Moet je eens in schalkwijk gaan kijken, daar zijn de officiële loslaatstrookjes vaak rondom flatgebouwen gedrapeerd, met drukke wegen er langs en er tussen door. Lijkt me niet veilig om daar met een erg gedreven reu te lopen.Stang schreef:Hier dus exact hetzelfdeTamara en Bowie schreef:linlin schreef: maar ik begrijp niet, werkelijk niet, dat er teveneigenaren zijn die niet de opwinding bevatten die de lucht van een loopse teef, op honderden meters afstand, van uren geleden, teweeg kan brengen. .Ik begrijp deze opwinding helemaal. Als mijn hond loops is zal ik niet in officiele losloopgebieden te vinden zijn.linlin schreef: en dat niet alleen. ze veroorzaken een situatie, waarbij werkelijk gevaar voor de reu dreigt. de snelweg langs het losloopgebied, bijvoorbeeld.
en je maakt mij niet wijs dat dat louter mijn probleem is, als reuenbaas.
Maar hoe moet je het in godsnaam regelen als je in de buurt van een losloopgebied woont? Als ik de deur uit loop sta ik in het park waar alle honden uit de buurt komen.
Hoe moet ik mijn hond dan uitlaten? Zo zullen nog wel heel veel mensen zijn die dat probleem dan hebben. De reuen die in het bos losrennen, zullen heus wel die teef ruiken aan de andere kant van de straat, dat is toch net zo gevaarlijk? Dan kunnen ze toch ook de straat over rennen? En dan loop ik niet in het losloopgebied zelf maar loop ik alleen maar de deur uit![]()
Ik veroorzaakte echt veel meer overlast als ik hier de deur uitliep (pal naast losloopgebied en waar de honden dus ook gewoon nog loslopen) als dat ik haar in de auto zette en naar zeer rustig bos toereed, weliswaar losloopgebied, maar geen gevaarlijke wegen en dus rustig.
In heel haarlem is het trouwens vergeven van de uitlaatplekjes met wegen en woonwijken eromheen, waar gewoon loopse teven leven en markeren.
Dan zijn de duinen echt een stuk veiliger.