starfleet schreef:malinois schreef:
ik heb helemaal geen problemen met loslopende katten zolang ik er zelf geen last van ondervind dus niet in mijn tuin!
.
Ik begrijp niet hoe je last kunt hebben van katten in je tuin als je een paar honden hebt lopen. Mensen die zelf geen hond of kat hebben en die vissen in de vijver hebben of een leuke voliere met kanariepietjes, daar kan ik me wat bij voorstellen, maar wat heb je verder nou voor last van een kat in je tuin.
Ik neem aan dat jouw honden dan ook nooit blaffen omdat je niet wil dat de buren ook maar enige last hebben?
Anne
Mijn vorige tuin was net een fort om katten buiten te houden en in mijn huidige tuin had ik twee piepapparaten die afgingen als er een kat in de tuin kwam. Dat laatste werkte beter dan het eerste, dus mensen zonder hond kan ik dat zeker aanraden (er is er nu eentje bij mijn ouders en eentje bij de ouders van Marcel

).
Maar nu heb ik Bram....de woeste kattenverjager
Bram slaat ongeveer eens per dag flink aan tegen een kat die te dicht bij de tuin komt. Daar hebben andere mensen vast last van. Ik probeer het zoveel mogelijk te beperken, maar je kunt nooit helemaal voorkomen dat anderen last hebben van je hond.
Mijn punt is: laten we ons allemaal niet zo druk maken over katten. Ze blijven toch wel vrij rondlopen, dus je hebt alleen jezelf ermee. Er zijn ook mensen in je buurt die zich waarschijnlijk vreselijk druk maken over de honden in de buurt, zo hebben we allemaal wat.
Voor mensen met vogeltjes in een voliere vind ik katten trouwens wel heel vervelend, ik kan me goed voorstellen dat die af en toe met stoom uit hun oren naar buiten zitten te kijken. Ik ken iemand met duiven en die heeft z'n hele tuin met schrikdraad afgezet.