Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Asociaal plassen?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Moos schreef:
Zoek stok! schreef:
Het lijkt mij niet duidelijk. Als ik met een groep van het hondenforum loop, gaat het niet anders dan als ik met een groep uit de buurt loop.
Bij mij ook niet, maar ik loop ook niet op met mensen waar ik wel een keer een confrontatie mee heb gehad. Kortom, ik filter in het hondenbos ook de mensen met wie ik wel en niet rustig op kan lopen.
Daarbij denk ik dat er ook wel een verschil zit tussen mensen 'van buiten' die de moeite nemen om lekker lang te gaan lopen en hun hond te laten spelen, en de mensen 'van buiten' die de hond een paar keer een blokje om gooien en dan 1 keer per week in het bos verschijnen en daar de 'regels' niet helemaal kennen.
Dat ben ik met je eens. Ik loop natuurlijk alleen met mensen op die uberhaupt de moeite nemen om naar het losloopgebied lopen. De mensen die alleen aangelijnde rondjes door de wijk lopen, en dat zijn de meesten, daarvan zie ik de honden alleen schijten in de straat :mrgreen: En zo ontstaat bij mij ook een beetje de mening dat ik niet roomser dan de paus hoef te zijn. Ik heb last van de gillende kinderen, de babies die huilen, van de katten die m'n planten vernielen, de honden die voor m'n deur schijten en de buurman die in z'n auto keihard muziek draait. In ruil daarvoor pist Bram tegen de bomen in de straat :smile:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Marion. schreef:
M@ri@nne schreef:Nou als ik met de gemiddelde hondeneigenaar op straat of op mijn werk of zo praat over honden merk ik toch wel duidelijk verschil hoor.
Ik ook :denken:
Maar Linda wil misschien een punt maken? Wat mij betreft mag ze ook best naam en toenaam gebruiken hoor. Misschien heeft ze tijdens de wandeling mijn honden tegen tuinmuurtjes zien plassen :19:
Haha, nee niet van jou, maar ik heb weleens foto's gezien in het fotohoekje van plassende reuen tegen van alles en nog wat :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Leeg.
Laatst gewijzigd door Zoek stok! op 12 mar 2006 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zoek stok! schreef:
Moos schreef:
Zoek stok! schreef:
Het lijkt mij niet duidelijk. Als ik met een groep van het hondenforum loop, gaat het niet anders dan als ik met een groep uit de buurt loop.
Bij mij ook niet, maar ik loop ook niet op met mensen waar ik wel een keer een confrontatie mee heb gehad. Kortom, ik filter in het hondenbos ook de mensen met wie ik wel en niet rustig op kan lopen.
Daarbij denk ik dat er ook wel een verschil zit tussen mensen 'van buiten' die de moeite nemen om lekker lang te gaan lopen en hun hond te laten spelen, en de mensen 'van buiten' die de hond een paar keer een blokje om gooien en dan 1 keer per week in het bos verschijnen en daar de 'regels' niet helemaal kennen.
Dat ben ik met je eens. Ik loop natuurlijk alleen met mensen op die uberhaupt de moeite nemen om naar het losloopgebied lopen. De mensen die alleen aangelijnde rondjes door de wijk lopen, en dat zijn de meesten, daarvan zie ik de honden alleen schijten in de straat :mrgreen: En zo ontstaat bij mij ook een beetje de mening dat ik niet roomser dan de paus hoef te zijn. Ik heb last van de gillende kinderen, de babies die huilen, van de katten die m'n planten vernielen, de honden die voor m'n deur schijten en de buurman die in z'n auto keihard muziek draait. In ruil daarvoor pist Bram tegen de bomen in de straat :smile:
Ach, weet je, ik heb in bepaalde dingen mijn principes en wat de rest van de buurt doet staat daar los van.

In bepaalde dingen ben ik minder geprincipieerd en dan wil ik nog weleens wat lakser worden als anderen het ook niet zo nauw nemen :mrgreen:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:
In bepaalde dingen ben ik minder geprincipieerd en dan wil ik nog weleens wat lakser worden als anderen het ook niet zo nauw nemen :mrgreen:
Als ik de poep van Bram opruim, moet ik hertensprongen maken om tussen de poep van alle andere honden door te komen :smile:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Zoek stok! schreef:Het zal echt gelden voor bepaalde mensen, maar ik ben er niet van overtuigd dat het voor die hele groep geldt. Het is zo dat in een topic vaak een sterke mening gegild wordt door een aantal mensen. Als ik het geheel anders doe, heb ik over het algemeen geen zin om uberhaupt te reageren. Soms doe ik het wel en dan volgt er altijd gezeik van de groep naar 1 persoon. Ik heb zo'n vermoeden dat dit tegengestelde meningen/gedragingen tegenhoudt.
Nou ja, hiervan weet ik weer niet wat je wilt. De hele groep tegenover 1 persoon :denken:

Laat me de boel even samenvatten.
Linda vraag iets onbenulligs, namelijk over muurtjes piesen. Blijkt dat de meerderheid hier dat niet toelaat. Linda is verbouwereerd, gaat zichzelf vervolgens eigenhandig de Ma Flodder rol toebedelen.
En wordt overdreven sarcastisch als blijkt dat nog meer mensen het niet toelaten om tegen andermans muurtjes te piesen. Draait er vervolgens een wending aan dat de hondenforum bezoeker 'beter' is dan de gemiddelde eigenaar.

Goed Linda. Je denkt maar fijn wat je wilt.
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Zoek stok! schreef:Leeg.
:roll: Ik had zelfs een paar bladzijden geleden antwoord gegeven op je vraag, maar dat is ook de laatste keer geweest.
Zoek stok!
Zeer actief

Marion. schreef:
Zoek stok! schreef:Het zal echt gelden voor bepaalde mensen, maar ik ben er niet van overtuigd dat het voor die hele groep geldt. Het is zo dat in een topic vaak een sterke mening gegild wordt door een aantal mensen. Als ik het geheel anders doe, heb ik over het algemeen geen zin om uberhaupt te reageren. Soms doe ik het wel en dan volgt er altijd gezeik van de groep naar 1 persoon. Ik heb zo'n vermoeden dat dit tegengestelde meningen/gedragingen tegenhoudt.
Nou ja, hiervan weet ik weer niet wat je wilt. De hele groep tegenover 1 persoon :denken:

Laat me de boel even samenvatten.
Linda vraag iets onbenulligs, namelijk over muurtjes piesen. Blijkt dat de meerderheid hier dat niet toelaat. Linda is verbouwereerd, gaat zichzelf vervolgens eigenhandig de Ma Flodder rol toebedelen.
En wordt overdreven sarcastisch als blijkt dat nog meer mensen het niet toelaten om tegen andermans muurtjes te piesen. Draait er vervolgens een wending aan dat de hondenforum bezoeker 'beter' is dan de gemiddelde eigenaar.

Goed Linda. Je denkt maar fijn wat je wilt.
En zo zijn er altijd twee kanten aan een verhaal, zelfs aan een samenvatting.

Dit is het discussiestuk van het forum. Dan is het toch niet raar dat ik er nog even een ergernis tegenaan gooi van mij? Dat paste heel mooi bij de meningen die hier geventileerd werden. Of had ik daarvoor een ander topic moeten starten omdat het niet in het pistopic mag?

Jij denkt wat jij wil en ik denk wat ik wil. Laten we het daarop houden. Dan ga ik Bram nu uitlaten en hem alleen tegen bomen laten plassen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marion.

Baily schreef:
:roll: Ik had zelfs een paar bladzijden geleden antwoord gegeven op je vraag, maar dat is ook de laatste keer geweest.
Kinderachtig. Meer kan ik er niet van maken.
Zoek stok!
Zeer actief

Baily schreef:
Je had nog wat toegevoegd aan je tekst, dat was eerst niet zo. En toen had ik mijn commentaar weer weggehaald.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Marion. schreef:
Baily schreef:
Kinderachtig. Meer kan ik er niet van maken.
Marion heeft weer een goede avond.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marion.

Zoek stok! schreef:Jij denkt wat jij wil en ik denk wat ik wil. Laten we het daarop houden. Dan ga ik Bram nu uitlaten en hem alleen tegen bomen laten plassen.
Die van mij zijn al geweest. En hebben hun behoeftes gedaan, daar waar niemand er last van heeft.

Misschien moet je in het vervolg maar geen topic meer openen waarvan je kunt bedenken dat de meerderheid het niet met je eens is. Slecht voor je hart.
Zoek stok!
Zeer actief

Ik zal het nog 1 keer duidelijk zeggen, want iedereen leest er blijkbaar keer op keer overheen.

JULLIE HEBBEN GELIJK OVER HET PISSEN TEGEN MUURTJES!!!!!! :cheer: :cheer: :cheer:

Mijn commentaar gaat dus niet over jullie commentaar, maar over het feit dat forummensen zich blijkbaar zo anders gedragen dan wat ik om me heen zie.

Maar het is blijkbaar niet mogelijk daarover te discussieren, want iedereen schiet in de stress.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Marion. schreef:
Zoek stok! schreef:Jij denkt wat jij wil en ik denk wat ik wil. Laten we het daarop houden. Dan ga ik Bram nu uitlaten en hem alleen tegen bomen laten plassen.
Die van mij zijn al geweest. En hebben hun behoeftes gedaan, daar waar niemand er last van heeft.

Misschien moet je in het vervolg maar geen topic meer openen waarvan je kunt bedenken dat de meerderheid het niet met je eens is. Slecht voor je hart.
Neem een leesbril. Ik ben het heel vaak niet met 'jullie' eens. Over het pissen ben ik het nu wel eens eens en zelfs dan is het niet goed. Heel bijzonder.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Zoek stok! schreef:
Baily schreef:
Je had nog wat toegevoegd aan je tekst, dat was eerst niet zo. En toen had ik mijn commentaar weer weggehaald.
Okee,. :wink:
Zoek stok!
Zeer actief

Baily schreef:
Zoek stok! schreef:
Baily schreef:
Okee,. :wink:
Ik moet alles drie keer wegen voordat ik het neerzet. Leeg betekent dus gewoon dat het bericht leeg was :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marion.

Zoek stok! schreef:Neem een leesbril. Ik ben het heel vaak niet met 'jullie' eens. Over het pissen ben ik het nu wel eens eens en zelfs dan is het niet goed. Heel bijzonder.
Kind, neem een borrel. En lees dan alles nog eens door.

Ik ga nu lekker naar bed, en ga herinneringen ophalen over mijn vader. Da's iets leuker tijdverdrijf dan bezig zijn met jouw frustraties.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Ik vind het wel veelzeggend dat je een topic op dit forum nodig hebt om er achter te komen dat je asociaal bezig was met je overal rondpissende hond. :19:
Zoek stok!
Zeer actief

Marion. schreef:
Zoek stok! schreef:Neem een leesbril. Ik ben het heel vaak niet met 'jullie' eens. Over het pissen ben ik het nu wel eens eens en zelfs dan is het niet goed. Heel bijzonder.
Kind, neem een borrel. En lees dan alles nog eens door.

Ik ga nu lekker naar bed, en ga herinneringen ophalen over mijn vader. Da's iets leuker tijdverdrijf dan bezig zijn met jouw frustraties.
:smile: Zo eindig je altijd een discussie, je bent echt voorspelbaar. Maar je bent er wel altijd als de kippen bij als er wat te zeiken is. Blijkbaar vind je dat toch wel een erg leuk tijdverdrijf. Who's the frustie now!!

Ik sluit het ook af, het was gezellig allemaal. Tjuus.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Zoek stok! schreef:
estelle schreef: Moet je nu niet zo overdreven gaan reageren als een aantal mensen aangeven het asociaal te vinden.
En aantal reacties vind ik in overdreven hondenforumtaal, lijkt me dat ik daar best op mag reageren. Om eerlijk te zijn, moet ik er vreselijk om lachen dat mensen in asociale taal iemand anders asociaal noemen.
Je begint toch zelf over of we je aso vinden? :roll:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Zoek stok! schreef: ik lijn m'n hond niet aan als ik een andere aangelijnde hond tegenkom, mijn hond mag zomaar naar andere honden lopen
Dan hoop ik dat ik je nooit tegen kom als ik met Hera loop.
Maar goed het is ook algemeen bekend dat veel mensen met lieve schattige super sociale hondjes het erg moeilijk vinden om te begrijpen dat er ook honden zijn die niet zo sociaal en schattig zijn, laat staan dat ze er rekening mee houden.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ik heb alleen maar een reactie gegeven op: is het aso om je hond tegen muurtjes te laten plassen? En dan voel je je aangesproken als ik ja zeg.
Nou, vraag het dan niet.
En nee, in het echte leven ben ik precies zo als op het forum.
Maar goed, dat is ook weer duidelijk, vooral niet reageren op topics van Zoek stok, want voor je het weet trekt ze de boel weer helemaal uit zijn verband omdat de antwoorden haar niet uitkomen. :roll:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Zoek stok!
Zeer actief

estelle schreef:
Zoek stok! schreef: ik lijn m'n hond niet aan als ik een andere aangelijnde hond tegenkom, mijn hond mag zomaar naar andere honden lopen
Dan hoop ik dat ik je nooit tegen kom als ik met Hera loop.
Maar goed het is ook algemeen bekend dat veel mensen met lieve schattige super sociale hondjes het erg moeilijk vinden om te begrijpen dat er ook honden zijn die niet zo sociaal en schattig zijn, laat staan dat ze er rekening mee houden.
Estelle, alsjeblieft. Ik ben vanmiddag nog in Ede geweest op de heide. Daar liep een aantal aangelijnde honden rond en NIEMAND lijnde z'n hond aan. Ook niet de eigenaren van herders, Rottweilers etc (ik neem aan dat die niet tot de categorie lief en schattig behoren). Hetzelfde gisteren in het Pan bos.

Ik loods Bram er langs, maar ik lijn hem niet aan.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Roelfien schreef:Ik heb alleen maar een reactie gegeven op: is het aso om je hond tegen muurtjes te laten plassen? En dan voel je je aangesproken als ik ja zeg.
Nou, vraag het dan niet.
En nee, in het echte leven ben ik precies zo als op het forum.
Maar goed, dat is ook weer duidelijk, vooral niet reageren op topics van Zoek stok, want voor je het weet trekt ze de boel weer helemaal uit zijn verband omdat de antwoorden haar niet uitkomen. :roll:
Is er iemand die heeft gelezen dat ik al meermalen heb gezegd dat jullie gelijk hebben over het pissen? Scroll voor de lol eens terug!

Ik ga niet nog een keer uitleggen dat ik me de laatste tijd erger aan de hondenforum-wenselijke antwoorden in topics. Dat bracht ik naar voren en daarvan raakt iedereen over de zeik. Prima, ik geef gewoon antwoord aan mensen die over de zeik zijn.
Laatst gewijzigd door Zoek stok! op 12 mar 2006 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

GVD, het is nu half elf en ik zit me druk te maken over mensen waar ik buiten discussies op het forum nooit contact mee heb.

Dat zegt meer over mij dan over jullie, ik trek m'n conclusies.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marion.

Zoek stok! schreef:Is er iemand die heeft gelezen dat ik al meermalen heb gezegd dat jullie gelijk hebben over het pissen? Scroll voor de lol eens terug!

Ik ga niet nog een keer uitleggen dat ik me de laatste tijd erger aan de hondenforum-wenselijke antwoorden in topics. Dat bracht ik naar voren en daarvan raakt iedereen over de zeik. Prima, ik geeft antwoorden aan mensen die over de zeik zijn.
Ik zou vooral zelf eens gaan teruglezen. Wellicht heb je er iets aan. Die hondenforum-wenselijke antwoorden zie ik zelf niet zo :denken:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Zoek stok! schreef:GVD, het is nu half elf en ik zit me druk te maken over mensen waar ik buiten discussies op het forum nooit contact mee heb.

Dat zegt meer over mij dan over jullie, ik trek m'n conclusies.
:80:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Ik kan alleen voor mezelf spreken:

Ik heb mijn eigen mening, leer veel van anderen, pik eruit waarvan ik denk dat ik er iets mee kan en laat de rest naast me liggen.

Als je hier een topic opent, loop je kans dat men het niet met je eens is; de kritieken zijn vaak ongezouten, ja...en ik krab me af en toe ook achter de oren...(kan het effe respectvoller..?). Maar als je mijn mening vraagt, dan geef ik die; daar kun je dan ook niet aan tornen, want je vraagt erom. Dat is dan MIJN mening en heeft niets te maken met 'hondenforum-wenselijkheid' or whatever...

Ik snap wel wat je bedoelt, maar dat staat los van hetgeen waar dit topic oorspronkelijk over ging...
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Zoek stok! schreef:Maar toch he.....die heg van mij is niet vanzelf bruin geworden aan de onderkant....

Als ik dit topic moet geloven, ben ik de enige op deze wereld die z'n hond tegen een muurtje liet plassen :19:
Ik ook hoor. Moet je zien hoe veel het hier regent, nou, dan spoelen die drie druppels (want meer is het vaak niet) gauw genoeg weer weg. Ik loop altijd met plastic zakjes, en poep waar het niet hoort ruim ik keurig netjes op, maar pies... :19: Ik sta nog steeds hoera te roepen als Lilo op de stoep piest, want als het regent houdt ze het eigenlijk liever op tot binnen op het kleed. :roll: En Jack mag absoluut niet tegen mooie plantjes en auto's en fietsen en mensen piesen, en ze poepen en piesen sowieso nergens waar kinderen spelen, maar verder doe ik niet zo moeilijk.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Zoek stok! schreef:
Marion. schreef:
Zoek stok! schreef:
Marion. schreef:Maar omdat ik dat niet toelaat, wil dat niet zeggen dat jij dus ma Flodder bent :wink:

Dan kan hij dus nergens tegenaan plassen tijdens de avondronde! Wij hebben alleen maar bomen en een stukje gras naast straten.
Op dat stukje gras zou hij van mij dan mogen :19:
Maar goed, wij wonen dan misschien heel ideaal. Zelfs tijdens het allerkortste rondje 's avonds komen we door een bosje heen. Wel heel erg donker, maar ik vind het niet eng. Met een vloek en een zucht ben ik er namelijk ook doorheen als het moet.
Jij hebt geen reu.....Bram moet minimaal 3x plassen in een rondje. En hij gaat zeker niet op een grasveld, hij moet ergens z'n poot voor optillen :mrgreen:
3x? Jack piest wel 10 x tijdens een klein rondje. Eerst een gewone plas tegen mijn eigen muurtje (dat overigens nog steeds niet groen uitslaat :mrgreen: ) of tegen de struiken hier voor de deur, en vervolgens alsmaar een paar druppels hier en een paar druppels daar. Op het laatst staat hij echt met een poot in zijn nek te persen om er nog iets uit te krijgen. :mrgreen:

Ja ja, ik weet het, het is macho en dominanterig reuengedrag, maar hij is verder hartstikke makkelijk, dus ik maak me er geen zorgen over.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”