Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

labrador een ras dat niet ' opgesloten ' kan..?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Martijn schreef:
janus-powerrr schreef:god wat is oordelen via de computer toch weer heerlijk makkelijk... :ok:

Dit is zeker niet mijn eerste hond, en dus ook niet de eerste die zindelijk moet worden.
In je voorstelbericht zeg je iets anders.
Heb je uberhaupt mijn voorstel bericht gelezen?
Waarschijnlijk niet, want daar staat niet in dat dit mijn eerste hond is.
:denken:

Rataplan, deze hond is geen impulsiefe aankoop geweest, als dat is wat jij bedoeld.
We hebben ontzettend lang nagedacht over het nemen van een hond.
En uiteindelijk wel gedaan omdat we alles hadden uitgedacht en besproken.
Helaas zaten ons 2 dingen finaal tegen, namelijk dat hij niet de ideale moeder/nest had en dat hij toch niet mee kon naar de zaak.
Natuurlijk had ik hem veel liever pas gehad met 8 weken, en natuurlijk leer je dat ook in je opleiding.
Maar helaas waren de omstandigheden daar niet naar, door het gedrag van de moeder waren alle pups bang en teruggetrokken geworden.
De fokker is heel intensief bezig geweest om de pups vertrouwen te laten krijgen in haar.
Er heeft een tijdje een ander teefje bij de pups gezeten.
Goed hij mist dan waarschijnlijk een aantal dingen in de ontwikkeling, maar voor alsnog is Janus nu een vrolijk hondje, luistert aardig voor zijn leeftijd, is vriendelijk naar andere honden/mensen en niet dominant of onderdanig maar ' normaal ' .

Uiteraard heb ik begeleiding, en die vindt dat ik het allemaal prima aanpak met Janus.
Janus zit tot nu toe qua gedrag ed. op dezelfde lijn als een pup die wel 8 weken bij mams heeft gezeten.
Dat zeggen de ' vakmensen' en ik merk zelf ook weinig verschil met mijn eerdere honden.

Ik word er eerlijk gezegd een beetje moe van om me steeds weer te moeten verdedigen.
Schijnbaar word er hier gedacht door bepaalde mensen dat ik een hond heb aangeschaft zonder daarbij na te denken en zonder de nodige kennis/ research te hebben (op) gedaan.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

van welke kennel komt jou pup?
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

janus-powerrr schreef:
Martijn schreef:
janus-powerrr schreef:god wat is oordelen via de computer toch weer heerlijk makkelijk... :ok:

Dit is zeker niet mijn eerste hond, en dus ook niet de eerste die zindelijk moet worden.
In je voorstelbericht zeg je iets anders.
Heb je uberhaupt mijn voorstel bericht gelezen?
Waarschijnlijk niet, want daar staat niet in dat dit mijn eerste hond is.
:denken:

Rataplan, deze hond is geen impulsiefe aankoop geweest, als dat is wat jij bedoeld.
We hebben ontzettend lang nagedacht over het nemen van een hond.
En uiteindelijk wel gedaan omdat we alles hadden uitgedacht en besproken.
Helaas zaten ons 2 dingen finaal tegen, namelijk dat hij niet de ideale moeder/nest had en dat hij toch niet mee kon naar de zaak.
Natuurlijk had ik hem veel liever pas gehad met 8 weken, en natuurlijk leer je dat ook in je opleiding.
Maar helaas waren de omstandigheden daar niet naar, door het gedrag van de moeder waren alle pups bang en teruggetrokken geworden.
De fokker is heel intensief bezig geweest om de pups vertrouwen te laten krijgen in haar.
Er heeft een tijdje een ander teefje bij de pups gezeten.
Goed hij mist dan waarschijnlijk een aantal dingen in de ontwikkeling, maar voor alsnog is Janus nu een vrolijk hondje, luistert aardig voor zijn leeftijd, is vriendelijk naar andere honden/mensen en niet dominant of onderdanig maar ' normaal ' .

Uiteraard heb ik begeleiding, en die vindt dat ik het allemaal prima aanpak met Janus.
Janus zit tot nu toe qua gedrag ed. op dezelfde lijn als een pup die wel 8 weken bij mams heeft gezeten.
Dat zeggen de ' vakmensen' en ik merk zelf ook weinig verschil met mijn eerdere honden.

Ik word er eerlijk gezegd een beetje moe van om me steeds weer te moeten verdedigen.
Schijnbaar word er hier gedacht door bepaalde mensen dat ik een hond heb aangeschaft zonder daarbij na te denken en zonder de nodige kennis/ research te hebben (op) gedaan.
Nou ja zeg je opent een topic in deze hoek waarvan ik denk wat een aparte vraag :roll: het blijkt een serieuze vraag te zijn? en lezen we wat verder blijkt de hond wettelijk gezien toch te vroeg bij de moeder/nestgenoten vandaan te komen en bij de opvoeding een bench wordt gebruikt en dat hij halve dagen alleen zit. Daar mag ik toch wel iets over vragen? Ik vraag aan jou concreet te noemen wat je dan onderneemt met je pup die blijkbaar uit een nest komt wat niet lekker heeft gelopen en zelfs de moeder totaal tegendraads gedrag heeft vertoont, volgens de fokker.
En hoe je dus op zo'n hond komt en niet bij een fokker/asiel een hond koopt die een betere achtergrond heeft? Vooral als je naar eigen zeggen veel research hebt gedaan.
Tuurlijk moet je dat lekker helemaal zelf weten en tuurlijk weet je gigantisch veel van honden.
Het doel van een forum is toch kennis vermenigvuldigen door het te delen. Ik heb ruim 10 jaar meer honden gezien dan mensen dag en nacht dag in en dag uit, probeer iedereen hier te helpen door mijn ervaringen te delen en probeer te leren door vragen te stellen.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

.
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 22 jun 2016 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Aimee schreef:
Zoie schreef:
Aimee schreef:De meeste honden zien hun bench als een veilig hol,net als wolven dat vinden van hun hol...ik vind er niks zieligs aan...
Hoe weet je dat zo zeker ? Ik weet het ook niet zeker, maar ik geloof dat de je de meeste honden welliswaar kunt leren een bench te accepteren, maar dat in de praktijk de bench meestal niks anders is dan een kooi waarin de hond wordt opgesloten voor het gemak, zonder dat het hem fatsoenlijk is aangeleerd, of, erger nog, voor straf.

Zoals jij het voorstelt wil de gemiddelde hond eigenlijk niks liever dan in een bench liggen, van nature. Daar geloof ik niks van. Daar is heel veel training voor nodig met kennis van zaken, en de meeste mensen die dat kunnen zullen w.s. geen bench gebruiken.

Kan het niet bewijzen, maar dat geloof ik. Een bench is vooral makkelijk voor gemakzuchtigen, en dat zijn meestal niet de mensen die veel tijd in training willen stoppen.
Hoe weet jij zo zeker dat jou hond het leuk vind op bed??You dont know als mijn hond de bench niet leuk vind dan zou hij daar nooit van uit zijn eigen daarin gaan,maar dat doet hij altijd...
ik moet hem echt niet dwingen om in zijn bench te gaan,ook krijgt hij in zijn bench alle lekkernijen en al zijn speeltjes,heeft hij daar probleme mee?nee,als hij daar probleme mee had dan zou hij dat zo uit dat ding halen en het ergens anders op staan vrete...

Ik ben het met velen eens dat de Bench een rot ding KAN zijn,maar velen gaan er hier wel van uit dat de bench ALTIJD een rot ding is en als je het gebruikt,geen goede eigenaar bent omdat je te GemaKszuchtig bent...
en dat is echt conclusies trekken uit het niks..

gr Aimee
Joh, doe niet zo moeilijk. Als je een bench met het deurtje open neerzet, en je doet al dan niet erg je best er een geweldig plaatsje voor je hond van te maken, en hij doet niets liever dan in de bench liggen, heb je mijn zegen.

Maar als je het deurtje dicht doet, sluit je hem op in een kooitje. Kan je kort of lang praten, zo is het gewoon.

Ik sluit mijn honden in huis op. Dat is iets ruimer, en binnen die ruimte mogen ze zelf bepalen waar ze liggen. Idd kiezen ze dan vaak, niet altijd, voor het bed.

En dan ga je mij vertellen dat ik onmogelijk kan weten dat ze daar graag liggen. Terwijl jij wel kunt weten dat jouw hond graag in de bench ligt. Het is zo krom, dat ik niet de moeite neem het je uit te leggen.

Overigens zeg ik niet dat een bench altijd een onding is. Ik zeg dat het meestal een kwestie van gemakzucht is, en ook niet zelden een strafmiddel, ondanks alle fraaie verkooppraatjes. Waar mensen helaas zelf ook maar al te graag in willen geloven.

ik weet van een hond die als pup in huis is genomen, op een gegeven moment in de bench verdween als de kinderen thuis kwamen, uiteindelijk met een muilkorf in huis rond liep, en nu herplaatst is. De mensen zijn er heilig van overtuigd dat ze alles keurig prima volgens de boekjes hebben gedaan, en dat ze toevallig een gestoord puppy in huis hebben genomen.

Zo'n vaart zal het met de meeste honden vast niet lopen, dat geloof ik wel. Maar een bench is wel een zogenaamd hulpmiddel waar ontzettend veel fout mee kan gaan.

Geloof ik.
Afbeelding
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door **Tamara** »

Zo de zoveelste discussie over een bench?
Daar kan je over blijven kletsen want de meningen verschillen heel erg.

Geen enkele hond vind uit zichzelf de bench leuk. Je moet het ze aanleren. De een leert het sneller dan de ander.
Als een bench niet nodig is, zou ik hem ook niet gaan gebruiken.
Echter gebruik ik hem hier wel omdat ik de honden niet samen wil hebben als ik er niet ben, vooral als chika loops is... en dan is zo'n bench verdomde handig als je geen gebruik kan maken van een grote kennel in de tuin....
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”