Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

labrador een ras dat niet ' opgesloten ' kan..?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Tamara en Bowie schreef:Mijn hond was ook een hond wat niet "opgesloten" kan.

Mijn ouders hadden voor hun honden ook bench gehad. Ik was absoluut geen tegenstander van een bench en had een heel hekwerk in huis gehaald toen Bowie kwam. Al ging ik er zelf in zitten, mevrouw vertikte het, het enige wat ze deed in d'r bench was poepen en piesen, en dat vond ze meer dan genoeg. Hoe leuk ik het ook maakte, zij vond de bench absoluut niet leuk. Na 2 à 3 weken proberen de bench leuk te maken, heb ik dat ding het huis uit gesodemieterd en dat was de beste beslissing die ik heb genomen toentertijd :wink:

Alleen al het leuk moeten maken zegt denk ik al voldoende.

Stel je voor dat er brand in huis uitbreekt, je hond kan geen kant op als je er niet bent, stel je voor dat hij met z'n poot tussen de tralies vast komt te zitten en in paniek zich los probeerd te wurmen en het lukt niet? :N:

Het idee alleen al dat mijn hond niet de vrijheid heeft die hij verdient en nodig heeft. Alleen zijn is al erg voor een hond, laat staan alleen èn in een hok zitten :N: :jank:

En als het gebruik van een bench gemakkelijk gaat, wordt er ook heel makkelijk misbruik van gemaakt.
Nebla mijn berner, hetzelfde verhaal :wink: alles geprobeerd, maar ze vond het niets..vetbed gekocht, 's nachts in de hal en zag dat wij naar boven gingen om te slapen en er was niets meer aan de hand :ok:
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Tamara en Bowie schreef:Mijn hond was ook een hond wat niet "opgesloten" kan.

Mijn ouders hadden voor hun honden ook bench gehad. Ik was absoluut geen tegenstander van een bench en had een heel hekwerk in huis gehaald toen Bowie kwam. Al ging ik er zelf in zitten, mevrouw vertikte het, het enige wat ze deed in d'r bench was poepen en piesen, en dat vond ze meer dan genoeg. Hoe leuk ik het ook maakte, zij vond de bench absoluut niet leuk. Na 2 à 3 weken proberen de bench leuk te maken, heb ik dat ding het huis uit gesodemieterd en dat was de beste beslissing die ik heb genomen toentertijd :wink:

Alleen al het leuk moeten maken zegt denk ik al voldoende.

Stel je voor dat er brand in huis uitbreekt, je hond kan geen kant op als je er niet bent, stel je voor dat hij met z'n poot tussen de tralies vast komt te zitten en in paniek zich los probeerd te wurmen en het lukt niet? :N:

Het idee alleen al dat mijn hond niet de vrijheid heeft die hij verdient en nodig heeft. Alleen zijn is al erg voor een hond, laat staan alleen èn in een hok zitten :N: :jank:

En als het gebruik van een bench gemakkelijk gaat, wordt er ook heel makkelijk misbruik van gemaakt.
Nebla mijn berner, hetzelfde verhaal :wink: alles geprobeerd, maar ze vond het niets..vetbed gekocht,bench eruit gegooid, 's nachts in de hal en zag dat wij naar boven gingen om te slapen en er was niets meer aan de hand :ok:
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Zoie schreef:
Aimee schreef:De meeste honden zien hun bench als een veilig hol,net als wolven dat vinden van hun hol...ik vind er niks zieligs aan...
Hoe weet je dat zo zeker ? Ik weet het ook niet zeker, maar ik geloof dat de je de meeste honden welliswaar kunt leren een bench te accepteren, maar dat in de praktijk de bench meestal niks anders is dan een kooi waarin de hond wordt opgesloten voor het gemak, zonder dat het hem fatsoenlijk is aangeleerd, of, erger nog, voor straf.

Zoals jij het voorstelt wil de gemiddelde hond eigenlijk niks liever dan in een bench liggen, van nature. Daar geloof ik niks van. Daar is heel veel training voor nodig met kennis van zaken, en de meeste mensen die dat kunnen zullen w.s. geen bench gebruiken.

Kan het niet bewijzen, maar dat geloof ik. Een bench is vooral makkelijk voor gemakzuchtigen, en dat zijn meestal niet de mensen die veel tijd in training willen stoppen.
Dat ben ik niet met je eens Jan, ik was/ben namelijk niet gemakzuchtig, maar ik was wel heel onwetend wat dat betreft!
Hier staat overigens nog wel een bench, met het deurtje nu altijd open! Ze gaat er alleen inliggen als ik boven bezig ben, anders ligt ze op haar kussen, gek wel eigenlijk. :denken: Tenminste als ik dan weer beneden kom ligt ze in haar bench en als ik terug kom van o.a. boodschappen doen bijvoorbeeld niet.
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Overigens even een vraag aan de ts, had je je pup al met 6 weken??
janus-powerrr schreef:Wij doen het met janus op de volgende manier :
( janus is 11 weken , en hebben we vanaf dat hij 6 weken was)
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Aimee schreef:[
En waarom laten wij de hond op bed???
omdat een bed voor ons prettig is,lekker warm,knus en gezellig.
dus gun je je je hond dat ook...terwijl je hond daar geen ene moet om geeft...
of hij nou in een " stalen" kooi zit of dat hij nou op bed ligt...
Sommige mensen bekijken hun hond als een mens,en vinden het dan ook vreselijk als ze in een bench moette slape.
maar zo bekijk je het alleen maar uit je eigen visie,van de menselijke visie..
Wat een onzin zeg. Mijn honden slapen waar ze dat pretiig vinden, behalve op mijn plekje. Dat is niet mijn visie, dat is hun visie. Daarintegen slapen honden die in een bench zijn opgesloten daar uitsluitend en alleen vanwege een menselijke visie, anders zou je ze namelijk niet hoeven opsluiten.

Jij draait alles op zijn kop :wink:
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

pepim schreef:Overigens even een vraag aan de ts, had je je pup al met 6 weken??
janus-powerrr schreef:Wij doen het met janus op de volgende manier :
( janus is 11 weken , en hebben we vanaf dat hij 6 weken was)
Oeh, dat is wel erg jong :roll:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

janus-powerrr schreef: Ik ben de starter van dit topic, en ik maak uit jou bericht op dat ik misbruik maak van de bench...
Zou je daar even argumenten voor kunnen geven ?
Want als jij goed het begin-bericht leest heeft dat geen moer te maken met misbruik.
Je mag me best om argumenten vragen hoor. Je komt op mij over als een persoon die nou niet echt heel bewust is bezig geweest met bench training. Een hond moet eerst leren dat een bench leuk is, maar jij hebt hem meteen de eerste nacht erin gestopt. Het is de bedoeling dat het deurtje van de bench de eerste tijd nog niet eens dicht gaat omdat je pup langzaam moet wennen, maar jij liet hem meteen al voor langere tijd erin zetten.

Dat vind ik bench misbruik. :19:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Zoek stok! schreef:
Als ik het over zou moeten doen, zou ik trouwens direct de keuken Bram-proof gemaakt hebben. Maar ik kwam pas na twee maanden op het idee (ja dat zegt wel iets over mijn IQ :mrgreen: ).
Je hebt er eerder bewust overheen gelezen, want ik heb het een paar keer geopperd dat dat een goede mogelijkheid is :jank: Je bent gewoon eigenwijs
:mrgreen:

Anne
miekmiek

starfleet schreef:
Zoek stok! schreef:
Als ik het over zou moeten doen, zou ik trouwens direct de keuken Bram-proof gemaakt hebben. Maar ik kwam pas na twee maanden op het idee (ja dat zegt wel iets over mijn IQ :mrgreen: ).
Je hebt er eerder bewust overheen gelezen, want ik heb het een paar keer geopperd dat dat een goede mogelijkheid is :jank: Je bent gewoon eigenwijs

Anne
Linda eigenwijs? Welneeeeeee...... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

god wat is oordelen via de computer toch weer heerlijk makkelijk... :ok:

Dit is zeker niet mijn eerste hond, en dus ook niet de eerste die zindelijk moet worden.
Maar even voor de duidelijkheid, mijn hond moet niet in de bench om zindelijk te worden, maar zodat hij niet 220 volt door zijn lijfje krijgt.
zindelijk maken doe je niet met een bench maar door veel naar buiten te gaan, belonen en behoeftes die in huis zijn gebeurd te negeren.

Niet met veel geschreeuw en weinig kennis.
Schreeuwen tegen hond, dat iemand daar aan denkt zegt meer over de persoon zelf dan over mij.
Schreeuwen tegen een hond komt in mijn hoofd namelijk niet op.
Aan kennis ontbreekt het mij ook niet, maar niemand weet allles over honden wat er te weten valt.
En als er iemand is die dat wel denkt, moet diegene niet zozeer veel leren over honden maar over zichzelf.
Niet dat ik jou enige verantwoording schuldig ben, maar na een opleiding tot paraveterinair en praktijk ervaring beschik je wel over de nodige kennis.

Janus ging vanaf de eerste nacht in de bench, dat is een zinnetje dat jullie lezen en meteen maar je conclussie uit trekken.
Janus heeft smiddags in de bench gelegen, af en toe 3 tot 5 minuutjes, deurtje open.
Savonds ging meneer zelf in de bench liggen , en toen wij naar bed gingen hebben wij hem daar laten liggen.
En ja toen ging het deurtje dicht, ( dat dus ivm die 220 volt kabel onder het bed waar scherpe puppie tandjes graag in bijten )
Wij hebben toen om het uur/anderhalf uur janus eruit gehaald, en als hij niet wou lieten wij hem liggen.
En ondanks dat hij een kussen in de woonkamer heeft ging hij de volgende dag overdag regelmatig even in de bench liggen slapen.
Snachts heeft hij nooit gepiept of moeilijk gedaan in de bench.
Wij hebben hem er nooit ingezet, maar laten hem er altijd zelf in lopen.
Snachts is de bench ook geen probleem, en ik zie hier dus echt geen misbruik in

Maar ach jullie zijn waarschijnlijk allemaal perfecte mensjes met perfecte hondjes ...

Dat we Janus met 6 weken hebben opgehaald is idd jong, vind ik zelf ook.
Ik ken de fokker via onze praktijk en de moederhond had het helemaal gehad met de pups en hen bijbehorende scherpe tandjes.
En aangezien meneer goed at, goede gezondheid had, vrolijk enz. enz. heb ik hem al in huis genomen met 6 weken ipv 8 weken.
miekmiek

kabels kun je wegwerken. Helemaal met een pup in de buurt zou ik dat zeker doen. Want overdag kun je toch ook niet de gehel tijd met je neus er bovenop zitten? Wat als ze dan die (of een andere) kabel te pakken krijgt? :19:
Rataplan
Zeer actief

Ik wil toch even vragen hoe je dan die weken dat de pup dus in het nest zou moeten zijn (zelfs volgens de Nederlandse wet is het verboden onder de 7 weken een pup compleet van zijn moeder/nestgenoten te scheiden) het thuis op hebt gevangen?
Ik lees in een ander bericht dat de hond dus de ochtenden (5?) vanaf 9 weken alleen in een bench doorbrengt.
Nou is een labrador een mensgerichte, vrolijke hond maar hoe zie jij dan de opvoeding van je hond?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik heb in het begin een bench genomen omdat dit handig zou zijn volgens velen om mij heen. maar ik heb er altijd last van gehad om ze erin te doen.

zo heb ik na 2 dagen voor sam een hondenluik gekocht. de bench ervoor gezet en meneer was dus in de tuin of binnen in zijn bench.

nu heb ik benches omdat ik mijn honden niet samen alleen laat en mijn huis het niet toelaat ze apart alleen te laten (open keuken, weinig deuren om af te sluiten, angst voor het toch bij elkaar komen)

dus heeft pascal 2 mooie grote kennels gebouwd voor de kanjers waar ze lekker buiten zijn, wat ze het liefste zijn, en lekker de ruimte hebben als wij weg zijn. 's nachts slaapt vooral sam altijd in de bench, lola ben ik aan het trainen om los te lopen.

in het nieuwe huis komen er zeker weer kennels omdat het mij, en de honden zo goed bevalt. maar daar krijg ik ook de mogelijkheid in de winter als het buiten te koud is de honden te scheiden tussen huis en aanbouw/serre. daar zal ik dan nog meer gebruik van gaan maken.

de bench echt als parkeerplaats gebruiken als je gaat werken heb ik idd ook gedaan, me er nooit lekker bij gevoeld en het nu dus opgelost zover dat mogelijk is. ik kan mijn honden namelijk niet bij elkaar laten als ik weg ben, dus je hebt altijd een afscheiding nodig.
Afbeelding
pollunder
Zeer actief

Ongelezen bericht door pollunder »

Wij hadden in de puppentijd ook een bench voor Duncan. Maar na een week of twee is die verdwenen. Duncan ging vanf dan mee op de slaapkamer.

Nu staat de bench er weer. Na Duncans operatie moesten we hem erg rustig houden. Springen en rennen moest vermeden worden. Overdag zijn we erbij maar 's nachts niet, dus ging hij in de bench. Daar heeft hij gelukkig geen enkel probleem van gemaakt. En nu staat die bench er nog. 's Avonds gaat hij er zelf inliggen (overdag soms ook) en als wij gaan slapen doen we het deurtje dicht. Gaat perfect, hij lijkt het een leuk plekje te vinden dus die bench zal blijven staan (ook al is het een gedrocht).
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Rataplan schreef:Ik wil toch even vragen hoe je dan die weken dat de pup dus in het nest zou moeten zijn (zelfs volgens de Nederlandse wet is het verboden onder de 7 weken een pup compleet van zijn moeder/nestgenoten te scheiden) het thuis op hebt gevangen?
En dat is niet voor niets want voor de ontwikkeling van de pup en het ontwikkelen van sociaal gedrag is die 7 weken het minimum wat nodig is. :wink:
Het verbaast me dat je dat in een opleiding als paraveterinair niet krijgt.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Rataplan
Zeer actief

Eline* schreef:
Rataplan schreef:Ik wil toch even vragen hoe je dan die weken dat de pup dus in het nest zou moeten zijn (zelfs volgens de Nederlandse wet is het verboden onder de 7 weken een pup compleet van zijn moeder/nestgenoten te scheiden) het thuis op hebt gevangen?
En dat is niet voor niets want voor de ontwikkeling van de pup en het ontwikkelen van sociaal gedrag is die 7 weken het minimum wat nodig is. :wink:
Ja mij ook, maar zoals ik lees is het dus zelfs van een "fokker" en via een dierenarts gegaan. Drie "ervaren" mensen en dan toch plaatsen met 6 weken. Jij bent net zo nieuwsgierig als ik naar de reden :mrgreen:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

starfleet schreef:
Zoek stok! schreef:

Anne
Ook met zo'n hekje? Echt? Oei, dat is wel heel erg :oeps:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Zoie schreef:Een bench is vooral makkelijk voor gemakzuchtigen, en dat zijn meestal niet de mensen die veel tijd in training willen stoppen.
Niet veel tijd in training? ....Euh.... :denken:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zoek stok! schreef:
Zoie schreef:Een bench is vooral makkelijk voor gemakzuchtigen, en dat zijn meestal niet de mensen die veel tijd in training willen stoppen.
Niet veel tijd in training? ....Euh.... :denken:
Niet jij gok ik zomaar :mrgreen:

De mensen die hun pup overdag ook steeds in de bench stoppen omdat dat zo makkelijk is, en voor dat je het weet zit de pup halve dagen in de bench 'want hij vindt het toch prettig'. Dat soort mensen :mrgreen:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Rataplan schreef:
Eline* schreef:
Ja mij ook, maar zoals ik lees is het dus zelfs van een "fokker" en via een dierenarts gegaan. Drie "ervaren" mensen en dan toch plaatsen met 6 weken. Jij bent net zo nieuwsgierig als ik naar de reden :mrgreen:
Neu..de reden interesseert me eigenlijk geen lor. Er zijn zelden goede redenen voor dit soort missers vind ik persoonlijk.
Ik vind het jammer voor de pup. Problemen als scheidingsangst en hyperaktiviteit zijn nou eenmaal niet meer zo makkelijk op te lossen als er dus een stuk gemist wordt in de ontwikkeling. Zeker bij een lab, waar een stuk ongeremdheid toch bijzonder vaak problemen geeft is het erg jammer dat de moeder de kans is ontnomen de pups enige geremdheid aan te leren. Maar goed; laten we hopen dat het bij deze hond verder goed gaat. :19:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Rataplan
Zeer actief

Eline* schreef:
Rataplan schreef:
Eline* schreef:
Neu..de reden interesseert me eigenlijk geen lor. Er zijn zelden goede redenen voor dit soort missers vind ik persoonlijk.
Ik vind het jammer voor de pup. Problemen als scheidingsangst en hyperaktiviteit zijn nou eenmaal niet meer zo makkelijk op te lossen als er dus een stuk gemist wordt in de ontwikkeling. Zeker bij een lab, waar een stuk ongeremdheid toch bijzonder vaak problemen geeft is het erg jammer dat de moeder de kans is ontnomen de pups enige geremdheid aan te leren. Maar goed; laten we hopen dat het bij deze hond verder goed gaat. :19:
Ja dat is waar daar hebben we het 2 jaar geleden nog over gehad :mrgreen: mijn reserves voor Obelix omdat hij een jonge onervaren moeder had en uit een groot nest kwam. Hij valt enorm mee gelukkig maar hij had Rataplan dan ook en kwam ook pas met een week of 9 hier daarvoor heeft hij in een roedel honden meegedraaid, en hoeft hier nooit alleen te zijn. Hij kan het wel, is heel relaxed maar ik heb de luxe gehad om het opbouwen zonder druk (van dan en dan moet hij het kunnen), aan te leren.
Ook ik hoop dat het de hond goed gaat :ok:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

.
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 22 jun 2016 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Aimee schreef:
Zoie schreef:
Aimee schreef:De meeste honden zien hun bench als een veilig hol,net als wolven dat vinden van hun hol...ik vind er niks zieligs aan...
Hoe weet je dat zo zeker ? Ik weet het ook niet zeker, maar ik geloof dat de je de meeste honden welliswaar kunt leren een bench te accepteren, maar dat in de praktijk de bench meestal niks anders is dan een kooi waarin de hond wordt opgesloten voor het gemak, zonder dat het hem fatsoenlijk is aangeleerd, of, erger nog, voor straf.

Zoals jij het voorstelt wil de gemiddelde hond eigenlijk niks liever dan in een bench liggen, van nature. Daar geloof ik niks van. Daar is heel veel training voor nodig met kennis van zaken, en de meeste mensen die dat kunnen zullen w.s. geen bench gebruiken.

Kan het niet bewijzen, maar dat geloof ik. Een bench is vooral makkelijk voor gemakzuchtigen, en dat zijn meestal niet de mensen die veel tijd in training willen stoppen.
Hoe weet jij zo zeker dat jou hond het leuk vind op bed??You dont know,als mijn hond de bench niet leuk vind dan zou hij daar nooit van uit zijn eigen daarin gaan,maar dat doet hij altijd...
ik moet hem echt niet dwingen om in zijn bench te gaan,ook krijgt hij in zijn bench alle lekkernijen en al zijn speeltjes,heeft hij daar probleme mee?nee,als hij daar probleme mee had dan zou hij dat zo uit dat ding halen en het ergens anders op staan vrete...

Ik ben het met velen eens dat de Bench een rot ding KAN zijn,maar velen gaan er hier wel van uit dat de bench ALTIJD een rot ding is en als je het gebruikt,geen goede eigenaar bent omdat je te GemaKszuchtig bent...
en dat is echt conclusies trekken uit het niks..

gr Aimee
moet je eens 2 pupjes uit een nest pakken , zet er 1 in een bench en 1 op bed , ik weet wel welke pup het het meest naar zijn zin heeft :roll:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Brindlecardi
Zeer actief

.
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 22 jun 2016 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
C@rmen

miekmiek schreef:kabels kun je wegwerken. Helemaal met een pup in de buurt zou ik dat zeker doen. Want overdag kun je toch ook niet de gehel tijd met je neus er bovenop zitten? Wat als ze dan die (of een andere) kabel te pakken krijgt? :19:

Alle kabels in huis zijn weggewerkt achter de plinten.
Alleen deze kabel is niet weg te werken, tenzij we de hele ( nieuwe ) vloer omhoog halen om daar de kabel onder te leggen.
En dan nog blijft er een stuk boven de grond.
Andere kabels zijn voor mn puppenmans dus niet te bereiken.

Dan even over dat janus met 6 weken weg is gegaan,
Moeder wou niets van de pups weten, al vanaf het begin niet.
( eerste nestje , laatste nestjes )
In het begin werden pups alleen genegeerd en later ging moeder echt gemeen doen. ( bijten, grommen, ' omgooien ' enz. )
En niet wanneer de pup iets fout deed, maar ook al als er alleen maar gedronken moest worden bij moeder.
Moederhond moest worden gescheiden van pups nadat ze een pup tot bloedenstoe had gebeten, overigens niet heel heftig maar niet normaal voor een moederhond.
Toen is besloten de pups bij mams weg te halen.
En aangezien ik de mogelijkheid had om 3 weken vrij te nemen en janus in huis te nemen hebben we dat toen gedaan.
Ik heb de 2 honden van mijn ouders die 3 weken erbij genomen, en ook gaat janus elke dag naar mijn broer en zijn hond of zij komen bij mij in huis.

De ochtenden is janus meestal vanaf half 9 /9 uur alleen tot 11.00 dan haalt mijn broer hem op, en gaat met hem wandelen en daarna blijft janus daar en speelt met de hond van mijn broer.
Af en toe gaat hij een halve dag naar de honden van mijn ouders.
Overigens loopt hij die ochtenden vrij rond, in de woonkamer/keuken.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Aimee schreef:Als jij als baas een bench leukt maakt voor een pup vermaakt zo'n pup zich ook Prriimaa in een bench hoor ;)
Het jammere is alleen dat een pup zich nooit alleen mag voelen en al zet je hem in wonderland in zijn eentje, nog steeds doe je hem geestelijk iets aan door hem te isoleren van de roedel als baby-hondje.

Heb jij ooit gehoord van een nest pups waarbij alle pups apart van elkaar slapen en de moeder ze opsluit in het hol in hun eentje? Ik ook niet aangezien dat tegennatuurlijk is en eigenlijk een direct doodvonnis voor een baby-diertje. Daar kunnen ze geestelijk gezien dus domweg helemaal niet mee omgaan :19:
Afbeelding
C@rmen

Ik lees in een ander bericht dat de hond dus de ochtenden (5?) vanaf 9 weken alleen in een bench doorbrengt.
Nou is een labrador een mensgerichte, vrolijke hond maar hoe zie jij dan de opvoeding van je hond?
Overigens is hij niet alle ochtenden die 3 uurtjes alleen hoor, maandag, donderdag en 1 x in de 2 weken de vrijdag, dinsdag en woensdag heb ik vaste oppas.

Maar nogmaals ( weet niet meer of dat in dit topic staat of in een ander topic ) dit was niet waar wij van uit waren gegaan.
Hij zou namelijk gewoon mee naar de zaak, maar toen we hem al hadden zijn de plannen ineens veranderd en kregen we geen toestemming meer.
Brindlecardi
Zeer actief

.
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 22 jun 2016 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Aimee schreef:
MARC_S schreef:
Aimee schreef:Als jij als baas een bench leukt maakt voor een pup vermaakt zo'n pup zich ook Prriimaa in een bench hoor ;)
Het jammere is alleen dat een pup zich nooit alleen mag voelen en al zet je hem in wonderland in zijn eentje, nog steeds doe je hem geestelijk iets aan door hem te isoleren van de roedel als baby-hondje.

Heb jij ooit gehoord van een nest pups waarbij alle pups apart van elkaar slapen en de moeder ze opsluit in het hol in hun eentje? Ik ook niet aangezien dat tegennatuurlijk is en eigenlijk een direct doodvonnis voor een baby-diertje. Daar kunnen ze geestelijk gezien dus domweg helemaal niet mee omgaan :19:
let wel op ik heb het hier niet over heeelee jonge pups,dit is ook iets wat je moet opbouwen,als klein pupje zou ik hem ook zeker! niet alleen laten in de bench,maar als de pup al wat ouder is dan kan je hem daar wel aan wenne...

gr Aimee
Dat is natuurlijk waar. Hoe ouder hoe meer hij met goede training kan hebben. Toch vind ik zelf dat een hond recht heeft op zijn baas als die thuis is en hier slapen de honden dus minstens in dezelfde ruimte als wij :wink: Deze honden slapen op bed, mijn vorige hond op een eigen bed naast mijn bed :mrgreen:
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief

janus-powerrr schreef:
Overigens is hij niet alle ochtenden die 3 uurtjes alleen hoor, maandag, donderdag en 1 x in de 2 weken de vrijdag, dinsdag en woensdag heb ik vaste oppas.

Maar nogmaals ( weet niet meer of dat in dit topic staat of in een ander topic ) dit was niet waar wij van uit waren gegaan.
Hij zou namelijk gewoon mee naar de zaak, maar toen we hem al hadden zijn de plannen ineens veranderd en kregen we geen toestemming meer.
Kun je dan aangeven hoe je wat een pup leert van moeder en ook van nestgenoten opvangt? Zoals jij aangeeft is de moeder hond "verknipt" bezig geweest met haar pups. Hoe vangt een fokker dat dan verder op en heb je er bij stil gestaan wat dat voor verdere gevolgen heeft voor de hond? Ik bedoel hij moet naar ik aanneem toch 15 jaar lang bij jou zijn. Heb je daar voor de aanschaf aan gedacht? en hoe wilde je dat aanpakken?
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”