Een corrigerende beet is een beet. Als iets een beet is wordt er dus gebeten..verleden tijd van bijten. Maar goed, gemierenneuk over woorden en blijkbaar blijft het daarop hangen want ook al leg ik uit wat ik bedoel komt de boodschap niet door.Stang schreef:[
'Ik had je hoger ingeschat'Doe toch normaal joh, dit is zo voorspelbaar allemaal.
Iedereen die het niet met jou eens is 'had jij hoger ingeschat'.
Een open gesprek voer jij niet Eline: jij stelt doelbewust vragen aan mij over Kaya om haar onderuit te halen met het verhaal over het kwijl als 'bewijs' dat ze wel bijt.
Als ik zeg dat ze in 4 jaar tijd nog nooit bijtwonden heeft veroorzaakt, dan versta jij dat niet onder bijten. Nou ja, ik dus wel: ik heb het niet over happen, loos bijten of puppy bijten, ik heb het over BIJTEN.
Ik weet niet hoe ik het anders moet noemen namelijk. Happen is iets wat een hond in de lucht doet en loos bijten ook. Als een hond uitvalt om iets te verdedigen en hij deelt daarbij een corrigerende beet uit kan ik daar niets anders van maken.
Als je even loslaat dat ik bezig ben je onderuit te halen en gewoon even leest wat ik bedoel komen we misschien nog ergens.Ik heb nooit gezegd dat ik mijn schouders ophaal, dat ik het niet sneu vind voor de andere hond.
Ik heb weliswaar een pinnige kattige hond (wat ik al zo vaak heb bevestigd, dus wat wil je nu eigenlijk?) maar wel ééntje die niet bijt, geen bijtwonden veroorzaakt dus.
Dat is alles wat ik beweerd heb en dat is volledig naar waarheid. Ik snap dan ook jouw bedoeling met dit geheel totaal niet.
Wat wil je nu zeggen of beweren wat ik niet allang gezegd of bevestigd heb?
Ik heb hier verder niet zoveel zin meer in. Je reageert volkomen wild omdat ik je tegenspreek in het feit dat Kaya met een vriendelijke glimlach en dicht bekkie andere honden vraagt van haar stok af te blijven. Kaya gebruikt daarbij net als iedere andere hond haar tanden, klaar. Daar ontstond deze hele discussie over. Ik snap werkelijk niet waarom je zo boos op me wordt.
Het gaat mij om het feit dat jij beweerd dat je het niet goed zou vinden als Kaya zou bijten, maar nu bijt ze niet en dus mag het wel. Daar haak ik op in omdat kaya een corrigerende beet uitdeelt en die doet ook zeer.Waarom heb je het niet over allerlei andere correcties die uitgedeeld zijn in die wandeling maar alleen over die ene van Kaya de Rottweiler?
Ja dat schiet me in het verkeerde keelgat omdat dus
1) de bedoeling mij geheel ontgaat
2) je dingen beweerd die niet waar zijn of zaken overdrijft
3) conclusies trekt die niet waar zijn
Als Kaya een whippet zou corrigeren zou je dus wel kans hebben op gaatjes. Als Kaya zo zou uitvallen naar Kiki zou Kiki zich waarschijnlijk echt gek geschrokken zijn. Dat had ik net zo naar gevonden alsdat jij het vindt als Moritz ergens bang van is..dat is waarom ik Moritz erbij haalde. Daarvan weet je hoe naar het is als hij schrikt. Je geeft me de indruk dat je denkt dat honden onderling niet van elkaar kunnen schrikken en dat er altijd twee schuld hebben. Dat is dus niet altijd zo.
Ik vind het haast vermakelijk wat er nu gebeurd. Jij hebt je mond vol over hondengedrag en over dat mensen niet zo snel in paniek moeten raken, maar als we er gewoon over in gesprek zijn voel je je enorm aangevallen.
Ik ben nergens in de oordelende rol geschoten over het uitvallen naar Maxi, dus dat moet je ook niet suggereren.
Als je er verder bij wilt halen dat ik Kaya aanval en onderuit wil halen omdat het een rottie is stop ik nu met dit gesprek. Dat vind ik wel zo bijzonder vals. Ik zeg nergens 1 verkeerd woord over jouw hond en als jij dat wel leest kan ik me daar niet meer tegen verdedigen.