Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tzn

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

pollunder schreef:Op ethisch vlak kan ik het voor mezelf niet verantwoorden om een kat 24/7 op sluiten (ik vind ook dat honden af en toe moeten wandelen en ik vind ook dat vogeltjes niet in een kooi horen). Als jij dat wel kan, en je katten kunnen er ook mee om, mij goed.
op etisch vlak kan ik mezelf net verantwoorden om een hond AF EN TOE te laten wandelen.... :roll: Ik loop uren op een dag in het bos.
Een kat heeft dat niet nodig en heeft ruim voldoende aan een huis waarin hij zich vrij kan bewegen.
Mijn vogel vloog ook altijd een paar uur per dag los in huis toen hij nog leefde overigens....
Ik heb geen katten meer en die komen er ook niet meer denk ik, ik hou het liever bij honden....lekker mee wandelen in het bos... :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
pollunder
Zeer actief

Ongelezen bericht door pollunder »

malinois schreef: Een kat heeft dat niet nodig en heeft ruim voldoende aan een huis waarin hij zich vrij kan bewegen.
En dat vind ik dus niet. Maar we zullen wel van mening blijven verschillen. :wink: Let's agree to disagree
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

pollunder schreef:
malinois schreef: Een kat heeft dat niet nodig en heeft ruim voldoende aan een huis waarin hij zich vrij kan bewegen.
En dat vind ik dus niet. Maar we zullen wel van mening blijven verschillen. :wink: Let's agree to disagree
Dat ligt echt helemaal aan wat voor kat je hebt hoor :wink:
Lies en co
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lies en co »

malinois schreef:Het is MIJN tuin ik heb er voor betaald en dan wil IK er van genieten! :pffff: Maar hier durft geen kat meer te komen over het algemeen hoor, het is ze inmiddels al duidelijk geworden dat ze beter een tuin verder kunnen kiezen. (nee ik heb niet de honden op ze losgelaten ofzo....)
Hoor je me ergens zeggen dat niemand last heeft van mijn honden. Maar ik probeer het wel te voorkomen inderdaad, dus ze gaan zo goed als altijd mee, en ze lopen aangelijnd als ze hier al in de wijk worden uitgelaten. En nee onzinnig blaffen mogen ze inderdaad niet.
Ik vind het geen vergelijking, vreemde katten in mijn tuin en mijn blaffende hond in mijn eigen huis....
Ik vind dit wel een heel egocentrische houding. Wat met vogels, of duiven (toch ook huisdieren?)? Onze buur z'n duiven passeren hier regelmatig als ze overvliegen. Ze bevuilen ook m'n was, m'n auto of m'n ruiten (en dan nog bij voorkeur als je die pas gekuist hebt). Ga ik hem vragen z'n duiven in een voilière te houden? Het hangt allemaal af van de aard van het beestje. Je hebt lui-lekkerkatten die zaaalig de hele dag en nacht kunnen genieten van een zeteltje, maar die van ons niet. Die wordt doodongelukkig als we haar zo lang binnen houden. Overdag zit die binnen, maar 's nachts wil die jagen en muizen en konijn eten.

Trouwens, de vergelijking van blaffende honden en katten in de tuin gaat wel op. Er zijn wel manieren om je hond te laten zwijgen. Van die bandjes rond de nek of stembanden verwijderen ofzo. Vreselijk? Ja, maar voor onze kat (en andere katten) zou het eveneens vreselijk zijn om ze alleen binnen te houden en nooit buiten te laten.
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Lies en co schreef: Overdag zit die binnen, maar 's nachts wil die jagen en muizen en konijn eten.
Dus jouw kat mag naar buiten om zijn instinct te volgen en muizen en konijnen te doden, :wink: maar als een hond zijn instict volgen om katten te jagen en eventueel te doden mag t niet :denken: :pffff:
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door **Tamara** »

Lies en co schreef:
malinois schreef:Het is MIJN tuin ik heb er voor betaald en dan wil IK er van genieten! :pffff: Maar hier durft geen kat meer te komen over het algemeen hoor, het is ze inmiddels al duidelijk geworden dat ze beter een tuin verder kunnen kiezen. (nee ik heb niet de honden op ze losgelaten ofzo....)
Hoor je me ergens zeggen dat niemand last heeft van mijn honden. Maar ik probeer het wel te voorkomen inderdaad, dus ze gaan zo goed als altijd mee, en ze lopen aangelijnd als ze hier al in de wijk worden uitgelaten. En nee onzinnig blaffen mogen ze inderdaad niet.
Ik vind het geen vergelijking, vreemde katten in mijn tuin en mijn blaffende hond in mijn eigen huis....
Ik vind dit wel een heel egocentrische houding. Wat met vogels, of duiven (toch ook huisdieren?)? Onze buur z'n duiven passeren hier regelmatig als ze overvliegen. Ze bevuilen ook m'n was, m'n auto of m'n ruiten (en dan nog bij voorkeur als je die pas gekuist hebt). Ga ik hem vragen z'n duiven in een voilière te houden? Het hangt allemaal af van de aard van het beestje. Je hebt lui-lekkerkatten die zaaalig de hele dag en nacht kunnen genieten van een zeteltje, maar die van ons niet. Die wordt doodongelukkig als we haar zo lang binnen houden. Overdag zit die binnen, maar 's nachts wil die jagen en muizen en konijn eten.

Trouwens, de vergelijking van blaffende honden en katten in de tuin gaat wel op. Er zijn wel manieren om je hond te laten zwijgen. Van die bandjes rond de nek of stembanden verwijderen ofzo. Vreselijk? Ja, maar voor onze kat (en andere katten) zou het eveneens vreselijk zijn om ze alleen binnen te houden en nooit buiten te laten.
:neenee: dat is echt een rare vergelijking! :piew:
Afbeelding
chuckie
Zeer actief

Ongelezen bericht door chuckie »

Lies en co schreef: Vreselijk? Ja, maar voor onze kat (en andere katten) zou het eveneens vreselijk zijn om ze alleen binnen te houden en nooit buiten te laten.
het is maar net wat je kat gewend is,sommige katten zijn idd niet meer binnen te houden als ze al hun halve leven gewend zijn om buiten te komen.maar als je de keuze hebt zou ik echt gaan voor binnen houden!
Chuckie 16-12-2005 - 16-11-2018 +
Voor altijd in ons hart
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Tamara en Bowie schreef:
pollunder schreef:
Dat ligt echt helemaal aan wat voor kat je hebt hoor :wink:
Ik lijk wel gek dat ik wat schrijf :N: :mrgreen:

Maar hier ben ik het mee eens: ik heb zowel een echte binnenkat als een 'echte' buitenkat (zeg gemiddeld 8 uur per dag buiten).
Uit het asiel gehaald als binnenkat, 1 jaar binnen gehad en toen viel hij gewoon mensen aan uit frustratie.
Deze kat loopt dus buiten. Nu hebben wij het geluk van een vrij rustige buurt waar bijna iedereen ook katten heeft.
Geen enkel probleem dus hier.

Als mijn kat door een hond aangevallen zou worden (per ongeluk natuurlijk en niet expres je hond erop af sturen) dan is dat gewoon pech voor mij en de kat. Ik zal er niemand op aankijken, want mijn kat loopt buiten en dan weet je dat je risico's loopt.
Dat mogen natuurlijk geen risico's zijn in de vorm van expres pijn doen (behalve dan de plantenspuit en een emmer water).
Laatst gewijzigd door Caro. op 17 mar 2006 19:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

chuckie schreef:
Lies en co schreef: Vreselijk? Ja, maar voor onze kat (en andere katten) zou het eveneens vreselijk zijn om ze alleen binnen te houden en nooit buiten te laten.
het is maar net wat je kat gewend is,sommige katten zijn idd niet meer binnen te houden als ze al hun halve leven gewend zijn om buiten te komen.maar als je de keuze hebt zou ik echt gaan voor binnen houden!
Ja ik ook, maar die keuze is er niet altijd.
De enige kat die wij vanaf kitten hebben, is Lotje. Haar hebben we tot haar eerste jaar (dus een heell jaar) binnen gehouden. Ze was dus totaal geen 'buiten' gewend.
Toch sprong ze inmiddels van gekkigheid tegen de ramen op, tot bezerens aan toe, zo graag wilde ze naar buiten.
Uiteindelijk hebben wij haar toch naar buiten gelaten. Ze mag alleen overdag als het licht is en als het schemerig wordt dan moet ze altijd binnen zijn.
Afbeelding
A good dog never dies...

regina

Ongelezen bericht door regina »

Ik heb ook 2 buitenkatten, savonds is er 1 binnen, de andere komt als het etenstijd is, ik ben ook van mening dat een kat nu eenmaal liever buiten is dan binnen, we wonen in een straat waar men veel dieren heeft, hond en kat, en zelden problemen
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Stang schreef:
chuckie schreef:
Ja ik ook, maar die keuze is er niet altijd.
De enige kat die wij vanaf kitten hebben, is Lotje. Haar hebben we tot haar eerste jaar (dus een heell jaar) binnen gehouden. Ze was dus totaal geen 'buiten' gewend.
Toch sprong ze inmiddels van gekkigheid tegen de ramen op, tot bezerens aan toe, zo graag wilde ze naar buiten.
Uiteindelijk hebben wij haar toch naar buiten gelaten. Ze mag alleen overdag als het licht is en als het schemerig wordt dan moet ze altijd binnen zijn.
Maar waarom moet dat dan meteen helemaal buiten? waarom niet alleen in je eigen tuin?

Ik denk dat als ik honden had die er niet op zouden reageren ik er wel misschien wel anders over had gedacht, maar mijn honden worden echt helemaal gek als ze een kat zien rennen en knokken met een andere kat, en dan denk ik houd je kat lekker op je eigen terrein.
Afbeelding
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Stang schreef: Als mijn kat door een hond aangevallen zou worden (per ongeluk natuurlijk en niet expres je hond erop af sturen) dan is dat gewoon pech voor mij en de kat. Ik zal er niemand op aankijken, want mijn kat loopt buiten en dan weet je dat je risico's loopt.
Dat mogen natuurlijk geen risico's zijn in de vorm van expres pijn doen (behalve dan de plantenspuit en een emmer water).
Ja ik heb het zeker niet gehad over expres pijn doen hoor.
Maar ik wel eens gehad dat mijn hond (aan de korte lijn) het bosje indook, ik een ruk gaf van wat doen we nou? en hij er met een egel in zijn bek uitkwam. Zoiets kan gebeuren ook met een kat, zo'n situatie bedoelde ik dan ook te schetsen in 1 van mijn vorige posts.
Afbeelding
Dinges
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Dinges »

Op "openbaar" terrein mogen zowel katten als honden komen. Als jouw hond in het park een kat pakt, dan is dat niet de schuld van de kat. Simpel. Als de kat bij jouw hond in de tuin komt, dan is het een ander verhaal. Dat is het risico dat de eigenaar van de kat (en de kat zelf!) neemt. Zelf zou ik katten niet gauw in een ren opsluiten, ook niet als ik in een rijtjeshuis zou wonen. Ik zie dat bij ons in het dorp ook niet, het loopt allemaal gewoon rond.

Ik kan me het probleem niet zo goed voorstellen. Als jij een hond hebt die op katten jaagt, dan weten de katten in de buurt gauw genoeg dat ze niet in jouw tuin moeten komen. Laat de hond maar aan een lange lijn de tuin in rennen zodat je nog een beetje controle over hem hebt. De gemiddelde kat slaat volgende keer jouw tuin over. :19:

Enne vergeet niet: Katten zijn geen honden. :mrgreen:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

**Tamara** schreef:
Stang schreef: Als mijn kat door een hond aangevallen zou worden (per ongeluk natuurlijk en niet expres je hond erop af sturen) dan is dat gewoon pech voor mij en de kat. Ik zal er niemand op aankijken, want mijn kat loopt buiten en dan weet je dat je risico's loopt.
Ja ik heb het zeker niet gehad over expres pijn doen hoor.
Maar ik wel eens gehad dat mijn hond (aan de korte lijn) het bosje indook, ik een ruk gaf van wat doen we nou? en hij er met een egel in zijn bek uitkwam. Zoiets kan gebeuren ook met een kat, zo'n situatie bedoelde ik dan ook te schetsen in 1 van mijn vorige posts.
Ja, dat is gewoon k*t voor de kat :19:
Daar kan niemand wat aan doen.

En als antwoord op eigen tuin: bij ons is dat echt heel erg moeilijk. We grenzen aan een sloot, we hebben geen rechte tuin.
Oke, tuurlijk alles is mogelijk, maar als het kleine buurtje waar ik woon (en grenzend aan park en ruimte) geen problemen heeft ermee en zelf bijna ook allemaal katten, dan zie ik de noodzaak niet zo.
Zou ik klachten krijgen over mijn katten, dan zou ik zeker maatregelen treffen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Lies en co
Zeer actief

tura schreef:
Lies en co schreef: Overdag zit die binnen, maar 's nachts wil die jagen en muizen en konijn eten.
Dus jouw kat mag naar buiten om zijn instinct te volgen en muizen en konijnen te doden, :wink: maar als een hond zijn instict volgen om katten te jagen en eventueel te doden mag t niet :denken: :pffff:
Dat heb ik nooit gezegd! Ik heb hiervoor al ergens geschreven, dat ik het niet erg vind als andermans hond achter mijn kat zit als die in hun tuin zit. Onze buren hebben honden (en katten), en na éénmaal door hun hond achterna gezeten te zijn, komen onze katten niet meer in hun tuin. Onze poezen weten echt wel waar er honden zitten in onze buurt. En zijn ze zo dom dat ze er naartoe gaan? Tja, da's dan hun schuld.
Lies en co
Zeer actief

**Tamara** schreef:Maar waarom moet dat dan meteen helemaal buiten? waarom niet alleen in je eigen tuin?
Het is bij ons practisch niet haalbaar, om een omheining te zetten rond onze tuin. Dat is eigenlijk een tuin, met aanhangend een weide. We zitten hier tussen de boeren, schapen, koeien,... Wel een raar zicht om daar een afgesloten (gladde) omheining rond te zetten in het midden van het weiland, van 2m hoog (onze poes springt makkelijk tot 1m80). En euh... ik wil wel nog wat contact met m'n buren ook. Zoveel kosten, omwille van een poes die niet in onze buren hun tuin mogen? Dat terwijl onze buren (boeren) zeggen dat ze het juist tof vinden dat er katten zijn omdat hun schuur vol muizen zat? Hallo?[/list]
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Lies en co schreef:
**Tamara** schreef:Maar waarom moet dat dan meteen helemaal buiten? waarom niet alleen in je eigen tuin?
Het is bij ons practisch niet haalbaar, om een omheining te zetten rond onze tuin. Dat is eigenlijk een tuin, met aanhangend een weide. We zitten hier tussen de boeren, schapen, koeien,... Wel een raar zicht om daar een afgesloten (gladde) omheining rond te zetten in het midden van het weiland, van 2m hoog (onze poes springt makkelijk tot 1m80). En euh... ik wil wel nog wat contact met m'n buren ook. Zoveel kosten, omwille van een poes die niet in onze buren hun tuin mogen? Dat terwijl onze buren (boeren) zeggen dat ze het juist tof vinden dat er katten zijn omdat hun schuur vol muizen zat? Hallo?[/list]
Als je in boerengebied woont loopt kat en hond meestal los, dan gaat die vergelijking ook helemaal niet op :neenee: , we hebben t hier over woonwijken, stadswijken, etc etc en als de buren er geen last van hebben van loslopende katten so be it :19: , dit topic gaat over de mensen en buren die er WEL last van hebben :roll: :denken: :boos:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Wat is er toch mis met het dermate afzetten/katdicht maken van je eigen tuin als je een kat hebt dat hij er gewoon niet uit kan ? :denken:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Lies en co
Zeer actief

tura schreef:
Lies en co schreef:
Als je in boerengebied woont loopt kat en hond meestal los, dan gaat die vergelijking ook helemaal niet op :neenee: , we hebben t hier over woonwijken, stadswijken, etc etc en als de buren er geen last van hebben van loslopende katten so be it :19: , dit topic gaat over de mensen en buren die er WEL last van hebben :roll: :denken: :boos:
Dat bedoel ik juist, dat alle katten en alle buren dezelfde niet zijn. Fijn dat we overeen komen :zwaai
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

komt spuit elf ook nog even.... :mrgreen:

Mijn katten zijn allebei buiten op straat gevonden. Toen woonde ik nog op 7 hoog en hadden we alleen terras.

Daar mochten ze op. Nu we verhuist zijn en een tuin hebben, mogen ze nog steeds niet op zichzelf naar buiten.

Aankomende zomer gaan we ze in de tuin laten, waar we zelf bij zijn. En de dame en heer komen ook niet verder dan dat.

Vind ik niet nodig!! Ik heb voor die katten gekozen, dus hoeven mijn buren daarvan geen last te hebben.
En omgekeerd vind ik dat ook. Mocht er een kat in de tuin zitten bij mij en mijn honden zijn in de tuin, hou ik ze niet tegen om de kat weg te jagen.

Doodbijten o.i.d. is wat anders, dat mogen ze nou weer net niet. :mrgreen:

Voor de rest heb ik niet het idee, dat ze nou zo ongelukkig zijn dat ze niet buiten mogen. Ze hebben drie verdiepingen om rond te racen.
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Monique_Nino
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff

Ongelezen bericht door Monique_Nino »

Het ligt er ook aan hoe je woont.

Wij hebben hier echt overlast van katten.
we wonen heel dicht op elkaar (straten zijn hier hooguit 7 a 8 meter breed) en de tuinen grenzen aan elkaar dus van gevel tot gevel (achtertuintjes) is 14 meter.
Ramen kunnen hier niet open, dan alleen op een kiertje , iedereen heeft een aanbouwkeuken en via dat dak komen de katten binnen.
en echt ze zeiken alles onder (kleren ,dekbed etc)

ook poepen ze gewoon op de daken,omdat er eigenlijk niemand is met een "echte tuin" hier liggen dus alleen maar tegels.
tenzij je een paar plantenbakken hebt, die dienen dan dus als kattenbak :kotz:
En over het kabaal wat ze s'nachts maken hebben het nog niet eens.

Wij hebben eerst in een huurhuis gewoond met een tuin van 20 meter en daar liepen ook veel katten, geen probleem,ik hoorde ze niet en de ene drol die ik vond , nah ja ok .
Nu we dicht op elkaar wonen vind ik ze echt heel vervelend

Ook omdat ik een kattenhater heb, moet ik midden op de weg lopen om ze proberen te ontwijken.
En bang zijn ze hier allerminst, ik word regelmatig achtervolgd door etttertjes die willen terroriseren :boos:
Afbeelding

Nino *28-04-1995*...*15-06-2010*untill we meet again..
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Lies en co schreef:Ik vind dit wel een heel egocentrische houding. Wat met vogels, of duiven (toch ook huisdieren?)? Onze buur z'n duiven passeren hier regelmatig als ze overvliegen. Ze bevuilen ook m'n was, m'n auto of m'n ruiten (en dan nog bij voorkeur als je die pas gekuist hebt). Ga ik hem vragen z'n duiven in een voilière te houden? Het hangt allemaal af van de aard van het beestje. Je hebt lui-lekkerkatten die zaaalig de hele dag en nacht kunnen genieten van een zeteltje, maar die van ons niet. Die wordt doodongelukkig als we haar zo lang binnen houden. Overdag zit die binnen, maar 's nachts wil die jagen en muizen en konijn eten.

wat een vergelijking zeg :roll: en zo te lezen weet je echt niet waar je over praat als je het over blafbanden hebt. Verdiep je je er eerst in voordat je dingen gaat opnoemen waar je geen verstand van hebt.
Die vergelijking slaat echt nergens op... :19:
Vogels mogen hier lekker in de tuin zitten maar dat wordt lastig als ze die moeten delen met katten. Dus vandaar GEEN katten in MIJN tuin.. ja ik heb daar last van hou ze lekker in je eigen tuin of op openbaar terein maar niet in MIJN tuin! Ze komen hier gelukkig al jaren niet meer hoor, ze kiezen wel eieren voor hun geld en dat lijkt me heel verstandig want ik ga niet elke seconde naar buiten als mijn honden buiten lopen, in MIJN tuin welteverstaan. :pffff:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Dinges schreef:Laat de hond maar aan een lange lijn de tuin in rennen zodat je nog een beetje controle over hem hebt.
pardon? in mijn eigen tuin??? denk het toch niet hoor... :neenee:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

tura schreef:
Lies en co schreef:
precies dat is geen vergelijking..
Afbeelding
Dinges
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Dinges »

malinois schreef:
Dinges schreef:Laat de hond maar aan een lange lijn de tuin in rennen zodat je nog een beetje controle over hem hebt.
pardon? in mijn eigen tuin??? denk het toch niet hoor... :neenee:
Ja, je mag hem van mij in je eigen tuin gewoon los achter die kat aan laten rennen hoor! Maar als je bang bent dat hij een kat grijpt, en je wilt dat beslist voorkomen, dan is eventjes aan een lange lijn een optie. Hoeft maar een paar keer, dan lopen al die katten een blokje om. Maar goed, dat is helemaal je eigen keuze, de kat komt op jouw grondgebied, en daarmee neemt hij een risico.

Een beetje een buitenkat weet in no-time precies waar de gevaarlijke honden wonen.
marian*
Erelid
Contacteer:

Dinges schreef:Een beetje een buitenkat weet in no-time precies waar de gevaarlijke honden wonen.
Dan lopen hier vast en zeker alleen maar heel domme katten buiten :wink:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

marian* schreef:
Dinges schreef:Een beetje een buitenkat weet in no-time precies waar de gevaarlijke honden wonen.
Dan lopen hier vast en zeker alleen maar heel domme katten buiten :wink:
:mrgreen:
Serieus: ik denk echt dat ze dom zijn :wink:
Pieter heeft al zijn hele leven katten (41 jaar) waar hij nu woont en er is er nog nog nooit ééntje te pakken genomen door een hond en dat terwijl ons huis dus grenst aan losloopgebied.

Ik ben het er overigens wel mee eens, dat áls een kat overlast bezorgd bij buren/straat dat je dan wel maatregelen moet treffen. Dit vind ik echter niet nodig als er geen overlast is.
Afbeelding
A good dog never dies...

Lies en co
Zeer actief

malinois schreef: wat een vergelijking zeg :roll: en zo te lezen weet je echt niet waar je over praat als je het over blafbanden hebt. Verdiep je je er eerst in voordat je dingen gaat opnoemen waar je geen verstand van hebt.
Vogels mogen hier lekker in de tuin zitten maar dat wordt lastig als ze die moeten delen met katten. Dus vandaar GEEN katten in MIJN tuin.. ja ik heb daar last van hou ze lekker in je eigen tuin of op openbaar terein maar niet in MIJN tuin! Ze komen hier gelukkig al jaren niet meer hoor, ze kiezen wel eieren voor hun geld en dat lijkt me heel verstandig want ik ga niet elke seconde naar buiten als mijn honden buiten lopen, in MIJN tuin welteverstaan. :pffff:
Inderdaad, ik weet helemaal niks over blafbanden :wink: . Het enige wat ik probeer aan te tonen, is dat ik m'n kat iets vreselijks aandoe als ik ze binnen probeer te houden. Overigens, wie weet er blijkbaar niet veel van katten? Anders zou je weten dat je niet alle katten binnen kan houden.
Wat doe jij met je buur z'n duiven? Of heb je dat niet bij jullie? Als iedereen nu gewoon een beetje verdraagzamer is, dan zijn er toch geen problemen? (niet dat er bij ons zijn)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Lies en co schreef:
malinois schreef: wat een vergelijking zeg :roll: en zo te lezen weet je echt niet waar je over praat als je het over blafbanden hebt. Verdiep je je er eerst in voordat je dingen gaat opnoemen waar je geen verstand van hebt.
Inderdaad, ik weet helemaal niks over blafbanden :wink: . Het enige wat ik probeer aan te tonen, is dat ik m'n kat iets vreselijks aandoe als ik ze binnen probeer te houden. Overigens, wie weet er blijkbaar niet veel van katten? Anders zou je weten dat je niet alle katten binnen kan houden.
Wat doe jij met je buur z'n duiven? Of heb je dat niet bij jullie? Als iedereen nu gewoon een beetje verdraagzamer is, dan zijn er toch geen problemen? (niet dat er bij ons zijn)
een blafband is vreselijker voor een hond als hij niet weet waarvoor het is dan een kat binnenhouden vind ik....
Nee veel weet ik niet van katten, ofschoon ik er in totaal 4 heb gehad dus behoorlijk wat jaren katten hebben ze altijd binnengezeten hier. Het is wat je ze aanwent ben ik van mening. De mijne wisten niet anders dan binnen.
Vogels heb ik geen "last" van, vind ik leuke beestjes! Zitten hier genoeg in de tuin en mijn hondjes kunnen daar rustig tussendoor huppelen...
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Lies en co schreef: Het enige wat ik probeer aan te tonen, is dat ik m'n kat iets vreselijks aandoe als ik ze binnen probeer te houden
En als je je tuin nou eens goed afzet?
En dan heb ik het over mensen met doodgewone stadstuintjes,dus niet over mensen die in een buitengebied wonen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”