Op vrijdagochtend lopen we altijd samen met Brams vriendinnetje plus haar baasje. Dat doen we nu zo'n twee maanden.
In de buurt loopt ook een Labrador die nogal opdringerig is naar teefjes, en dat is dan netjes gezegd. Voordat we gingen lopen met Tara (Brams vriendin) was er niks aan de hand tussen Bruno (de lab) en Bram. Ze zagen elkaar niet eens.
Bruno is uiteraard ook erg opdringerig naar Tara en Bram pikt dat niet. Het is al een paar keer tot een confrontatie gekomen waarbij Bruno is afgedropen.
Inmiddels krijgen Bruno en Bram ook mot als we alleen lopen (ze kennen elkaar dus inmiddels). Bram wil Bruno niet in z'n buurt en geeft dat duidelijk aan. Bruno luistert niet en komt heel dominant aangestormd. Bram verandert in een wilde wolf en Bruno druipt af.
Moet ik dit zo laten of ingrijpen? Ik grijp nu niet echt in, maar loop snel door en leid Bram af. Dit duurt wel enkele seconden en dan is er al mot geweest. We komen Bruno overigens niet vaker dan twee keer in de week tegen: een keer met Tara en een keer zonder Tara.
Het liefste zou ik Bruno uit de weg gaan, maar dat is onmogelijk langs de Kromme Rijn (smalle paden). Even aanlijnen lijkt me handig, maar ik weet zeker dat zijn baas dat niet doet. Het is een best mens hoor, maar ze laat Bruno wel gewoon de schrik van de teefjes zijn (en het is ook nog eens een vriendin van die vrouw waar ik ruzie mee heb, dus gesprekken hebben we niet
Heb ik dan nog andere opties? Is de kans groot dat dit tot een serieuze vechtpartij gaat leiden?