In eerste instantie schrok ik me rot van het hele verhaal en vond ik het geweldig dat ze dit deed èn dat ze dit naar buiten bracht. (nu nog

Maar nu ben ik een beetje aan het twijfelen of het wel zin heeft. En of het wel nodig is wat zij doet.
Een lijn uitsluiten lijkt wel leuk maar dat houdt bij dit ras dus in dat 80 % van wat er in Europa en US loopt niet meer gebruikt kan worden.
En dat ze nu allemaal nieuwe honden overal vandaan wil halen waar ze dus helemaal niks van weet. En wat zit daar dan in ?
Het gaat dus om 5 honden die zij gefokt heeft en 2 honden van een andere fokster.
1 reu met epilepsie met 3 kinderen (uit twee verschillende nesten) en een kleinkind van die reu (uit een nest van 1 van die lijdende kinderen).
En dan een moeder en zoon van een andere fokster.
De honden hebben in de eerste 4 generaties iig 2 honden gemeen. En verder ook wat nesbroers/zussen. Is er iemand die hier wat nuttigs over kan zeggen ? Of me wat adviezen kan geven ?
Is er iemand die wat met de stambomen kan als ik die PB ?
Ik ben dus vooral benieuwd of je meteen al die honden uit die stambomen moet uitsluiten en ook nestbroers en zussen ? Ook als die allang kinderen en kleinkinderen hebben uit lijn- en waarschijnlijk ook inteelt combinaties.