De dag vandaag:
Vanochtend om 6 uur opgestaan om toch de honden even goed uit te laten voor we richting club gingen waar we om 7:30 aanwezig moesten zijn. Om 8:00 vertrokken we richting speurvelden in warder waar bleek dat een van de velden die we mochten gebruiken net gegierd was , daar kun je dus niet op speuren. Het andere veld ernaast lag precies onder in de wind van het gegierde veld en was eigenlijk te klein om 9 IPO sporen op uit te lopen. Met veel passen en meten toch 9 kleine spoortjes. De drie IPO I honden kwamen met moeite rond getuige de score's van 70, 70 en 80 .
De IPO II honden gingen een stuk beter 95,94 en beertje met 90 die voor haar doen erg slordig was en blijkbaar toch weer mijn mental stade aanvoelde en een beetje vreemd naar mij keek. Toen de ipo III sporen die inmiddel toch al minstens 1,5 uur oud waren, 3 honden waarvan er een met veel pijn en moeite rond kwam en eindigde met 72 punten. Milan ging erg goed van start en was erg geconcentreerd maar was het spoor bijster na de eerste hoek en eindigde helaas met 60 punten onvoldoende dus.
Toen het appel met beertje en ook daarin kwam iets terug van mijn stress die oversloeg naar de hond maar uiteindelijk toch voldoende met 85 punten. Daarna appel met Milan wat een stuk beter ging al vond ik het zeker onder milan zijn kunnen ..ook stress? misschien wel.met 91 punten wel het hoogste appel van de dag.
Dan het manwerk van beertje. Met revieren brak ze uit en ging voor langs het eerste verstek direct door naar het 2e verstek.via 3 toch nog aangekomen bij verstek nummer 4 beet ze vol in en blaffen ho maar na enige tijd toch blaffen maar niet echt lekker bewaken. Bij het aan de voet roepen gaat die tut hola tussen de benen van de keurmeester zitten

Toen manwerk met Milan dat was zoals verwacht niet heel spetterend maar het leek erop dat hij toch nog voldoende zou kunnen halen tot hij op de afstand weigerde in te bijten en het manwerk compleet werd afgebroken..helaas ook onvoldoende.
per saldo vandaag dus voor mij 1 geslaagde hond die ook nog is beste combinatie van de dag was met 258 punten en een gezakte hond waarvan ik wist dat het in ieder geval in afdeling C moeizaam zou worden.
Milan ga ik niet meer voorbrengen voor zijn IPO III want dat word waarschijnlijk onbegonnen werk. Ik zal met hem nog een teamwedstrijd doen en dan ga ik hem afbouwen en mag ie langzaam aan voor de kachel. Beer gaan we verder mee en die gaat nu in training voor haar IPO III . En we kunnen straks wat meer aandacht richting mijn nieuwe aanwinst Cash gaan sturen
Toch een geslaagde dag voor mij dus . Het complete examen was vandaag erg moeizaam omdat er een aantal honden opgingen waarvan het erop of eronder was. Van de 9 honden die opgingen zijn er helaas maar 4 geslaagd . volgende keer beter hopen we maar.