Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rare reacties als ik met loopse teef wandel

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Stang schreef:
Tamara en Bowie schreef:
linlin schreef: maar ik begrijp niet, werkelijk niet, dat er teveneigenaren zijn die niet de opwinding bevatten die de lucht van een loopse teef, op honderden meters afstand, van uren geleden, teweeg kan brengen. .
linlin schreef: en dat niet alleen. ze veroorzaken een situatie, waarbij werkelijk gevaar voor de reu dreigt. de snelweg langs het losloopgebied, bijvoorbeeld.

en je maakt mij niet wijs dat dat louter mijn probleem is, als reuenbaas.
Ik begrijp deze opwinding helemaal. Als mijn hond loops is zal ik niet in officiele losloopgebieden te vinden zijn.

Maar hoe moet je het in godsnaam regelen als je in de buurt van een losloopgebied woont? Als ik de deur uit loop sta ik in het park waar alle honden uit de buurt komen.

Hoe moet ik mijn hond dan uitlaten? Zo zullen nog wel heel veel mensen zijn die dat probleem dan hebben. De reuen die in het bos losrennen, zullen heus wel die teef ruiken aan de andere kant van de straat, dat is toch net zo gevaarlijk? Dan kunnen ze toch ook de straat over rennen? En dan loop ik niet in het losloopgebied zelf maar loop ik alleen maar de deur uit :19:
Hier dus exact hetzelfde :wink:
Ik veroorzaakte echt veel meer overlast als ik hier de deur uitliep (pal naast losloopgebied en waar de honden dus ook gewoon nog loslopen) als dat ik haar in de auto zette en naar zeer rustig bos toereed, weliswaar losloopgebied, maar geen gevaarlijke wegen en dus rustig.

:19:
Moet je eens in schalkwijk gaan kijken, daar zijn de officiële loslaatstrookjes vaak rondom flatgebouwen gedrapeerd, met drukke wegen er langs en er tussen door. Lijkt me niet veilig om daar met een erg gedreven reu te lopen.

In heel haarlem is het trouwens vergeven van de uitlaatplekjes met wegen en woonwijken eromheen, waar gewoon loopse teven leven en markeren.

Dan zijn de duinen echt een stuk veiliger.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Zoie schreef:
Stang schreef:
Tamara en Bowie schreef:
linlin schreef: maar ik begrijp niet, werkelijk niet, dat er teveneigenaren zijn die niet de opwinding bevatten die de lucht van een loopse teef, op honderden meters afstand, van uren geleden, teweeg kan brengen. .
linlin schreef: en dat niet alleen. ze veroorzaken een situatie, waarbij werkelijk gevaar voor de reu dreigt. de snelweg langs het losloopgebied, bijvoorbeeld.

Ik begrijp deze opwinding helemaal. Als mijn hond loops is zal ik niet in officiele losloopgebieden te vinden zijn.

Maar hoe moet je het in godsnaam regelen als je in de buurt van een losloopgebied woont? Als ik de deur uit loop sta ik in het park waar alle honden uit de buurt komen.

Hoe moet ik mijn hond dan uitlaten? Zo zullen nog wel heel veel mensen zijn die dat probleem dan hebben. De reuen die in het bos losrennen, zullen heus wel die teef ruiken aan de andere kant van de straat, dat is toch net zo gevaarlijk? Dan kunnen ze toch ook de straat over rennen? En dan loop ik niet in het losloopgebied zelf maar loop ik alleen maar de deur uit :19:
Ik veroorzaakte echt veel meer overlast als ik hier de deur uitliep (pal naast losloopgebied en waar de honden dus ook gewoon nog loslopen) als dat ik haar in de auto zette en naar zeer rustig bos toereed, weliswaar losloopgebied, maar geen gevaarlijke wegen en dus rustig.

Moet je eens in schalkwijk gaan kijken, daar zijn de officiële loslaatstrookjes vaak rondom flatgebouwen gedrapeerd, met drukke wegen er langs en er tussen door. Lijkt me niet veilig om daar met een erg gedreven reu te lopen.

In heel haarlem is het trouwens vergeven van de uitlaatplekjes met wegen en woonwijken eromheen, waar gewoon loopse teven leven en markeren.

Precies :wink: en dat was bij mij dus het (stille) bos zonder gevaarlijke wegen.
En dan zoekt die enkele reu-eigenaar die je dan nog tegenkomt het toch maar even uit hoor :19:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Zoie
Zeer actief

yamie schreef: s'nachts lopen :mrgreen:
Dat zou ik zeker doen, als ik 's nachts niet zou moeten werken.
Laatst gewijzigd door Zoie op 26 feb 2006 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:
Stang schreef:
yamie schreef:
Zoie schreef: Dat is een misverstand hoor, als ik mijn loopse teef los laat lopen, waar dan ook, en ze wordt gedekt, beschouw ik dat geheel en al als mijn probleem en dat van mijn teef, en ik zal de reueneigenaar er zeker niet op aanspreken, en de reu er in het geheel niet op aanzien.

Dat is mijn probleem niet. Mijn probleem is dat ik mijn teef fatsoenlijk wil kunnen uitlaten.
dat kan ook best, er zijn genoeg andere opties dan naar een losloopgebied gaan, fietsen.. niet losloop gebieden enz enz
Echt niet overal hoor.
Ik zou hier geen gebied weten waar mijn hond lekker haar energie kwijt kan en waar geen honden loslopen :19:
Naast de fiets kent ze niet en zwemmen ligt ook in losloopgebied hier.

Maar goed, ik ben er gelukkig van af, pfffff godzijdank :mrgreen: want het was echt een heel gelazer om én Kaya tevreden te stellen en alle reuen níet tevreden (hahaha) te stellen.
s'nachts lopen :mrgreen: ik denk dat het dan wel een uitzondering is.. ik weet niet waarom ze niet naast de fiets kan ( niet geleerd of niet mogen) en ja het is soms wat afzien voor een teef... dat heb ik hier ook, maar ik zie dit ook iets wat bij een teef hebben hoort, iig hier in NL.. en is het echt zo'n probleem, dan is het ws maar beter om de boel eruit te halen
Ik heb geen fiets :19: hahaha en haat fietsen!
Maar niet daarom is Kaya 'leeggehaald' hoor, dat waren andere redenen, maar dit is een prettige bijkomstigheid om niet meer 2 x 3 weken per jaar op mijn tenen te lopen, want dan duren 3 weken echt wel lang hoor (het is toch 4 keer per dag x 21 dagen naar buiten, dus 84 keer proberen alles en iedereen te omzeilen :wink: )
Afbeelding
A good dog never dies...

Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Ik peins er niet over om met mijn loopse hond naar een losloopgebied te gaan.
Ik heb dan ook een groot stuk braakliggend terrein gebombardeerd tot losloopgebied, waar geen hond komt en als er eentje in mijn vizier komt dan lijn ik Noa even aan en meld het even bij de andere eigenaar.

Noa is mijn teefje en ik wil niet dat ze gedekt wordt. De natuur kun je niet naar je hand zetten, dus neem ik mijn verantwoordelijkheid als baas van Noa.
Laatst gewijzigd door Annelies op 26 feb 2006 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Wil de hond schreef:
ik geloof dat ik je wel antwoord heb gegeven wil :wink: ( pag. 11)
Oeps, inderdaad, de topic gaat wat te snel voor mijn al niet meer zó jonge stel hersens. :jank:

Het verbaast me wel hoor, dat jij in staat bent om helemaal niets te hebben met de pups van ook jouw reu.
mmm, misschien is dat ook wat overdreven, ik zeg dat het niet mijn pakkie aan is nee... en dat ik advies zal geven en zeggen dat ze naar de da moeten, meer kan ik niet, maar ik voel me niet in zo'n mate verantwoordelijk dat ik er verder moeite voor ga doen, als mensen een dekrijpe teef loslaten, na een dekking dan niet naar de da willen? dan willen ze in mijn ogen dus pups, of vinden ze het iig geen drama, zoek het dan maar uit, daar ga ik verder niet mee helpen oid.. ik heb het dus meegemaakt, mensen wilde niet naar de da, maar wilde wel dat ik mee ging betalen aan het opgroeien van het nest, ja ammehoela daaaaaaaag ... ik let op mijn eigen honden, mijn teven worden niet gedekt in een losloop gebied, mijn reuen lopen niet van mij weg, maar ik kan er niks aan doen als er ineens een dekrijp wijfie voor ze staat... dan kan ik idd te laat zijn... en tuurlijk baal ik... en ben ik boos.. maar er verder iets mee willen? nee hoor
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:
Wil de hond schreef:
Oeps, inderdaad, de topic gaat wat te snel voor mijn al niet meer zó jonge stel hersens. :jank:

Het verbaast me wel hoor, dat jij in staat bent om helemaal niets te hebben met de pups van ook jouw reu.
mmm, misschien is dat ook wat overdreven, ik zeg dat het niet mijn pakkie aan is nee... en dat ik advies zal geven en zeggen dat ze naar de da moeten, meer kan ik niet, maar ik voel me niet in zo'n mate verantwoordelijk dat ik er verder moeite voor ga doen, als mensen een dekrijpe teef loslaten, na een dekking dan niet naar de da willen? dan willen ze in mijn ogen dus pups, of vinden ze het iig geen drama, zoek het dan maar uit, daar ga ik verder niet mee helpen oid.. ik heb het dus meegemaakt, mensen wilde niet naar de da, maar wilde wel dat ik mee ging betalen aan het opgroeien van het nest, ja ammehoela daaaaaaaag ... ik let op mijn eigen honden, mijn teven worden niet gedekt in een losloop gebied, mijn reuen lopen niet van mij weg, maar ik kan er niks aan doen als er ineens een dekrijp wijfie voor ze staat... dan kan ik idd te laat zijn... en tuurlijk baal ik... en ben ik boos.. maar er verder iets mee willen? nee hoor
Nou ja, dat kan ik me ook wel voorstellen hoor :wink:
Ik snap trouwens niet dat de eigenaar van een loopse teef de hond laat dekken. Ben één keer dus een reu tegengekomen, zonder eigenaar, die wilde (en Kaya ook :N: ), maar dus echt over mijn lijk!!!
Laatst gewijzigd door Caro. op 26 feb 2006 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
A good dog never dies...

Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Bestaat er eigenlijk zoiets als de morning after pil maar dan voor honden?
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Zoie schreef:
Stang schreef:
Tamara en Bowie schreef:

jaaa maar ik vind dit ook niet een losloop gebied, oke het is het wel, maar niet waar ik het over heb, op zulke stroken lopen mijn honden absoluut niet los, ik heb het over in het bos.. laatst nog, op het leeste ( omheind honden bos) een loops doos :roll: ja nou dan vraag je er toch om? en ja dan word ik pissed
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik heb idd s nachts gelopen met mijn loopse teef, of in de stromende regen, en op plekken waar bijna geen honden komen.
Dat is de enige manier om je hond nog een beetje uit te kunnen laten en soms even los te kunnen laten lopen.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Tamara en Bowie schreef:Bestaat er eigenlijk zoiets als de morning after pil maar dan voor honden?
Ja die bestaat, maar je teef is er (zo ver ik gehoord heb) wel flink beroerd van. Dus uiteraard altijd proberen te voorkomen.
Afbeelding
A good dog never dies...

yamie
Zeer actief
Contacteer:

Stang schreef:
yamie schreef:
Wil de hond schreef:

Ik snap trouwens niet dat de eigenaar van een loopse teef de hond laat dekken. Ben één keer dus een reu tegengekomen, zonder eigenaar, die wilde (en Kaya ook :N: ), maar dus echt over mijn lijk!!!
teef liep los, mijn reu liep los, officieel losloop stuk, honden zien elkaar, teef komt blij aangerend, mijn reu huppelt net zo blij die kant op, op zo'n 30 meter afstand zie ik mijn reu erop springen en teef blijft staan, ja sorry, dan ben ik niet snel genoeg, dus helaas....
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Stang schreef:
Tamara en Bowie schreef:Bestaat er eigenlijk zoiets als de morning after pil maar dan voor honden?
Ja die bestaat, maar je teef is er (zo ver ik gehoord heb) wel flink beroerd van. Dus uiteraard altijd proberen te voorkomen.
geen pil, (voor katten wel geloof ik) wel een prik "pil" , ik weet niet of een teef er echt beroerd van word, maar het brengt wel risico's met zich mee, maar goed dat doet een dracht en bevalling ook...
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:
Stang schreef:
yamie schreef:
Wil de hond schreef: Oeps, inderdaad, de topic gaat wat te snel voor mijn al niet meer zó jonge stel hersens. :jank:

teef liep los, mijn reu liep los, officieel losloop stuk, honden zien elkaar, teef komt blij aangerend, mijn reu huppelt net zo blij die kant op, op zo'n 30 meter afstand zie ik mijn reu erop springen en teef blijft staan, ja sorry, dan ben ik niet snel genoeg, dus helaas....
Tja, dat is natuurlijk ongelooflijk dom zoiets om je teef weg te laten rennen :roll: sukkels!
Afbeelding
A good dog never dies...

yamie
Zeer actief
Contacteer:

Stang schreef:
yamie schreef:
Stang schreef:
yamie schreef: mmm, misschien is dat ook wat overdreven, ik zeg dat het niet mijn pakkie aan is nee... en dat ik advies zal geven en zeggen dat ze naar de da moeten, meer kan ik niet, maar ik voel me niet in zo'n mate verantwoordelijk dat ik er verder moeite voor ga doen, als mensen een dekrijpe teef loslaten, na een dekking dan niet naar de da willen? dan willen ze in mijn ogen dus pups, of vinden ze het iig geen drama, zoek het dan maar uit, daar ga ik verder niet mee helpen oid.. ik heb het dus meegemaakt, mensen wilde niet naar de da, maar wilde wel dat ik mee ging betalen aan het opgroeien van het nest, ja ammehoela daaaaaaaag ... ik let op mijn eigen honden, mijn teven worden niet gedekt in een losloop gebied, mijn reuen lopen niet van mij weg, maar ik kan er niks aan doen als er ineens een dekrijp wijfie voor ze staat... dan kan ik idd te laat zijn... en tuurlijk baal ik... en ben ik boos.. maar er verder iets mee willen? nee hoor
Tja, dat is natuurlijk ongelooflijk dom zoiets om je teef weg te laten rennen :roll: sukkels!
hondje van de dochter van die man, en ja ze had wel gezegd dat ze niet los mocht, maar hij vond het zoo sneu... :19:

ik heb dus ook geen idee of er pups van gekomen zijn,, dus wie weet heeft Bo wel kinderen, ik weet het niet :wink:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Zoie schreef:
yamie schreef: s'nachts lopen :mrgreen:
Dat zou ik zeker doen, als ik 's nachts niet zou moeten werken.
was ook niet helemaal serieus hoor Jan.. :wink:

ik ken het van beide kanten, ik heb teven en ik heb reuen... ik heb met mijn meiden nog nooit problemen gehad met andere reuen... en heb met mijn reu wel problemen gehad ...doordat mensen dus gaan lopen in een losloop gebied...
Zoie
Zeer actief

yamie schreef:
Zoie schreef:
Stang schreef:
Tamara en Bowie schreef: Ik begrijp deze opwinding helemaal. Als mijn hond loops is zal ik niet in officiele losloopgebieden te vinden zijn.

jaaa maar ik vind dit ook niet een losloop gebied, oke het is het wel, maar niet waar ik het over heb, op zulke stroken lopen mijn honden absoluut niet los, ik heb het over in het bos.. laatst nog, op het leeste ( omheind honden bos) een loops doos :roll: ja nou dan vraag je er toch om? en ja dan word ik pissed
Ik vind dus ook dat je niet met je loopse teef in een uitlaatbos moet lopen. Ik maak het vaak genoeg mee, en ik vind dat zoals gezegd van de zotte. Uitlaatbossen zijn hier gewoon stervensdruk.

Ik had het er vandaag nog over met iemand van het uitlaatveldje. Ik vroeg gewoon neutraal wat ze vond. We liepen in den hout, een klein stadsuitlaabos. Antwoord: niet in het bos, maar wel om de randen heen. Je kunt idd helemaal aan de rand om het bos heen lopen zonder er in te komen. Dat zou dus voor veel reuen hier een probleem zijn.
Afbeelding
Tony
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tony »

O jesus, dat zou wel mijn ergste nachtmerrie zijn: Bram dekt teef op zondagmiddag in de Soesterduinen en ik vind hem na uren omzwalken weer terug. Mijn god, wat een idioten.
Kunt het ook anders stellen: 'God wat een idioot die zijn reu ervandoor laat gaan'. :wink:

Zonder gekheid, lijkt wel een 'geslachts oorlog' hier.
Voor beide geslachten geld: 'Daar had je rekening mee moeten houden toen je er aan begon'.
Zowel teven als reuen hebben hun voor als nadelen, die al genoeg genoemd zijn hier.
Drukke losloopgebieden vermijd ik over het algemeen zowieso, niet voor de honden, want ik neem net zo gemakkelijk de reu of een lopse teef mee, maar meer voor die vaak werkelijk 'hysterische' personen die je tegenkomt daar!! En dat geld zowel voor teven als reuen eigenaren.
- Loop ik met een reu en wandeld er iemand met een loopse teef, moeten ze niet beginnen te sodemieteren van 'Hou dat beest vast'. Waarschuw mij dan even vanop een afstand, en ik doe hem aan de lijn, geen probleem hoor.
- Loop ik met mijn loopse teef, dan zal ik altijd van te voren iemand aanroepen, en kenbaar maken dat ze loops is, hoef ik ook niet voor uitgekafferd te worden.

Je hebt nu éénmaal een hond (reu of teef) en daar dien je rekening mee te houden, en als iedereen dat zou doen, zouden deze discussies al helemaal overbodig zijn.

Hier waar ik wandel (alleen maar losloopgebied, velden, akkers, weien etc.) kom ik iedere dag weer zat andere honden tegen. Reuen, teven, loops en niet loops. Nooit is er hier een probleem geweest, waarom... simpel, omdat iedereen rekening met elkaar houd. De 'teven eigenaren' lijnen hun hond aan als ze iemand anders zien, en roepen al ruim v.t.v dat hun teef loops is, en de reuen eigenaren worden toe geroepen.

Mijn mening is, en ook dat geld voor zowel teven als reuen, heb je een reu/teef die ervandoor gaat zodra die 'iets' ruikt, of zich 'aan wil bieden', dan heb je hem of haar aan de lijn te houden !!
En juist dat is iets wat ikzelf dan ook ten alle tijde zou doen.
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

yamie schreef:s'nachts lopen :mrgreen:
in een losloopgebied? Dat ruikt een reu 's ochtends ook nog wel ....
en de losloopgebieden waar ik loop (zonder loopse teef!!!) mag je niet bezoeken na zonsondergang.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Tony schreef:
O jesus, dat zou wel mijn ergste nachtmerrie zijn: Bram dekt teef op zondagmiddag in de Soesterduinen en ik vind hem na uren omzwalken weer terug. Mijn god, wat een idioten.
Kunt het ook anders stellen: 'God wat een idioot die zijn reu ervandoor laat gaan'. :wink:

Zonder gekheid, lijkt wel een 'geslachts oorlog' hier.
Voor beide geslachten geld: 'Daar had je rekening mee moeten houden toen je er aan begon'.
Zowel teven als reuen hebben hun voor als nadelen, die al genoeg genoemd zijn hier.
Drukke losloopgebieden vermijd ik over het algemeen zowieso, niet voor de honden, want ik neem net zo gemakkelijk de reu of een lopse teef mee, maar meer voor die vaak werkelijk 'hysterische' personen die je tegenkomt daar!! En dat geld zowel voor teven als reuen eigenaren.
- Loop ik met een reu en wandeld er iemand met een loopse teef, moeten ze niet beginnen te sodemieteren van 'Hou dat beest vast'. Waarschuw mij dan even vanop een afstand, en ik doe hem aan de lijn, geen probleem hoor.
- Loop ik met mijn loopse teef, dan zal ik altijd van te voren iemand aanroepen, en kenbaar maken dat ze loops is, hoef ik ook niet voor uitgekafferd te worden.

Je hebt nu éénmaal een hond (reu of teef) en daar dien je rekening mee te houden, en als iedereen dat zou doen, zouden deze discussies al helemaal overbodig zijn.

Hier waar ik wandel (alleen maar losloopgebied, velden, akkers, weien etc.) kom ik iedere dag weer zat andere honden tegen. Reuen, teven, loops en niet loops. Nooit is er hier een probleem geweest, waarom... simpel, omdat iedereen rekening met elkaar houd. De 'teven eigenaren' lijnen hun hond aan als ze iemand anders zien, en roepen al ruim v.t.v dat hun teef loops is, en de reuen eigenaren worden toe geroepen.

Mijn mening is, en ook dat geld voor zowel teven als reuen, heb je een reu/teef die ervandoor gaat zodra die 'iets' ruikt, of zich 'aan wil bieden', dan heb je hem of haar aan de lijn te houden !!
En juist dat is iets wat ikzelf dan ook ten alle tijde zou doen.
ach, misschien door mij wel hoor... jij kunt je teef dan wel aanlijnen op het moment dat je mij ziet en roepen dat ze loops is, maar haar geurvlagen heeft ze dan al uit gezet ( in mijn geval vooral als je teef ook echt dekrijp is) dus laat ik mijn reu een stukje verder weer los is de kans groot dat hij haar spoor nog kan volgen.. dus ik kan dan mijn reu in een losloop gebied aan de lijn houden omdat jij daar wil lopen met je loopse doos... gewoon niet hadig, blijf gewoon uit ene losloop gebied met loopse teven, ook al luisterd jou teef nog zo goed en bied zij zich niet aan, haar geur en markeer plasjes zijn er gewoon...
yamie
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
yamie schreef:s'nachts lopen :mrgreen:
in een losloopgebied? Dat ruikt een reu 's ochtends ook nog wel ....
en de losloopgebieden waar ik loop (zonder loopse teef!!!) mag je niet bezoeken na zonsondergang.
zie smilie :mrgreen:
Tony
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.

Ongelezen bericht door Tony »

ach, misschien door mij wel hoor...
Wat dus, zoals ik al aangaf, de reden is dat ik over het algemeen bij drukke losloopgebieden wegblijf :wink:

Voor het overige, ik heb al wat verschillende reuen gehad, en nooit problemen mee gehad. Die waar het wel een probleem bij was die hield ik dus aan de lijn.
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

linlin schreef:
die losloopgebieden zijn een schaars goed, wil. je kan uitstekend met je hond uren lopen zonder in zo'n losloopgebied te hoeven komen.
Bij jou misschien, maar bij mij niet, ik zit helemaal tussen losloopgebied en verder stukjes ertussen waar de hond eigenlijk niet los mag, maar waar het gewoon gebeurd. Ik kan hier alleen aan de (drukke) weg wandelen met Buffy als ik redelijk zeker geen loslopende reuen wil tegenkomen. Dat vertik ik drie weken lang, daar heeft Buffy alleen in haar piekdagen gelopen. Ik vind het al mooi genoeg dat we regelmatig naar een park reden waar de honden in ieder geval officieel aan de lijn moeten en er een afgezet stuk is om los te laten lopen.

Anne
yamie
Zeer actief
Contacteer:

starfleet schreef:
linlin schreef:
die losloopgebieden zijn een schaars goed, wil. je kan uitstekend met je hond uren lopen zonder in zo'n losloopgebied te hoeven komen.
Bij jou misschien, maar bij mij niet, ik zit helemaal tussen losloopgebied en verder stukjes ertussen waar de hond eigenlijk niet los mag, maar waar het gewoon gebeurd. Ik kan hier alleen aan de (drukke) weg wandelen met Buffy als ik redelijk zeker geen loslopende reuen wil tegenkomen. Dat vertik ik drie weken lang, daar heeft Buffy alleen in haar piekdagen gelopen. Ik vind het al mooi genoeg dat we regelmatig naar een park reden waar de honden in ieder geval officieel aan de lijn moeten en er een afgezet stuk is om los te laten lopen.

Anne
ja maar dat is toch ook niet jou probleem dan? als buffy goed luisterd en niet zelf de sloerie uit gaat hangen, mag je haar wat mij betreft loslaten daar waar het niet een officieel losloop gebied is,een ieder die daar verder zijn of haar hond los laat . dat is dan hun eigen verantwoordelijkheid en risico... ik loop dus nauwelijks in losloop gebieden, kom ik waar ik loop een loopse teef tegen waardoor mijn reu niet meer los kan? ja jammer, mijn probleem
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Tony schreef:
ach, misschien door mij wel hoor...
Wat dus, zoals ik al aangaf, de reden is dat ik over het algemeen bij drukke losloopgebieden wegblijf :wink:

Voor het overige, ik heb al wat verschillende reuen gehad, en nooit problemen mee gehad. Die waar het wel een probleem bij was die hield ik dus aan de lijn.
ik heb ook geen problemen met mijn reuen, maar het zijn wel reuen, en als ik ze dus ergens los mag laten lopen, wil ik niet dat daar ook dekrijpe teven lopen... want dan neemt hun instinct het over ja... :wink:
starfleet
Erelid

MARC_S schreef: Of aanlijnen en wegsleuren bij een teefje dat wil dekken? Echt niet, zoek het uit met die teef.
Waarom niet? Dat zou je toch ook doen buiten losloopgebied. Hier lopen alle wegen vlak langs losloopgebied. Als jij een reu hebt die al niet meer te houden is als hij een hoogloopse teef op 100 meter afstand ruikt, dan heb ik een probleem, want dan kan ik met Buffy niet eens meer mijn voordeur uit en jij vindt het niet nodig je reu weg te sleuren als ze nog niet vastzitten :N:

Ik vind niet dat een reu eigenaar verantwoordelijk is als de honden al gekoppeld staan in een losloopgebied, maar er kan ook een nitwit lopen in losloopgebied en die zadel je dan op met een nest pups dat op marktplaats gaat belanden of morning after mogelijkheden met allerlei bijwerkingen en gevaren terwijl je dat had kunnen voorkomen door je reu nog weg te sleuren. Dat begrijp ik niet.

Anne
yamie
Zeer actief
Contacteer:

starfleet schreef:
MARC_S schreef: Of aanlijnen en wegsleuren bij een teefje dat wil dekken? Echt niet, zoek het uit met die teef.
Waarom niet? Dat zou je toch ook doen buiten losloopgebied. Hier lopen alle wegen vlak langs losloopgebied. Als jij een reu hebt die al niet meer te houden is als hij een hoogloopse teef op 100 meter afstand ruikt, dan heb ik een probleem, want dan kan ik met Buffy niet eens meer mijn voordeur uit en jij vindt het niet nodig je reu weg te sleuren als ze nog niet vastzitten :N:

Ik vind niet dat een reu eigenaar verantwoordelijk is als de honden al gekoppeld staan in een losloopgebied, maar er kan ook een nitwit lopen in losloopgebied en die zadel je dan op met een nest pups dat op marktplaats gaat belanden of morning after mogelijkheden met allerlei bijwerkingen en gevaren terwijl je dat had kunnen voorkomen door je reu nog weg te sleuren. Dat begrijp ik niet.

Anne
oh als ik nog kan, dan lijn ik zeker de reu aan, of "sleur" hem er van af... :wink:
starfleet
Erelid

yamie schreef:

ja maar dat is toch ook niet jou probleem dan? als buffy goed luisterd en niet zelf de sloerie uit gaat hangen, mag je haar wat mij betreft loslaten daar waar het niet een officieel losloop gebied is,een ieder die daar verder zijn of haar hond los laat . dat is dan hun eigen verantwoordelijkheid en risico...
Er wordt hier een paar keer gesproken over reuen die op honderd meters afstand al markeerplasjes ruiken, dat is dan jammer dat kan ik niet voorkomen :wink:

Wij hebben Buffy overigens ruim drie weken aan de lijn gehouden en af en toe met goed overzicht laten spelen met een bevriend teefje of een pup van een groot ras. Ik was/ben veel te bang dat mijn goed luisterende Buffy de kuierlatten neemt als de natuur roept.

Anne
snakelady33
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door snakelady33 »

jeeeeeetje wat een oneindige, eindeloze discussie zeg. pfff.

maar ik weet wel dat als iemand met loopse teef mij met brutus tegen kom in losloop gebied, kunnen ze wel van 100 meter afstand gaan staan schreeuwen van mijn teef is loops, maar dan is het al te laat om mijn opgewonden reu aan te lijnen, want voor zij uitgeroepen zijn en voor ik het op die afstand gehoord heb, is Brutus er al heen, natuurlijk loop ik achter hem aan om hem dan aan te lijnen, maar dan kan ik hem verder ook niet meer loslaten omdat er zonodig iemand met een al dan niet loslopende loopse teef in een losloopgebied moet rondhuppelen. en dan is voor mij de lol er af om in een losloopgebied te gaan wandelen met mijn hondjes en mijn kind die dat ook heerlijk vind.

maar waarom niet gewoon alle teven laten steriliseren en alle reuen laten castreren????? dan raken de asiels ook niet bomvol met honden die niet meer gewenst zijn of die gedumpt zijn/worden en ook niet met pups die (on)gewenst worden geboren, wat weer kruisinkjes zijn, terwijl iedereen maar een rashond wil. gewoon iedereen zijn/haar hond laten steriliseren/castreren hebben we nergens geen last meer van en hoeven er ook niet meer van deze onzinnige discussies gevoerd te worden, want dan kunnen EN teven EN reuen allemaal tegelijkertijd loslopen in een losloopgebied.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

snakelady33 schreef:jeeeeeetje wat een oneindige, eindeloze discussie zeg. pfff.

maar ik weet wel dat als iemand met loopse teef mij met brutus tegen kom in losloop gebied, kunnen ze wel van 100 meter afstand gaan staan schreeuwen van mijn teef is loops, maar dan is het al te laat om mijn opgewonden reu aan te lijnen, want voor zij uitgeroepen zijn en voor ik het op die afstand gehoord heb, is Brutus er al heen, natuurlijk loop ik achter hem aan om hem dan aan te lijnen, maar dan kan ik hem verder ook niet meer loslaten omdat er zonodig iemand met een al dan niet loslopende loopse teef in een losloopgebied moet rondhuppelen. en dan is voor mij de lol er af om in een losloopgebied te gaan wandelen met mijn hondjes en mijn kind die dat ook heerlijk vind.

maar waarom niet gewoon alle teven laten steriliseren en alle reuen laten castreren????? dan raken de asiels ook niet bomvol met honden die niet meer gewenst zijn of die gedumpt zijn/worden en ook niet met pups die (on)gewenst worden geboren, wat weer kruisinkjes zijn, terwijl iedereen maar een rashond wil. gewoon iedereen zijn/haar hond laten steriliseren/castreren hebben we nergens geen last meer van en hoeven er ook niet meer van deze onzinnige discussies gevoerd te worden, want dan kunnen EN teven EN reuen allemaal tegelijkertijd loslopen in een losloopgebied.
mens hou je mond over castreren, kijk naar je eigen danger, lees je eigen berichten, je wou zelf graag een nest van je kruising reu ... het excuus omdat hij maar 1 ingedaalde bal heeft? is geen excuus, zijn zoveel honden die dat hebben en gewoon gecastreerd worden...

het is helemaal geen onzinnige discussie, iedereen kan zeggen hoe hij of zij denkt dat het is en hoe hij of zij het beleeft, wie weet nemen mensen er iets uit op, doen er tips uit op enz..
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”