Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sophie's choice

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Annelies schreef:
Zoie schreef:de oorspronkelijk keus was toch welke mocht blijven leven en welke dood moest ? Dat vind ik namelijk een heel andere vraag dan welke hond je zou herplaatsen.
Afbeelding

Hier haak ik af.... Dit is te heftig voor me...Afbeelding al mag ik niet meedoen...

Afbeelding
Groot gelijk straks wil ze weten welke helft hond je wil houden? :mrgreen: de voor of de achterkant? :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

pff moeilijk hoor maar ook ik heb er wel is over na gedacht,en die gedachtes heb ik ook weer snek weg gestopt maar ja als je is voor die keus kom wat dan?? als ik voor mezelf kies dan blijft ruby,mijn eerste hond waar ik mee begonnen ben en alles van geleerd heb.mijn steun en toe vertrouw en een hond die mij begrijpt hoe ik me voel.ruby wordt ook oud en ik zou haar niet zomaar herplaatsen dan daar bij ze kan niet zomaar met andere honden:angst bijter en niet iedereen weet daarmee om te gaan en dat zou voor ruby dan misschien verkeer uit pakken. kies ik vanuit de honden dan blijft canyon,die hond hangt zo aan mij en aan ruby die zou bij een ander weg kwijnen,een hond met een bijsluiter van hier tot yesterday en die zeker niet iedereen even leuk vindt,kennie kiest haar eigen mensen en die zijn op 1 hand te tellen.al zou ik haar weg doen dan gaat ze naar me tante terug daar is ze geboren en daar is ook een roedel honden en canyon is een roedel hond alleen is ze super onzeker.

mijn antwoord hier op:canyon blijft dan ruby is gek op mensen en vindt iedereen lief als ze maar een bal en eten krijgt is ze al gelukkig.die zal haar draai wel vinden bij een ander mits die gene met een angstbijter om kan gaan.canyon is te erg gehecht aan mij ik ben god voor haar dus zal zei het niet kunnen aarden bij een ander.

toch hoop ik dit nooit mee te hoeven maken,ik denk niemand hier
Afbeelding

jemble 5 maanden
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Zoie schreef:de oorspronkelijk keus was toch welke mocht blijven leven en welke dood moest ? Dat vind ik namelijk een heel andere vraag dan welke hond je zou herplaatsen.
Eh hier haak ook ik af :pffff:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Zoie schreef:
Annelies schreef:
Afbeelding

Hier haak ik af.... Dit is te heftig voor me...Afbeelding al mag ik niet meedoen...

Afbeelding
vind ik ook hoor. Alleen de vraag lijkt nu en beetje te zijn welke hond je het beste kunt herplaatsen, en dat heeft dan m.i. weinig te maken met de vraag welke hond je zelf het liefst zou willen houden.

En om die laatste vraag dan maar te beantwoorden: ik zou dan toch voor spok kiezen. Met de aantekening dat ik sien nog niet zo lang heb, de band is minder diep. Zou kunnen dat ik over een jaar anders zou kiezen.
waar staat dan die vraag zo? de vraag is toch... welke blijft en waarom? ( of welke gaat weg en waarom?) dan is het toch helemaal niet raar dat je dat ook voor een groot deel vanuit de hond bekijkt? daarbij, ik zou het liefst een hond willen houden die er het minste onder lijd... dus... beide redeneren komen toch ook bij elkaar...
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Hoe kan ik hier nu antwoord op geven? :19:
Ik heb in het begin weleens tegen Hans gezegd: Als je me een keuze zou stellen tussen jou of de honden dan kies ik de hondjes. :mrgreen:
Zij zijn afhankelijk van mij en jij kunt je eigen brood smeren. :smile:
Dat is nog steeds de zegswijze hier van Hans( als grapje).

Heb je geen lichter onderwerp op de zondagavond trouwens? :mrgreen:
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

yamie schreef:
Zoie schreef:
Annelies schreef:
Afbeelding

Afbeelding
vind ik ook hoor. Alleen de vraag lijkt nu en beetje te zijn welke hond je het beste kunt herplaatsen, en dat heeft dan m.i. weinig te maken met de vraag welke hond je zelf het liefst zou willen houden.

En om die laatste vraag dan maar te beantwoorden: ik zou dan toch voor spok kiezen. Met de aantekening dat ik sien nog niet zo lang heb, de band is minder diep. Zou kunnen dat ik over een jaar anders zou kiezen.
waar staat dan die vraag zo? de vraag is toch... welke blijft en waarom? ( of welke gaat weg en waarom?) dan is het toch helemaal niet raar dat je dat ook voor een groot deel vanuit de hond bekijkt? daarbij, ik zou het liefst een hond willen houden die er het minste onder lijd... dus... beide redeneren komen toch ook bij elkaar...
Ik zal proberen het duidelijk te maken.

Stel dat ik zou moeten kiezen tussen sien voor altijd naar claudia of spok. Dan ging sien, omdat ik spok het liefste zelf zou houden en claudia prima met sien overweg kan.

Maar ik kan me ook een keus voorstellen dat ik denk, dat trekt sien niet, die moet ik houden, en spok trekt het wel, dus dan maar spok weg.
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Ik heb dan geen 2 honden, maar voordat ik besloten had om een hond te nemen, heb ik hier regelmatig mijn hoofd over gebroken.
Want ik heb namelijk ook nog een kat, die totaal geen honden gewend was, slapeloze nachten heb ik gehad, stel dat het echt niet gaat, stel dat ze elkaar niet kunnen luchten of zien, stel dat de kat hierdoor ongelukkig was, etc. etc. WIE moet ik dan wegdoen... :N:

Voordat Bowie er was had ik voor mezelf besloten dat als het echt niet zou gaan, Bowie naar m'n ouders zou gaan, ook al wisten ze dat zelf nog niet :mrgreen: De kat was hier als eerste, en ik had het zelf als verraad gezien als ik de kat weg zou doen voor de hond.

Maar, gelukkig gaat het hartstikke goed :cheer: en is het niet nodig dat ik een keuze zal moeten maken, want dat kan ik echt niet :jank:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Als ik tussen Boris de hamster en Bram moet kiezen, dan kies ik :idea: Bram! :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

als ik echt moet kiezen vanuit mn eige....dan blijft kippie.
misschien omdat zij hier van pup af aan is. ik weet t niet.
maar als ik wel es naar haar kijk, voel ik me intens gelukkig en hou ik zielsveel van haar.

natuurlijk hou ik ook van balou, maar op een andere manier. gewoon anders. balou is gewoon "anders". hij is meer op zn eige.

beide honden zouden op zich makkelijk te herplaatsen zijn.
rochelle vind alle mensen leuk.
hoewel balou mensen niet altijd even leuk vind, zal hij denk ik op zich wel goed te herplaatsen zijn. als er een man in huis is, moet die eerst balou negeren en wachten tot balou naar hem komt. als dat gebeurt is, zijn ze vriendjes.

maar ik ben blij dat ik niet voor die keuze sta.
balou leeft mogelijk toch geen 5 jr meer en neem hem gewoon met zn streken voor lief.
idem met kippie.
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Rataplan schreef:
Annelies schreef:
Afbeelding

Afbeelding
Groot gelijk straks wil ze weten welke helft hond je wil houden? :mrgreen: de voor of de achterkant? :mrgreen:
:idea: ...De achterkant natuurlijk...! Iets minder knuffelbaar, maar....eten spaar je dan uit en wat er niet ingaat komt er ook niet uit.. :mrgreen:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Zoie schreef:vind ik ook hoor. Alleen de vraag lijkt nu en beetje te zijn welke hond je het beste kunt herplaatsen, en dat heeft dan m.i. weinig te maken met de vraag welke hond je zelf het liefst zou willen houden
Nee, Jan. Dat is de vraag niet :wink:
Welke hond blijft. Dat is de vraag. Niet welke hond je het liefst zou willen houden.

Ik doe niet aan half-leeg, ik doe alleen maar aan half-vol :wink:
Zoie
Zeer actief

Marion. schreef:
Zoie schreef:vind ik ook hoor. Alleen de vraag lijkt nu en beetje te zijn welke hond je het beste kunt herplaatsen, en dat heeft dan m.i. weinig te maken met de vraag welke hond je zelf het liefst zou willen houden
Nee, Jan. Dat is de vraag niet :wink:
Welke hond blijft. Dat is de vraag. Niet welke hond je het liefst zou willen houden.

Ik doe niet aan half-leeg, ik doe alleen maar aan half-vol :wink:
ja maar, de vraag welke hond blijft heeft wat mij betreft alles te maken met wat er met de andere hond gebeurt !

Nou ja, ik heb mijn eigen vraag gemaakt en beantwoord.
Afbeelding
Marion.

Zoie schreef:ja maar, de vraag welke hond blijft heeft wat mij betreft alles te maken met wat er met de andere hond gebeurt !
Is ook zo. Ik heb ook al 2 verschillende antwoorden gegeven. We moeten maar gewoon niet voor de keuze komen te staan. Toch?
Zoie
Zeer actief

Marion. schreef:
Zoie schreef:ja maar, de vraag welke hond blijft heeft wat mij betreft alles te maken met wat er met de andere hond gebeurt !
Is ook zo. Ik heb ook al 2 verschillende antwoorden gegeven. We moeten maar gewoon niet voor de keuze komen te staan. Toch?
nee, moet er niet aan denken. Het moet wel heel raar lopen wil ik een hond wegdoen .
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Zoie schreef:Het moet wel heel raar lopen wil ik een hond wegdoen .
Hier ook.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Marion.

marian* schreef:
Hier ook.
Jullie zijn alleen. De honden zijn alleen van jullie :19:
Hier kan het zomaar gebeuren dat we uit elkaar gaan, dat dan één van ons de honden neemt (Pieter waarschijnlijk). Of eerlijk delen (neeeee, echt niet dus)
We gaan maar even niet uit elkaar, dus :wink:
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

hier ook hoor al zou ik op een houtje moeten bijten of hemel en aarde bewegen de damens blijven!heb het al nemelijk is voor de kiezen gehad,relatie uit en terug naar pa maar die had een nieuw huis en wou geen honden erbij(die er wel ook al waren voordat ik het huis uit ging)echt zoiets verscheurt je van binnen,kon gelukkig bij een vriendin terecht maar weg doen nooit!!dan ga dan zelf ook wel in een asiel kennel zitten ofzo
Afbeelding

jemble 5 maanden
Marion.

basil schreef:wat stel jij een vreselijke vragen marion :eek:
Tja. Zondagavond-melancholie. Kappen maar, en gewoon lekker gaan slapen hè?
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Tamara en Bowie schreef: Maar, gelukkig gaat het hartstikke goed :cheer: en is het niet nodig dat ik een keuze zal moeten maken, want dat kan ik echt niet :jank:
Wij hebben ook zo gedacht daarover, maar de kat had de oudste rechten. Dus de kat was gebleven. Maar als ik nu een van de twee moest herplaatsen dan werd het de kat want we zijn inmiddels veel meer gehecht aan Buffy, met een hond krijg je een heel andere band dan met een kat. De kat zou ik niet naar het asiel brengen, ik denk dat ze wel bij de buurvrouw zou mogen.

Maar ik moet er nog steeds niet aan denken :jank:

Anne
Tamara.
Zeer actief

starfleet schreef:
Tamara en Bowie schreef: Maar, gelukkig gaat het hartstikke goed :cheer: en is het niet nodig dat ik een keuze zal moeten maken, want dat kan ik echt niet :jank:
Wij hebben ook zo gedacht daarover, maar de kat had de oudste rechten. Dus de kat was gebleven. Maar als ik nu een van de twee moest herplaatsen dan werd het de kat want we zijn inmiddels veel meer gehecht aan Buffy, met een hond krijg je een heel andere band dan met een kat. De kat zou ik niet naar het asiel brengen, ik denk dat ze wel bij de buurvrouw zou mogen.

Maar ik moet er nog steeds niet aan denken :jank:

Anne
Heb jij in die situatie gezeten Anne, dat je je hondje moest herplaatsen? Of is het de situatie van stel dat?
Je kunt het ook niet helemaal vergelijken, 2 honden of een hond en een kat, dat klopt. Met een hond heb je een totaal andere band dan met een kat, maar toch hè, het is m'n meissie die kat, m'n eerste eigen huisdier, m'n knuffeldoos, kletstante en de grootste zeikerd die er bestaat :mrgreen: Die kat en ik hebben al héél wat meegemaakt in die 6 jaar dat ik er nu heb, ze hoort gewoon bij me :wink:
Als ik nu in de situatie zou zitten om te moeten kiezen omdat het niet gaat tussen die 2, dan zou ik er alles aan doen om ze te houden en dan maar gescheiden houden ofzo, ik zou het echt als verraad zien t.o.v. de kat, net alsof ik minder van haar hou ofzo :19:
Marion.

Tamara en Bowie schreef:Als ik nu in de situatie zou zitten om te moeten kiezen omdat het niet gaat tussen die 2, dan zou ik er alles aan doen om ze te houden en dan maar gescheiden houden ofzo, ik zou het echt als verraad zien t.o.v. de kat, net alsof ik minder van haar hou ofzo :19:
En hoe denk je dat het is als je tussen 2 honden moet kiezen?
Tamara.
Zeer actief

Marion. schreef:
Tamara en Bowie schreef:Als ik nu in de situatie zou zitten om te moeten kiezen omdat het niet gaat tussen die 2, dan zou ik er alles aan doen om ze te houden en dan maar gescheiden houden ofzo, ik zou het echt als verraad zien t.o.v. de kat, net alsof ik minder van haar hou ofzo :19:
En hoe denk je dat het is als je tussen 2 honden moet kiezen?
:jank: :jank:

Als ik daar alleen al over na zou moeten denken zou ik zo kunnen gaan janken. En dan heb ik niet eens 2 honden, maar het idee alleen al...

Het lijkt mij echt 1 van de verschrikelijkste dingen die je mee zou moeten maken, meer kan ik er niet van maken.
Je zal maar in die situatie zitten, dat je 2 honden hebt die niet meer met elkaar door 1 deur kunnen ofzo... :N:
Marion.

Tamara en Bowie schreef:Je zal maar in die situatie zitten, dat je 2 honden hebt die niet meer met elkaar door 1 deur kunnen ofzo... :N:
Precies! Ofzo. Het kan maar zo :19:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

pfffff heel erg moeilijk.
Chello is makkelijk plaatsbaar en die vind het bij een ander net zo prima.
Het is gouden hond en ik weet wel zeker dat er genoeg mensen zijn die hem een prima leven kunnen geven, zonder bitcherige Hera teven haha.

Woopy ja eerlijk gezegd, ik heb met hem de minste band van al mn honden. Dus hem zal ik toch herplaatsen als ik moest kiezen. Wat overigens niet gemakkelijk zou zijn want wie wil er een gestoorde mensen bijtende roemeen?

Ghaya is mijn allessie, daar kan ik mee lezen en schrijven. Als ik soms alleen maar denk aan het feit dat ik haar zou moeten laten gaan wbt haar heupen (en dan bedoel ik dus inslapen) dan barst ik al in huilen uit. Ik kan gewoon niet zonder haar. Het is zo'n heerlijk beest voor mij, kan overal mee naar toe, sociaal e.d.

Tsja en dan Hera. Dat is mn toppertje, ook mn allessie. Een hond naar mn hart. Ontzettend veel karakter en een heerlijke hond om de hort mee op te gaan. Ghaya trouwens ook.

Ik zou dus een keuze moeten maken tussen Ghaya en Hera. En ik vrees dat ik dan voor Hera zou kiezen. Maar dat komt meer omdat ik gewoon niet zou weten waar ik Hera zou moeten herplaatsen. Zo druk, zoveel energie, hond-agressief, een hond die makkelijk een loopje met je neemt, absoluut geen beginnershond....waar plaats ik die in vredesnaam? Behalve bij een africhter ergens in een kennel?
Ghaya is dan gewoon veel makkelijker plaatsbaar en die hoeft ook niet elke dag zo nodig...Hera wel, die moet elke dag rennen en vliegen.

Maar mocht ik ooit voor die keuze staan dan geloof ik dat de buuf mn honden niet zomaar laat gaan. Andersom laat ik haar honden ook niet zomaar vertrekken.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Marion. schreef:
marian* schreef:
Hier ook.
Jullie zijn alleen. De honden zijn alleen van jullie :19:
Ja,maar dit was je vraag:
"Voor de mensen met meerdere honden: stel je mag maar 1 hond overhouden.... wie blijft er en waarom?"
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Toen Laika nog leefde en zij en Tosca elkaar afmaakte als ze de kans kregen stonden wij bijna voor die keuze.
Ik denk dat ik dan gekozen had om Laika te herplaatsen. Waarom? Omdat zij ouder was en HD en artrose had. En wij nog steeds op een bovenwoning wonen. :19:
Gelukkig hebben we die keuze nooit hoeven te maken.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Tamara en Bowie schreef:
Heb jij in die situatie gezeten Anne, dat je je hondje moest herplaatsen? Of is het de situatie van stel dat?
Nee, gelukkig stel dat. Als het niet was gegaan had de kat boven kunnen wonen grotendeels en dan maar wat kunst en vliegwerk. Ik zou het ook als verraad zien om de kat weg te doen, we zijn er ook veel te gek mee, ze wordt alweer 10.

Als ik zo met honden zat zou ik net als hier veel mensen zeggen, kiezen voor de hond die het minst gemakkelijk te herplaatsen is.

Anne
Tamara.
Zeer actief

starfleet schreef:
Tamara en Bowie schreef:
Nee, gelukkig stel dat. Als het niet was gegaan had de kat boven kunnen wonen grotendeels en dan maar wat kunst en vliegwerk. Ik zou het ook als verraad zien om de kat weg te doen, we zijn er ook veel te gek mee, ze wordt alweer 10.
Gelukkig maar :wink:
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Sjemig, zit net alleen nog maar 't topic door te lezen en heb al barstende koppijn.....

Wie? Willow omdat hij de lastigste is en de oudste rechten heeft? Maar hij is ook wel makkelijk naar andere mensen toe.....

Ashley? omdat zij al twee keer eerder weggedaan is? "t is mn meissie helemaal mijn afstandelijke tutje, maar toch zo aanhankelijk.

Pancho? die kan niet zonder zijn meissie Ash, dus hoe kan ik Pans nou wegdoen zonder Ash?

Gaia? Die is het makkelijkste plaatsbaar ergens anders, die vindt alles goed, zolang ze maar een kluif krijgt en aandacht.

Manrique? Die arme getraumatiseerde hond, die voor 't eerst in zn leven weet wat het is om elke dag lekker eten te krijgen en uit te gaan?

Marion, mag ik er ook twee houden???
Kan absoluut niet kiezen. En dan ga ik over de katten nog maar geeneens beginnen......
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Tamara.
Zeer actief

MODJES!!!! SLOTJE GRAAG!!

Ik krijg hier plaatsvervangende tranen en verdrietige gevoelens voor die mensen die wel in zo'n situatie komen te zitten :jank: :jank:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”