Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rollijn/uitreklijn

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

whoopy schreef:
Ailena schreef:persoonlijk vind ik zo`n rollijn wel ideaal, vooral als je hond niet los kan of mag, maar voor mijn pup gebruik ik het NOG niet. ze moet eerst maar is aan een gewone riem leren lopen zonder constant te trekken, en los kan ze ook nog niet want dan loopt ze weg. Met zo`n rollijn moeten ze wel trekken dus zal ze het nooit afleren. Maar ik wil zo`n lijn zeker in de toekomste gaan gebruiken.
waarom moeten ze aan een zo'n lijn trekken? :denken: ik loop altijd met de korte ronde's met twee flexi's, en tuurlijk ze trekken wel eens, maar ik corrigeer met mijn stem en als ik zeg "rustig"dan betekend dat ook dat ze niet mogen trekken en over het algemeen gaat dat perfekt.

uiteraard ben ik wel van mening dat als je je hond niet onder controle hebt het beter is om met een normale riem te lopen :ok:
ik heb ooit een andere rollijn gehad die behoorlijk zwaar ging voor zo`n klein ding, en daarbij moesten ze dus een beetje kracht zetten om te kunnen lopen.
Ailena van mij luistert matig als ik met haar aan de riem loop, alles behalve ik is interessant, dus ook als ik dr roep heeft zo zoiets van "ja daahaaag" vandaar dat ik nog geen rollijn met haar gebruik omdat ik haar er niet goed mee kan corrigeren.
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

mijn honden lopen zo goed als altijd los. Behalve als de dame loops is dan is zo'n rollijn toch wel een uitvinding. Dan heeft ze toch een beetje de ruimte zeker omdat ze niets aan een korte lijn doet... Ik vind ze daarom ook ideaal.. en niet die dingen met die touwtjes, maar met een brede lijn.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
chuckie
Zeer actief

Ongelezen bericht door chuckie »

ik zou voor chuckie ook graag een lange of rollijn willen kopen omdat hij alleen maar achter op het veldje,liefst in de bosjes wil poepen,en nu moet ik dus hink-stap-sprong het veldje op tussen de drollen door om hem achter op dat veldje te laten poepen. :smile: maar het lijkt me niet zo goed voor een pup die nog moet leren om netjes aan de lijn te lopen,om hem aan zo'n rolding te doen.kan ik dan niet beter een lange nylon riem kopen van 5m ofzo?en hem daar dan commando's bij leren, voor als hij de lange lijn krijgt en voor wanneer hij weer bij me moet lopen.of is dit te verwarrend voor een pup?
Chuckie 16-12-2005 - 16-11-2018 +
Voor altijd in ons hart
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

chuckie schreef::maar het lijkt me niet zo goed voor een pup die nog moet leren om netjes aan de lijn te lopen,om hem aan zo'n rolding te doen
Ik gebruikte voor pup een tuigje in combinatie met een rollijn en voor het aan de lijn leren lopen had ik een halsband en 2 meter lijn.

Anne
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Jamey heeft eerst netjes aan een leren lijn leren lopen en loopt nu eigenlijk altijd aan de flexi (die zit ook standaard aan haar halsband vast)... Maar als we willen kan ze nog steeds aan een korte lijn, ze trekt niet ofzo, dat controleren we ook regelmatig, of ze nog normaal aan de korte lijn kan lopen. Kan ze dat niet dat heeft ze epch en gaat ze een poos aan de korte lijn, tot ze weer normaal meeloopt...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
marjolein1

Ongelezen bericht door marjolein1 »

Ik vind het lorren van dingen. Moet dan ook zeggen dat ik er geen een heb en dat ik alleen er maar last van heb omdat andere mensen niet weten dat ie op slot gezet kan worden. :evil:
Hou ik me hond bij me dan is er weer zo'n stommert met zo'n idiote lijn. Dan heb je het als ik er wat van zeg :blah: :blah: :blah: Lijn om de poten van mijn hond enz enz enz. Ik kan ze dan WURGEN.

Zo, hier dus iemand die er last van heeft en dus totaal het nut er niet van in ziet.

Heb ik een vraagje he. Als je hond niet los mag is daar een rede voor. Aan zo'n lange lijn lopen ze toch min of meer los? Je moet ze naar binnen 'hengelen' althans dat zie ik steeds. 'Ze moeten aangelijnd zijn' Met zo'n ding is dat toch een schijnvertoning? Sommige honden luisteren gewoon niet, ruk, pluk trek trek en jaaaaa hoor eindelijk is de hond bij je???

Ik snap er niks van

Doei,

Marjolein
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

marjolein1 schreef:Heb ik een vraagje he. Als je hond niet los mag is daar een rede voor. Aan zo'n lange lijn lopen ze toch min of meer los? Je moet ze naar binnen 'hengelen' althans dat zie ik steeds. 'Ze moeten aangelijnd zijn' Met zo'n ding is dat toch een schijnvertoning? Sommige honden luisteren gewoon niet, ruk, pluk trek trek en jaaaaa hoor eindelijk is de hond bij je???

Ik snap er niks van

Doei,

Marjolein
de reden was altijd m'n teef als ze loops was...dus toch een beetje de ruimte. Aan een korte lijn lopen ze hier nooit, dat vind ik ondingen en ze willen dus ook niet poepen of plassen aan een korte lijn. Ze lopen bijna niet aangelijnd dus als het een keertje moet dan maar zo....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
marjolein1

Ongelezen bericht door marjolein1 »

Daar heb je dan gelijk in zou ik in dit geval dan ook maar voor kiezen :wink: Maar ik blijf het ondingen vinden alhoewel je dus niet altijd echt een keus hebt

Mar
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Silvia »

ik heb alleen een uittreklijn van 5 meter. meestal loopt dieel wel naast me en savonds laat mestal achter me aan. de luilak.
maar ik heb er eigenlijk nooit bij nagedacht waarom ik deze gehocht heb. diesel trekt alleen als hij iets ziet waar hij heen wil en dan stopt de lijn na 5 meter.
mijn vader zei tegen me dat ik een riem moet kopen zodat hij netjes naast je blijft lopen. wat zou daar dan weer het voordeel van zijn???
Groetjes Silvia en Diesel
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”