Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoe ons tweede hondje zindelijk maken

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

sweet me
Vaste gebruiker

hoe ons tweede hondje zindelijk maken

Ongelezen bericht door sweet me »

hoi iedereen
we hebben er sinds eind december een pup bij, ze is volgende week 4 maanden en er ligt een grote handdoek op de grond waar ze af en toe haar boodschappen op doet mr neem ze zoveel mogelijk nr buiten en dat gaat uitstekend mr eer het avond is is ze precies te lui om buiten iets te doen en dan gebeurt het wel zeker 5 keer binnen, hoe kan ik haar het beste zindelijk maken, ik weet je moet veel geduld hebben mr raak er soms gefrustreerd door omdat ze precies niet weet waar :19:
een grote dieren liefhebber bye bye :cheer:
Laatst gewijzigd door sweet me op 22 feb 2006 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Letchimi©

Ongelezen bericht door Letchimi© »

Na het eten , drinken , spelen , en slapen buiten zetten of mee gaan wandelen.
Ik zou btw ook niet echt vrolijk gaan zeggen alsk met mijne snuffert in mijn uitwerpselen wordt gedruk :19: gewoon nee of foei zeggen niet gaan lopen douwen in zijn boodschappen en gewoon even buiten zetten
BeëlzeBubble
Zeer actief

Re: hoe ons tweede hondje zindelijk maken

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

sweet me schreef: een grote dieren liefhebber
Een echte dierenliefhebber duwt de snuit van een pupje niet zijn eigen viezigheid. Ben je nou helemaal! :piew: En gewoon lekker mee doorgaan als je puppenkind gilt en krijst van angst :devil:
Daar moet je dus mee ophouden. Ze is pas 4 maanden oud. Veel pupjes van die leeftijd kunnen hun plas gewoon nog helemaal niet zo lang ophouden. Die controle hebben ze helemaal niet. Uiteindelijk wordt ze echt wel zindelijk. Het beste dat je kunt doen is zoveel mogelijk met haar naar buiten om een plas te doen. Na het eten, na het drinken, als ze wakker wordt en na het spelen. Ja, je staat dus zo ongeveer elk uur buiten.

Mocht ze toch nog wat binnendoen dan zeg je er niks van en ruim je het gew oon op. Klaar.
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
sweet me
Vaste gebruiker

ik duw ze wel niet in uitwerpselen :neenee: :19: , ik duw haar met haar snoetje even in de pipi ze hadden met gezegt dat dit hielp mr precies niet en blijf wel niet door doen als ze schreeuwt en tiert ben jij nu wel niet gek
maar veronderstellen dat ik dat zou doen jij durft :eek:
mr ga proberen zoals je zei
gtrz
sharpei-girl
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door sharpei-girl »

hou in ieder geval op op het neusje van je pup in zijn urine te drukken,weet je wel hoe bijtend en agressief urine is?

haal die handdoek weg zodat ze haar vaste plasplek kwijt is.
het is aangeleerd dat het daarop ook mag,dus het moet ook weer afgeleerd worden.

gewoon na het eten en slapen gelijk uit en als ze zoekt in huis ook.

prijzen als ze het buiten doet en als ze het binnen doet en je ziet het,gewoon nee zeggen en haar naar buiten brengen.

als je het niet ziet ook niet na de tijd iets van zeggen,want dat snapt ze niet.

geduld proberen te hebben,ze moet de tijd hebben om het te leren.

succes :ok:
Afbeelding

bescherm dieren tegen beesten!!!
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Ik val in herhaling op mijn voorgangers maar het kan niet vaak genoeg gezegd worden. Haal je pup niet door haar eigen uitwerpselen, of dat nou poep of pies is :neenee:

Het enige wat je daarmee bereikt is dat je pup denkt dat je gek bent :piew: en dat ze het niet meer in jouw bijzijn durft te plassen met als gevolg dat ze het op rare plekken in huis gaat doen zoals onder kasten e.d.

Na ieder slaapje, na het eten, na het spelen.. naar buiten en wachten totdat ze wat doet. Als ze dan plast of poept beloon je haar (met stem of lekkers) en neem je haar weer mee naar binnen.

Zindelijk maken kost tijd en geduld. Neem die tijd en breng dat geduld op.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

De clou tot zindelijk maken is ervoor te zorgen dat je eerder met haar buiten staat dan dat ze het binnen laat lopen. Hou haar in de gaten en je gaat vanzelf signalen zien dat ze iets moet doen (draaien op een plaatsje, onrustig heen en weer lopen).

Hoe vaker je haar kan belonen voor buiten plassen/poepen, hoe eerder ze doorheeft wat de bedoeling is.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

sweet me schreef:ik duw ze wel niet in uitwerpselen :neenee: :19: , ik duw haar met haar snoetje even in de pipi ze hadden met gezegt dat dit hielp mr precies niet en blijf wel niet door doen als ze schreeuwt en tiert ben jij nu wel niet gek
maar veronderstellen dat ik dat zou doen jij durft :eek:
mr ga proberen zoals je zei
gtrz
Is je korte termijn geheugen stuk ofzo? Dit schreef je net zelf:
sweet me schreef:ik duw haar snuitje er dan in en zeg dan dat dit hier niet mag en neem haar dan mee nr buiten en of op handdoek mr het erge is dat wanneer ik haar daar m haar snuitje in doe dat ze echt begint te krijsen en te schreeuwen als een klein babytje
Maar mijn "interlect" zal vandaag wel stuk zijn ofzo :roll:
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
sweet me
Vaste gebruiker

mr ik kan die handdoek voorlopig niet weg doen omdat ik voormiddag werken ben dus daar doet ze het dan op mr ga proberen om het zo te doen. nee ik wist niet dat urine zo agressief was :19: had ik dat geweten
mr als ze buiten doet beloon ik haar steeds met stem of snoepje
bedankt voor de raad
Willy
Actief

Ongelezen bericht door Willy »

Koop een goed hondenboek: Toepoels puppywijzer (te bestellen op bol.com).

Het lijkt wel een dagelijks terugkerend topic te worden over de pup en zindelijkheid.
Heb a.u.b. geduld en laat de pup uit na het slapen, na het eten en na het spelen. Met de neus door de poep of plas heen halen heeft totaal geen effect. Het enige wat je ermee bereikt is dat je pup bang voor je wordt en er niets van snapt.
Willy en de meiden

Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Alle tips zijn al gegeven volgens mij.
Het lijkt wel alsof een pup tegenwoordig niet meer de tijd krijgt om zindelijk te worden. Dat verbaast me.

Maar zeg je nou dat je pup een halve dag alleen zit, omdat jij gaat werken?
sweet me
Vaste gebruiker

ja mr ze is niet alleen we hebben nog een tweede hond is al een jaar en dat gaat heel goed samen. mr eer ik weg ga is hier wel alles pupvriendellijk zodat er niks kan gebeuren
kan ze toch moeilijk mee in mijn werktas stoppen he :smile:
Letchimi©

Ongelezen bericht door Letchimi© »

sweet me schreef:ja mr ze is niet alleen we hebben nog een tweede hond is al een jaar en dat gaat heel goed samen. mr eer ik weg ga is hier wel alles pupvriendellijk zodat er niks kan gebeuren
kan ze toch moeilijk mee in mijn werktas stoppen he :smile:
Zit ze niet in een bench?
sweet me
Vaste gebruiker

waarom zou ze in ee bench moeten zitte
ze heeft alles wat ze nodig heeft bij haar liggen en er kan niks fout gaan
sweet me
Vaste gebruiker

waarom zou ze in een bench moeten zitten terwijl ze alle vrijheid kan hebben die ze nodig heeft
en ze heeft trouwens alles bij de hand wat ze nodig heeft ze zit heel veilig
Julliette
Actief

Ongelezen bericht door Julliette »

Antwoord op je vraag: net zoals je het bij je eerste hond deed...máár als ik dat zo lees ben ik bang dat je niet helemaal juist bezig bent. Mijn pup is ook 4 maanden nu en het het zindelijk maken heeft me ook ontzettend veel energie en tijd gekost (Heb dan ook 6 weken vrij gehad), maar wel met resultaat dat ze nu helemaal zindelijk is.
Niks geen handdoekjes of kranten waar ze haar behoeften op kan doen, gewoon naar buiten met dat beestje en soms wel 20 keer per dag! Op deze manier is mijn pup er in elk geval heel snel achter gekomen wat de bedoeling is en heb ik nooit mijn vloer onder de viezigheid gehad. Nu kan ik daar misschien ook wel wat geluk mee hebben gehad, maar de wijze waarop jij handelt kán gewoon niet..
Als je je enigzins had voorbereid op de komst van een pup wist je hoe je het beste kon handelen en dat is niet zoals je het nu doet... :denken:

Er zijn vele andere berichten over dit onderwerp op dit forum, o.a ook over het gebruik van de bench hierbij, lees er eens over, misschien heb je er wat aan (en je pup nog meer).
sweet me
Vaste gebruiker

met mijn eerste hond werkte ik ook voor middag en heb ze op 6 maanden tijd zuiver gekregen en dat was ook m behulp van kranten en doeken. de puppy legt wel haar boodschapje aan de deur dus ze weet toch dat ze het buiten moet gaan doen en als ik thuis kom beloon ik haar. en voor ik ga werken ga ik 4 x met ze buiten en als ik thuis kom ganse tijd om de uren en dat lukt goed mr enkel savonds vindt ik af en toe een plas
pooh
Zeer actief

Zelfs met een andere hond erbij vind ik niet dat je een pup van 4 maanden een halve dag alleen kunt laten.
Maar goed, daar ging je vraag niet over.
sweet me
Vaste gebruiker

ja ik kan toch moeilijk niet gaan werken en trouwens ze zijn toch niet alleen
en nee idd daar ging mijn vraag absoluut NIET over
ieder zijn eigen mening daar over
jij doet juist alsof ik ze verwaarloos en laat uithongeren :boos:
Julliette
Actief

Ongelezen bericht door Julliette »

sweet me schreef:met mijn eerste hond werkte ik ook voor middag en heb ze op 6 maanden tijd zuiver gekregen en dat was ook m behulp van kranten en doeken. de puppy legt wel haar boodschapje aan de deur dus ze weet toch dat ze het buiten moet gaan doen en als ik thuis kom beloon ik haar. en voor ik ga werken ga ik 4 x met ze buiten en als ik thuis kom ganse tijd om de uren en dat lukt goed mr enkel savonds vindt ik af en toe een plas
Dan beloon je haar? Jouw pup weet dan écht niet waarvoor je haar beloont hoor, alleen dat ze héél veel aandacht krijgt zodra het baasje weer thuis komt, en ook daar zijn weer theorieen over.. :roll:

Ik kan het gewoon niet eens zijn met de manier waarop je je pup niet opvoedt, wat betreft de zindelijkheid dan.
Met op 6 maanden zuiver krijgen, bedoel je dat ze helemaal zindelijk zijn?
pooh
Zeer actief

sweet me schreef:ja ik kan toch moeilijk niet gaan werken en trouwens ze zijn toch niet alleen
en nee idd daar ging mijn vraag absoluut NIET over
ieder zijn eigen mening daar over
jij doet juist alsof ik ze verwaarloos en laat uithongeren :boos:
Dat hoor je mij niet zeggen. Maar ik heb ook 2 maanden verlof genomen en daarna heeft mijn man nog eens 2 maanden verlof genomen, zodat we ruimschoots de tijd hadden om de pup e.e.a. te leren. Zindelijkheid hoorde daar ook bij.
En inderdaad...het kan wel...gewoon een jaar van te voren geen verlof nemen en vrije dagen sparen.

Maar ik zeg nergens dat je je hond verwaarloosd of laat verhongeren. Ik vind wel dat je de zaken praktischer zou kunnen aanpakken.
Some-one
Actief

Ongelezen bericht door Some-one »

sweet me schreef: mr eer het avond is is ze precies te lui om buiten iets te doen en dan gebeurt het wel zeker 5 keer binnen
s'Avonds te lui?? Daar kan ik me eigenlijk weinig bij voorstellen! Als mijn hondjes (nu beide 7 maanden oud) s'avonds wakker worden...zie ik precies aan ze of ze 'hoge nood" hebben of niet....tot een week of 6 geleden stond ik direct met ze buiten als ze na een "hazeslaapje" wakker werden...en ik ging echt niet naar binnen voordat ze hun behoefte gedaan hadden...nu let ik op hoe ze zich gedragen als ze wakker worden...gaan ze rond lopen: direct naar buiten....een pup zindelijk maken eist, zoals de anderen hier al zeggen, veeeeel geduld! Nu investeren in veel naar buiten gaan (wij gaan nu nog minimaal 6 x per dag naar buiten) beloont zich uiteindelijk vanzelf! Die "handdoek" zou ik snel de deur uit doen...nu leer jij haar aan dat ze het binnen mag doen! Zelf laat ik mijn hondjes nooit langer dan een uur alleen maar ik besef dat niet iedereen in die luxe positie verkeerd. Toch ben ik ervan overtuigd dat als jij op de tijden dat je wel thuis bent..goed oplet...en direct naar buiten gaat als ze "moet"...jouw hondje echt wel een middag en ook zeker de avonden "droog" kan blijven....
sweet me
Vaste gebruiker

ik heb het misschien verkeerd uitgedrukt, lui kan ze niet zijn mr als ze gewoon ergens staat en niet rond loopt haar blaasje de vrije loop laat
ik ga altijd smorgens als we op staan nr buiten dan eten daarna weer buiten half uurtje daar na weer en dan voor ik vertrek weer 10 min buiten
en dan achter 4 uren (wanneer ik thuis kom van werken) direct nr buiten en dan om het uur mr savond gewoon gaat eens wat mis dan ga ik ook vaak met haar nr buiten mr dan doet ze gewoon weg niets. en hoe moet ik dat dan snachts gaan oplossen ik zet haar niet in een bench, heb ik niet, ze slaapt dan gewoon in haar mandje en er ligt een doek. mr heb die handdoek al weg gedaan ga eens kijken wat het geeft
Diablo
Actief

Ongelezen bericht door Diablo »

sweet me schreef:met mijn eerste hond werkte ik ook voor middag en heb ze op 6 maanden tijd zuiver gekregen en dat was ook m behulp van kranten en doeken. de puppy legt wel haar boodschapje aan de deur dus ze weet toch dat ze het buiten moet gaan doen en als ik thuis kom beloon ik haar. en voor ik ga werken ga ik 4 x met ze buiten en als ik thuis kom ganse tijd om de uren en dat lukt goed mr enkel savonds vindt ik af en toe een plas
Denk jij nou echt dat ze de link legt dat je haar beloont als je thuis komt, omdat haar behoefte voor de deur ligt? :denken:
Zindelijk maken doe je niet door doeken neer te leggen zodat ze het hierop kan doen, maar door constant er mee naar buiten te gaan, daar moet het gedaan worden.
Ik neem ook vrij als ik straks weer een pupje in me armen mag sluiten en me vriend daar achteraan...
En is het zo dat ik weg moet of wel moet werken, zorg ik dat mijn pupje oppas heeft.
No way dat ik me pup gelijk alleen laat omdat er toch al een andere hond in huis is!
Wat een onzin zeg, sorry...
<a href="http://www.rottweilervrienden.nl">Klik hier voor het RottweilerVrienden-Forum!</a>
Afbeelding
sweet me
Vaste gebruiker

jij kan misschien weken vrij pakken mr ik kan dat NIET!!! snappen julie dat dan niet dat sommige mensen dat NIET kunnen doen!!!
ik weet ook wel dat ze dat nog niet doorheeft wat mag en wat niet mag
wil je dan zeggen dat mensen die weken of dagen NIET vrij kunnen nemen geen recht hebben op een puppykind dat is pas BULSHIT sorry hoor mr jullie zijn hier soms echt grof kan dat hier nu eens niet op een fatsoenlijke manier :denken:
ik zie mijn hondjes doodgraag en als ik kon bleef ik thuis mr dat kan ik niet [/quote]
pooh
Zeer actief

sweet me schreef:jij kan misschien weken vrij pakken mr ik kan dat NIET!!! snappen julie dat dan niet dat sommige mensen dat NIET kunnen doen!!!
ik weet ook wel dat ze dat nog niet doorheeft wat mag en wat niet mag
wil je dan zeggen dat mensen die weken of dagen NIET vrij kunnen nemen geen recht hebben op een puppykind dat is pas BULSHIT sorry hoor mr jullie zijn hier soms echt grof kan dat hier nu eens niet op een fatsoenlijke manier :denken:
ik zie mijn hondjes doodgraag en als ik kon bleef ik thuis mr dat kan ik niet
[/quote]

Er is niemand hier die beweert dat jij je hondje niet graag ziet.
Maar als je een pup in huis haalt zul je daar veel tijd voor moeten hebben, dus inderdaad als je geen vrij kunt krijgen dan zou je moeten regelen dat iemand anders thuis is.
Wij werken ook allebei, maar zijn ruim 1,5 jaar met voorbereidingen treffen bezig geweest voordat er hier een pup kwam. Hadden wij niet die maanden vrij kunnen krijgen dan was er inderdaad geen pup gekomen hier.
Een baby laat je toch ook niet alleen omdat je moet gaan werken? Daar regel je toch ook een oppas voor?

Daarnaast lees ik nergens grove of beledigende opmerkingen die tegen je gemaakt worden.
Alle adviezen worden gegeven omdat iedereen hier het beste met je hond voor heeft. Daar hoort ook opbouwende kritiek bij.
Hopelijk leer je iets van de adviezen zodat jij en je hond samen een gelukkig leven tegemoet gaan.
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Je hebt toch al een hond, hoe deed je het daarmee dan ?
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
snakelady33
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door snakelady33 »

even over het buiten zetten na het eten.

Danger hier als hij gegeten heeft hoef ik het niet te proberen om hem buiten te zetten, want dan doet hij niets, hij wil en gaat na het eten heel even spelen met Brutus en na paar tellen gaat hij slapen, zonder dat hij wat gedaan heeft (plassen c.q. poepen), dus als je weet dat je pup zo goed als meteen gaat slapen na het eten, dan ga je hem toch niet eerst kwellen door hem buiten te zetten en laten net zo lang tot hij wat gedaan heeft, maar laat je hem toch lekker gaan slapen? lijkt mij tenminste hoor. en nee Danger is nu 12 weken en ook totaal nog niet zindelijk, maar als ik naar zijn vader (Brutus) kijk, dan kan dat nog wel tot een jaar gaan duren. brutus was nl ook pas goed zindelijk met een jaar, maar daar staan yorkshires om bekend, alhoewel Brutus een halve york is en Danger 3 kwart york. dus ik maak me totaal nie druk om of hij nou snel of niet snel zindelijk is. ena ls ik weg moet en hij kan niet naar me ouders (wat erg onwaarschijnlijk is) dan moet hij ook gewoon thuis blijven, en ik ken mezelf wat bij iemand een kwartiertje duurt kan bij mij uitlopen tot een uur. dus ga maar na. en ja als ik boodschappen ga doen ben ik ook wel eens een uur of anderhalf uur weg. en zit hij ook alleen samen met brutus en nee ook niet in een bench. ik ben geen voorstander van de bench. want wij mensen vinden het ook niet fijn om in zo'n kleine ruimte waar je amper je kont kunt keren opgesloten te worden. dus als je zelf de ruimte wil geef je dier dat dan ook. heeft hij/zij net zoveel recht op als wij mensen. en in de wilde natuur wordt een dier toch ook niet opgesloten?? dus waarom doen mensen dat hun dier nu wel aan. maar goed dat is mijn mening en iedereen denkt daarover zoals die zelf wil, maar mijn idee is het niet.

ik vind als je je hond in een bench opsluit voor 2 of 3 uur, ga dan ook zelf eens in een bench voor die tijd. kijken hoe je dat vind. ik persoonlijk zou het niet als prettig ervaren.
Afbeelding
sweet me
Vaste gebruiker

als ze eten heb gegeven zitten ze ook even m elkaar te spelen en als het spelen zowat ophoudt ga ik nr buiten met mijn hondjes een meestal doen ze dan hun boodschappen mr ze heeft haar blaasje nog niet goed onder controle mr ik hou haar zou goed mogelijk in de gaten wat ze aant doen is en als ze niet aant rond snuffelen is mr soms lukt dat niet meestal en dat is soms een beetje 'frustrerend'. mr met mijn andere hond kruising maltezer boomer heeft dat toch zeker 6 maanden ook geduurd en ik weet wel van ooit zal ze wel zindelijk zijn :wink:
en ik zou ze ook nooit in ee bench zetten vind dat echt niets, daar geef ik je 100% gelijk mee, we hebben ook onze vrijheid nodig en hetzelfde geldt vr dieren en als de ruimte waar ze zitten hond vriendlijk is en er kan niets gebeuren waarom niet dan?!!!!
sweet me
Vaste gebruiker

toen was mijn vriend niet aan het werk, hij was toen werkloos, ik weet het is heel anders mr toen is ze eigenlijk ook toch wat alleen thuis gebleven dat ze niet mee kan.
en nu werken we allebei mr ik werk soms 3 u hoogstens 4 op een dag, is dat zo erg, ik laat ze toch niet ganse dag alleen, eer ik werken ga zorg ik dat ze wat hebben buiten gelopen en dat ze alles hebben om die uren door te krijgen
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”