ik heb ooit een andere rollijn gehad die behoorlijk zwaar ging voor zo`n klein ding, en daarbij moesten ze dus een beetje kracht zetten om te kunnen lopen.whoopy schreef:waarom moeten ze aan een zo'n lijn trekken?Ailena schreef:persoonlijk vind ik zo`n rollijn wel ideaal, vooral als je hond niet los kan of mag, maar voor mijn pup gebruik ik het NOG niet. ze moet eerst maar is aan een gewone riem leren lopen zonder constant te trekken, en los kan ze ook nog niet want dan loopt ze weg. Met zo`n rollijn moeten ze wel trekken dus zal ze het nooit afleren. Maar ik wil zo`n lijn zeker in de toekomste gaan gebruiken.ik loop altijd met de korte ronde's met twee flexi's, en tuurlijk ze trekken wel eens, maar ik corrigeer met mijn stem en als ik zeg "rustig"dan betekend dat ook dat ze niet mogen trekken en over het algemeen gaat dat perfekt.
uiteraard ben ik wel van mening dat als je je hond niet onder controle hebt het beter is om met een normale riem te lopen
Ailena van mij luistert matig als ik met haar aan de riem loop, alles behalve ik is interessant, dus ook als ik dr roep heeft zo zoiets van "ja daahaaag" vandaar dat ik nog geen rollijn met haar gebruik omdat ik haar er niet goed mee kan corrigeren.