Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rare reacties als ik met loopse teef wandel

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Debora
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debora »

Martijn schreef:Blijf het asociaal vinden. Een beetje een wig tussen andere honden en hun baas drijven omdat jij per se een teef wilde, haar per se loops wilde laten worden en dan per se in het bos wilde lopen. En dan gek gaan doen als mensen je op je keuzes aanspreken.

Ondanks dat ik met grote lijnen wel eens ben met jou vind ik dit dus klinklare onzin! De mensen die een reu hebben weten toch ook dat veel reuen hun neus achterna gaan. :roll: De persoon met een reu wilde toch ook per se een reu. :19:

Overigens dat spul heet "reu-weg" en helpt geen f*ck. Ik gebruikte dit om een andermans reu te onzien, die helemaal verkikkert was/is op mijn teef. Ze was overigens niet eens loops. :wink: Dus nee daar geloof ik niet in.
Live as though heaven is on earth.
Kijk eens op mijn site: www.duskintheforest.nl

Afbeelding
CarolineS
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door CarolineS »

Ik laat mijn teven altijd los lopen (daar waar dat kan, langs een drukke weg natuurlijk niet en in woonwijken loop ik al helemaal niet), ook wanneer ze loops zijn. Tijdens hun eerste loopsheden hield ik ze wel op de ontvankelijke dagen aan de riem omdat men nu eenmaal zegt dat loopse teven dan ook op zoek gaan naar een reu. Maar die van mij dus niet. Ze blijven ook dan bij me en ook dan zijn ze goed gehoorzaam en direkt terug te roepen wanneer dat nodig is.
Toen mij reu nog intact was, heb ik zelden of nooit problemen gehad met andere loopse teven wanneer we die tegen kwamen en in het zeldzame geval dat hij zich toch op wilde dringen, ging hij aan de riem.
Aangezien mijn teven tijdens hun loopsheid nauwelijks of geen interesse in reuen tonen en niet weglopen, zie ik niet in waarom ik ze aan de riem zou moeten houden. Een reu die over grote afstand ruikt dat een teef loops is en daar dan meteen ook op afstormt (zoals een aantal forummer schijnen te bezitten), komt ook naar mijn teven toe wanneer die aan de riem zouden zijn. Alleen word ik dan zelf wel een tikje kwader! Mijn honden houden er niet van om door vreemde honden lastig gevallen te worden, of ze nou loops zijn of niet, en ik ben er daarom ook niet van gediend wanneer vreemde honden op ons afkomen. Wanneer ik wandelaars met honden tegekom, laat ik mijn honden altijd aan de kant van het pad liggen en ga zelf tussen mijn honden en onze tegenliggers instaan. Over het algemeen lopen andere honden gewoon door. Ik heb zelfs gemerkt dat in de meeste gevallen de ons passerende reuen nauwelijks reageren wanneer één van mijn teven loops is! Reageren ze wel, dan meld ik de eigenaar dat ik een loopse teef bij me heb en tot nu toe heb ik daar eigenlijk nog nooit een rare reactie op gehad. Mocht een vreemde reu het toch in zijn hoofd halen zich op te dringen, en mocht diens eigenaar het niet nodig vinden om zijn hond bij die van mij weg te halen, dan kan die hond rekenen op een niet al te vriendelijke ontvangst. Van mij niet, maar ook van mijn honden niet. Zelfs wanneer ze loops zijn, snebben mijn teven opdringerige honden in niet mis te verstane bewoordingen weg en mijn reu staat altijd klaar om het voor zijn roedel op te nemen.
Ik begrijp best dat sommige reuen veel last kunnen hebben van een loopse teef, maar dat probleem wordt echt niet verholpen wanneer ik mijn teven aan de riem houd.
Overigens realiseer ik me wel dat ik misschien wat makkelijk praten heb. Ik woon in Luxemburg en ik kom op onze wandelingen over het algemeen weinig andere honden tegen. En wanneer ik 's morgens voor ik naar mijn werk ga, in het park tegenover mijn huis loop, kom ik daar op dat tijdstip zelfs helemaal niemand tegen.
Wanneer ik met mijn honden in Nederland ben en daar ga wandelen, valt het mij op dat ik erg veel honden tegenkom en ook dat het in Nederland gebruikelijk is dat iedereen zijn honden maar op iedereen af laat rennen.
Nederland is vol, ook met honden, en op die schaarse plekken waar je nog wel lekker met je hond (los) mag lopen, kom je dan ook meteen heel veel honden tegen. Vooral mijn reu wordt er vaak wat kriegel van wanneer er weer een vreemde hond op ons afdendert en bij één specifiek overbevolkt losloopgebied is hij altijd al wat gespannen wanneer hij uit de auto komt. Wanneer ik de eigenaar van de andere hond(en) vraag deze een beetje bij zich te houden, krijg ik dan steevast te horen dat dit "toch een losloopgebied is?". Tja, "loslopen" en "lastigvallen" zijn twee verschillende dingen, maar dat is helaas nog niet overal doorgedrongen. Dit is dan weer de andere kant van de medaille.
groeten,
Caroline

Afbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

CarolineS schreef:Ik laat mijn teven altijd los lopen (daar waar dat kan, langs een drukke weg natuurlijk niet en in woonwijken loop ik al helemaal niet), ook wanneer ze loops zijn. Tijdens hun eerste loopsheden hield ik ze wel op de ontvankelijke dagen aan de riem omdat men nu eenmaal zegt dat loopse teven dan ook op zoek gaan naar een reu. Maar die van mij dus niet. Ze blijven ook dan bij me en ook dan zijn ze goed gehoorzaam en direkt terug te roepen wanneer dat nodig is.
Toen mij reu nog intact was, heb ik zelden of nooit problemen gehad met andere loopse teven wanneer we die tegen kwamen en in het zeldzame geval dat hij zich toch op wilde dringen, ging hij aan de riem.
Aangezien mijn teven tijdens hun loopsheid nauwelijks of geen interesse in reuen tonen en niet weglopen, zie ik niet in waarom ik ze aan de riem zou moeten houden. Een reu die over grote afstand ruikt dat een teef loops is en daar dan meteen ook op afstormt (zoals een aantal forummer schijnen te bezitten), komt ook naar mijn teven toe wanneer die aan de riem zouden zijn. Alleen word ik dan zelf wel een tikje kwader! Mijn honden houden er niet van om door vreemde honden lastig gevallen te worden, of ze nou loops zijn of niet, en ik ben er daarom ook niet van gediend wanneer vreemde honden op ons afkomen. Wanneer ik wandelaars met honden tegekom, laat ik mijn honden altijd aan de kant van het pad liggen en ga zelf tussen mijn honden en onze tegenliggers instaan. Over het algemeen lopen andere honden gewoon door. Ik heb zelfs gemerkt dat in de meeste gevallen de ons passerende reuen nauwelijks reageren wanneer één van mijn teven loops is! Reageren ze wel, dan meld ik de eigenaar dat ik een loopse teef bij me heb en tot nu toe heb ik daar eigenlijk nog nooit een rare reactie op gehad. Mocht een vreemde reu het toch in zijn hoofd halen zich op te dringen, en mocht diens eigenaar het niet nodig vinden om zijn hond bij die van mij weg te halen, dan kan die hond rekenen op een niet al te vriendelijke ontvangst. Van mij niet, maar ook van mijn honden niet. Zelfs wanneer ze loops zijn, snebben mijn teven opdringerige honden in niet mis te verstane bewoordingen weg en mijn reu staat altijd klaar om het voor zijn roedel op te nemen.
Ik begrijp best dat sommige reuen veel last kunnen hebben van een loopse teef, maar dat probleem wordt echt niet verholpen wanneer ik mijn teven aan de riem houd.
Overigens realiseer ik me wel dat ik misschien wat makkelijk praten heb. Ik woon in Luxemburg en ik kom op onze wandelingen over het algemeen weinig andere honden tegen. En wanneer ik 's morgens voor ik naar mijn werk ga, in het park tegenover mijn huis loop, kom ik daar op dat tijdstip zelfs helemaal niemand tegen.
Wanneer ik met mijn honden in Nederland ben en daar ga wandelen, valt het mij op dat ik erg veel honden tegenkom en ook dat het in Nederland gebruikelijk is dat iedereen zijn honden maar op iedereen af laat rennen.
Nederland is vol, ook met honden, en op die schaarse plekken waar je nog wel lekker met je hond (los) mag lopen, kom je dan ook meteen heel veel honden tegen. Vooral mijn reu wordt er vaak wat kriegel van wanneer er weer een vreemde hond op ons afdendert en bij één specifiek overbevolkt losloopgebied is hij altijd al wat gespannen wanneer hij uit de auto komt. Wanneer ik de eigenaar van de andere hond(en) vraag deze een beetje bij zich te houden, krijg ik dan steevast te horen dat dit "toch een losloopgebied is?". Tja, "loslopen" en "lastigvallen" zijn twee verschillende dingen, maar dat is helaas nog niet overal doorgedrongen. Dit is dan weer de andere kant van de medaille.
Nou dit stukje druipt ook van het inlevingsvermogen voor een ander............. :roll:
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Mijn teefje is nu loops (aan het worden), wat inhoudt dat ik een aantal weken niet meer in het park loop, evenmin op andere losloopplekken. Ik vind het niet sociaal om met een loopse teef in een losloopgebied te lopen, bovendien vind ik het erg irritant om half hitsig hondenland achter mijn broek aan te hebben. Ik loop dus alleen in gebieden waar honden aan de lijn moeten, en als ik dan wordt lastig gevallen, dAN is het het pakkie an van de reubezitter.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Moon schreef:@Mirjam; ik had het ook niet over jou
:wink:. Zoek maar eens op het forum op dit onderwerp, steeds wordt er aangedragen dat "je je reu maar onder appel moet hebben". Totaal voorbijgaand aan het feit dat er een groot verschil in driften bestaat bij reuen..

Gr. Marijke
ik wil inderdaad dat MIJN reuen ten alle tijde luisteren als ik het zeg en dus ook bij een loopse teef inderdaad. :pffff:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

marian* schreef:
snakelady33 schreef: maar laat een loopse teef ongeacht waar je loopt NIET los
Ik heb dit even uit je verhaal gepikt,omdat me dit iets te ver gaat.
Ik maak namelijk zelf wel uit of en waar waar mijn loopse teef los gaat :mrgreen:
precies, mijn teef loopt altijd los dus ook als ze loops is. Ze luisterd perfect dus ik zie daar geen probleem in. Ik kom trouwens dan absoluut niet in losloopgebieden overigens!Waarom zou je een loopse teef die perfect luisterd aangelijnd moeten houden? :19:
Laatst gewijzigd door malinois op 25 feb 2006 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Mol schreef:hahahahaha ik zit me gelijk af te vragen hoe ze zou reageren als een rommel of een Jake achter haar teefje aan gaat of het teefje dan nog zo braaf in die straal om haar heen blijft hobbelen, en hoe zij daar dan op zou reageren als 1 van die 2 reuen een beetje erg opdringerig worden..

mol :8):

Zo heb Blisje laatst een deense dog verkracht, die lag ie ook zo om, beest was 25 cm hoger en veel zwaarder maar heeft ie mooi lak aan, het was vol erin en effe klauwen en dog lag om :mrgreen:
Blisje heeft alleen een identiteitscrisis want het was een mannetjes deense dog :mrgreen: ......... :denken: :denken: :denken: :denken:
snakelady33
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door snakelady33 »

malinois schreef:
marian* schreef:
Ik maak namelijk zelf wel uit of en waar waar mijn loopse teef los gaat :mrgreen:
precies, mijn teef loopt altijd los dus ook als ze loops is. Ze luisterd perfect dus ik zie daar geen probleem in. Ik kom trouwens dan absoluut niet in losloopgebieden overigens!Waarom zou je een loopse teef die perfect luisterd aangelijnd moeten houden? :19:
nee als je zoals jij zegt en doet NIET in een losloopgebied loopt en jouw hond zoals jij zegt perfect luistert dan is het zoals ik al eerder zei iets anders, maar dan verwacht jij denk ik en mag ik aannemen ook niet van een eigenaar met reu dat de reu niet naar de teef toe gaat als de teef op zo'n moment een paar meter voor of achter je loopt terwijl de reu aangelijnt loopt. want mijn hondjes lopen ten alle tijden waar ik het nodig acht aan een 5 meter lijn en ik ga dan mijn hond niet in een niet losloopgebied kort nemen, omdat er zo nodig iemand met een loopse teef loopt die losloopt. ik hou er uiteraard wel rekening mee omdat mijn Brutus gewoon een supergeile beer (reu) is. en ik ben niet iemand die zijn hond bewust naar een loopse teef laat gaan, maar bij ons achter de flat is het tot zover ik weet geen losloopgebied, sommige honden (ook mijn hondjes) lopen daar regelmatig wel los, en ja als er dan iemand met een loopse teef loopt, dan heb ik mijn hele opdringerige opgewonden hond, niet op tijd aan de lijn en dan luistert hij ook voor geen meter. ik loop dan eenmaal bij de teef wel op hem af uiteraard om hem alsnog proberen te pakken en aan te lijnen, want 1x een (on)gewenst nestje hoeft geen 2de x te gebeuren. maar het is dan niet alleen aan mij om me hond aangelijnd te houden, maar ook aan de eigenaar met de loopse teef. want als ik dus een loopse teef tegen kom die los loopt, doe ik brutus uit fatsoen en om te voorkomen dat hij er op kruipt aan de lijn, maar in principe als die met een loopse teef op dat moment zijn/haar teef niet aanlijnt ben ik het ook niet verplicht. en als mijn hond wel aan de lijn zit en de teef loopt dan los ongeacht waar, dan probeer ik er ook rekening mee te houden, maar aangezien mijn honden ten alle tijden aan een 5 meterlijn lopen en dat ook ten alle tijden mogen benutten, kan ik op zo'n moment niet voor de gevolgen in staan. natuurlijk probeer ik door te lopen en brutus op zo'n moment mee te trekken maar ja 5 meter voor en 5 meter achter is al 10 meter. en in 10 meter kan er een hoop gebeuren. maar ja dit zal altijd voor iedereen een oneindig discussiepunt zijn en blijven. dus kan ik er beter maar het zwijgen voor mezelf opleggen voordat er dingen uit me toetsenbord komen die ik misschien heel anders bedoel en er misverstanden van komen. :wink:
ik ga lekker bankhangen en tv kijken en met de hondjes bezig zijn. kindje hoef k nie meer mee bezig te zijn die ligt lekker op bed nu. :mrgreen:
fijne avond verder en tot schrijfs/ziens of wat dan ook.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

malinois schreef:
marian* schreef:
Precies :ok:
Bente luistert niet perfect,maar goed genoeg om haar met een gerust hart los te kunnen laten.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Hanneke2 schreef:
Stang schreef:
pepim schreef:Maar is dit nu waar?
pepim schreef: Overigens schijnt je iets op je teef te kunnen spuiten, zodat de reuen niet ruiken, dat ze loops is? Hoorde ik van iemand anders overigens. :19:
Ik heb er weleens van gehoord, vraag me echter niet hoe het spul heet, maar ik zou er niet klakkeloos vanuit gaan dat het echt werkt en dat je teef dus 'veilig' is voor reuen :wink:
Hier in de buurt heeft iemand (die altijd met zijn loopse teven los in een losloopgebied loopt :roll: ) het wel eens gebruikt. Jack deinsde een meter achteruit toen hij aan de kont van die teef rook, dus het werkt wel. Het lijkt me alleen voor de teef zelf erg vervelend. :roll:
Nou ik weet ook niet of ik van plan ben om dat te gaan gebruiken hoor! Maar ik had het met iemand over wat-te-doen-als-je-hond-loops is, zij heeft namelijk zelf ook een hond en toen noemde ze dit op.
En toen dacht ik, ok, dat ga ik hier dan even vragen, vandaar. :wink:
CarolineS
Actief
Contacteer:

Baily schreef:
CarolineS schreef:Ik laat mijn teven altijd los lopen (daar waar dat kan, langs een drukke weg natuurlijk niet en in woonwijken loop ik al helemaal niet), ook wanneer ze loops zijn. Tijdens hun eerste loopsheden hield ik ze wel op de ontvankelijke dagen aan de riem omdat men nu eenmaal zegt dat loopse teven dan ook op zoek gaan naar een reu. Maar die van mij dus niet. Ze blijven ook dan bij me en ook dan zijn ze goed gehoorzaam en direkt terug te roepen wanneer dat nodig is.
Nou dit stukje druipt ook van het inlevingsvermogen voor een ander............. :roll:
Dan moet je het misschien nog maar eens goed lezen. Ik zorg er altijd voor dat mijn honden geen anderen lastig vallen en zich niet opdringen. Ik verwacht dezelfde manieren ook van een ander. Is dat gebrek aan inlevingsvermogen?
Mijn teven blijven bij mij lopen, ook wanneer ze loops zijn, daar is geen riem voor nodig. Zouden ze trouwens opeens minder interessant ruiken wanneer ze aan de riem zitten? Vreemd, van een dergelijk luchtschild heb ik nog nooit gehoord.
Of mogen ze van jou helemaal niet buiten komen en hun behoefte doen wanneer ze loops zijn?
Wat verwacht je van mij kwa inlevingsvermogen? Dat ik mijn teven helemaal niet uitlaat wanneer ze loops zijn? Of dat ik er begrip voor heb dat een loslopende reu van over grote afstand op ons afkomt om ons lastig te vallen?
Er heeft nog nooit iemand last gehad van mijn teven, loops of niet. Ik heb zelf vaak genoeg last van opdringerige en onopgevoede honden. Mijn "inlevingsvermogen" houdt inderdaad op wanneer anderen mijn persoonlijke ruimte, en die van mijn honden, binnendringen.
Grappig genoeg heb jij hier geen begrip voor. Over gebrek aan inlevingsvermogen gesproken.
groeten,
Caroline

Afbeelding
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

CarolineS schreef:
Baily schreef:
Dan moet je het misschien nog maar eens goed lezen. Ik zorg er altijd voor dat mijn honden geen anderen lastig vallen en zich niet opdringen. Ik verwacht dezelfde manieren ook van een ander. Is dat gebrek aan inlevingsvermogen?
Mijn teven blijven bij mij lopen, ook wanneer ze loops zijn, daar is geen riem voor nodig. Zouden ze trouwens opeens minder interessant ruiken wanneer ze aan de riem zitten? Vreemd, van een dergelijk luchtschild heb ik nog nooit gehoord.
Of mogen ze van jou helemaal niet buiten komen en hun behoefte doen wanneer ze loops zijn?
Wat verwacht je van mij kwa inlevingsvermogen? Dat ik mijn teven helemaal niet uitlaat wanneer ze loops zijn? Of dat ik er begrip voor heb dat een loslopende reu van over grote afstand op ons afkomt om ons lastig te vallen?
Er heeft nog nooit iemand last gehad van mijn teven, loops of niet. Ik heb zelf vaak genoeg last van opdringerige en onopgevoede honden. Mijn "inlevingsvermogen" houdt inderdaad op wanneer anderen mijn persoonlijke ruimte, en die van mijn honden, binnendringen.
Grappig genoeg heb jij hier geen begrip voor. Over gebrek aan inlevingsvermogen gesproken.
Heb je ook begrip voor de reu zelf??? Als hij op jouw loopse teef afkomt!
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

CarolineS schreef: Of dat ik er begrip voor heb dat een loslopende reu van over grote afstand op ons afkomt om ons lastig te vallen?
eh...ja.

als je dat niet snapt, dan snap je een fundamenteel onderdeel van hondengedrag niet.

wist je dat ik best mijn reu bij me wil houden als er een loopse teef in de buurt is? sterker nog, ik vind het geen probleem als de reu een paar dagen niet eet en loopt te zeuren en ik hem heel erg in de smiezen moet houden omdat hij hem anders peert vanwege de goddelijke luchten.

het is alleen jammer dat ik die teef dus niet ruik. en als ik aan het gedrag van mijn reu zie, dat er ergens in een losloopgebied een oen met z'n loopse teef loopt of recentelijk heeft gelopen, dan ben ik te laat. dat vind ik een beetje eng, want er lopen wegen langs en doorheen waar veel auto's hard rijden.

overigens, als oen met loopse teef me tegemoet komt lopen, bijvoorbeeld, dan lijn ik m'n reu meteen aan. om vooral te voorkomen dat die op de teef springt.

toen ons teefje nog loops werd, kregen we geregeld bezoek van kenzo, de pitbull van het woonwagenkampementje in de buurt. heel braaf lijnde ik de lieverd aan en bracht hem dan weer terug. hij was werkelijk niet te houden en de bazin deed haar best, dus ik doe dan niet moeilijk. ik weet wat een toestand de lucht van een loopse teef teweeg kan brengen. en ik heb geen zin om anderen met mijn probleem op te zadelen.

inlevingsvermogen, me hoela. nadenken, noem ik dat. consequenties overzien.
CarolineS
Actief
Contacteer:

Ik begrijp dat mijn eerste stukje blijkbaar toch iets te ingewikkeld was. In de laatste alinea haal ik namelijk een "probleem" aan wat zijdelings te maken heeft met het onderwerp. Namelijk dat veel mensen het normaal vinden wanneer hun honden andere honden lastig vallen en dat dan afdoen met "dit is een losloopgebied". Deze situatie heeft echter niets te maken met het al dan niet loops zijn van welke teef dan ook (ik heb zelfs nog nooit één van mijn teven tijdens een loopsheid meegenomen naar Nederland). Dit was gewoon een algemene constatering van mij.

Laten we het dus even alleen op die loopsheden houden. Ik heb in mijn eerste stukje al gezegd dat ik op de plekken waar ik normaal loop met mijn honden, niet veel andere honden tegenkom. Ik heb ook gezegd dat mijn teven bij mij blijven en goed luisteren, ook tijdens de loopsheid. Ik heb ook nog nooit moeilijkheden gehad tijdens de loopsheden. Wanneer ik andere honden tegenkom, laat ik die van mij op gepaste afstand liggen totdat de anderen ons gepasseerd zijn. Wanneer één van mijn teven loops is, zorg ik ervoor dat die afstand extra groot is of dat ik andere wandelaars niet eens hoef te passeren door een ander pad in te slaan. Uiteraard zoek ik wanneer er één loops is, geen drukbezochte gebieden uit om te wandelen, maar in de praktijk is het bij mij dus altijd rustig, dus is er geen reden om op de gebruikelijke plekken weg te blijven. Naar Nederland neem ik ze dan al helemaal niet mee.
Ik verbaas me toch wel over de reacties die ik inmiddels gekregen heb. Ik begrijp dat jullie reuen hebben die niet te houden zijn wanneer er ergens in de buurt een loopse teef is. Maar wordt dat probleem opgelost door die teef aan de riem te houden? Dan gaan jullie reuen toch nog steeds naar die teven toe? Dat begrijp ik in elk geval uit jullie reacties.
Ik weet degelijk het een en ander van hondengedrag en ik begrijp ook best dat een reu naar een loopse teef toe wil, maar betekent dat dat hij dat dan ook ten alle tijde mag? Kortom, mogen reueneigenaren zich verschuilen achter de hormonen van hun hond en zijn zij dan niet meer verantwoordelijk voor het gedrag van hun hond?
Er zullen heus wel teveneigenaren zijn die inderdaad nergens op letten en die het de reuen in hun omgeving nodeloos moeilijk maken. Maar de meeste teveneigenaren zorgen er wel voor om hun teven tijdens de loopsheden een beetje uit de buurt van andere honden te houden en om drukbewandelde gebieden te vermijden. Degene die dit topic begonnen is, doet dat in elk geval wel, een aantal andere teveneigenaren die gereageerd hebben doen dat ook en ik doe dat zelf ook. Wanneer we al genoeg gepaste afstand houden en niemand onnodig uitdagen, zie ik echt niet in waarom onze teven aan de riem zouden moeten.
Dit topic gaat over de vreemde reacties die teveneigenaren soms krijgen wanneer hun teven loops zijn, en die stelling is met rare reacties die ik nu heb gekregen inmiddels bewezen.
groeten,
Caroline

Afbeelding
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Jij kan je loopse teef wel bij je houden maar met een reu is dat een stuk moeilijker.
Mijn reu is gecs. maar toen hij dat nog niet was kon ik hem echt niet bij me houden als hij een loopse teef rook.
Als die teef dan aan de lijn zit dan kan ik er naar toe lopen en mijn reu pakken en ook aanlijnen.
Maar als die teef losloopt en dus gaat rennen of weglopen, dan loopt mijn reu daar achter aan en krijg ik hem helemaal niet meer te pakken :19:

Ik wil direkt mijn reu aanlijnen als er een loopse teef is maar dan moet me dat niet te moeilijk worden gemaakt. snap ie? :mrgreen:

Ik heb zelf een teef, is maar 1 keer loops geweest, maar ik ging toen echt niet naar losloop gebieden met haar :wink:
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

CarolineS schreef: Maar wordt dat probleem opgelost door die teef aan de riem te houden? Dan gaan jullie reuen toch nog steeds naar die teven toe? Dat begrijp ik in elk geval uit jullie reacties.
als jouw teef ergens piest, dan blijft die lucht urenlang hangen. aan de riem door een losloopgebied sjouwen is dus niet afdoende met een loopse teef, dat heb je goed begrepen.
Ik weet degelijk het een en ander van hondengedrag en ik begrijp ook best dat een reu naar een loopse teef toe wil, maar betekent dat dat hij dat dan ook ten alle tijde mag? Kortom, mogen reueneigenaren zich verschuilen achter de hormonen van hun hond en zijn zij dan niet meer verantwoordelijk voor het gedrag van hun hond?
jij verschuilt je net zo makkelijk achter de hormoonhuishouding van jouw teef. nogmaals, de loopsheid van jouw teef is niet het probleem van andere bazen.

verder zie ik dat je de boel wat probeert te verzachten. ook goed. in een losloopgebied horen geen loopse teven, vind ik. het kan levensgevaarlijk gedrag bij reuen veroorzaken, juist omdat het een losloopgebied is en de reuenbazen geen loopse teef kunnen ruiken dus niet van te voren hun reu aan de riem kunnen doen. er zijn zat plekken waar je met je loopse teef aangelijnd kan lopen, omdat elke hond daar aangelijnd loopt.

overigens ben ik het wel met je eens dat het gegeven dat je in een losloopgebied loopt, je nog geen vrijbrief geeft om je hond maar wat rond te laten stuiteren. maar er is nogal een verschil tussen je hond even aanlijnen omdat je bijvoorbeeld een oude hond met artrose of een net iets te stoere reu tegenkomt, en een loopse teef tegenkomen of de lucht daarvan in de neus van je reu te krijgen.
CarolineS
Actief
Contacteer:

Hallo Marja,
Ik begrijp je redenatie helemaal, hoor :wink: Ik zorg er natuurlijk zelf ook wel voor dat mijn teven niet gaan rennen (indien nodig lijn ik ze ook zeker wel aan) en wanneer ik kan, neem ik een hond die ons benadert ook gewoon bij zijn halsband en breng hem terug naar zijn eigenaar.
Zoals gezegd, heb ik tot nu toe nog nooit last gehad tijdens één van de loopsheden. Mijn teven zijn in die zin ook wel erg makkelijk en ze hebben zelf ook nauwelijks interesse in reuen tijdens hun loopsheden. Als dat anders was zou ik ze ook heus wel vastdoen. Of vaker vastdoen dan nu, want er zijn heus wel situaties waarin mijn honden gewoon aangelijnd zijn.
Bovendien ga ik confrontaties zoveel mogelijk uit de weg, zeker wanneer er één loops is.
groeten,
Caroline

Afbeelding
CarolineS
Actief
Contacteer:

Beste Linlin,
Ik verschuil mij niet achter de hormonenhuishouding van mijn teven. Hun loopsheden zijn mijn "probleem" en ik val daar niemand mee lastig. Ik zie alleen niet in waarom ze géén probleem vormen voor anderen wanneer ze aan de riem lopen en wèl wanneer ze loslopen, in precies dezelfde situatie.
Ik ben het met je eens dat je drukbezochte gebieden vermijdt, maar dat heb ik in een eerdere reactie ook al gezegd.
Die "losloopgebieden" schijnen het probleempunt te zijn in deze discussie. Nou moet ik zeggen dat ik al weinig in losloopgebieden kom, hier kennen we die helemaal niet. Die paar keer dat ik in Nederland in een losloopgebied loop, is het me al opgevallen dat het daar ontzettend druk is met honden. Zou ik in Nederland wonen, dan zou dat dus geen plek zijn waar ik met een loopse teef zou gaan lopen.
Wat mij helaas ook opvalt in die losloopgebieden, wanneer ik daar loop met twee niet-loopse teven en een gecastreerde reu, is dat veel mensen hun honden maar zomaar op iedereen af laten denderen. Maar je geeft nu zelf aan dat jij het daar ook niet mee eens bent.
Niet dat ik mijn honden altijd weghou van andere honden, hoor, ze vinden het ook erg leuk om in een grotere groep te wandelen, maar het is nou eenmaal de aard van mijn honden (ik heb twee Australian Cattledogs en een Border Collie) om graag met rust gelaten te worden. Op opdringerige honden willen zij nog wel eens kortaf reageren en daar schrikken mensen dan weer van. Om te voorkomen dat mijn honden van zich af moeten bijten, doe ik dat voor hen. Ik heb liever dat mensen mij vervelend en onaardig vinden dan dat ze dat (onterecht) van mijn honden vinden. Mijn Border Collie is wel wat "gezelliger" van aard en wanneer vreemde honden naar ons toekomen, laat ik haar vaak maar gaan. Zij fungeert dan een beetje als bliksemafleider.
Maar wees gerust, ik ben sowieso al weinig in die losloopgebieden te vinden, en als mijn meiden loops zijn al helemaal niet.
groeten,
Caroline

Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Zoek stok! schreef:
Eens! Er is hier een geile Lab die alle teefjes bijna verkracht. Daar voel ik me als ook reuen-eigenaar gewoon schuldig over. De eigenaar doet alsof er niks aan de hand is, kan echt niet.
Nodig die eens uit op een kooikerwandeling met allemaal teefjes :mrgreen: :mrgreen:

Anne
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

ik heb niet het hele topic gelezen, maar wil toch iets zeggen :mrgreen:

Een week nadat sien loops was geweest werd ik nog aangesproken door een reueigenaar die haar hond niet meer los kon laten omdat sien loops was geweest. Het probleem speelt dus wel degelijk de volle drie weken, en eigenlijk nog langer.

Mijn honden zijn gewend drie a vier uur per dag los te lopen. Ik kan hier gewoon nergens lopen waar ik zeker weet dat ik geen reu tegen kom. Sien minimaal drie weken aan de lijn houden, ik vind het nogal wat. En dat twee maal per jaar, ik vraag me dan serieus af of ze gecastreerd niet beter af is.

Gisteren ben ik voor de tweede keer een man met een loopse teef in den hout tegen gekomen, een officiële losloopplek omgeven door drukke wegen. Dat vind ik ook van de zotte.

In de duinen lopen heb ik zowel met zoë destijds en nu met sien wel gedaan. Uiteraard probeer ik dan zoveel mogelijk problemen te voorkomen, maar helemaal gelukt is het niet.

En nu nog iets over de reuen en reueneigenaren. Mijn ervaring is dat reuen idd heel erg kunnen verschillen in hun drive een loopse teef op te zoeken. Er zijn er die zo meelopen, die als je ze even aanlijnt honderd meter verderop weer los lunt laten, en er zijn er ook die als ze ook maar iets geroken hebben de kuierlatten nemen en gewoon niet meer luisteren.

Reueneigenaren rageren meestal naar gelang: van eeen bedankje dat ik even gewaarschuwd heb, tot en met echt boos. Tsja.

Mijn persoonlijke mening: ligt het probleem hier nu werkelijk helemaal alleen bij de teveneigenaar ? Of, moet ik het anders zeggen, moeten alle teven hier tijdens hun loopsheid aan de lijn blijven, omdat er een paar reuen zijn die werkelijk oncotroleerbaar gevaarlijk gedrag gaan vertonen ?

Nog weer anders. Stel ik loop met spok in de duinen, kom een vol loopse teef tegen. Dan kan ik hem idd aanlijnen en naar huis. Niet leuk, maar dat is een wandeling. De volgende wandeling kom ik die teef niet weer tegen. Ik vind dat een te overzien probleem.

Als de teveneigenaar dan ook nog zijn best doet het hele probleem te voorkomen, door me te ontwijken, of te waarschuwen enz. dan zal het maar een paar keer per jaar fout gaan. Als het al fout gaat. Maar de keren dat ik het probleem heb gehad is altijd in druk losploopgebied waar mensen probleemloos met hun loopse teef menen te moeten lopen. Wat ik idd ook van de zotte vind.

Maar als spok werkelijk zo oncotroleerbaar was als sommige reuen hier blijken te zijn, zou ik serieus overwegen hem te castreren. Het risico dat hij dan ergens het uitlaatbos uitloopt is me dan te groot. Overal drukke wegen hier, er lopen ook teveneigenaren langs uitlaatplekken met hun loopse teef, dus dat zou mij dan te link zijn.

Nou ja, ik ben er zelf nog niet helemaal uit, maar dat ik het een giga-groot probleem vind mag duidelijk zijn.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

starfleet schreef:
Zoek stok! schreef:
Eens! Er is hier een geile Lab die alle teefjes bijna verkracht. Daar voel ik me als ook reuen-eigenaar gewoon schuldig over. De eigenaar doet alsof er niks aan de hand is, kan echt niet.
Nodig die eens uit op een kooikerwandeling met allemaal teefjes :mrgreen: :mrgreen:

Anne
:mrgreen: :mrgreen:

Ik zit echt te wachten totdat hij een keer goed op z'n donder krijgt van een teefje, maar zelfs de toch wel pittige Hollandse Herder wordt een beetje angstig van hem.

Nu heeft Bram aldoor mot met hem en tot nu toe is Bram aan de winnende hand.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

CarolineS schreef:Kortom, mogen reueneigenaren zich verschuilen achter de hormonen van hun hond en zijn zij dan niet meer verantwoordelijk voor het gedrag van hun hond?
Ik wil jou nog wel eens horen als je teef zich gewillig opwerpt om gedekt te worden door een reu. Als je dan zegt dat ik m'n reu bij me moet houden, verschuil jij je dan ook achter de hormonen van je hond?

Het lijkt in dit topic net alsof reuen geile monsters zijn en teefjes zielige brave gevalletjes zijn die altijd bij de baas blijven en beschermd moeten worden tegen de geile monsters.

Teefjes zijn uit op gemeenschap tijdens de loopsheid. Ik heb al een keer een teefje haar kont naar Bram zien draaien, maar Bram was nog te jong om het te begrijpen.

En het verschil tussen een aangelijnde en een loslopende teef? Heel simpel. Als je loopse teef losloopt, kan de reu er achter aan lopen en gaan ze een stukkie verder de daad doen. Waar blijf je dan met 'mijn teef blijft altijd bij mij?'.

Ik vind het allemaal prima hoor. Ik heb geen reu die erg ondersteboven is van loopse teven. Hij loopt er wel naar toe als hij de kans krijgt, maar als de mensen even waarschuwen lijn ik hem aan. 500 Meter verder laat ik hem weer los en is het klaar.

Mocht ik een loopse teef loslopend in een druk losloopgebied tegenkomen en Bram dekt haar, dan is kun je lang en kort lullen, maar uiteindelijk is het niet mijn probleem. De teefeigenaar zit met een wellicht drachtige teef. Wel een goedkope manier, want gedekt worden door een Kooikerreu met stamboom kost normaal zo'n 500 euro.

Ik zet het nu even heel zwart/wit neer, maar misschien verklaart dit de rare reacties van reu-eigenaren op een loopse teef in een losloopgebied: die reu-eigenaren voelen zich zo verantwoordelijk dat ze pissig worden. Ik zal de volgende keer geen rare reactie geven, maar gewoon zeggen 'niet mijn probleem, toedels'.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Zoie schreef:ik heb niet het hele topic gelezen, maar wil toch iets zeggen :mrgreen:

Een week nadat sien loops was geweest werd ik nog aangesproken door een reueigenaar die haar hond niet meer los kon laten omdat sien loops was geweest. Het probleem speelt dus wel degelijk de volle drie weken, en eigenlijk nog langer.

Mijn honden zijn gewend drie a vier uur per dag los te lopen. Ik kan hier gewoon nergens lopen waar ik zeker weet dat ik geen reu tegen kom. Sien minimaal drie weken aan de lijn houden, ik vind het nogal wat. En dat twee maal per jaar, ik vraag me dan serieus af of ze gecastreerd niet beter af is.

Gisteren ben ik voor de tweede keer een man met een loopse teef in den hout tegen gekomen, een officiële losloopplek omgeven door drukke wegen. Dat vind ik ook van de zotte.

In de duinen lopen heb ik zowel met zoë destijds en nu met sien wel gedaan. Uiteraard probeer ik dan zoveel mogelijk problemen te voorkomen, maar helemaal gelukt is het niet.

En nu nog iets over de reuen en reueneigenaren. Mijn ervaring is dat reuen idd heel erg kunnen verschillen in hun drive een loopse teef op te zoeken. Er zijn er die zo meelopen, die als je ze even aanlijnt honderd meter verderop weer los lunt laten, en er zijn er ook die als ze ook maar iets geroken hebben de kuierlatten nemen en gewoon niet meer luisteren.

Reueneigenaren rageren meestal naar gelang: van eeen bedankje dat ik even gewaarschuwd heb, tot en met echt boos. Tsja.

Mijn persoonlijke mening: ligt het probleem hier nu werkelijk helemaal alleen bij de teveneigenaar ? Of, moet ik het anders zeggen, moeten alle teven hier tijdens hun loopsheid aan de lijn blijven, omdat er een paar reuen zijn die werkelijk oncotroleerbaar gevaarlijk gedrag gaan vertonen ?

Nog weer anders. Stel ik loop met spok in de duinen, kom een vol loopse teef tegen. Dan kan ik hem idd aanlijnen en naar huis. Niet leuk, maar dat is een wandeling. De volgende wandeling kom ik die teef niet weer tegen. Ik vind dat een te overzien probleem.

Als de teveneigenaar dan ook nog zijn best doet het hele probleem te voorkomen, door me te ontwijken, of te waarschuwen enz. dan zal het maar een paar keer per jaar fout gaan. Als het al fout gaat. Maar de keren dat ik het probleem heb gehad is altijd in druk losploopgebied waar mensen probleemloos met hun loopse teef menen te moeten lopen. Wat ik idd ook van de zotte vind.

Maar als spok werkelijk zo oncotroleerbaar was als sommige reuen hier blijken te zijn, zou ik serieus overwegen hem te castreren. Het risico dat hij dan ergens het uitlaatbos uitloopt is me dan te groot. Overal drukke wegen hier, er lopen ook teveneigenaren langs uitlaatplekken met hun loopse teef, dus dat zou mij dan te link zijn.

Nou ja, ik ben er zelf nog niet helemaal uit, maar dat ik het een giga-groot probleem vind mag duidelijk zijn.
Mee eens :wink:

Als Kaya loops was dan probeerde ik van alles te doen om geen overlast te bezorgen, maar ik ging haar toch echt niet 3 weken aan de lijn langs de stoep uitlaten (want daar komt het op neer eigenlijk in de meeste situaties).
Ik ging wel naar losloopgebied, weliswaar uitgekiend rustig losloopgebied, maar heel af en toe kwam ik daar ook wel een hond tegen.

Alles op een loopse teef afschuiven vind ik niet eerlijk; ook hier is het geven en nemen. Kwam ik een reu tegen, dan riep ik even op op afstand dat mijn teef loops is en lijnde ik Kaya direct aan.
Ik heb nog nooit wat dit betreft boze reacties of gezichten meegemaakt.

Enige idee hoe een hond die gewend is dagelijks een paar uur los te lopen ineens wordt als je haar 3 weken aan de lijn langs de stoep uitlaat?
Dat mensen hun reu niet onder controle hebben, is eerlijk gezegd niet echt mijn probleem en als ze zo gestoord worden van loopse teven zou ik zelf bij een reu ook overwegen om deze te castreren.

Ik hield er zeker een hoop rekening mee (stille gebieden, andere tijden) maar verstoppen of van de aardbodem afvegen, kan je een loopse teef nu eenmaal niet en ook niet de verantwoordelijkheid op afschuiven van je niet luisterende reu.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Dat mensen hun reu niet onder controle hebben, is eerlijk gezegd niet echt mijn probleem en als ze zo gestoord worden van loopse teven zou ik zelf bij een reu ook overwegen om deze te castreren.

Ik hield er zeker een hoop rekening mee (stille gebieden, andere tijden) maar verstoppen of van de aardbodem afvegen, kan je een loopse teef nu eenmaal niet en ook niet de verantwoordelijkheid op afschuiven van je niet luisterende reu.
Precies.

Heb je echt problemen met de sex-drive van je reu dan kastreer je hem maar lekker, maar kom bij mij niet aanzetten met de suggestie dat ik dan mijn teef maar moet kastreren of drie á vier weken lang nauwelijks mijn huis uit kan met haar.

Ik hou mijn honden bij me, doe jij dat dan ook maar lekker en als je dat niet kan heb jij een probleem waar ik part noch deel aan heb.
snakelady33
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door snakelady33 »

laat iedereen nou lekker zijn al dan niet loopse teef en zijn reu lekker loslopen, en waarom moet een reu wel gecastreerd worden? en waarom mag een teef wel gewoon lekker loops worden? laat alle teven steriliseren en alle reuen castreren heeft niemand meer problemen en kunnen er ook geen onnodig ongewenste nestjes komen.

het is idd een kleine moeite om rekening te houden met elkaar, maar met een loopse teef in een losloopgebied lopen hetzij aangelijnd hetzij los, vraagt nou eenmaal vaak (niet altijd) om problemen.

ik heb het vanmorgen bij Brutus nog gezien. er lopen hier weer volop loopse teven. en hij weet dat de hond van me ouders ook loops moet worden, maar omdat hij dus zo'n geile reu is, is hij wel ontsnapt en een normaal erg drukke straat overgestoken. alleen als ik hem laat castreren moet hij een volledige operatie ondergaan omdat 1 teelbal niet is ingedaald (zit in zijn lies), en dat zie ik niet zo zitten. maar normaal gesproken let ik er dus wel op en mag hij niet loslopen. ook ik hou mijn reu aangelijnt als er loopse teven in de buurt zitten, dus kleine moeite om een loopse teef dan ook aan te lijnen of aangelijnd te houden.
Afbeelding
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Hanneke2 schreef:
Stang schreef:
pepim schreef:Maar is dit nu waar?
pepim schreef: Overigens schijnt je iets op je teef te kunnen spuiten, zodat de reuen niet ruiken, dat ze loops is? Hoorde ik van iemand anders overigens. :19:
Ik heb er weleens van gehoord, vraag me echter niet hoe het spul heet, maar ik zou er niet klakkeloos vanuit gaan dat het echt werkt en dat je teef dus 'veilig' is voor reuen :wink:
Hier in de buurt heeft iemand (die altijd met zijn loopse teven los in een losloopgebied loopt :roll: ) het wel eens gebruikt. Jack deinsde een meter achteruit toen hij aan de kont van die teef rook, dus het werkt wel. Het lijkt me alleen voor de teef zelf erg vervelend. :roll:
't heet dogstop en is ook in pilvorm te verkrijgen..
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Dit topic lijkt zich een beetje te splitsen in reuen- en teveneigenaren :wink:
Ik heb een teefje gecastreerd vanuit de stichting, dus ik heb lekker nergens last van :mrgreen:

Maar ik ben het met Jan en Caroline eens.
De natuur heeft honden nou eenmaal zo gemaakt dat teven 2x per jaar heerlijk ruikende sletjes worden en dat sommige verliefde reuen daar errug enthousiast op (willen) reageren. Bij beide weet je dat van tevoren, het is nou eenmaal niet anders.
Natuurlijk moet een eigenaar van een loopse teef zijn best doen om niet te veel overlast te bezorgen, maar 3 weken helemaal niet kunnen lopen met de teef is niet redelijk. Een botergeile reu is niet alléen het probleem van de teveneigenaar, in tegendeel.

Inderdaad geven en nemen van beide kanten, rekening houden met elkaar.
Afbeelding
Mir@n
Zeer actief
Contacteer:

Natas. schreef:Dit topic lijkt zich een beetje te splitsen in reuen- en teveneigenaren :wink:

Natuurlijk moet een eigenaar van een loopse teef zijn best doen om niet te veel overlast te bezorgen, maar 3 weken helemaal niet kunnen lopen met de teef is niet redelijk. Een botergeile reu is niet alléen het probleem van de teveneigenaar, in tegendeel.

Inderdaad geven en nemen van beide kanten, rekening houden met elkaar.
Als teven en reuen bazinnetje kan ik het met bovenstaande helemaal eens zijn...... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

Mir@n
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:En daarom is nederland dus een kutland om te wonen.
Iedereen schuift zijn eigen verantwoordelijkheid om het gezellig te houden op een ander af en het enige wat belangrijk is is je eigen "recht".

Kots.
Nee Martijn, we hebben het hier over verantwoordelijkheid nemen....

Als reuenbaas neem ik MIJN verantwoordelijkheid als er ergens een loopse teef ronddartelt

En als tevenbaas neem ik MIJN verantwoordelijkheid in de tijd dat ze loops is.
Dat heeft niets met afschuiven te maken, maar dan ook helemaal niets.
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

in mijn buurt heb ik weinig keus ik heb geen rijbewijs dus met ze weg kan ik ook niet steeds
het is dus of een rondje flat of een rondje groot park
ik kies dus het rondje groot park
ook als de honden loops zijn
niet op de drukste tijden maar ik loop er wel
het is daar niet officieel een los loop gebied
maar het woord er gedoogt
als mijn honden loops zijn gaan ze aan de lijn
en toch zijn er altijd reuen eigenaren met commentaar
ik heb zo iets ik doe me best geen problemen te maken maar meer kan ik niet doen
ik heb hier voor altijd reuen gehad en ja die moest ik ook wel eens met moeite mee krijgen
maar mij hoorde je niet klagen
het is geven en nemen
rekening houden met elkaar
Laatst gewijzigd door twinkeltje op 26 feb 2006 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”