Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke hond kan bij allergie?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Essy

Welke hond kan bij allergie?

Ongelezen bericht door Essy »

Mijn collega zou ooit best een hond willen. Hij is allergisch voor katten en ook wel voor honden, maar bij de Cavelier King Charles spaniel van zijn zus gaat het eigenlijk wel goed. Welk ras zou hij zelf het beste kunnen kiezen?
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Het is echt per persoon en per ras verschillend.
Gewoon de rassen die hij leuk vindt uitproberen bij mensen thuis.

Meestal zijn honden zonder ondervacht het beste. En honden die niet verharen (of die getrimd moeten worden) of natuurlijk de naakthonden :wink:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
magda
Zeer actief

Ongelezen bericht door magda »

ik heb altijd gehoord dat een poedel bij mensen kan die last hebben van allergieen :wink:
Afbeelding
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

magda schreef:ik heb altijd gehoord dat een poedel bij mensen kan die last hebben van allergieen :wink:
Een poedel verhaart niet, net als bv. een spaanse waterhond. Maar.. dat betekent volgens mij niet dat iedereen die allergisch is, hier wel tegen kan. Zoals Sonja ook al schreef: het is bij iedereen anders waar je wel of niet tegen kan. Mijn vriend is ook allergisch, maar met de ruwe vacht van Baloe, die twee keer per jaar wordt geplukt, gaat het goed. De cocker spaniel die we nu te logeren hebben, heeft hij weer wel last van, terwijl ze drie weken geleden volledig is getrimd en dus niet meer verhaart nu dan Baloe.
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Vaak gaat allergie voor honden ook gepaard met allergie voor huisstofmijt (eigenlijk de uitwerpselen daarvan). Langharige rassen 'verzamelen' aardig wat huisstofmijten, dus...

De haren zelf van honden vormen bij allergie minder problemen dan de huidschilfers.

Wat je kunt doen om evt. allergie meteen te 'testen': laat de evt. allergische persoon met de vingers diep in de vacht (tot op de huid) van de hond woelen. Meteen daarna moet hij of zij met die vingers in het eigen oog wrijven. Ontstaat er direct jeuk en roodheid, dan is diegene sowieso allergisch...
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Letchimi©

Ongelezen bericht door Letchimi© »

Het gaat niet om de haren van een hond
Het gaat om zijn of haar huidschilfers wat dus per hond verschilt en per kat.
Ik heb zelf ook allergieen , als ik nu bijv bij mijn ouders kom , moet mijn neus ook weer wennen aan de schilfers van onze kat , paar dagen en het is over ,tis ook zo dat je gestel eraan gaat wennen , naar mate je meer contact heb met dezelfde hond en of kat.
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Letchimi© schreef:Het gaat niet om de haren van een hond
Het gaat om zijn of haar huidschilfers wat dus per hond verschilt en per kat.
Ik denk dat dat ook kan schelen per persoon, er zullen vast mensen zijn die wel last hebben van de haren en niet zozeer van de huidschilfers. Het is eigenlijk een kwestie van proberen bij mensen die een hond hebben van een ras wat je leuk vindt, denk ik.
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

De meest gangbare honden:
poedel
maltezer
lagotto romagnolo (truffelhondje)
en idd naakthonden
Letchimi©

boxersien schreef:De meest gangbare honden:
poedel
maltezer
lagotto romagnolo (truffelhondje)
en idd naakthonden
Er zijn geen gangbare honden het verschilt gewoon per persoon
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Ik heb mijn collega het advies gegeven een kleine hondenencyclopedie te kopen en die eens door te spitten. En van wat er dan voor leuks overblijft eens wat fokkers te bezoeken en daar eens flink de honden te knuffen en kijken hoe hij erop reageert.
Mijn collega heeft een zoontje van 1,5 en een vrouw. Hij vond die Goldpoo en de labradoodle erg leuk. Lijken mij ook leuke honden voor een jong gezin.
Heeft iemand een tip over waar hij een Goldpoo fokker zou kunnen vinden of bestaan die nog niet?
Letchimi©

Essy schreef:Ik heb mijn collega het advies gegeven een kleine hondenencyclopedie te kopen en die eens door te spitten. En van wat er dan voor leuks overblijft eens wat fokkers te bezoeken en daar eens flink de honden te knuffen en kijken hoe hij erop reageert.
Mijn collega heeft een zoontje van 1,5 en een vrouw. Hij vond die Goldpoo en de labradoodle erg leuk. Lijken mij ook leuke honden voor een jong gezin.
Heeft iemand een tip over waar hij een Goldpoo fokker zou kunnen vinden of bestaan die nog niet?
Volgens mij bestaan die toch niet , is geen erkent ras wel :denken:
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

DE airdale, fox en welsch terriers zijn ook honden die niet verharen
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

De DA heeft me verteld dat tot hiertoe de Poedel het enige ras is waar mensen met allergie geen last van hebben. :wink:
Ik heb er hier drie met allergie in huis en niemand heeft last van Luka.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
magda
Zeer actief

Ongelezen bericht door magda »

Mama Sanneke schreef:De DA heeft me verteld dat tot hiertoe de Poedel het enige ras is waar mensen met allergie geen last van hebben. :wink:
dat heb ik dus ook altijd gehoord :mrgreen:
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Essy schreef:Ik heb mijn collega het advies gegeven een kleine hondenencyclopedie te kopen en die eens door te spitten. En van wat er dan voor leuks overblijft eens wat fokkers te bezoeken en daar eens flink de honden te knuffen en kijken hoe hij erop reageert.
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=82058
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Annelies
Zeer actief

Mama Sanneke schreef:De DA heeft me verteld dat tot hiertoe de Poedel het enige ras is waar mensen met allergie geen last van hebben. :wink:
Mijn drie neefjes, moeder en buurvrouw zijn allergisch voor honden, maar geen van allen is allergisch voor Noa. :pffff:
'Nootje' is geen Poedel... zelfs geen rashond... :mrgreen:
Afbeelding
Minoes
Actief

Ongelezen bericht door Minoes »

Zeer allergische vriend van ons heeft een Soft Coated Wheaten Terrier.
Hele zachte blonde krulletjes, verhaart idd niet.

Minoes
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Je schijnt je er ook op te kunnen laten testen. Op sommige rassen kun je wel reageren en op andere rassen weer niet. Zo ken ik dus mensen die bij het kooikerhondje uit zijn gekomen, daar waren de kinderen niet allergisch voor!
Mama Sanneke
Zeer actief

Renske schreef:Je schijnt je er ook op te kunnen laten testen. Op sommige rassen kun je wel reageren en op andere rassen weer niet. Zo ken ik dus mensen die bij het kooikerhondje uit zijn gekomen, daar waren de kinderen niet allergisch voor!
Inderdaad, je kan je laten testen op allergie.
Heeft de dokter gedaan bij Tineke voor cavia's.
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Re: Welke hond kan bij allergie?

Ongelezen bericht door Silvia »

Essy schreef:Mijn collega zou ooit best een hond willen. Hij is allergisch voor katten en ook wel voor honden, maar bij de Cavelier King Charles spaniel van zijn zus gaat het eigenlijk wel goed. Welk ras zou hij zelf het beste kunnen kiezen?
wij zitten ook in die situatie en hebben nu een shih tzu maar eat blijkt je kan ook een late alelrgische reasctie hebben en deze kan ergeer worden naar mate je er langer aan bloot gesteld wordt. maar het kan ook verdwijnen. beetje dubbel.
maar in mijn zoektocht kwam ik ik westie, shih tzu, lhasa apso, poeder, matlezer.
Groetjes Silvia en Diesel
Mama Sanneke
Zeer actief

twinmamasilvia schreef:
Essy schreef:Mijn collega zou ooit best een hond willen. Hij is allergisch voor katten en ook wel voor honden, maar bij de Cavelier King Charles spaniel van zijn zus gaat het eigenlijk wel goed. Welk ras zou hij zelf het beste kunnen kiezen?
wij zitten ook in die situatie en hebben nu een shih tzu maar eat blijkt je kan ook een late alelrgische reasctie hebben en deze kan ergeer worden naar mate je er langer aan bloot gesteld wordt. maar het kan ook verdwijnen. beetje dubbel.
maar in mijn zoektocht kwam ik ik westie, shih tzu, lhasa apso, poeder, matlezer.
Dat is inderdaad waar, je kan niet-allergisch blijken voor honden
maar het wel opbouwen bij langdurig kontakt. :ok:
Wat is een mat lezer ? :mrgreen:
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Mama Sanneke schreef:
twinmamasilvia schreef:
hahaha typfoutje
Annelies
Zeer actief

twinmamasilvia schreef:
Mama Sanneke schreef:
twinmamasilvia schreef:
hahaha typfoutje
Nagels te lang, Silvia...?? :mrgreen:
Afbeelding
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Annelies schreef:
twinmamasilvia schreef:
Mama Sanneke schreef:
twinmamasilvia schreef: wij zitten ook in die situatie en hebben nu een shih tzu maar eat blijkt je kan ook een late alelrgische reasctie hebben en deze kan ergeer worden naar mate je er langer aan bloot gesteld wordt. maar het kan ook verdwijnen. beetje dubbel.
hahaha typfoutje
Nagels te lang, Silvia...?? :mrgreen:
whaaaa nee laat ik ze nu net vorige week heel kort gemaakt hebben haha
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”