Zo vindt ze een Friese stabijreu die we wel eens tegenkomen ook niet leuk. Hij laat haar met rust, dus zij trippelt gewoon met haar neus in de lucht voorbij.
Maar nou waagde die Stabij het om vanochtend Lilo's nieuwste vriendje, (een jonge black&tan JR met ballen en een hoop kapsones) zomaar tegen de grond te pletteren en er boven te gaan staan grommen.
Maar goed, ik vraag me af of ik dit soort dingen nou moet bestraffen of niet. Ik heb gewoon niks gedaan, alleen Lilo even later aangelijnd omdat ze toen de rust allang was weergekeerd toch alsmaar tegen de Stabij bleef grommen en blaffen, en dat vond ik niet zo nodig.
Lastig, vind ik het. Tegen Jack brul ik ik zo'n situatie dat hij zich er niet mee moet bemoeien (die hapt niet, gaat alleen als een wezenloos staan blaffen en het stel verder opjutten), maar bij Lilo ben ik bang dat ik het erger maak als ik boos op haar wordt. En gewoon vriendelijk bij me roepen lukt niet echt in zo'n situatie, dus als ik haar aandacht wil zou ik wel even een boze brul moeten geven.
Ze doet het trouwens ook als haar Malthezervriendje piept omdat een te enthousiaste hond hem tegen de vlakte loopt of als haar beste (andere JR) vriend lastig wordt gevallen. Lilo to the rescue.
Hoe pakken andere mensen dit aan?