Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tzn

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

marian* schreef:
Lies en co schreef: Het enige wat ik probeer aan te tonen, is dat ik m'n kat iets vreselijks aandoe als ik ze binnen probeer te houden
En als je je tuin nou eens goed afzet?
Ik heb geen katten, maar heb mn hek wel verhoogd om de katten buiten te houden. Doordat ik buiten vogels heb, komen alle katten uit de buurt op mn tuin af. Nu heb ik mn hek verhoogd en kunnen ze lastiger in de tuin komen. Als er toch een kat in de tuin weet te komen gaan mn valken enorm tekeer, dat waarschuwt mijn honden en ze hebben weleens een kat te pakken gehad. Ik vind dat verschrikkelijk, en probeer ze echt uit de tuin te houden, maar daar is geen beginnen aan.
Dus omdat katteneigenaren niet op hun katten hoeven te letten, zit ik met vogels die in de stress schieten en honden die katten vreten....
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Lies en co schreef:Inderdaad, ik weet helemaal niks over blafbanden :wink: . Het enige wat ik probeer aan te tonen, is dat ik m'n kat iets vreselijks aandoe als ik ze binnen probeer te houden. Overigens, wie weet er blijkbaar niet veel van katten? Anders zou je weten dat je niet alle katten binnen kan houden.
Wat doe jij met je buur z'n duiven? Of heb je dat niet bij jullie? Als iedereen nu gewoon een beetje verdraagzamer is, dan zijn er toch geen problemen? (niet dat er bij ons zijn)
Ik vind dus niet dat dat met verdraagzaam zijn te maken heeft. Ik vind het nl smerig als ik in de zomer in MIJN tuin niet kan zitten, omdat er een paar katten hebben zitten schijten. Prima dat buren katten heben, het zijn er ook nogal wat hier in de buurt, maar ik vind niet dat ik in de schijtlucht moet zitten! En andere buren hebben duiven, en die jaag ik ook mijn tuin uit, want die schijten ook alles onder. Ik laat mijn honden toch ook niet lekker in de tuin van mn buren zitten?
Ik ben gek op alle dieren, dus ook katten en duiven, maar ik vind niet dat ze lekker hun behoefte mogen doen in MIJN tuin.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Dinges
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Dinges »

... En andere buren hebben duiven, en die jaag ik ook mijn tuin uit, want die schijten ook alles onder. Ik laat mijn honden toch ook niet lekker in de tuin van mn buren zitten?
Ik ben gek op alle dieren, dus ook katten en duiven, maar ik vind niet dat ze lekker hun behoefte mogen doen in MIJN tuin.
Poeh, wat zul jij het druk hebben. Ik begrijp dat het irritant is als er zoveel katten zijn die allemaal net jouw tuin moeten hebben. Maar hoe wil je ooit duiven uit je tuin houden? En hoe moet het dan met mussen en spreeuwen en ... :denken:
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Dinges schreef:
... En andere buren hebben duiven, en die jaag ik ook mijn tuin uit, want die schijten ook alles onder. Ik laat mijn honden toch ook niet lekker in de tuin van mn buren zitten?
Poeh, wat zul jij het druk hebben. Ik begrijp dat het irritant is als er zoveel katten zijn die allemaal net jouw tuin moeten hebben. Maar hoe wil je ooit duiven uit je tuin houden? En hoe moet het dan met mussen en spreeuwen en ... :denken:
Mussen, spreeuwen etc heb ik niet in mijn tuin dooradt er zoveel katten van andere in mijn tuin zitten. duiven daarin tegen gaan rustig op mijn schutting zitten en schijten van zich af, je wilt niet weten hoe mijn net nieuwe schutting eruit ziet.
Ik hou rekening met mijn buren door er voor te zorgen dat ze geen last hebben van mijn honden, ik verwacht dat ik dus geen last heb van hun dieren zo gek is dat toch niet?
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Dinges
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Dinges »

Ik begrijp hem. :wink:

Even een vraagje: Stel dat het een paar duiven waren, en af en toe een kat. Zou je het dan ook nog zo vervelend vinden?

Ik weet ook niet wat je daar mee moet, je kunt moeilijk je buren verbieden om huisdieren te houden, of verplichten om ze binnen te houden. Dat is praktisch gezien niet haalbaar. Sorry, maar honden zie ik toch als iets anders dan katten of duiven. :19: Honden kun je nu eenmaal beter opvoeden en onder controle houden. (Over het algemeen dan.)

Maar in jou geval zie ik het wel als een serieus probleem. Hoe reageren je buren hierop?
kanche
Zeer actief
Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
Contacteer:

Ongelezen bericht door kanche »

Ik had een prachtig aangelegd voortuintje, die de katten van de buurt gebruikten als hun kattenbak.
Nu heb ik hem dicht gegooid met straattegels de stank was niet te harden.
En als ik de katten eigenaren er op aan sprak was er niemand thuis.
Maar zodra een van mijn honden in hun voortuin gaat zitten, moet je zien hoe gauw ze mij aan spreken :wink:
Ik denk dat ook katten eigenaren voor hun kat aansprakelijk zijn.
Afbeelding
tijger2
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door tijger2 »

Katten moet je gewoon binnen houden,of aan een lijn in je EIGEN tuin.
Dan heeft niemand er last van. :ok:
Laatst gewijzigd door tijger2 op 19 mar 2006 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Marcel
Tijger 23-3-'94 / 5-5-'06 we zullen je nooit vergeten.
irstas

Ongelezen bericht door irstas »

met zo een buurman zou ik mijn kat ook niet meer buiten durven te laten, ik zou mijn tuin helemaal afzetten en anders verhuizen.

zoiezo zou ik altijd van te voren even chekken of ik "dierenvrienden" als buren heb ja of nee dan kan je daar tenminste meteen rekening mee houden en hoeft het niet op ruzie aan te komen, helaas kunnen sommige mensen nu eenmaal heel weinig hebben van een ander.

om maar gewoon te zeggen je kat binnen houden vind ik onozel, zoveel mensen zoveel ergernissen.
moeten we alle zwerfkatten dan maar afschieten ofzo?
Laatst gewijzigd door irstas op 19 mar 2006 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Ik had een prachtig aangelegd voortuintje, die de katten van de buurt gebruikten als hun kattenbak.
Katteneigenaren weten gewoon niet hoe erg dat stinkt want de kat poept niet in eigen tuin :mrgreen:
irstas

EstherK schreef:
Katteneigenaren weten gewoon niet hoe erg dat stinkt want de kat poept niet in eigen tuin :mrgreen:
wij hadden een hoopje zand in een hoek liggen voor de zomer en binnen een kattenbak, dit vond onze kat de ideale plek om haar behoefte te doen, en ja het stinkt ontzettend en kan goed begrijpen dat mensen daar de schijt van krijgen , en ik snap ook niet dat katteneigenaren hier niet op aan te spreken zijn beetje verdraagzaamheid naar elkaar mag ook wel.
waar we nu wonen heeft gelukkig niemand last van de diertjes die hier rondlopen iedereen geniet er gewoon van.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

@Irstas

Ik heb zelf ook katten hoor :wink:
Ik heb serieus waar nooit last van stank maar ik heb ook geen idee waar mijn katten hun behoefte doen. De buren hebben nog nooit geklaagd. Er lopen hier trouwens heel veel katten in de buurt.

Ik heb tot mijn 17e jaren naast een man met duiven gewoond. Ook nooit last van gehad. Ik vond al die geluiden wel gezellig en van de duivenpoep heb ik ook nooit last gehad.

Ach ja, om je te ergeren, moet je je wel willen ergeren.
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

irstas schreef:om maar gewoon te zeggen je kat binnen houden vind ik onozel, zoveel mensen zoveel ergernissen.
En hoe zijn zwerfkatten, zwerfkatten geworden, :denken: ja doordat meestal iedereen maar zijn katten laat loslopen en opeens komt ie niet meer thuis................. :19:
irstas

tura schreef:
irstas schreef:om maar gewoon te zeggen je kat binnen houden vind ik onozel, zoveel mensen zoveel ergernissen.
En hoe zijn zwerfkatten, zwerfkatten geworden, :denken: ja doordat meestal iedereen maar zijn katten laat loslopen en opeens komt ie niet meer thuis................. :19:
niet door kattenliefhebbers in ieder geval.
ja mijn kat loopt al jaren buiten maar die is wel geholpen als je een beetje dierenliefhebber bent zorg je daar voor.
dus ook door onozele mensen.
Diesel73
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Diesel73 »

Ik jaag gewoon de honden achter een kat aan als die in mijn tuin zit. Heb jaren achter elkaar katten in mijn tuin die mijn kuikens komen doden voor de lol. Ben het beu. Pakken ze dan die kat? Jammer dan. Mijn honden blijven bij mij aan de lijn en mogen ook niet in jan en alleman zijn tuin lopen. Doet een katteneigenaar dat wel? Pech als er iets gebeurt dan. Net als duiveneigenaren loop je een risico als je je kat los laat en promoveer je hem ook tot potentieël kannonvoer voor auto's, honden, etc.... Hou je kat dan binnen dan gebeuren zulke dingen niet. Duiveneigenaren lopen ook de kans dat hun duif in een andere tuin land en diens hond de duif dan pakt. :19: , is het zelfde risico. Er is 1 kat van mijn overgebuur die niks doet, die slaapt zelfs in mijn kippenhok en mogen er ook zijn van de hondjes. Ik heb er totaal geen probs mee, maar met welk soort viervoeters ook die hier mijn huis, tuin, of dieren komen veruïneren heb ik wel grootse probs. :devil: En vergelijk aub niet mussen e.d. met katten. Mussen komen enkel zaadjes pikken en niet je pluimvee doden en/of opvreten... Het zijn altijd de katteneigenaren die als er problemen zijn in een keer geen kat meer hebben die het verbrodden voor de goede katteneigenaren die het wèl ernstig nemen.

Diesel
Afbeelding
Oh yeah, right.....'ram, would you mind please being sweet & diplomatic for a moment?'
Gimme a break!
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Waarom is nu ineens het eerste bericht weggehaald :denken:
sjaantje
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjaantje »

astrid schreef:Waarom is nu ineens het eerste bericht weggehaald :denken:
En wat betekent tzn? :19:
Letchimi©

Ongelezen bericht door Letchimi© »

tzn :topic zonder naam
en uuh waaorm ik het weggehaald heb , ja wat heeft het voor zin om het te laten staan gaat toch niet meer over het onderwerp :roll:
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Letchimi© schreef:tzn :topic zonder naam
en uuh waaorm ik het weggehaald heb , ja wat heeft het voor zin om het te laten staan gaat toch niet meer over het onderwerp :roll:
Dus? off topic gaan is 1 van de charmes van het hondenforum :pffff:
Letchimi©

astrid schreef:
mooi dan heb je mijn bericht toch ook niet meer nodig ..
sjaantje
Zeer actief

Letchimi© schreef:
astrid schreef:
mooi dan heb je mijn bericht toch ook niet meer nodig ..
Ga je nu dan bij elk topic wat je hebt geopend en waarbij off topic wordt gegaan je eerste bericht weghalen en de titel aanpassen? :denken:
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Ach leve de quotes. :mrgreen:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
amelie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door amelie »

Had dan "mogen katten loslopen" o.i.d. van de topictitel gemaakt.
Beetje kinderachtig om je eigen topic te editen zo lang nadat het begonnen is, alleen maar omdat het niet meer gaat over waar jij wil dat het over gaat.
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Wat je hiermee bereikt is dat je berichten in de toekomst tot vervelends toe gequot zullen gaan worden.
Bovendien vind ik het weghalen van je eerste bericht zeer onbeschoft tegenover de mensen die de tijd namen om jou een fantsoenlijk antwoord te geven.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Wilma schreef:
Wat je hiermee bereikt is dat je berichten in de toekomst tot vervelends toe gequot zullen gaan worden.
Bovendien vind ik het weghalen van je eerste bericht zeer onbeschoft tegenover de mensen die de tijd namen om jou een fantsoenlijk antwoord te geven.
precies, lang leve de quotes maar weer... :roll:
vind het erg kinderachtig overkomen....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Ik dacht dat het aardig ontopic bleef, er is verteld waarom je de kat binnen moet houden of in je eigen tuin. Dus weet je nu waarom de buurman zich ergert aan jouw kat en daar erg kwaad om wordt.
amelie
Zeer actief

Ongelezen bericht door amelie »

nance schreef:Ik dacht dat het aardig ontopic bleef, er is verteld waarom je de kat binnen moet houden of in je eigen tuin. Dus weet je nu waarom de buurman zich ergert aan jouw kat en daar erg kwaad om wordt.
Ik denk dat mevrouw het gewoon niet kan hebben dat de reacties die kwamen niet in haar straatje liggen.
Ze wilde gewoon horen "gut meid, wat zielig voor je, je hebt helemaal gelijk, die buurman is een $%^&* en jouw kat moet lekker overal kunnen lopen".

Tsja, als de reacties dan anders zijn én er volgt ook nog eens een, overigens goed lopende, discussie uit...
Letchimi©

Ik denk dat mevrouw het gewoon niet kan hebben dat de reacties die kwamen niet in haar straatje liggen.
Ze wilde gewoon horen "gut meid, wat zielig voor je, je hebt helemaal gelijk, die buurman is een $%^&* en jouw kat moet lekker overal kunnen lopen".

Tsja, als de reacties dan anders zijn én er volgt ook nog eens een, overigens goed lopende, discussie uit...
:roll:

Ik heb paar keer aangegeven dat het niet mijn intensie van de topic was , maar ja goed dat wordt dan blijkbaar niet gelezen , en ja mischien had ik dat van de kat er niet in moeten zetten , maar nogmaals dit is niet mijn intensie geweest van de topic.
Maar goed klets maar een eind verder want het gaat mij toch niet meer aan :19:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Letchimi© schreef:

Ik heb paar keer aangegeven dat het niet mijn intensie van de topic was , maar ja goed dat wordt dan blijkbaar niet gelezen , en ja mischien had ik dat van de kat er niet in moeten zetten , maar nogmaals dit is niet mijn intensie geweest van de topic.
als je zo'n grote meid bent om een topic te beginnen moet je deze ook laten staan, en ook tegen kritiek kunnen als de reacties niet in je straatje liggen.
Dat het niet je intentie is, prima moet je het hier niet neerzetten want dan weet je dat er reacties op komen. Ik blijf het erg kinderachtig vinden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Letchimi©

malinois schreef:
Letchimi© schreef:

als je zo'n grote meid bent om een topic te beginnen moet je deze ook laten staan, en ook tegen kritiek kunnen als de reacties niet in je straatje liggen.
Dat het niet je intentie is, prima moet je het hier niet neerzetten want dan weet je dat er reacties op komen. Ik blijf het erg kinderachtig vinden.
topic staat er toch nog , en kritiek kan ik ook tegen , zoals je kunt lezen ...
maar ja , lezen maar 1 ding , maar stoor je niet aan mij hoor ik laat het hierbij :cheer:
sjaantje
Zeer actief

Dan had je toch gewoon de titel kunnen laten staan en je eerste bericht??
:19:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”