahahaha ik zit me gelijk af te vragen hoe ze zou reageren als een rommel of een Jake achter haar teefje aan gaat of het teefje dan nog zo braaf in die straal om haar heen blijft hobbelen, en hoe zij daar dan op zou reageren als 1 van die 2 reuen een beetje erg opdringerig worden..

mol :8):

:smile:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zoek stok! schreef:
Debora schreef:Vind ik ook dat reu-eigenaren respect moeten hebben voor teef-eigenaren. Ik ken zat reuen die constant op mijn teven zitten te rijen, terwijl eigenaar lekker aan de andere kant staat te beppen. Dan nog geven ze rotcommentaar van "is je teef loops ofzo? Normaal luistert hij zoooo goed",
Eens! Er is hier een geile Lab die alle teefjes bijna verkracht. Daar voel ik me als ook reuen-eigenaar gewoon schuldig over. De eigenaar doet alsof er niks aan de hand is, kan echt niet.
Yep, ook mee eens. Saar wordt regelmatig verkracht, omvergeduwd en uitgebreid besnuffeld en achtervolgt. Vindt ze naar, met name als ze haar omver gaan duwen omdat dat gatje zo laag zit voor veel groterds. Maar veel bazen hebben het niet eens door dat hun reu zo doet, en dan kan ik dus gaan sjorren en wegjagen.

Als Moos een teefje uitermate aantrekkelijk vindt, wat gelukkig zeer, zeer zelden voorkomt, dan overleg ik meteen met de baas van het teefje. Soms is het eventjes flink ruiken en sjanzen en dan is het klaar. Is het te gortig dan overleg ik niet eens maar roep ik Moos mee en slaan we een ander pad in.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

lovely-me schreef: Ik wist trouwens niet dat sommige reuen het echt van zover ruiken, ik heb dit nog nooit meegemaakt (maar ik geloof het wel hoor :ok: ), niet wanneer Lady loops is maar ook niet met mijn vorige hond, dit was een reu.
Heeft dit misschien ook te maken met de grote van de hond? Dat een grote hond een sterkere geur bij zich heeft dan zo'n kleintje als ik heb? Of staat dit er los van?
Speurhonden hebben toch ook geen "net neergelegde" geur nodig om iets te kunnen opsporen, en de geur hoeft helemaal niet sterk te zijn voor een hond om het te kunnen lokaliseren en volgen. Ook hele oude sporen (van mensen, dus zonder twijfel ook van loopse teven) kunnen worden opgepikt en gevolgd, als de hond hiervoor getraind is bijvoorbeeld.
Maar iedere hond heeft een sterk ontwikkelde geurzin, alleen wij mensen hebben de neiging die natuurlijke aanleg er weer uit te trainen. Sommige honden wordt het door de eigenaren gewoon niet toegestaan om ergens te snuffelen, en dan wordt die aangeboren aanleg steeds minder.
Uiteraard zijn er wel rassen die van nature meer aanleg hebben, en andere rassen die dit minder hebben, afhankelijk van het (oorspronkelijke) fokdoel.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”