Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kleine woning en ' grote' hond, jullie mening

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

C@rmen

kleine woning en ' grote' hond, jullie mening

Ongelezen bericht door C@rmen »

Aangezien in een ander topic dat hierover ging wel een discussie bestond maar niet over de ruimte ( eerder over de reden van een hond en een ras ) , open ik dit topic.

Mijn vriend en ik wonen op een bovenwoning van ong. 50 m2.
Woonkamer, keuken, badkamer en slaapkamer, we hebben een dakterras ( moet nog een terras worden ) en beneden een ' tuin ' .
We hebben een labradorpup , die van 08.30 tot 12.00 alleen thuis is.

Veel mensen in onze omgeving zeggen ' zielig!!! '
Wat zeggen jullie ?
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik zeg dat de ruimte van je huis er niet veel toe doet...

en opzich vind ik van 8.30 uur tot 12.00 uur niet te lang, mits het natuurlijk geen pupje van 8 weken meer is en het netjes opgebouwd is
C@rmen

Janus is 11 weken...
Had het liever anders gezien, hij zou eerst met mijn vriend mee naar het werk.
Alles was geregeld. puppie opgehaald en toen mocht het toch maar niet.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ruimte van je huis maakt m.i. niet zo heel veel uit. Dat is net hoe je er mee omgaat, of je genoeg wandelt en de aanwezigheid van 'zoveel hond' je niet stoort.

Een pupje van 11 weken elke ochtend alleen vind ik eigenlijk niet kunnen, maar dat is een andere discussie die hier al vele malen gevoerd is.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Zoals al gezegd maakt de ruimte in huis niet veel uit mits je hond vaak en lang genoeg buiten komt.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
C@rmen

Janus word elke dag rond half 12/12 uur opgehaald door mijn broer.
( hij zit trouwens overdag niet in de bench )
Dan krijgt hij eten en word er met hem gewandeld.
Daarna gaat hij met mijn broer mee naar huis om daar te spelen met diens hond ( stafford ).
Tegen 3 uur kom ik thuis en haal hem bij mijn broer op, dan wandelen we naar een veldje in de buurt waar ik even met de bal ga gooien met hem.
Rond 5 uur, 8 uur en 10 uur wandelen we weer.
En tussendoor gaan we vaak even spelen in de tuin, en natuurlijk na eten,slapen,spelen enz. gaan we even snel naar de tuin op een plasje te doen.

Maargoed, zijn er nog meer mensen met een kleine woning en grote hond?
yamie
Zeer actief
Contacteer:

genoeg, maar ik vind een lab nou niet echt een grote hond.. oke het is geen klein hondje, maar onder een grote hond versta ik iets anders :mrgreen:
C@rmen

yamie schreef:genoeg, maar ik vind een lab nou niet echt een grote hond.. oke het is geen klein hondje, maar onder een grote hond versta ik iets anders :mrgreen:
Voor iemand doe haar hele leven jackrussels heeft gehad is een labrador toch behoorlijk groot :pffff:

:mrgreen:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

janus-powerrr schreef:
yamie schreef:genoeg, maar ik vind een lab nou niet echt een grote hond.. oke het is geen klein hondje, maar onder een grote hond versta ik iets anders :mrgreen:
Voor iemand doe haar hele leven jackrussels heeft gehad is een labrador toch behoorlijk groot :pffff:

en wat denk je dat ik heb :mrgreen:
C@rmen

goh geeeen flauw idee :denken: :19:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

yamie schreef:
janus-powerrr schreef:

Monsters toch? :mrgreen:

Grootte van je huis maakt m.i. niets uit :19:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
yamie
Zeer actief
Contacteer:

cloris schreef:
yamie schreef:
janus-powerrr schreef:

hele enge monsters :mrgreen:
C@rmen

yamie schreef:
cloris schreef:
yamie schreef:
janus-powerrr schreef: Voor iemand doe haar hele leven jackrussels heeft gehad is een labrador toch behoorlijk groot :pffff:

hele enge monsters :mrgreen:
enge maar ( op de fotos te zien ) knappe monsters :mrgreen:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

wij hebben met 3 duitseherders en 1 buitenlandsehond op een flatje in de stad Groningen gewoond. Ging prima, maar we gingen wel elke avond of overdag de hort op met ze en daarnaast thuis in het parkje ook nog een keer flink apporteren.

thuis sliepen ze dus voornamelijk.
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

janus-powerrr schreef:Maargoed, zijn er nog meer mensen met een kleine woning en grote hond?
Wij hebben niet een piepklein huis, maar zeker geen groot huis (een gewone eensgezinswoning), en twee redelijk grote en een kleine hond. De honden komen nooit boven, dus hebben ze alleen de woonkamer en de keuken tot hun beschikking, in de tuin komen ze ook niet, want die moet eerst nog worden ontdaan van gevaarlijke stekelstruiken. Ik denk dat zolang de honden buiten genoeg beweging krijgen, het geen probleem is dat ze binnen niet al te veel ruimte hebben. Maar nu heb ik wel honden die binnen dan ook behoorlijk rustig zijn en meestal voor vloerkleed spelen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

ze slapen hier op het ogenblik op bed, en daar liggen ze meestal te maffen. Spok soms op een ander plekje. Dus nee, als je ze goed uitllaat is je woonruimte niet snel te klein.
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Ik kreeg regelmatig te horen van goh 2 bouviers op een bovenwoning :eek: ?
En mijn antwoord was dan ook altijd dat ze buiten hun energie kwijt konden en in huis 2 vloerkleedjes waren. :mrgreen:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Wij hebben 2 berners, 2 katten en een normale eengezinswoning (rijtjes) met een redelijke tuin, maar hier worden ze ook veel uitgelaten en thuis zijn het net 2 vloerkleden en liggen altijd te pitten, dus de grootte van het huis maakt naar mijn mening niets uit, het ligt eraan wat je met je honden doet :wink:
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

janus-powerrr schreef:

een lab is een klein hondje. :pffff:
ik heb een hond van rond de 30 kilo en 1 van rond de 70 kilo.
wij wonen niet groot en niet klein. het is hier best vol. op de vloer dan, want het ligt allemaal het liefst in de weg.
Maar als je genoeg onderneemt met je hond zou je in een ruime bezemkast kunnen wonen.
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Daan schreef:
janus-powerrr schreef:

een lab is een klein hondje. :pffff:
ik heb een hond van rond de 30 kilo en 1 van rond de 70 kilo.
wij wonen niet groot en niet klein. het is hier best vol. op de vloer dan, want het ligt allemaal het liefst in de weg.
Maar als je genoeg onderneemt met je hond zou je in een ruime bezemkast kunnen wonen.
:smile: :mrgreen: :wink:
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Ons huis is niet echt groot. Een normaal rijtjeshuis met een klein tuintje (40m2).
Toch gaat dat makkelijk met Diesel (duitse dog) Misschien past er zelfs nog wel 1 bij :idea:

Diesel is praktisch nooit alleen, hij gaat mee naar mijn werk. Voor het werken lopen we 20 minuten, in de pauze een kwartier en na het werk een uur. Verder speel ik veel met hem "in de baas zijn tijd" :mrgreen: Even 10 minuutjes uitrazen op de parkeerplaats, balletje mee en leef je maar uit.
De meeste dagen zijn de honden van mijn ouders ook op de zaak. Een shih-tzu van 7 jaar en een Cane Corso van 6,5 maand.
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Ik ben van mening dat de afmetingen van woning weinig uitmaakt voor je hond(en). Mits je ze goed uitlaat.
Wat meer ruimte in de tuin zou wel fijn zijn maar met een grote tuin krijgen de honden nog niet genoeg beweging omdat die maar wat aan slenteren in de tuin en niet echt afstanden lopen.
Als ik met de honden loop krijg ik heel vaak de mededeling dat ik wel een groot huis moet hebben :denken:
(een vader tegen z'n dochtertje"kijk meid dat zijn nu die honden die bij een kasteel horen")
Nou alleen de hoekbank is groot, de rest van de ruimte delen we :pffff:
Past best :pffff:
Afbeelding
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Hier 2 honden (een kleine en een middelgrote) op een flat. Ze zijn in huis heel rustig, maar ze krijgen dan ook genoeg beweging :wink:
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Ik vind dat je het goed geregeld hebt !

Imo is de plaats niet zo belangrijk dan wel hoeveel je met hem bezig bent.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Grootte van een huis zegt helemaal niets. Ook niet de grote van een tuin. k ken mensen die wonen in een villa, maar de hond kwam nooit buiten en piste gewoon in huis.
Ik woon niet echt supergroot, maar gelukkig wel een redelijke tuin eromheen.

Als je veel met ze doet, maakt de grootte van een huis niets uit
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Persoonlijk vind ik dat de grootte van het huis echt niks uitmaakt. Ik heb op een studentenkamer gewoont met een herder/bouvier miks van 70 cm hoog :mrgreen: :N:

Wel vind ik nu dat een tuin toch echt een stuk lekkerder is voor honden en zelf neem ik er geen nieuwe meer bij tot ik een tuin heb. Nu wonen we overiogens met 2 middenslagjes in een appartement in Amsterdam, niet ideaal maar bewegen doen ze toch buiten en of ze nu 3 meter naar de waterbak lopen of 10 lijkt me weinig verschil. Ze maffen toch de hele dag door tussen de wandelingen in :ok:
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Tja hier een Argentijnse Dog en een York kruising. Wij hebben dus echt een hele kleine huiskamer, 16m2 en dat gaat prima hoor. We gaan gewoon lekker vaak wandelen met ze op plaatsen dat ze lekker los kunnen lopen en dan is er echt niets aan de hand. Wel hebben wij echt een flinke tuin en als Quasar echt vervelend is wil ik hem dan nog wel eens even in doen zodat hij even z'n gekke kwartiertje in de tuin kwijt kan :mrgreen:
Afbeelding
C@rmen

ooh ik ben dus niet de enige , zal al het negatieve comentaar in de buurt maar gewoon in de wind slaan :pffff: :mrgreen:
MastiffStorm
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door MastiffStorm »

janus-powerrr schreef:

Een lab vind ik niet groot :smile:
Je regeling met het alleen thuis zijn is prima.
Wel jammer dat je geen leuke tuin hebt.
Storm is graag in de tuin lekker zonnen en voetballen.
Ons huis is een gewoon hoekhuis gaat prima.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”