Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dikker worden drachtige teef

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

dikker worden drachtige teef

Ongelezen bericht door Sietske* »

Even een vragje voor de meer ervaren fokkers. Vanaf welk moment in de dracht zag je je teef echt dikker worden?

Tara is nu 41 dagen drachtig (uitgaande van de eerste dekking). Vorige week hebben we een echo laten maken maar door een zeer onkundige arts was dat een zware teleurstelling. We hebben wel wat vruchtblaasjes gezien maar ze kreeg het niet fatsoenlijk in beeld.

Vandaag hebben we een herhalingsecho gehad. Tara was echter de vorige echo nog niet vergeten (toen werd ze op haar rug gelegd) en ze was dus niet echt ontspannen. De dierenarts van vandaag was duidelijk veel kundiger maar had nog steeds moeite om iets in beeld te krijgen. Ze heeft uiteindelijk wel wat gezien maar haar oordeel is dat er waarschijnlijk maar 1 of 2 pups opzitten. Ze baseerde haar mening ook op het feit dat Tara nog niet echt dik was. Maar ze moet nog drie weken en ik ben er altijd vanuit gegaan dat de teef pas in de laatste twee weken echt duidelijk dikker wordt.

Ik zie wel dat Tara minder taille heeft dan normaal. Verder heeft ze een wat boller buikje, je voelde anderhalve week geleden duidelijk de melkpakketten lopen. De laatste dagen wordt haar buik weer wat zachter en soepeler. Verder staan haar tepels recht overeind en zijn ze veel rozer dan normaal.

Ben benieuwd hoe het met jullie teven ging. Uiteraard ben ik ook blij met maar 1 of 2 pups, maar iets meer zou natuurlijk mooier zijn :wink:
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

oh het verschilt zo per teef... mijn sam werd pas echt dikker de laatste 2 drie weken en thica de vorige keer al duidelijk met een week 5 /6

het is idd zo dat de meeste teven de grootste groei de laatste 2 weken van de dracht hebben :wink:

een echo qua aantal hoeft niet zoveel te zeggen... wees iig blij dat ze wat gezien hebben :wink: pin je niet vast op het aantal... ik ken verhalen van echo's en het dik zijn van de teef ,waarvan idd gezegd werd oh niet meer dan drie hoor, en floep..8 pups :mrgreen:

en ook andersom de verhalen trouwens, teven die ook behoorlijk dik zijn, toch relatief "weinig" pups...
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Tja, eigenlijk weet ik dat ook wel. Maar ik word hier dus echt super onzeker van. Ik begin bijna spijt te krijgen van die echo. Alhoewel, Tara heeft meestal behoorlijk last van schijndracht en dat lijkt soms net of ze drachtig is. Daarom heb ik ook een echo laten doen... om zeker te weten of ik pups kan verwachten. Maar met die rare, onduidelijke echo's word ik dus vreselijk onzeker :roll: .

Nou ja, gewoon nog een paar weekjes geduld hebben :wink:

AfbeeldingAfbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Sietske* schreef:Tja, eigenlijk weet ik dat ook wel. Maar ik word hier dus echt super onzeker van. Ik begin bijna spijt te krijgen van die echo. Alhoewel, Tara heeft meestal behoorlijk last van schijndracht en dat lijkt soms net of ze drachtig is. Daarom heb ik ook een echo laten doen... om zeker te weten of ik pups kan verwachten. Maar met die rare, onduidelijke echo's word ik dus vreselijk onzeker :roll: .

Nou ja, gewoon nog een paar weekjes geduld hebben :wink:
joh er is wat gezien op de echo, dat is al mooi zat ( geloof me.. niks zien is veel "erger")

tuurlijk 1 of 2 pups.. is niet veel en zeker 1 is niet echt fijn... maar goed dat heb je niet in de hand.. en echt erg vaak als ze er maar 1 of 2 zien, zijn het er wel meer, ik zeg niet dat het er dan 6 zijn, maar 3 of 4 kan zat... ( kan he.. :wink: )
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Het tijdstip van de echo is vrij laat. De pups zijn dan door een niet heel ervaren DA niet goed in beeld te brengen.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

kitty schreef:Het tijdstip van de echo is vrij laat. De pups zijn dan door een niet heel ervaren DA niet goed in beeld te brengen.
dat ligt eraan wanner vorige week de echo is gemaakt en of ze vandaag 41 dagen is :mrgreen:
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Bij mijn eerste nestje heb ik met 28 dagen een echo laten doen en met pijn en moeite kon de DA 2 a 3 pups vinden, deze zei ook dat het er niet meer zouden zijn, omdat hij echt moest zoeken :roll: ( ik heb Rottweilers)
Eerste 2 pups geboren, nummer 3 was ienie mieni woog 152 gram :denken: dus wij dachten dat is die laatste 3e, kwamen er nog 5 :19: pups, dus 8 in totaal............. en ze was ook pas na de 6e week echt aan het groeien geslagen.............
Gewoon afwachten, t zegt allemaal niets, elke teef draagt anders etc.. :smile2:
kevin4096
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door kevin4096 »

kunnen mss gewoon weinig pups in zitten
Klik op onderstaande banner om de website te bekijken!

Afbeelding
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

kitty schreef:Het tijdstip van de echo is vrij laat. De pups zijn dan door een niet heel ervaren DA niet goed in beeld te brengen.
Deze echo was inderdaad vrij laat (41e dag) maar met de 30e dag hadden we ook al een echo laten maken. Alleen was dat niet echt een ervaren dierenarts met waardeloze apparatuur waardoor ze dus eigenlijk niets zag. Nou ja, we hebben toen wel wat gezien maar niet duidelijk. Ik meen dat ik toen toch wel 3 vruchtzakjes heb gezien, maar ik weet het niet zeker.

Bij de tweede echo had ik een dierenarts die meer ervaring had met echoeën maar dan vooral bij zeugen :roll: Bij een volgende dekking ga ik dus ook mooi naar een andere kliniek want ik heb tot nu toe niet echt fantastische ervaringen opgedaan hier.

AfbeeldingAfbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Dat klinkt niet zo zeg. Ik zou zeker naar een andere gaan. Dit soort dingen doe ik alleen bij da's die er veel ervaring mee hebben. Dan maar verder rijden maar dat maakt me niet uit. De keren dat ik een echo heb laten maken mocht de teef gewoon blijven staan, trouwens, dat lijkt me veel prettiger.
Afbeelding
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb hier dus ook van geleerd Jessica. Het is mijn vaste praktijk waar ik nu heen ben gegaan. Tot nu toe heb ik daar eigenlijk goede ervaringen maar dit is mijn eerste nest en ik merk dus dat ze bij de begeleiding van de dracht wat minder geweldig zijn. Ik rijd inderdaad ook liever wat verder voor meer kwaliteit, maar ik had verwacht dat de kwaliteit hier beter zou zijn :roll: .

Is Pien trouwens ook al gedekt? Ik kan me herinneren dat je het er laatst over had dat Tara en Pien misschien wel tegelijk drachtig zouden zijn.

AfbeeldingAfbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

volgende keer gewoon naar dieren rijden :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

jip007 schreef:volgende keer gewoon naar dieren rijden :wink:
Ehm, da's wel heel erg ver hoor, voor een echo. Nee volgende keer ga ik naar Maarten Kappen is Eersel :wink:

AfbeeldingAfbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Sietske* schreef:
jip007 schreef:volgende keer gewoon naar dieren rijden :wink:
Ehm, da's wel heel erg ver hoor, voor een echo. Nee volgende keer ga ik naar Maarten Kappen is Eersel :wink:
maarten of kees , alletwee :ok:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Abischa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Abischa »

Staande echo's zijn veel fijner voor de hond!
En we rijden ook graag extra om dat bij een dieren kliniek te laten doen die er ruime ervaring mee hebben !

ps,
mooie homepage Sietske !!!
"Nam et si ambulavero in medio umbrae mortis: non timebo mala, quoniam tu mecum es"
borderke
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door borderke »

gewoon effe afwachten
leuke site
kitty
Zeer actief
Contacteer:

Sietske* schreef:Ik heb hier dus ook van geleerd Jessica. Het is mijn vaste praktijk waar ik nu heen ben gegaan. Tot nu toe heb ik daar eigenlijk goede ervaringen maar dit is mijn eerste nest en ik merk dus dat ze bij de begeleiding van de dracht wat minder geweldig zijn. Ik rijd inderdaad ook liever wat verder voor meer kwaliteit, maar ik had verwacht dat de kwaliteit hier beter zou zijn :roll: .

Is Pien trouwens ook al gedekt? Ik kan me herinneren dat je het er laatst over had dat Tara en Pien misschien wel tegelijk drachtig zouden zijn.
Ik wil je niet onnodig bang maken maar weet je zeker dat ze de geboorte goed kunnen begeleiden mochten er problemen zijn? Mijn eerste nest is met een spoedkeizersnee geboren bij de DA waar ik al 20 jaar kwam. Ik had volledig vertrouwen op dat moment. Achteraf bleek dat ze met moeilijke bevallingen minder ervaring had dan ik dacht. Door een fout was ik 8 pups kwijt en heeft mijn teefje het maar net gered.
Het meest akelige was dat ze niet eerlijk is geweest en dat ik het nooit met haar heb kunnen doorpraten.

Dit soort akelige dingen gebeurt gelukkig maar zelden maar iedere keer is er 1 teveel als je het meemaakt.
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

Wij hebben vorige keer bij 28 dagen echo laten maken. We hebben een klein ras maar onze dierenarts deed het gewoon als onze hondjes staan of als we ze iets omhoog houden. Op de rug doet ze niet is veel te gestresst voor de dieren.

Bij ons was het rond de 35-40 dat ze gaan uitzwaren in de buik, dan zie je de taille echt weggaan.

We hadden de echo laten maken om zeker te weten dat ze zwanger waren en paar dagen later was het heel duidelijk te zien.

Maria.
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

kitty schreef:
Sietske* schreef:Ik heb hier dus ook van geleerd Jessica. Het is mijn vaste praktijk waar ik nu heen ben gegaan. Tot nu toe heb ik daar eigenlijk goede ervaringen maar dit is mijn eerste nest en ik merk dus dat ze bij de begeleiding van de dracht wat minder geweldig zijn. Ik rijd inderdaad ook liever wat verder voor meer kwaliteit, maar ik had verwacht dat de kwaliteit hier beter zou zijn :roll: .

Ik wil je niet onnodig bang maken maar weet je zeker dat ze de geboorte goed kunnen begeleiden mochten er problemen zijn? Mijn eerste nest is met een spoedkeizersnee geboren bij de DA waar ik al 20 jaar kwam. Ik had volledig vertrouwen op dat moment. Achteraf bleek dat ze met moeilijke bevallingen minder ervaring had dan ik dacht. Door een fout was ik 8 pups kwijt en heeft mijn teefje het maar net gered.
Het meest akelige was dat ze niet eerlijk is geweest en dat ik het nooit met haar heb kunnen doorpraten.

Dit soort akelige dingen gebeurt gelukkig maar zelden maar iedere keer is er 1 teveel als je het meemaakt.
Ik ben daar nu dus ook over aan het twijfelen. Ik heb het er al wel met de dierenarts over gehad en ze voeren vrij veel keizersnedes uit. Maar ik overweeg toch om in geval van nood uit te wijken naar Maarten Kappen in Eersel. Dat is voor mij misschien vijf minuten verder rijden. Ik ga hem een dezer dagen ook even bellen om te informeren naar de mogelijkheden want ik ben daar natuurlijk geen vaste klant (maar wil dat misschien wel worden na deze hele toestand).

AfbeeldingAfbeelding
Hutsje
Zeer actief

Nou, als die maar op zo weinig afstand verder zit wist ik het zowieso wel hoor! Ik heb hetzelfde meegemaakt als Kitty, alleen wist ik wel van te voren dat ik de keizersnede niet bij hun wilde laten doen. Maar ze hebben mijn teef 7 uur apatisch laten liggen, ze wilden niet komen. Ik heb nog 2 andere da's gebeld (waaronder Kees De Leeuw in dieren) maar die zei zolang ze niet perst hoef je niet te komen. Uiteindelijk werd het toch een spoed KS bij die rot da en ik was ook bijna mijn teef kwijt, en 2 pups zijn overleden.

Oh, en Pientje is zaterdag loops geworden, een week of 5 later dan normaal. Ik vertrek zaterdag of zondag naar Zwitserland :wink:
Afbeelding
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Jakkes wat een horrorverhalen :N: . Ik ben overtuigd hoor. Ga deze week even bellen met Eersel. Ik hoop dat een keizersnede niet nodig is, maar je weet het nooit.

Spannend Jessica, dat Pien nu loops is geworden. Alvast een goede reis naar Zwitserland en ik zal duimen voor een geslaagde dekking en veel gezonde puppies.

AfbeeldingAfbeelding
kitty
Zeer actief
Contacteer:

Sietske* schreef:Jakkes wat een horrorverhalen :N: . Ik ben overtuigd hoor. Ga deze week even bellen met Eersel. Ik hoop dat een keizersnede niet nodig is, maar je weet het nooit.

Spannend Jessica, dat Pien nu loops is geworden. Alvast een goede reis naar Zwitserland en ik zal duimen voor een geslaagde dekking en veel gezonde puppies.
Het zijn inderdaad vreselijke verhalen en het kost me iedere keer heel veel pijn er aan terug te denken. Maar het kan gebeuren en als mijn verhaal een andere hond misschien zoiets kan besparen vertel ik het nog 1000 keer als het moet :wink:

Succes!
biba
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door biba »

Hoe gaat het met Tara Sietske, is haar buikje toch nog lekker gegroeit ?
groetjes biba
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Tara loopt nu echt op het einde. Ik verwacht dit weekend ongeveer de pups (zaterdag is de 63e dag).

Ze is niet veel dikker geworden. Wel heeft ze een beetje een rond buikje en haar taille is al een poosje kwijt :mrgreen:

Ik had tot midden vorige week ernstige twijfels. Ze kwam niets meer aan en ik was erg bang voor een dode pup, maar eind vorige week is ze toch weer iets aangekomen en wat nog belangrijker is... ik heb leven gevoeld :cheer:

Als Tara zich helemaal ontspant en ik leg mijn hand op haar buik voel ik duidelijk het getrappel van puppypootjes. Ik voel zowel links als rechts zo nu en dan beweging en Tara is ook gelijkmatig dikker geworden (dus links evenveel als rechts) dus ik verwacht eigenlijk dat er twee pups opzitten. Nog even geduld en dan weten we het zeker. Ik vind het nu toch wel spannend worden.

Ik ben inmiddels ook overgestapt op een andere dierenarts. Het is niet Maarten Kappen geworden. Mijn belangrijkste bezwaar bij Kappen is dat hij zelf heel vaak in het buitenland zit en dan krijg je dus één van de andere dierenartsen. En dan is het maar afwachten wie dat is. Het personeelsverloop is erg groot bij Maarten en dat vind ik niet echt prettig.
Ik ben nu overgestapt naar een praktijk met maar twee artsen. Deze praktijk werd me aangeraden door twee zeer ervaren fokkers hier uit de buurt. Ik ben er geweest om kennis te maken en heb een rondleiding door de hele kliniek gehad. Ik had er een heel erg goed gevoel bij. Mocht het nodig zijn dan durf ik Tara hier met een gerust hart naar toe te brengen voor een keizersnede. Maar voorlopig hoop ik dat ik er pas over een week of 7 naar toe hoef voor de eerste puppy-entingen :wink:

AfbeeldingAfbeelding
Hutsje
Zeer actief

Wat fijn dat je een goede dierenarts hebt gevonden. Het wordt voor jou al heel spannend nu! En nu maar hopen op een goede bevalling!
Afbeelding
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Begin nu ook echt de zenuwen te krijgen hoor. Maar Tara houdt zich nog hartstikke rustig. Temperatuur zakt ook nog niet echt duidelijk, dus het zal nog wel even duren. Ik hoop op het weekend. Dan zijn de pups zeker voldragen en blijven ze niet te lang zitten. Als er dinsdag nog niks is laat ik een foto maken. Een klein aantal pups wil ik niet te lang laten zitten alhoewel ik niet verwacht dat ze erg groot zijn, gezien Tara's omvang.

Gisterenavond waren ze lekker aan het voetballen. Kon ze echt goed voelen. Ies had zijn oor op haar buik gelegd en hoorde allemaal gerommel. Vervolgens kwam hij bij mij luistern (ben 14 weken zwanger) en daar hoorde hij hetzelfde gerommel :smile: Luidruchtige familie hebben we :smile:

AfbeeldingAfbeelding
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door *Anita* »

Siets ik heb al weken geleden gezegt dat ik ze hoorde blaffen. :smile:
Enne niet te lang laten zitten die pups he
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ja, je had tocg gelijk. Ies heeft het gisterenavond bevestigd. Ennuh, we laten ze niet te lang zitten hoor Aniet :wink:

AfbeeldingAfbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Spannend Sietske! Hou je ons op de hoogte ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

spannend hoor!

ik ken het ras niet goed, maar ik heb nu in mijn astageklas (hondenschool) een markiesreu Fipp zitten. zo'n leuk manneke! misschien zelfs wel wat voor mij. maar dat is alleen het uiterlijk
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”