Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Spel tussen kat en hond

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Spel tussen kat en hond

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Iemand ervaring met een kat en een hond die 'ruw' samen spelen?

Toen Lilo hier net was hield ik mijn hart vast omdat ze zo lomp-vrolijk deed tegen Pippi, die dat helemaal niet gewend was van voorzichtige en respectvolle Jack, en dat heeft Lilo dus in het begin de nodige halen bezorgd.

Maar in plaats van dat Lilo een beetje inbondt, gaat het steeds wilder. :N: Ik weet eigenlijk niet wat ik ervan moet denken. Lilo springt gewoon bovenop Pippi, of ze maait haar even tegen de vlakte met een poot, ze geeft van die kleine knabbelbeetjes op Pippi's buik, en ondertussen heeft Pippi Lilo's kop tussen tien vlijmscherpe nagels en zet grommend haar tanden in Lilo.

Pippi is een vrij felle kat, als iets haar niet zint bijt en krabbelt ze flink van zich af, en Lilo zou dus onder de schrammen moeten zitten (zoals wij :roll: ), maar Lilo heeft niks. Als je ze samen bezig ziet denk je echt dat ze elkaar aan het vermoorden zijn, maar ze zoeken elkaar wel steeds vrolijk weer op, en er vloeit geen druppeltje bloed. Dus... het is van beide kanten 'gewoon' spelen. :denken:

Overigens is Lilo wel superbeleefd naar Timber (andere kat) toe, die krijgt hoogstens een duwtje met haar neus, en Timber geeft kopjes. En allebei de katten kunnen prima met Jack, maar met Jack wordt alleen door de kamer gerend en lekker tegen elkaar aan geslapen, Jack 'stoeit' niet met de katten.

Maar goed, mijn punt is dus dat ik af en toe mijn hart vasthou als er weer zo'n Pippi-klauw over een Lilo-oog wordt gehaald. :N: Iemand die dit kent en blijft dit wel goed gaan?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

wij hebben hier 3 poezen, 1 bange die dus ook niks van de honden moet weten en snel wegrent. Maar ook 2 die er niks omgeven, die bovenop de honden zitten en vooral onze die 2 poezen denken werkelijk dat ze hond zijn....ze liggen op de grond als de honden en gaan ook mee wandelen en lopen zomers gewoon in ons hondenweiland tussen de honden mee te rennen. :roll: :mrgreen:

Hera wil nog weleens doorslaan in het spelen met die 2 poezen, dan doet ze net als Lilo; 'slaan' met dr poten, hapjes in de poten van de poezen, 'knauwen' in de buikjes e.d. Maar die 2 blijven ook gewon liggen, pakken afentoe met hun klauwtjes de kop van Hera beet en dan bijten ze in dr neus ofzo....maar weglopen doen ze niet, ze blijven rustig liggen.
Ik heb nooit het idee dat ze bang zijn voor dr of dat ze ze pijn doet want dan zou ik wel ingrijpen.
Bij de bange poes mag het dus niet, die moeten ze met rust laten.

Tsja en lullig gezegd maar ze kunnen ook weglopen, plek genoeg, ze hoeven niet op de grond te liggen e..d :wink:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

ohja, hier blijft het dus goed gaan. Hera doet dit al vanaf pup en ze wordt nu 3 jaar.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Saar speelt veel te wild met de katten. Jaja, Saar, niet Moos :mrgreen:

Op een of andere manier lijkt het alsof ze zich bij de katten, net zoals bij Moos, helemaal superveilig voelt en dan laat ze zich dus helemaal gaan. Ze bespringt de katten, mept naar ze, knauwt ze inderdaad, rent achter ze aan en neemt vanuit spelbuiging een aanloop BOINK tegen een kat aan :roll:

De katten hier zijn een beetje vreemd daarin. Het ene moment moeten ze er niks van hebben en gaan heel hard janken in de hoop dat ik dan zeg "Saar, laat dat!". Het andere moment houdt Saar op en duikt een kat weer net zo snel bovenop haar.
Ik laat het vrij lang gaan omdat Saar zo'n kilo lichter is dan de katten, dus tja, pijn zal ze ze niet doen; hoogstens andersom. De katten leven hier ook nog steeds, en zoeken Saar ook zelf op om net zolang te etteren totdat ze weer bovenop ze springt, dus het zal wel goed zijn denk ik dan maar.

Nu zijn de katten hier ook halve honden, vooral Sampoes. Die is gekomen toen Moos 8 maanden was, en Moos heeft Sampoes prima opgevoed als een pup :smile2:
Sam rent naar de deur als de bel gaat, begroet bezoek door tegen ze aan te duwen, en als hij de aandacht van het bezoek heeft rolt hij zich op zijn rug om over zijn buikje geaaid te worden.

Maar goed, ik laat het hier dus gaan, als de katten weg willen kunnen ze makkelijk onder lichte Saar vandaan rennen en op de tafel springen. Alleen als ze heel hard gaan janken en blazen, dan roep ik Saar tot de orde. (en regelmatig duikt een kat dan vervolgens weer op haar :19: )
Afbeelding
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

Afbeelding

:mrgreen: Mientje samen met Broertje....afentoe zit ik ook te kijken van: dat gaat niet goed, maar totnutoe niets geen bloed! :mrgreen:
Afbeelding
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Queenie en Sjaak konden ook erg ruw met elkaar spelen, maar er is nooit een gewonde gevallen :wink:
Afbeelding
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Dusty speelt vaak met Balou (pers). En normaliter zijn perzen erg zachtaardig en beertje Balou dus ook.
En Dusty duikt en hapt en keft en doet. :roll:
En Balou draait op zijn rug,Dusty er boven op :N:
Maar ja...als Balou het écht niet meer leuk vindt, gaat ie wel weg.
En daarbij...Balou weegt 7 kilo,Dusty 3 kilo.
Gaat het écht te hard (naar mijn idee) dan leid ik Dusty wel af.
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ameno speelt ook met 1 van de katten hier.
Ze rennen achter elkaar aan, Ameno pakt de kat bij de staart en de kat gaat bij Ameno in haar staart hangen.
Uiteindelijk vallen ze samen in slaap in Ameno's mand.

De andere kat geeft af en toe kopjes aan Ameno maar spelen wil ze niet. Dat heeft ze van begin af aan heel duidelijk gemaakt en deze kat wordt verder ook met rust gelaten.

Ik laat het dus ook gaan.
quincy4
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door quincy4 »

Leuk om deze ervaringen te lezen :smile:

Hier in huis woont namelijk sinds 3 maand ook een pup in huis en ik herken hier heel veel in. Als yellow (hond) ligt te slapen gaat quincy
( kat) vaak rondrennen en vanalles doen om de aandacht te trekken. :cheer: Ook verstopt ie zich achter iets en gaat met zijn poot naar yellow meppen. Yellow wil ook vaak met quincy spelen en die gaat dan met zijn poot naar quincy meppen of happen, waarop quincy vaak op zijn zij gaat liggen en terug begint te meppen.
Het enige wat quincy echt niet leuk vind is als yellow begint te blaffen. Dan duikt ie helemaal in elkaar.

In het begin vond ik het heel moeilijk hier mee om te gaan. Maar op de hondenschool ( martingaus) zijden ze dat ik het beter kon laten gaan. Dit heb ik ook gedaan en ze liggen nu al samen op de bank en yellow begint nu quincy zelfs te likken. Ze hebben nog niet echt een soort van 'spelletje'samen ontwikkelt, maar dat komt denk ik ook, omdat yellow hier nog maar kort in huis is.

Maar zoals ik hierboven lees staat me nog veel te wachten
( mijn kat is al zo'n vechtertje).

Groetjes
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

He, allemaal geruststellende reacties, lekker. :mrgreen:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Yep hier ook: Kaya en Lotje dan (de andere twee katten spelen niet zo met Kaya).
Kaya is ook vaak wild en zolang ik zie dat het geen gevaar oplevert, laat ik het gewoon gaan. Wel zorgen dat je kat weg kan gaan natuurlijk :wink:
Lotje gaat gewoon weg als het haar niet meer zint, maar meestal vindt ze het zelf ook hartstikke leuk. Ze spelen ook vaak idd verstoppertje om een stoel heen :mrgreen: en dan 'pats' ligt weer zo'n loeizware poot van Kaya bovenop Lotje :N:
Maar die katten kunnen verbazingwekkend veel hebben hoor :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
mickey
Zeer actief

Ongelezen bericht door mickey »

Hier hou ik ook af en toe mn hart vast als ze 'spelen' . Mickey gaat dan heel speels in de staart van poes bijten en op een gegeven moment is poes het zat en duikt er bovenop. Mickey gaat dan altijd op zijn rug maar poes spreekt geen hondetaal en duikt er bovenop om er eens flink op los te bijten :N:

Soms lokt poes het uit en komt met een scheef gekronkeld lijf :mrgreen: ineens om een hoekje heengerend waarop Mickey zich een verzakking schrikt en de 2 lolbroeken achter elkaar door het huis heen stuiven. Tot poes er genoeg van heeft dan springt ze op de vensterbank en kijkt niet meer op of om :pffff:.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Tomas speelde ook erg veel met onze kat, maar inmiddels is hij volwassen en heeft nu een soort rem op het wilde spelen, de kat heeft echter geen last van remmingen en vliegt Tomas af en toe nog ongegeneerd aan, waarop Tomas zich dan verongelijkt terug trekt.
Ik ben steeds weer verbaasd als ik zie hoe ze allebei duidelijk een heel andere taal spreken, andere gedragscodes hebben en elkaar toch hebben leren respecteren.Zoveel aanpassingsvermogen zou je van mensen met hun hogere intelligentie ook mogen verwachten :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”