Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

standpunt CDA inzake puppenhandel

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

standpunt CDA inzake puppenhandel

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Ik begrijp het CDA niet. Zij noemen zich Christelijk en zijn vervolgens de enige partij die zich niet uitspreekt over de illegale puppyhandel en hondenbio industrie zoals getoond in Tros Radar.

Dat maakt hen, mijns inziens, erg ONchristelijk

Iemand hier die dit wel snapt? Of is het gewoon echt Christus Deed Anders?

Of staat in de Bijbel ergens dat dieren minderwaardig zijn en deze mishandeld mogen worden? :jank:

het is mij reeds bekend, steeds staat het CDA voor als het gaat om goedkeuren bio industrie etc

Gruwel :devil:
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

De Heer zag dat alle mensen op aarde slecht waren: alles wat ze uitdachten was steeds even slecht. Hij kreeg er spijt van dat hij mensen had gemaakt en voelde zich diep gekwetst.
( Genesis 6 : 5-6)

Afbeelding

Toen zei de HEER tegen Noach: ‘Ga de ark in, samen met je hele gezin, want ik heb gezien dat jij als enige van deze generatie rechtschapen bent. Van alle reine dieren moet je zeven mannetjes en hun wijfjes meenemen, van de onreine dieren moet je er twee meenemen, een mannetje en zijn wijfje, en van de vogels weer zeven mannetjes en wijfjes, om hun voortbestaan op aarde veilig te stellen. Want over zeven dagen zal ik het veertig dagen en veertig nachten op de aarde laten regenen; dan zal ik alles wat er bestaat van de aardbodem wegvagen, alles wat ik heb gemaakt.’ Noach deed alles zoals de HEER het hem had opgedragen.
(Genesis 7 : 1-5)

Ik denk dat de hondjes niet mee mochten... :denken:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
AnneMarie
Zeer actief

dat zal het zijn

Ik heb het CDA om opheldering gevraagd, ben benieuwd :19:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Haha, Anneliesssss. Dank dat je m'n katholieke opvoeding weer even hebt bijgespijkerd :mrgreen: (en ik heb het nog helemaal gelezen ook :smile: )

Maar Annemarie, tja. Ik moet eerlijk zeggen dat reactie van de dierenarts in de reportage bij mij veel schokkender over kwam.
Hier kan de politiek weinig aan veranderen, en wat mij betreft mag het CDA zich gewoon met de hoeksteen van de samenleving blijven bezighouden. En dat betekent waarschijnlijk dat er van mijn hondenbelastingcentjes weer een speeltuin op de hoek wordt gemaakt, maar dat zij dan maar zo.

Die dierenartsen die meewerken, zijn misdadige op geld beluste minkukels. En de dame in de uitzending, die tot 3x toe een hond uit die winkel heeft gehaald, die volgt op de voet.
Handelaren zijn handelaren. Die verdienen hun geld met handelen. Dat heb je met auto's, dat heb je met namaak-parfum, dat heb je met puppy's. En wat je er wettelijk ook voor regeltjes voor stelt, ze vinden altijd wel omwegen.

Het moet aangepakt worden bij het eindpunt, de eigenaars. En bij de mensen die willens en wetens in deze handel meegaan (de dierenartsen, maar dus óók het personeel dat in de winkel staat)
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Marion. schreef:Haha, Anneliesssss. Dank dat je m'n katholieke opvoeding weer even hebt bijgespijkerd :mrgreen: (en ik heb het nog helemaal gelezen ook :smile: )

Maar Annemarie, tja. Ik moet eerlijk zeggen dat reactie van de dierenarts in de reportage bij mij veel schokkender over kwam.
Hier kan de politiek weinig aan veranderen, en wat mij betreft mag het CDA zich gewoon met de hoeksteen van de samenleving blijven bezighouden. En dat betekent waarschijnlijk dat er van mijn hondenbelastingcentjes weer een speeltuin op de hoek wordt gemaakt, maar dat zij dan maar zo.

Die dierenartsen die meewerken, zijn misdadige op geld beluste minkukels. En de dame in de uitzending, die tot 3x toe een hond uit die winkel heeft gehaald, die volgt op de voet.
Handelaren zijn handelaren. Die verdienen hun geld met handelen. Dat heb je met auto's, dat heb je met namaak-parfum, dat heb je met puppy's. En wat je er wettelijk ook voor regeltjes voor stelt, ze vinden altijd wel omwegen.

Het moet aangepakt worden bij het eindpunt, de eigenaars. En bij de mensen die willens en wetens in deze handel meegaan (de dierenartsen, maar dus óók het personeel dat in de winkel staat)
Amen...
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
AnneMarie
Zeer actief

Marion. schreef:Wat mij betreft mag het CDA zich gewoon met de hoeksteen van de samenleving blijven bezighouden. En dat betekent waarschijnlijk
:roll: :roll:
Was het niet zoiets van 'zoals de mens met dieren omgaat, toont aan hoe zijn cultuur is'

Hoe kun je dit nu loskopppelen van de zogenaamde hoeksteen van de samenleving :19:
Daar zit ook al een levensgrote misvatting mijns inziens

In het Handvest van de Aarde, (VN) "De bescherming van de 'levensvatbaarheid, diversiteit en schoonheid van de aarde' wordt als een 'heilige taak' van de mensheid opgevat. In artikel 15 worden respect en mededogen in de omgang met dieren als een aparte doelstelling geformuleerd. Wreedheden tegen door de mens gehouden dieren moeten worden voorkomen en jacht- en vismethoden die 'extreem, langdurig of onnodig lijden veroorzaken', dienen te worden verboden.

CDA CHRISTUS DEED ANDERS
die zorgt kennelijk(?) alleen egocentrisch voor zijn eigen kleine gezinnetjes zonder door te hebben dat omgang met dieren terug te voeren is naar opvoeding en omgekeerd, en dat slechte omgang met dieren zijn weerslag kan hebben op omgang tussen mensen onderling
dat dieren eveneens een kwetsbare groep in de samenleving zijn :19: :neenee: :boos:
magda
Zeer actief

Ongelezen bericht door magda »

de zoveelste reden om niet op ze te stemmen :ok:
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

magda schreef:de zoveelste reden om niet op ze te stemmen :ok:
lol amen
Afbeelding
Hughy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hughy »

Als je christen zou worden/ zijn omdat de christenen zulke geweldige mensen zijn, beter dan andere mensen, zou niemand christen blijven.

Vragen (blijven) stellen is denk ik de beste manier om achter iemands motieven te komen. Ik vind het gewoon een heel goed plan van je om het CDA zelf om opheldering te vragen. Ben benieuwd wat hun antwoord is.
Misschien goed om hier ook even neer te zetten wat je hun nou precies gevraagd hebt.
Afbeelding Mart dogloos, Hughy en Lemon in mijn herinnering
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”