Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke hond kan bij allergie?
Moderator: moderatorteam
-
Essy
Welke hond kan bij allergie?
Mijn collega zou ooit best een hond willen. Hij is allergisch voor katten en ook wel voor honden, maar bij de Cavelier King Charles spaniel van zijn zus gaat het eigenlijk wel goed. Welk ras zou hij zelf het beste kunnen kiezen?
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
-
magda
- Zeer actief
-
Nina
- Zeer actief
- Contacteer:
Een poedel verhaart niet, net als bv. een spaanse waterhond. Maar.. dat betekent volgens mij niet dat iedereen die allergisch is, hier wel tegen kan. Zoals Sonja ook al schreef: het is bij iedereen anders waar je wel of niet tegen kan. Mijn vriend is ook allergisch, maar met de ruwe vacht van Baloe, die twee keer per jaar wordt geplukt, gaat het goed. De cocker spaniel die we nu te logeren hebben, heeft hij weer wel last van, terwijl ze drie weken geleden volledig is getrimd en dus niet meer verhaart nu dan Baloe.magda schreef:ik heb altijd gehoord dat een poedel bij mensen kan die last hebben van allergieen
Groetjes, Nina en Baloe

- Annelies
- Zeer actief
Vaak gaat allergie voor honden ook gepaard met allergie voor huisstofmijt (eigenlijk de uitwerpselen daarvan). Langharige rassen 'verzamelen' aardig wat huisstofmijten, dus...
De haren zelf van honden vormen bij allergie minder problemen dan de huidschilfers.
Wat je kunt doen om evt. allergie meteen te 'testen': laat de evt. allergische persoon met de vingers diep in de vacht (tot op de huid) van de hond woelen. Meteen daarna moet hij of zij met die vingers in het eigen oog wrijven. Ontstaat er direct jeuk en roodheid, dan is diegene sowieso allergisch...
De haren zelf van honden vormen bij allergie minder problemen dan de huidschilfers.
Wat je kunt doen om evt. allergie meteen te 'testen': laat de evt. allergische persoon met de vingers diep in de vacht (tot op de huid) van de hond woelen. Meteen daarna moet hij of zij met die vingers in het eigen oog wrijven. Ontstaat er direct jeuk en roodheid, dan is diegene sowieso allergisch...

Overgave kan de grootste overwinning zijn...
-
Letchimi©
Het gaat niet om de haren van een hond
Het gaat om zijn of haar huidschilfers wat dus per hond verschilt en per kat.
Ik heb zelf ook allergieen , als ik nu bijv bij mijn ouders kom , moet mijn neus ook weer wennen aan de schilfers van onze kat , paar dagen en het is over ,tis ook zo dat je gestel eraan gaat wennen , naar mate je meer contact heb met dezelfde hond en of kat.
Ik heb zelf ook allergieen , als ik nu bijv bij mijn ouders kom , moet mijn neus ook weer wennen aan de schilfers van onze kat , paar dagen en het is over ,tis ook zo dat je gestel eraan gaat wennen , naar mate je meer contact heb met dezelfde hond en of kat.
-
Nina
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk dat dat ook kan schelen per persoon, er zullen vast mensen zijn die wel last hebben van de haren en niet zozeer van de huidschilfers. Het is eigenlijk een kwestie van proberen bij mensen die een hond hebben van een ras wat je leuk vindt, denk ik.Letchimi© schreef:Het gaat niet om de haren van een hond
Groetjes, Nina en Baloe

-
boxersien
-
Letchimi©
-
Essy
Ik heb mijn collega het advies gegeven een kleine hondenencyclopedie te kopen en die eens door te spitten. En van wat er dan voor leuks overblijft eens wat fokkers te bezoeken en daar eens flink de honden te knuffen en kijken hoe hij erop reageert.
Mijn collega heeft een zoontje van 1,5 en een vrouw. Hij vond die Goldpoo en de labradoodle erg leuk. Lijken mij ook leuke honden voor een jong gezin.
Heeft iemand een tip over waar hij een Goldpoo fokker zou kunnen vinden of bestaan die nog niet?
Mijn collega heeft een zoontje van 1,5 en een vrouw. Hij vond die Goldpoo en de labradoodle erg leuk. Lijken mij ook leuke honden voor een jong gezin.
Heeft iemand een tip over waar hij een Goldpoo fokker zou kunnen vinden of bestaan die nog niet?
-
Letchimi©
Volgens mij bestaan die toch niet , is geen erkent ras welEssy schreef:Ik heb mijn collega het advies gegeven een kleine hondenencyclopedie te kopen en die eens door te spitten. En van wat er dan voor leuks overblijft eens wat fokkers te bezoeken en daar eens flink de honden te knuffen en kijken hoe hij erop reageert.
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Mama Sanneke
- Zeer actief
-
magda
- Zeer actief
- M@ri@nne
- Zeer actief
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=82058Essy schreef:Ik heb mijn collega het advies gegeven een kleine hondenencyclopedie te kopen en die eens door te spitten. En van wat er dan voor leuks overblijft eens wat fokkers te bezoeken en daar eens flink de honden te knuffen en kijken hoe hij erop reageert.
Groetjes, Marianne.

- Annelies
- Zeer actief
Mijn drie neefjes, moeder en buurvrouw zijn allergisch voor honden, maar geen van allen is allergisch voor Noa.Mama Sanneke schreef:De DA heeft me verteld dat tot hiertoe de Poedel het enige ras is waar mensen met allergie geen last van hebben.![]()
Ik heb er hier drie met allergie in huis en niemand heeft last van Luka.
'Nootje' is geen Poedel... zelfs geen rashond...

-
Minoes
- Actief
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Inderdaad, je kan je laten testen op allergie.Renske schreef:Je schijnt je er ook op te kunnen laten testen. Op sommige rassen kun je wel reageren en op andere rassen weer niet. Zo ken ik dus mensen die bij het kooikerhondje uit zijn gekomen, daar waren de kinderen niet allergisch voor!
Heeft de dokter gedaan bij Tineke voor cavia's.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Welke hond kan bij allergie?
wij zitten ook in die situatie en hebben nu een shih tzu maar eat blijkt je kan ook een late alelrgische reasctie hebben en deze kan ergeer worden naar mate je er langer aan bloot gesteld wordt. maar het kan ook verdwijnen. beetje dubbel.Essy schreef:Mijn collega zou ooit best een hond willen. Hij is allergisch voor katten en ook wel voor honden, maar bij de Cavelier King Charles spaniel van zijn zus gaat het eigenlijk wel goed. Welk ras zou hij zelf het beste kunnen kiezen?
maar in mijn zoektocht kwam ik ik westie, shih tzu, lhasa apso, poeder, matlezer.
Groetjes Silvia en Diesel
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Dat is inderdaad waar, je kan niet-allergisch blijken voor hondentwinmamasilvia schreef:wij zitten ook in die situatie en hebben nu een shih tzu maar eat blijkt je kan ook een late alelrgische reasctie hebben en deze kan ergeer worden naar mate je er langer aan bloot gesteld wordt. maar het kan ook verdwijnen. beetje dubbel.Essy schreef:Mijn collega zou ooit best een hond willen. Hij is allergisch voor katten en ook wel voor honden, maar bij de Cavelier King Charles spaniel van zijn zus gaat het eigenlijk wel goed. Welk ras zou hij zelf het beste kunnen kiezen?
maar in mijn zoektocht kwam ik ik westie, shih tzu, lhasa apso, poeder, matlezer.
maar het wel opbouwen bij langdurig kontakt.
Wat is een mat lezer ?
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
hahaha typfoutjeMama Sanneke schreef:Dat is inderdaad waar, je kan niet-allergisch blijken voor hondentwinmamasilvia schreef:wij zitten ook in die situatie en hebben nu een shih tzu maar eat blijkt je kan ook een late alelrgische reasctie hebben en deze kan ergeer worden naar mate je er langer aan bloot gesteld wordt. maar het kan ook verdwijnen. beetje dubbel.Essy schreef:Mijn collega zou ooit best een hond willen. Hij is allergisch voor katten en ook wel voor honden, maar bij de Cavelier King Charles spaniel van zijn zus gaat het eigenlijk wel goed. Welk ras zou hij zelf het beste kunnen kiezen?
maar het wel opbouwen bij langdurig kontakt.![]()
Wat is een mat lezer ?
- Annelies
- Zeer actief
Nagels te lang, Silvia...??twinmamasilvia schreef:hahaha typfoutjeMama Sanneke schreef:Dat is inderdaad waar, je kan niet-allergisch blijken voor hondentwinmamasilvia schreef:wij zitten ook in die situatie en hebben nu een shih tzu maar eat blijkt je kan ook een late alelrgische reasctie hebben en deze kan ergeer worden naar mate je er langer aan bloot gesteld wordt. maar het kan ook verdwijnen. beetje dubbel.Essy schreef:Mijn collega zou ooit best een hond willen. Hij is allergisch voor katten en ook wel voor honden, maar bij de Cavelier King Charles spaniel van zijn zus gaat het eigenlijk wel goed. Welk ras zou hij zelf het beste kunnen kiezen?
Wat is een mat lezer ?

- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
whaaaa nee laat ik ze nu net vorige week heel kort gemaakt hebben hahaAnnelies schreef:Nagels te lang, Silvia...??twinmamasilvia schreef:hahaha typfoutjeMama Sanneke schreef:Dat is inderdaad waar, je kan niet-allergisch blijken voor hondentwinmamasilvia schreef: wij zitten ook in die situatie en hebben nu een shih tzu maar eat blijkt je kan ook een late alelrgische reasctie hebben en deze kan ergeer worden naar mate je er langer aan bloot gesteld wordt. maar het kan ook verdwijnen. beetje dubbel.
Wat is een mat lezer ?![]()