Of het goed gaat hangt niet alleen van de honden uit de uitlaatroedel af maar ook van de honden die je tegenkomt. Feit is en blijft dat als er ooit de vlam in de pan slaat een meisje alleen niets kan met 10 honden.Marja schreef:Het kan best hoorM@rco schreef:Dat is dus ook de reden waarom je niet met teveel honden tegelijk (los) in je eentje moet gaan lopen. Er hoeft maar iets te gebeuren en dan kan je daar 4 honden uit elkaar gaan plukken. Niet echt handig dus.
Daarom ben ik ook nogal argwanend als ik tijdens het wandelen weer ergens een uitlaatservice tegenkom met een stuk of tien loslopende honden en twee begeleiders.....![]()
Maar goed, dat is een andere discussie.
Wat je in ieder geval meot doen als je hond in gevecht komt is hem/haar bovenaan bij de achterpoten vastpakken en optillen. Ze kunnen zo moeilijk hun evenwicht bewaren en zullen doorgaans loslaten.
Groetjes,
Marco![]()
Ik kom dagelijks drie honden uitlaatgroepen tegen, en twee daarvan zijn waardeloos maar die derde![]()
Meisje loopt altijd allen met een stuk of 10 honden, ze heeft ze allemaal in de hand echt ongelooflijk!
Ik ken ze al 5 jaar en nog nooit echt rottigheid gehad
Ik blijf zo'n houding wat naief vinden. natuurlijk kom je een eind met een goede samenstelling van je groep en een kritisch bekijken van welke hond je meeneemt ja of nee, maar dat de groep te groot is om hem te kunnen mannen als er wat mis gaat moge duidelijk zijn.