Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rare reacties als ik met loopse teef wandel

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Debora schreef:
malinois schreef:
miekmiek schreef:
Zoek stok! schreef:Ik ben in ieder geval niet de enige sukkel die weleens de teugels verliest.
Hier nog zo'n sukkel. En ook ik wil geen robot-hond die totaal geen eigen initiatief meer toont. :wink:
ik heb absoluut geen robothonden hoor :wink: alleen moeten ze wel hierkomen als ik ze roep....
Ik ben het dus Malinois eens, ik heb liever honden die wel luisteren al zijn het geen robothonden. Ik heb nl. liever dat mijn honden perfect naar hierkomen luisteren als dat ze op eigen initiatief een drukke weg oversteekt met alle gevolgen van dien. :roll:
No way dat ik Bram loslaat ook maar enigszins in de buurt van een weg! Bram luistert 99 van de 100 keer naar het commando hier, maar bij een loopse teef weet ik dat nog zo net niet. Zou best kunnen dat dat die ene keer van de 100 is.

Honden zijn levende wezens en je kunt niks 100% zeker weten. Er zijn honden die 8 jaar los in een wijk lopen met auto's in de buurt en ineens wegrennen en onder de auto lopen. Dus nee, jij weet ook niet 100% zeker dat je honden altijd komen. 99,9% Zeker misschien, maar geen 100%. Levende wezens hebben namelijk altijd een zekere mate van onvoorspelbaarheid. Daarom hoor je ook zo vaak 'dat doet hij anders noooooooooooit' :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

marian* schreef:
Debora schreef:De meeste losloopgebieden liggen toch tegenwoordig vaak naast een drukke weg.
Hier gelukkig niet :mrgreen:
Zal ook niet gauw gebeuren omdat ze dan midden op de hei zouden moeten gaan bouwen of zo :wink:
Hier ook niet. Ik loop naast de Kromme Rijn: aan de ene kant de Kromme Rijn (ja echt) en aan de andere kant weiland. Zo gauw we weer in de buurt van een weg komen, gaat hij vast.

En bossen met vlak daarnaast mijd ik absoluut, meneer is een keer een weg over gerend naar een andere hond toe. Daar sta je dan met je zo zorgvuldig geoefende hierrrrr :eek:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Zoek stok! schreef:
Debora schreef:
malinois schreef:
miekmiek schreef: Hier nog zo'n sukkel. En ook ik wil geen robot-hond die totaal geen eigen initiatief meer toont. :wink:
ik heb absoluut geen robothonden hoor :wink: alleen moeten ze wel hierkomen als ik ze roep....
Ik ben het dus Malinois eens, ik heb liever honden die wel luisteren al zijn het geen robothonden. Ik heb nl. liever dat mijn honden perfect naar hierkomen luisteren als dat ze op eigen initiatief een drukke weg oversteekt met alle gevolgen van dien. :roll:
No way dat ik Bram loslaat ook maar enigszins in de buurt van een weg! Bram luistert 99 van de 100 keer naar het commando hier, maar bij een loopse teef weet ik dat nog zo net niet. Zou best kunnen dat dat die ene keer van de 100 is.

Honden zijn levende wezens en je kunt niks 100% zeker weten. Er zijn honden die 8 jaar los in een wijk lopen met auto's in de buurt en ineens wegrennen en onder de auto lopen. Dus nee, jij weet ook niet 100% zeker dat je honden altijd komen. 99,9% Zeker misschien, maar geen 100%. Levende wezens hebben namelijk altijd een zekere mate van onvoorspelbaarheid. Daarom hoor je ook zo vaak 'dat doet hij anders noooooooooooit' :mrgreen:
oke 99,9, maar die 0,1% zal wel resulteren in weer aangelijnd uitlaten tot ik die zekerheid wel weer heb. Gelukkig nog nooit meegemaakt hoor :mrgreen:
Loopse teef weet ik wel zeker dat hij dat niet doet, omdat daarop getraind is ik denk eerder dat hij achter een kat aangaat dan achter een loopse teef... :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

marian* schreef:
malinois schreef:maar afzetten met een goede afzetting schijnt toch erg lastig te zijn voor de meeste gemeenten.... :roll:
Véél te duur :mrgreen:
doen ze tenminste iets nuttigs van de hondenbelasting die maar aan van alles en nog wat besteed wordt behalve aan zoiets.... :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Debora
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debora »

marian* schreef:
Debora schreef:De meeste losloopgebieden liggen toch tegenwoordig vaak naast een drukke weg.
Hier gelukkig niet :mrgreen:
Zal ook niet gauw gebeuren omdat ze dan midden op de hei zouden moeten gaan bouwen of zo :wink:
Vergis je er niet in, gemeentes houden graag van bouwen. Hier zou ook nooit wat gebouwd worden, helaas hebben ze toch op die velden ontzettend veel gebouwen geplaatst.
Live as though heaven is on earth.
Kijk eens op mijn site: www.duskintheforest.nl

Afbeelding
Debora
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debora »

Zoek stok! schreef:
Debora schreef:
malinois schreef:
miekmiek schreef: Hier nog zo'n sukkel. En ook ik wil geen robot-hond die totaal geen eigen initiatief meer toont. :wink:

Onvoorspelbaarheid, dat is zo. Maar als je daar niet op zou trainen zou je 99,9% zeker zijn dat ie de andere kant of van je weg loopt. :wink: Dus in dat opzichte kan je dus kiezen, qua training dan.
Live as though heaven is on earth.
Kijk eens op mijn site: www.duskintheforest.nl

Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Debora schreef:
Onvoorspelbaarheid, dat is zo. Maar als je daar niet op zou trainen zou je 99,9% zeker zijn dat ie de andere kant of van je weg loopt. :wink: Dus in dat opzichte kan je dus kiezen, qua training dan.
O maar ik train veel. Als ik dat niet zou doen, zouden de percentages idd heel anders liggen :mrgreen: :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Martijn schreef:
Maar...je kunt ook te beschermend zijn en je hond ook zijn comfort gunnen. Het is natuurlijk nogal een groot verschil of je altijd veilig aan de lijn je plasrondjes doet of dat je die drie keer per dag even lekker mag scharrelen.
Ik heb gewoon mazzel. Als ik 200 meter loop, kan hij los zonder auto's in de buurt. Dus de rondjes om 6 uur en 10 uur kunnen best aan de riem :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
moderatorteam
Zeer actief

Ongelezen bericht door moderatorteam »

Uit deze topic zijn een aantal beledigende reacties verwijderd.
Inmiddels gaat het alweer ontopic, dus dit is puur ter informatie.
Met vriendelijke groet
Moderators hondenforum.nl

Niemand is incognito
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ben het met Martijn eens dat je wel bepaalde risico's moet durven nemen, anders liep er geen hond los. Maar om weer on-topic te gaan: ik denk dat eigenaars van loopse teven niet altijd inzien dat ze een risico vormen voor andere honden. Ik vind het prima als mensen drie keer per dag met hun loopse teef voor mijn huis langs lopen, da's op zijn hoogst lastig omdat Jack dan tig keer per dag piepend aan de deur gaat krabben en ik denk dat hij diarree heeft ofzo en dan weer voor l*l buiten sta terwijl hij de straat schoon gaat staan likken. :roll: :mrgreen:

Maar ik vind het heel wat minder als mensen met hun loopse teef eerst twee loeidrukke straten oversteken, dan twee rondjes lopen in het loslooppark en vervolgens weer die twee drukke straten oversteken naar huis. Want in zo'n geval heb ik (en menig andere baas) een hond die opeens een geweldig spannend luchtje ruikt, en dan is het maar hopen dat je hond goed genoeg luistert om *niet* die lekkere lucht te volgen en het park uit en die straten over te rennen. :roll:

Een loopse teef piest zich vaak drie keer in de rondte om maar zoveel mogelijk leuke reuen naar zich toe te lokken, en ik vind dat je je dat als teveneigenaar zou moeten realiseren.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
Maar...je kunt ook te beschermend zijn en je hond ook zijn comfort gunnen. Het is natuurlijk nogal een groot verschil of je altijd veilig aan de lijn je plasrondjes doet of dat je die drie keer per dag even lekker mag scharrelen.
Vooral oudere honden hebben soms niet zoveel meer meer dan de kleine wandelingetjes rondom het huis en moeten ze dan altijd aan de riem blijven omdat er anders de reële maar geringe kans is iets gevaarlijks mee te maken?
al mijn honden gaan mee naar het bos, van pup tot senior hond....
en dus ook allemaal los alleen nee als ik weet dat het niet gaat dan niet, maar gelukkig tot op heden is het altijd vrij makkelijk aangeleerd...
Ik geef je helemaal gelijk, ik heb ook een herplaatser en dat is zeker niet zo makkelijk gegaan als de rest. Het is een teef dus ik zit sowieso niet met loopse teven luchtjes etc. maar goed, het was een stuk lastiger dan de honden die ik als pup gekregen heb.
In de wijk of uitlaatplaatsen gaan ze niet los, vind ik veel te gevaarlijk (en smerig de uitlaatplaatsen dan).

Voor ik me druk maak dat ze niet dood gaat moet ze eerst leven en leven is niet altijd veilig.
tuurlijk is dat zo en een hond blijft een hond en mag lekker hond zijn maar bepaalde dingen moeten ze hier gewoon doen en dat is echt niet veel en vrij is ook vrij maar roep ik hier dan komen ze ook.
is een keiharde "voor" niet altijd haalbaar. Die gaan dus nooit los? Dat kan de bedoeling niet zijn.
Mijn kruising heeft heel lang aan een 10-meter lijn gelopen, daarna de lijn los achter haar haan gehad en zo langzamerhand een kortere lijn eraan en daarna er helemaal af....
Nooit los zal vast niet dramatisch zijn voor een hond die het niet kent, maar ik hou er persoonlijk niet van.. zie liever honden lekker los lopen in het bos.... :ok:
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

ik doe gewoon maar wat.
Als ik vind dat het veilig is of veilig genoeg gaan de hondjes los.
Als mijn teef straks loops is ga ik heel erg rekening houden met al die geile reuen in de buurt en in het bos.
En verder doe ik ook maar wat---
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Daan schreef:ik doe gewoon maar wat.
Als ik vind dat het veilig is of veilig genoeg gaan de hondjes los.
Als mijn teef straks loops is ga ik heel erg rekening houden met al die geile reuen in de buurt en in het bos.
En verder doe ik ook maar wat---
Heel herkenbaar, want ik doe ook maar wat. :mrgreen: Ik gok er vaak op dat Jack ergens los kan, en met Lilo twijfel ik soms, en dan gooi ik haar ook maar los. Als je het niet probeert kom je geen stap verder. Ik lijn Lilo ook niet meer aan als ik (loslopende) 'enge' :mrgreen: honden zie. En tot dusver gaat het goed, hoogstens hapt ze er eentje in zijn kont en krijgt ze een snauw, en dan krijgt de gebeten hond een koekje van mij (tot Lilo's verbijstering :mrgreen: ). Zolang er geen bloed vloeit ga ik me maar niet meer druk maken. :mrgreen:

Okee, off-topic was dit. :mrgreen:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

ik ken de theorie vrij redelijk, geloof ik, maar ik rommel eigenlijk ook maar wat aan. Wel met dit verschil met vroeger dat ik me hyperbewust ben van de risico's die ik neem. Maar ik neem ze wel, want zoals Martijn al zegt, het is gewoon inherent aan het leven, en mijn honden moeten vooral een goed hondenleven hebben ( of wat ik daar dan onder versta. )

Nog even een woord over het type hond dat je hebt. Spok met bijna een jaar gekregen, Zoë was al acht. En geloof me, hoewel Zoë m'n eerste hond was en ik nog meer rommelde dan met spok, je kunt eem mechelaar gewoon makkelijker trainen dan een een type hond spok.

Maar dat betekent absoluut niet dat ik met spok minder gebrand ben op luisteren. Eerder integendeel, het zijn de twee enige dingen die ik echt belangrijk vind: kappen als ik het zeg, en bij me komen als ik het zeg.

Maar soms zeg ik het gewoon niet. Omdat ik weet dat het te moeilijk voor hem is.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Hanneke2 schreef:Maar ik vind het heel wat minder als mensen met hun loopse teef eerst twee loeidrukke straten oversteken, dan twee rondjes lopen in het loslooppark en vervolgens weer die twee drukke straten oversteken naar huis. Want in zo'n geval heb ik (en menig andere baas) een hond die opeens een geweldig spannend luchtje ruikt, en dan is het maar hopen dat je hond goed genoeg luistert om *niet* die lekkere lucht te volgen en het park uit en die straten over te rennen. :roll:
Tja,hoe vervelend ook (op deze manier heeft Max een aantal keren de benen genomen achter zijn "grote liefde" van dat moment aan): ook mensen die geen auto en dus geen mogelijkheid hebben om ergens acheraf naar een losloopgebied te gaan willen graag hun hond uitlaten.
Het is heel vervelend dat ze dat dan uitgerekend tijdens de loopsheid van hun hond ook in het parkje in de buurt doen,maar goed,je zult maar niet verder weg kunnen...

Een loopse teef piest zich vaak drie keer in de rondte om maar zoveel mogelijk leuke reuen naar zich toe te lokken, en ik vind dat je je dat als teveneigenaar zou moeten realiseren.
Juist vanwege het bovenstaande zinnetje over Max ben ik als teveneigenaar me daar heel erg van bewust en hou er zwaar rekening mee door met een superaantrekkelijke loopse Bente niet in losloopgebieden of stadsparken te komen.
Je kunt de problemen namelijk ook opzoeken.
Geven en nemen,maar liefst wél van 2 kanten.......
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wat ik eigenlijk wel een beetje mis in dit verhaal is de rol van de teefjes zelf. Ik heb Wuilus de eerste 2 jaar niet laten steriliseren en dus werd ze 3 keer loops meen ik.
Ze is toen 2 keer weggelopen en 1 keer gedekt. :19: :roll:

Ze was echt niet minder erg dan een reu die achter een teefje aan ging hoor. :neenee: Maar zover ik begrijp kunnen de teven van een hoop mensen gewoon los als ze loops zijn zonder dat ze zelf de benen nemen?

Wuilus lag een keer vastgebonden aan een touw bij kennissen op de boerderij en toen we buiten kwamen (binnen hadden ze een reu :N: ) was ze wel weg. Doorgebeten en ze zat bij de reu van de buren. Thank god dat ze niet zwanger is geworden en misschien nog niet in haar dekrijpe periode zat.
De keer erna liep ik met haar en heb ik me door de eigenaar van een doberreu laten ompraten haar los te laten om ze te laten spelen. Hij leek niet erg geintresseert en ze speelden normaal zo leuk. Riempje af gedaan en ze verdwenen samen aan de horizon om gekoppeld teruggevonden te worden 2 km verder :roll:

Weer de mazzel van de eeuw dat er geen pups kwamen want ik durfde niks te zeggen tegen mijn vader omdat die me op het hart had gedrukt haar vast te houden. Wel werd ze schijnzwanger en heb ik weken in angst gezeten. Wuilus was echt een drama in die tijd (slopen, vechten, weglopen en happen) en ook die dober stond bekend om zijn ontsnappingen en bijten van fietsers en reuen :N: Zou echt een topcombinatie geweest zijn denk ik :smile:

Wat ik me ook nog goed herinner waren de honden voor de deur die daar dus de hele dag bleven zitten om op haar te wachten. Zij stond te joelen op het dakterras om de boel op te juinen en soms lagen er dus wel 3 of 4 aanbidders voor de deur. Die eigenaars moeten dus hun honden kwijtgeraakt zijn door de plas en poeprondjes die wij maakten waarbij Wuil haar visite-kaartjes rondstrooide met daarop "pak mij! :mrgreen: "
Mijn vader woonde midden in het centrum dus van losloopgebieden was zowiezo geen sprake als ze loops was :wink:
Afbeelding
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

MARC_S schreef:Wat ik eigenlijk wel een beetje mis in dit verhaal is de rol van de teefjes zelf. Ik heb Wuilus de eerste 2 jaar niet laten steriliseren en dus werd ze 3 keer loops meen ik.

Ze was echt niet minder erg dan een reu die achter een teefje aan ging hoor. :neenee: Maar zover ik begrijp kunnen de teven van een hoop mensen gewoon los als ze loops zijn zonder dat ze zelf de benen nemen?
Toen Noa met ruim 5 maanden voor het eerst loops werd heb ik geen risico genomen, al leek ze beslist niet gewillig. Dus aan de riem, ook vanwege het feit dat ik totaal geen ervaring had met loopsheid en dus niet kon inschatten of Noa de benen zou nemen.
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

MARC_S schreef:Wat ik eigenlijk wel een beetje mis in dit verhaal is de rol van de teefjes zelf. Ik heb Wuilus de eerste 2 jaar niet laten steriliseren en dus werd ze 3 keer loops meen ik.
Ik had vóórdat ik Bente had totaal geen ervaring met teven,dus al helemaal niet met loopse teven.
De eerste keer heb ik haar dus ook 3 weken lang aan een lange lijn mee uit genomen.Niet in een losloopgebied.
Ik vond dat zo rampzalig en onnodig dat ik het daarna niet meer gedaan heb;Bente is gewoon geen wegloopster en Max zorgde( en zorgt nog steeds) er ook voor dat er geen andere reu in haar buurt kwam :wink:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Kiki is te veel op mij gericht om weg te lopen,. ook in de loopsheidperiode en ook als ze willig is. :wink: Ze ziet de andere hond pas als die bij haar staat en dan draait ze wel haar gat ervoor. :roll:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ja, Kaya kon gewoon los als ze loops was.
Ze gaat nooit ver uit m'n buurt, hooguit 20 meter ofzo, en tijdens haar loopsheid moest ze gewoon wat dichterbij lopen.
Zag ik een andere hond, dan riep ik haar bij me en lijnde haar aan.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Mijn teven konden ook alle 3 los zonder weg te lopen. Wel op daarvoor geschikte plaatsen waas nauwwelijks honden komen, maar toch...
Ook in de hoogtijperiode.
Bij mij was het voldoende om heel goed op te letten en gelijk terug te roepen als ze wat te ver weg liepen.
Tamara/Bayko

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Stang schreef:

Ja, Kaya kon gewoon los als ze loops was.
Ze gaat nooit ver uit m'n buurt, hooguit 20 meter ofzo, en tijdens haar loopsheid moest ze gewoon wat dichterbij lopen.
Zag ik een andere hond, dan riep ik haar bij me en lijnde haar aan.
Zo doe ik dat met Cyntha ook. Daarnaast hebben we het geluk dat als we de tuin uitlopen direct in een gebied komen waar bijna nooit andere honden lopen. Met onze andere teef Choice daarentegen probeer ik dat maar niet uit. Haar vertrouw ik op dat gebied iets minder, zij laat zich ook gerust dekken als de kans zich voordoet. Of ik moet haar al de hele tijd gaan entertainen met een balletje, dan weet ik dat ze bij me blijft, maar ik wil niet dat ze te gefixeerd raakt op de bal dus dat doe ik ook liever niet. Dan maar aangelijnd wandelingen maken achter ons huis en voor de rest heeft ze een megatuin tot haar beschikking om zich uit te leven :wink:
shadow1
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door shadow1 »

shadow van mij moet nu loops worden,maar echt dat ze niet los gaat
Afbeelding
groetjes petra,en een poot van shadow,bo en diesel
malinois
Zeer actief
Contacteer:

mijn teef heb ik de eerste 2 jaar niet losgelaten als ze loops was, A: durfde ik dat niet, B: vertrouwde ik haar inderdaad niet...
Toen ze een jaar of 3 was heb ik het voor het eerst geprobeerd, ze was toen wat "rustiger" geworden en ik vertrouwde haar toen meer dan voorheen. Ze heeft tot op heden nog nooit een poging ondernomen om weg te lopen...
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Wuilus lag een keer vastgebonden aan een touw bij kennissen op de boerderij en toen we buiten kwamen (binnen hadden ze een reu :N: ) was ze wel weg. Doorgebeten en ze zat bij de reu van de buren. Thank god dat ze niet zwanger is geworden en misschien nog niet in haar dekrijpe periode zat.
De keer erna liep ik met haar en heb ik me door de eigenaar van een doberreu laten ompraten haar los te laten om ze te laten spelen. Hij leek niet erg geintresseert en ze speelden normaal zo leuk. Riempje af gedaan en ze verdwenen samen aan de horizon om gekoppeld teruggevonden te worden 2 km verder :roll:

Weer de mazzel van de eeuw dat er geen pups kwamen want ik durfde niks te zeggen tegen mijn vader omdat die me op het hart had gedrukt haar vast te houden. Wel werd ze schijnzwanger en heb ik weken in angst gezeten. Wuilus was echt een drama in die tijd (slopen, vechten, weglopen en happen) en ook die dober stond bekend om zijn ontsnappingen en bijten van fietsers en reuen :N: Zou echt een topcombinatie geweest zijn denk ik :smile:

Wat ik me ook nog goed herinner waren de honden voor de deur die daar dus de hele dag bleven zitten om op haar te wachten. Zij stond te joelen op het dakterras om de boel op te juinen en soms lagen er dus wel 3 of 4 aanbidders voor de deur. Die eigenaars moeten dus hun honden kwijtgeraakt zijn door de plas en poeprondjes die wij maakten waarbij Wuil haar visite-kaartjes rondstrooide met daarop "pak mij! :mrgreen: "
Mijn vader woonde midden in het centrum dus van losloopgebieden was zowiezo geen sprake als ze loops was :wink:
Waar komen die honden in hemelsnaam vandaan dan?? die voor je deur lagen te loeien!
Laat iedereen zijn hond los op straat of zo :19:
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

mijn teven zijn geen lopers als ze loops zijn, ws ook deels omdat ze thuis heren hebben waar ze hun muts tegen aan kunnen planten :mrgreen:
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

yamie schreef:mijn teven zijn geen lopers als ze loops zijn, ws ook deels omdat ze thuis heren hebben waar ze hun muts tegen aan kunnen planten :mrgreen:
Ze weten het :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Marja schreef:Waar komen die honden in hemelsnaam vandaan dan?? die voor je deur lagen te loeien!
Laat iedereen zijn hond los op straat of zo :19:
Ik weet van 1 hondje dat hij van de shoarma-zaak was een paar straten verder en de rest....... :19:
Maargoed, dat was dan ook wel 14 jaar geleden, een periode dat bij mijn moeder alleen al de honden van de overburen (tekkel + Bouvier) losliepen, de schnautzer van om de hoek, de doberman van een straat verder en dan nog regelmatig de afghanen van vrienden van ons en zelfs onze eigen pointer liep wel eens alleen buiten. De poedels van weer een straat verder etc. Eigenlijk liepen er tientallen honden buiten elke dag waar wij woonden. Nu zou het te zot voor woorden zijn maar toen werd dat nog zo gedaan :ok:

Wel leuk voor de honden vind ik zelf.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Yep. Vind je dat raar? Toch niet iedere teef is even geil? Of misschien vinden ze ons toch nog net iets leuker dan die reutjes verderop?

Ik zit te rekenen hoeveel loopsheden van de dames ik mee heb gemaakt. Ik kom op 12 of 13 keer.
Ik liep 1x in het bos met een dekrijpe Miep. Miep aangelijnd, zwarte loslopende flatcoat vond het nog steeds wel leuk. Miep ZIT! En ik ging er bovenop zitten. Niks aan het handje.
1x met een dekrijpe Miep in het bos. Een Drent die aan het oefenen was met zijn baas om aangeschoten wild te gaan halen. Hij vergat de fazant. Saar ging de Drent afleiden, ik kon hem aanlijnen aan de lijn van Saar. Ik heb de fazant opgepakt ( :N: ), en ik ben rennend met Miep links aan het lijntje en Drent rechts aan het lijntje (en Saar voor ons uit rondjes aan het rennen, duídelijk aan het afleiden) naar baas van Drent gerend. Daarna zo snel mogelijk het bos uit met mijn meiden.

En met Saar pas vorige week voor het eerst 'problemen' met haar loopsheid. Die is gewoon niet aantrekkelijk voor reuen, en zelf moet ze er ook niets van hebben. Dat is gewoon een keizerin die zelf wel bepaalt wie er aan haar lijf mag komen.
Maar goed, lab Joep verstond haar niet helemaal. En andere baasjes hebben hem moeten vasthouden zodat ik met mijn aangelijnde loopse teef weg kon. Ik had haar overigens ook los van de lijn kunnen laten. Bij beiden geldt: waar ik (of Pieter) ga, gaan zij ook. Misschien en secondje twijfel, maar ze komen echt achter ons aan.

Waarom denk je dat die 2 uitbrekingen en die ene dekking van Wuilis maatbepalend zijn voor tevengedrag?

Oja, en al die keren die ik hierboven schets waren mijn dekrijpe honden los. En in alle gevallen kon ik ze zonder problemen bij me roepen en aanlijnen.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

MARC_S schreef:Nu zou het te zot voor woorden zijn maar toen werd dat nog zo gedaan :ok:

Wel leuk voor de honden vind ik zelf.
Tja. Ach. Onze hond werd 25 jaar geleden op diezelfde manier gedekt. Ik was 12 jaar, wilde naar de start van de avondvierdaagse fietsen, en zag onze hond in de tuin van de overburen staan.
Gekoppeld. En dus 2 bastaardpups.

Of onze hond het toen zoveel leuker had dan mijn honden nu? Ik waag het te betwijfelen. Ik denk dat mijn honden het nu leuker hebben :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”