Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kleine woning en ' grote' hond, jullie mening
Moderator: moderatorteam
kleine woning en ' grote' hond, jullie mening
Aangezien in een ander topic dat hierover ging wel een discussie bestond maar niet over de ruimte ( eerder over de reden van een hond en een ras ) , open ik dit topic.
Mijn vriend en ik wonen op een bovenwoning van ong. 50 m2.
Woonkamer, keuken, badkamer en slaapkamer, we hebben een dakterras ( moet nog een terras worden ) en beneden een ' tuin ' .
We hebben een labradorpup , die van 08.30 tot 12.00 alleen thuis is.
Veel mensen in onze omgeving zeggen ' zielig!!! '
Wat zeggen jullie ?
Mijn vriend en ik wonen op een bovenwoning van ong. 50 m2.
Woonkamer, keuken, badkamer en slaapkamer, we hebben een dakterras ( moet nog een terras worden ) en beneden een ' tuin ' .
We hebben een labradorpup , die van 08.30 tot 12.00 alleen thuis is.
Veel mensen in onze omgeving zeggen ' zielig!!! '
Wat zeggen jullie ?
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Moos
- Zeer actief
Ruimte van je huis maakt m.i. niet zo heel veel uit. Dat is net hoe je er mee omgaat, of je genoeg wandelt en de aanwezigheid van 'zoveel hond' je niet stoort.
Een pupje van 11 weken elke ochtend alleen vind ik eigenlijk niet kunnen, maar dat is een andere discussie die hier al vele malen gevoerd is.
Een pupje van 11 weken elke ochtend alleen vind ik eigenlijk niet kunnen, maar dat is een andere discussie die hier al vele malen gevoerd is.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Janus word elke dag rond half 12/12 uur opgehaald door mijn broer.
( hij zit trouwens overdag niet in de bench )
Dan krijgt hij eten en word er met hem gewandeld.
Daarna gaat hij met mijn broer mee naar huis om daar te spelen met diens hond ( stafford ).
Tegen 3 uur kom ik thuis en haal hem bij mijn broer op, dan wandelen we naar een veldje in de buurt waar ik even met de bal ga gooien met hem.
Rond 5 uur, 8 uur en 10 uur wandelen we weer.
En tussendoor gaan we vaak even spelen in de tuin, en natuurlijk na eten,slapen,spelen enz. gaan we even snel naar de tuin op een plasje te doen.
Maargoed, zijn er nog meer mensen met een kleine woning en grote hond?
( hij zit trouwens overdag niet in de bench )
Dan krijgt hij eten en word er met hem gewandeld.
Daarna gaat hij met mijn broer mee naar huis om daar te spelen met diens hond ( stafford ).
Tegen 3 uur kom ik thuis en haal hem bij mijn broer op, dan wandelen we naar een veldje in de buurt waar ik even met de bal ga gooien met hem.
Rond 5 uur, 8 uur en 10 uur wandelen we weer.
En tussendoor gaan we vaak even spelen in de tuin, en natuurlijk na eten,slapen,spelen enz. gaan we even snel naar de tuin op een plasje te doen.
Maargoed, zijn er nog meer mensen met een kleine woning en grote hond?
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Monsters toch?yamie schreef:en wat denk je dat ik hebjanus-powerrr schreef:Voor iemand doe haar hele leven jackrussels heeft gehad is een labrador toch behoorlijk grootyamie schreef:genoeg, maar ik vind een lab nou niet echt een grote hond.. oke het is geen klein hondje, maar onder een grote hond versta ik iets anders![]()

Grootte van je huis maakt m.i. niets uit

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
hele enge monsterscloris schreef:Monsters toch?yamie schreef:en wat denk je dat ik hebjanus-powerrr schreef:Voor iemand doe haar hele leven jackrussels heeft gehad is een labrador toch behoorlijk grootyamie schreef:genoeg, maar ik vind een lab nou niet echt een grote hond.. oke het is geen klein hondje, maar onder een grote hond versta ik iets anders![]()
![]()

enge maar ( op de fotos te zien ) knappe monstersyamie schreef:hele enge monsterscloris schreef:Monsters toch?yamie schreef:en wat denk je dat ik hebjanus-powerrr schreef: Voor iemand doe haar hele leven jackrussels heeft gehad is een labrador toch behoorlijk groot![]()
![]()

- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Wij hebben niet een piepklein huis, maar zeker geen groot huis (een gewone eensgezinswoning), en twee redelijk grote en een kleine hond. De honden komen nooit boven, dus hebben ze alleen de woonkamer en de keuken tot hun beschikking, in de tuin komen ze ook niet, want die moet eerst nog worden ontdaan van gevaarlijke stekelstruiken. Ik denk dat zolang de honden buiten genoeg beweging krijgen, het geen probleem is dat ze binnen niet al te veel ruimte hebben. Maar nu heb ik wel honden die binnen dan ook behoorlijk rustig zijn en meestal voor vloerkleed spelen.janus-powerrr schreef:Maargoed, zijn er nog meer mensen met een kleine woning en grote hond?
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- Zoie
- Zeer actief
- M@ri@nne
- Zeer actief
- bernersennenfan
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij hebben 2 berners, 2 katten en een normale eengezinswoning (rijtjes) met een redelijke tuin, maar hier worden ze ook veel uitgelaten en thuis zijn het net 2 vloerkleden en liggen altijd te pitten, dus de grootte van het huis maakt naar mijn mening niets uit, het ligt eraan wat je met je honden doet 

Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007

een lab is een klein hondje.janus-powerrr schreef:Voor iemand doe haar hele leven jackrussels heeft gehad is een labrador toch behoorlijk grootyamie schreef:genoeg, maar ik vind een lab nou niet echt een grote hond.. oke het is geen klein hondje, maar onder een grote hond versta ik iets anders![]()

ik heb een hond van rond de 30 kilo en 1 van rond de 70 kilo.
wij wonen niet groot en niet klein. het is hier best vol. op de vloer dan, want het ligt allemaal het liefst in de weg.
Maar als je genoeg onderneemt met je hond zou je in een ruime bezemkast kunnen wonen.
- bernersennenfan
- Zeer actief
- Contacteer:
Daan schreef:een lab is een klein hondje.janus-powerrr schreef:Voor iemand doe haar hele leven jackrussels heeft gehad is een labrador toch behoorlijk grootyamie schreef:genoeg, maar ik vind een lab nou niet echt een grote hond.. oke het is geen klein hondje, maar onder een grote hond versta ik iets anders![]()
![]()
ik heb een hond van rond de 30 kilo en 1 van rond de 70 kilo.
wij wonen niet groot en niet klein. het is hier best vol. op de vloer dan, want het ligt allemaal het liefst in de weg.
Maar als je genoeg onderneemt met je hond zou je in een ruime bezemkast kunnen wonen.

Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007

- Youp
- Zeer actief
Ons huis is niet echt groot. Een normaal rijtjeshuis met een klein tuintje (40m2).
Toch gaat dat makkelijk met Diesel (duitse dog) Misschien past er zelfs nog wel 1 bij
Diesel is praktisch nooit alleen, hij gaat mee naar mijn werk. Voor het werken lopen we 20 minuten, in de pauze een kwartier en na het werk een uur. Verder speel ik veel met hem "in de baas zijn tijd"
Even 10 minuutjes uitrazen op de parkeerplaats, balletje mee en leef je maar uit.
De meeste dagen zijn de honden van mijn ouders ook op de zaak. Een shih-tzu van 7 jaar en een Cane Corso van 6,5 maand.
Toch gaat dat makkelijk met Diesel (duitse dog) Misschien past er zelfs nog wel 1 bij

Diesel is praktisch nooit alleen, hij gaat mee naar mijn werk. Voor het werken lopen we 20 minuten, in de pauze een kwartier en na het werk een uur. Verder speel ik veel met hem "in de baas zijn tijd"

De meeste dagen zijn de honden van mijn ouders ook op de zaak. Een shih-tzu van 7 jaar en een Cane Corso van 6,5 maand.
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Ik ben van mening dat de afmetingen van woning weinig uitmaakt voor je hond(en). Mits je ze goed uitlaat.
Wat meer ruimte in de tuin zou wel fijn zijn maar met een grote tuin krijgen de honden nog niet genoeg beweging omdat die maar wat aan slenteren in de tuin en niet echt afstanden lopen.
Als ik met de honden loop krijg ik heel vaak de mededeling dat ik wel een groot huis moet hebben
(een vader tegen z'n dochtertje"kijk meid dat zijn nu die honden die bij een kasteel horen")
Nou alleen de hoekbank is groot, de rest van de ruimte delen we
Past best
Wat meer ruimte in de tuin zou wel fijn zijn maar met een grote tuin krijgen de honden nog niet genoeg beweging omdat die maar wat aan slenteren in de tuin en niet echt afstanden lopen.
Als ik met de honden loop krijg ik heel vaak de mededeling dat ik wel een groot huis moet hebben

(een vader tegen z'n dochtertje"kijk meid dat zijn nu die honden die bij een kasteel horen")
Nou alleen de hoekbank is groot, de rest van de ruimte delen we

Past best

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
Grootte van een huis zegt helemaal niets. Ook niet de grote van een tuin. k ken mensen die wonen in een villa, maar de hond kwam nooit buiten en piste gewoon in huis.
Ik woon niet echt supergroot, maar gelukkig wel een redelijke tuin eromheen.
Als je veel met ze doet, maakt de grootte van een huis niets uit
Ik woon niet echt supergroot, maar gelukkig wel een redelijke tuin eromheen.
Als je veel met ze doet, maakt de grootte van een huis niets uit
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Persoonlijk vind ik dat de grootte van het huis echt niks uitmaakt. Ik heb op een studentenkamer gewoont met een herder/bouvier miks van 70 cm hoog
:N:
Wel vind ik nu dat een tuin toch echt een stuk lekkerder is voor honden en zelf neem ik er geen nieuwe meer bij tot ik een tuin heb. Nu wonen we overiogens met 2 middenslagjes in een appartement in Amsterdam, niet ideaal maar bewegen doen ze toch buiten en of ze nu 3 meter naar de waterbak lopen of 10 lijkt me weinig verschil. Ze maffen toch de hele dag door tussen de wandelingen in

Wel vind ik nu dat een tuin toch echt een stuk lekkerder is voor honden en zelf neem ik er geen nieuwe meer bij tot ik een tuin heb. Nu wonen we overiogens met 2 middenslagjes in een appartement in Amsterdam, niet ideaal maar bewegen doen ze toch buiten en of ze nu 3 meter naar de waterbak lopen of 10 lijkt me weinig verschil. Ze maffen toch de hele dag door tussen de wandelingen in

-
- Zeer actief
Tja hier een Argentijnse Dog en een York kruising. Wij hebben dus echt een hele kleine huiskamer, 16m2 en dat gaat prima hoor. We gaan gewoon lekker vaak wandelen met ze op plaatsen dat ze lekker los kunnen lopen en dan is er echt niets aan de hand. Wel hebben wij echt een flinke tuin en als Quasar echt vervelend is wil ik hem dan nog wel eens even in doen zodat hij even z'n gekke kwartiertje in de tuin kwijt kan 

-
- Actief
- Contacteer:
Een lab vind ik niet grootjanus-powerrr schreef:Voor iemand doe haar hele leven jackrussels heeft gehad is een labrador toch behoorlijk grootyamie schreef:genoeg, maar ik vind een lab nou niet echt een grote hond.. oke het is geen klein hondje, maar onder een grote hond versta ik iets anders![]()
Je regeling met het alleen thuis zijn is prima.
Wel jammer dat je geen leuke tuin hebt.
Storm is graag in de tuin lekker zonnen en voetballen.
Ons huis is een gewoon hoekhuis gaat prima.