Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Asociaal plassen?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

amelie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door amelie »

Zoek stok! schreef: :denken: :mrgreen:

Ach, ik zal er over ophouden. Iedereen heeft z'n hond hier onder appel, iedereen lijnt z'n hond aan als er een aangelijnde hond aankomt en niemand laat het toe dat de hond tegen een tuinafscheiding aanpist :engel: :engel: :engel:
Behalve JIJ!!! :smile:

Nee hoor, Het feit dat ik het asociaal vind wil niet zeggen dat mij niet tien keer op een dat soort dingen gebeuren. Dingen die ik zo mogelijk NOG asocialer vind.
Zoals Saar die ALTIJD in de stationsgang moet poepen. Ookal is ze net uren buiten geweest. Daar sta je dan met een rode kop en een plastic zakje :smile2:

Of een van mijn superschone katten die één keer per jaar met haar staart door de poep sliert als ze uit de kattenbak stapt.
Net het moment dan er visite zit die maar al te graag zo'n lieve kat op schoot willen.

Huisdieren...*zucht*
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

amelie schreef:
Zoek stok! schreef: :denken: :mrgreen:

Ach, ik zal er over ophouden. Iedereen heeft z'n hond hier onder appel, iedereen lijnt z'n hond aan als er een aangelijnde hond aankomt en niemand laat het toe dat de hond tegen een tuinafscheiding aanpist :engel: :engel: :engel:
Behalve JIJ!!! :smile:

Nee hoor, Het feit dat ik het asociaal vind wil niet zeggen dat mij niet tien keer op een dat soort dingen gebeuren. Dingen die ik zo mogelijk NOG asocialer vind.
Zoals Saar die ALTIJD in de stationsgang moet poepen. Ookal is ze net uren buiten geweest. Daar sta je dan met een rode kop en een plastic zakje :smile2:

Of een van mijn superschone katten die één keer per jaar met haar staart door de poep sliert als ze uit de kattenbak stapt.
Net het moment dan er visite zit die maar al te graag zo'n lieve kat op schoot willen.

Huisdieren...*zucht*
Ja, behalve ik. Bram staat vaak niet onder appel, ik lijn hem niet aan als er een aangelijnde hond aankomt en hij pist tegen muurtjes aan.

Ik ben de Ma Flodder van het forum!
Afbeelding

Om mijn imago in stand te houden, zal ik het poep opruimen in het vervolg ook maar laten :roll:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

O ja, nog even hoor :mrgreen:

Omdat mijn gevoel voor asociaal mij nogal in de steek laat: mag plassen tegen een lantaarnpaal wel? En plassen tegen paaltjes die de weg van de stoep scheiden?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

nee jou hond heeft een plas verbod :pffff:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Zoek stok! schreef:O ja, nog even hoor :mrgreen:

Omdat mijn gevoel voor asociaal mij nogal in de steek laat:
Je schiet een beetje heel erg door, Linda :wink:
Zoek stok! schreef:mag plassen tegen een lantaarnpaal wel? En plassen tegen paaltjes die de weg van de stoep scheiden?
Nou ja, als je het persé wilt weten: nee, reuen mogen van mij niet tegen de lantaarnpalen in de straat piesen, ook niet tegen bomen in de straat.

Maar omdat ik dat niet toelaat, wil dat niet zeggen dat jij dus ma Flodder bent :wink:
Zoek stok!
Zeer actief

twinkeltje schreef:nee jou hond heeft een plas verbod :pffff:
Oei, jij bent streng. Maar hij plast al twee dagen niet meer tegen muurtjes aan :mann:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Marion. schreef:

Nou, als ik een aantal reacties in het topic lees, sla ik nog lang niet door volgens mij :wink:

Marion. schreef:
Zoek stok! schreef:mag plassen tegen een lantaarnpaal wel? En plassen tegen paaltjes die de weg van de stoep scheiden?
Nou ja, als je het persé wilt weten: nee, reuen mogen van mij niet tegen de lantaarnpalen in de straat piesen, ook niet tegen bomen in de straat.

Maar omdat ik dat niet toelaat, wil dat niet zeggen dat jij dus ma Flodder bent :wink:

Dan kan hij dus nergens tegenaan plassen tijdens de avondronde! Wij hebben alleen maar bomen en een stukje gras naast straten.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
amelie
Zeer actief

Omdat mijn gevoel voor asociaal mij nogal in de steek laat: mag plassen tegen een lantaarnpaal wel? En plassen tegen paaltjes die de weg van de stoep scheiden?
Ik zou zeggen, nee, van mij mag het niet.
Plassen en poepen zou in een ideale situatie gewoon niet in een woonwijk moeten, tenzij het in de eigen tuin is.
twinkeltje
moderator

Zoek stok! schreef:
Marion. schreef:

Nou, als ik een aantal reacties in het topic lees, sla ik nog lang niet door volgens mij :wink:

Marion. schreef:

Dan kan hij dus nergens tegenaan plassen tijdens de avondronde! Wij hebben alleen maar bomen en een stukje gras naast straten.
de bomen mogen wel hoor die vragen om bewatert te woorden
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

:idea:

Voor mee te nemen tijdens de wandeling!

Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef::idea:

Voor mee te nemen tijdens de wandeling!

Afbeelding
Die had ik ook voor het gazon na elk plasje....je weet hoe m'n grassie er inmiddels bij staat :smile:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

amelie schreef:

Ik zou zeggen, nee, van mij mag het niet.
Plassen en poepen zou in een ideale situatie gewoon niet in een woonwijk moeten, tenzij het in de eigen tuin is.
Ideale situatie....dat is de wereld waarin er algemene wereldvrede is? Okay maar nu even reeel :mrgreen: Ik loop 's avonds juist in de woonwijk omdat het aan de Kromme Rijn dan donker en eng is.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
amelie
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Ideale situatie....dat is de wereld waarin er algemene wereldvrede is? Okay maar nu even reeel :mrgreen: Ik loop 's avonds juist in de woonwijk omdat het aan de Kromme Rijn dan donker en eng is.
Kan ik me voorstellen. Ik ga hier 's avonds ook niet meer het park in. Fatsoen is een mooi iets, maar donkere bosjes in de avond niet :wink:
Marion.

Zoek stok! schreef:
Marion. schreef:Maar omdat ik dat niet toelaat, wil dat niet zeggen dat jij dus ma Flodder bent :wink:

Op dat stukje gras zou hij van mij dan mogen :19:
Maar goed, wij wonen dan misschien heel ideaal. Zelfs tijdens het allerkortste rondje 's avonds komen we door een bosje heen. Wel heel erg donker, maar ik vind het niet eng. Met een vloek en een zucht ben ik er namelijk ook doorheen als het moet.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Zoek stok! schreef:
Eline* schreef:
Zoek stok! schreef:Maar toch he.....die heg van mij is niet vanzelf bruin geworden aan de onderkant....

Als ik dit topic moet geloven, ben ik de enige op deze wereld die z'n hond tegen een muurtje liet plassen :19:
Hahaha, het zal ongetwijfeld niet je bedoeling zijn, maar ik vind het echt een ontzettend grappig topic worden met die asociale Linda! :smile:
:denken: :mrgreen:

Hahahahaha, totdat je een forumwandeling meemaakt :smile: :smile:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Zoek stok!
Zeer actief

Marion. schreef:
Zoek stok! schreef:
Marion. schreef:Maar omdat ik dat niet toelaat, wil dat niet zeggen dat jij dus ma Flodder bent :wink:

Op dat stukje gras zou hij van mij dan mogen :19:
Maar goed, wij wonen dan misschien heel ideaal. Zelfs tijdens het allerkortste rondje 's avonds komen we door een bosje heen. Wel heel erg donker, maar ik vind het niet eng. Met een vloek en een zucht ben ik er namelijk ook doorheen als het moet.
Jij hebt geen reu.....Bram moet minimaal 3x plassen in een rondje. En hij gaat zeker niet op een grasveld, hij moet ergens z'n poot voor optillen :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Stang schreef:
Hahahahaha, totdat je een forumwandeling meemaakt :smile: :smile:
Die zijn idd heeeeeel leerzaam :smile: :smile: :smile:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marion.

Zoek stok! schreef:Jij hebt geen reu.....Bram moet minimaal 3x plassen in een rondje. En hij gaat zeker niet op een grasveld, hij moet ergens z'n poot voor optillen :mrgreen:
Ik heb ook reuen gehad. En ik heb weleens een reu als logé :wink:
Zoek stok!
Zeer actief

Marion. schreef:
Zoek stok! schreef:Jij hebt geen reu.....Bram moet minimaal 3x plassen in een rondje. En hij gaat zeker niet op een grasveld, hij moet ergens z'n poot voor optillen :mrgreen:
Ik heb ook reuen gehad. En ik heb weleens een reu als logé :wink:
O :roll:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marion.

Zoek stok! schreef:O :roll:
En Saar piest trouwens meestal ook met een poot hoog :mrgreen:
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Kom ik er nog even achteraan met mijn zeer nuttige bijdrage....not... :mrgreen: In een perfecte wereld zou Tommie het niet mogen en ook nog eens niet doen. Hoe het in het echt gaat? Hij mag het niet, maar doet het toch. Nou zit er wel een verhaaltje aan vast; ik moet best een stukje lopen voordat we op legaal plasterein zijn, en tommie kan zijn plas niet lang ophouden. Dat heeft ie van vroeger met zijn drink/plasprobleem overgehouden, dus het eerste beste paaltje tilt hij zijn poot op. Geen probleem volgens mij. Het paaltje staat op een meter afstand van een tuin, en de conifeer die daar op de hoek staat is aan het dood gaan. Maar dat komt volgens mij door de katten en niet door tommie. :pffff: (wedden dat ze mij ervoor aankijken. :boos: )
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Zoek stok! schreef:
Eline* schreef:
Zoek stok! schreef:Maar toch he.....die heg van mij is niet vanzelf bruin geworden aan de onderkant....

Als ik dit topic moet geloven, ben ik de enige op deze wereld die z'n hond tegen een muurtje liet plassen :19:
Hahaha, het zal ongetwijfeld niet je bedoeling zijn, maar ik vind het echt een ontzettend grappig topic worden met die asociale Linda! :smile:
:denken: :mrgreen:

Jij vraagt toch zelf wat wij ervan vinden?
Moet je nu niet zo overdreven gaan reageren als een aantal mensen aangeven het asociaal te vinden.

ohja, mijn honden staan niet allemaal geweldig onder appel, ik lijn mn honden wel aan als ik een aangelijnde hond aan zie komen, (maar dat komt w.s. omdat ik zelf een Hera heb en dus weet hoe irritant het is als mensen toch hun hond lekker laten komen) en nee Chello mag niet tegen tuinafscheidingen aan zeiken, alleen gebeurt het heel afentoe per ongeluk wel een keer. :wink:
Zoek stok!
Zeer actief

estelle schreef: Moet je nu niet zo overdreven gaan reageren als een aantal mensen aangeven het asociaal te vinden.
En aantal reacties vind ik in overdreven hondenforumtaal, lijkt me dat ik daar best op mag reageren. Om eerlijk te zijn, moet ik er vreselijk om lachen dat mensen in asociale taal iemand anders asociaal noemen. Het is net zoiets als tegen je kinderen schreeuwen dat ze niet zo moeten schreeuwen :mrgreen: Ik heb een poging gedaan om er cynisch serieus op in te gaan, maar ik had beter alleen met :smile: kunnen reageren achteraf gezien.

Ik ben niet alleen geamuseerd over dit topic, maar over verschillende. De reacties verschillen namelijk nogal met wat ik alledaags om me heen zie. Ik zie bergen hondenstront liggen op plekken waar het niet mag, zie overal honden plassen, zie nooit iemand z'n hond aanlijnen als er een aangelijnde hond aankomt, zie zelden iemand z'n hond uberhaupt bij zich houden in losloopgebied, zie regelmatig loopse teven in losloopgebied en zo kan ik nog wel even doorgaan. Toch een vreemde tegenstelling.

O ja, de bovenstaande alinea was weer cynisch serieus, dit ter verduidelijking :wink:

Maar goed, genoeg over de muurtjes. Ik heb de boodschap doorgekregen en laat Bram niet meer tegen muurtjes plassen. Wel tegen lantaarnpalen, gemeentebosjes, paaltjes en bomen langs de weg. Ik vertik het om in het donker langs de Kromme Rijn te lopen. Dan maar asociaal.

Schluss.

Edit: ik heb m'n vriend ook maar gezegd dat hij volgens het hondenforum gelijk heeft :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Zoek stok! schreef:De reacties verschillen namelijk nogal met wat ik alledaags om me heen zie. Ik zie bergen hondenstront liggen op plekken waar het niet mag, zie overal honden plassen, zie nooit iemand z'n hond aanlijnen als er een aangelijnde hond aankomt, zie zelden iemand z'n hond uberhaupt bij zich houden in losloopgebied, zie regelmatig loopse teven in losloopgebied en zo kan ik nog wel even doorgaan. Toch een vreemde tegenstelling.
Dit valt mij ook altijd op :wink:

Zoek stok! schreef:Edit: ik heb m'n vriend ook maar gezegd dat hij volgens het hondenforum gelijk heeft :mrgreen:
Deed het pijn om je vriend gelijk te geven? :mrgreen:
amelie
Zeer actief

Dit was je letterlijke vraag:
Is het aso om hem tegen die muurtjes te laten plassen? Nee, het is niet iets waar ik van wakker lig wink , maar ik ben wel benieuwd of anderen dit toelaten.
En het "aso" antwoord van velen was dan dus ook: "ja/nee ik vind het wel/niet aso. En ik laat het wel/niet toe."

Je vraagt zélf of mensen je asociaal vinden (niet of ze de daad zelf aso vinden, maar of ze JOU asociaal vinden) maar het raakt je als mensen daar een eerlijk antwoord op geven? :denken:
Zoek stok!
Zeer actief

amelie schreef:Dit was je letterlijke vraag:
Is het aso om hem tegen die muurtjes te laten plassen? Nee, het is niet iets waar ik van wakker lig wink , maar ik ben wel benieuwd of anderen dit toelaten.
En het "aso" antwoord van velen was dan dus ook: "ja/nee ik vind het wel/niet aso. En ik laat het wel/niet toe."

Je vraagt zélf of mensen je asociaal vinden (niet of ze de daad zelf aso vinden, maar of ze JOU asociaal vinden) maar het raakt je als mensen daar een eerlijk antwoord op geven? :denken:
Ik had al schluss gezegd tegen mezelf, dus ik mag eigenlijk niet meer reageren :wink:

www.vandale.nl
toon (de ~ (m.), tonen)
1 klank met een bepaald aantal trillingen
2 manier van spreken
3 sfeer, impliciete boodschap van teksten => accent
4 het karakteristieke geluid van een stem of instrument => klankkleur
5 [bk.] kleurschakering door toevoeging van wit of zwart
6 [archa.] klemtoon, accent
Laatst gewijzigd door Zoek stok! op 12 mar 2006 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef:
Ja, hij glimlacht nog steeds :hmmm:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
twinkeltje
moderator

Zoek stok! schreef:
Tamara en Bowie schreef:
Ja, hij glimlacht nog steeds :hmmm:
plast hij nooit eens wild dan :roll:
Afbeelding
Marion.

Zoek stok! schreef:Ik ben niet alleen geamuseerd over dit topic, maar over verschillende. De reacties verschillen namelijk nogal met wat ik alledaags om me heen zie. Ik zie bergen hondenstront liggen op plekken waar het niet mag, zie overal honden plassen, zie nooit iemand z'n hond aanlijnen als er een aangelijnde hond aankomt, zie zelden iemand z'n hond uberhaupt bij zich houden in losloopgebied, zie regelmatig loopse teven in losloopgebied en zo kan ik nog wel even doorgaan. Toch een vreemde tegenstelling.
Vind je?
Mensen die avonden op een hondenforum slijten, verschillen nogal van de gemiddelde hondenbezitter. Dus die mag en kun je niet vergelijken met dat wat je om je heen ziet :wink:
Marion.

Zoek stok! schreef:Ik had al schluss gezegd tegen mezelf, dus ik mag eigenlijk niet meer reageren :wink:
Ja, schiet op. Dan ga ik even doorzeiken hoor. Jij zet hier iets neer, en de meesten doen het anders dan jij. Vervolgens ga jij vol in de no-howers, en je gaat jezelf vergelijken met Ma Flodder. Je doet maar hoor, maar als je daarmee ook de draak steekt met onze reacties, dan maak je jezelf een beetje belachelijk.
Ik ben niet te vergelijken met de gemiddelde hondenbezitter die jij tegenkomt. En zo ook niet de rest van het forum.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”