Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

IPO II voor beertje

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

IPO II voor beertje

Ongelezen bericht door Ragverp »

is binnen , helaas milan heeft het niet gered met zijn IPO III maar toch nog even een verslagje van vandaag:

De dag vandaag:

Vanochtend om 6 uur opgestaan om toch de honden even goed uit te laten voor we richting club gingen waar we om 7:30 aanwezig moesten zijn. Om 8:00 vertrokken we richting speurvelden in warder waar bleek dat een van de velden die we mochten gebruiken net gegierd was , daar kun je dus niet op speuren. Het andere veld ernaast lag precies onder in de wind van het gegierde veld en was eigenlijk te klein om 9 IPO sporen op uit te lopen. Met veel passen en meten toch 9 kleine spoortjes. De drie IPO I honden kwamen met moeite rond getuige de score's van 70, 70 en 80 .
De IPO II honden gingen een stuk beter 95,94 en beertje met 90 die voor haar doen erg slordig was en blijkbaar toch weer mijn mental stade aanvoelde en een beetje vreemd naar mij keek. Toen de ipo III sporen die inmiddel toch al minstens 1,5 uur oud waren, 3 honden waarvan er een met veel pijn en moeite rond kwam en eindigde met 72 punten. Milan ging erg goed van start en was erg geconcentreerd maar was het spoor bijster na de eerste hoek en eindigde helaas met 60 punten onvoldoende dus.

Toen het appel met beertje en ook daarin kwam iets terug van mijn stress die oversloeg naar de hond maar uiteindelijk toch voldoende met 85 punten. Daarna appel met Milan wat een stuk beter ging al vond ik het zeker onder milan zijn kunnen ..ook stress? misschien wel.met 91 punten wel het hoogste appel van de dag.

Dan het manwerk van beertje. Met revieren brak ze uit en ging voor langs het eerste verstek direct door naar het 2e verstek.via 3 toch nog aangekomen bij verstek nummer 4 beet ze vol in en blaffen ho maar na enige tijd toch blaffen maar niet echt lekker bewaken. Bij het aan de voet roepen gaat die tut hola tussen de benen van de keurmeester zitten :denken: ...tsja dat was ook aan de voet :roll: . meenemen naar de vluchtplaats ging wel goed en de rest van de oefeningen liet ze wel zien dat ze dit wel een echt leuk spelletje vind. Het moet allemaal nog veel netter maar toch 84 punten over aangezien ze niet echt schoon bleef. Niet slecht als je het revieren, aanblaffen en de bewaking er al afhaald . Cor van Gijn vond haar een echt "pleuris"wijf ...en een geweldige hond ..

Toen manwerk met Milan dat was zoals verwacht niet heel spetterend maar het leek erop dat hij toch nog voldoende zou kunnen halen tot hij op de afstand weigerde in te bijten en het manwerk compleet werd afgebroken..helaas ook onvoldoende.

per saldo vandaag dus voor mij 1 geslaagde hond die ook nog is beste combinatie van de dag was met 258 punten en een gezakte hond waarvan ik wist dat het in ieder geval in afdeling C moeizaam zou worden.

Milan ga ik niet meer voorbrengen voor zijn IPO III want dat word waarschijnlijk onbegonnen werk. Ik zal met hem nog een teamwedstrijd doen en dan ga ik hem afbouwen en mag ie langzaam aan voor de kachel. Beer gaan we verder mee en die gaat nu in training voor haar IPO III . En we kunnen straks wat meer aandacht richting mijn nieuwe aanwinst Cash gaan sturen

Toch een geslaagde dag voor mij dus . Het complete examen was vandaag erg moeizaam omdat er een aantal honden opgingen waarvan het erop of eronder was. Van de 9 honden die opgingen zijn er helaas maar 4 geslaagd . volgende keer beter hopen we maar. :denken:
Laatst gewijzigd door Ragverp op 16 apr 2006 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Gefeliciteerd met Beertje!
Jammer van Milan, maar hij heeft zijn best gedaan toch?
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:Gefeliciteerd met Beertje!
Jammer van Milan, maar hij heeft zijn best gedaan toch?
ja tuurlijk...
Afbeelding
diana25
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitseherder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door diana25 »

gefeliciteerd met beertje!
jammer van die speurvelden dan begin je al niet lekker.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

gefeliciteerd met Beertje :cheer:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

gefeliciteerd met Beertje!
Jammer van Milan maar slecht beginnen is vaak toch wel funest.
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:gefeliciteerd met Beertje!
Jammer van Milan maar slecht beginnen is vaak toch wel funest.
Met milan was het zowieso de vraag of hij afdeling C door zou komen . Het was zeg maar een laatste poging om zijn 3 te halen. Waar hij in zijn eerste examen nog 94 op C draaide is er tussen 1 en 2 iets gebeurt en dat hebben we nooit meer goed kunnen krijgen.
Afbeelding
estelle

afstandsstellen is het probleem, toch?
Er kan natuurlijk zoveel gebeuren wat je niet eens daadwerkelijk hoeft te zien maar wat voor de hond toch veel impact heeft gehad.
Het kunnen zulke kleine dingen zijn.

Wel vervelend, als je weet wat er is gebeurd kun je daarop inspelen maar als je totaal niet weeet waarom de hond zo reageert wordt het allemaal wel erg lastig.
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:afstandsstellen is het probleem, toch?
Er kan natuurlijk zoveel gebeuren wat je niet eens daadwerkelijk hoeft te zien maar wat voor de hond toch veel impact heeft gehad.

Wel vervelend, als je weet wat er is gebeurd kun je daarop inspelen maar als je totaal niet weeet waarom de hond zo reageert wordt het allemaal wel erg lastig.
Niet alleen afstand stellen maar gewoon sowieso zijn hele beet.
Die is over het algemeen veel te rommelig en zeker niet overtuigend. Soms als je hem echt pissed off krijgt bijt hij als een tijger maar die momenten zijn zeldzaam en ik wil mijn honden niet laten bijten over verweerdrift. Hij vind het spelletje helemaal top maar te veel druk kan hij niet aan. We gaan gewoon leuke dingen doen op het veld en houden hem lekker actief en niets moet meer ..
Afbeelding
estelle

Ragverp schreef:
estelle schreef:afstandsstellen is het probleem, toch?

Niet alleen afstand stellen maar gewoon sowieso zijn hele beet.
Die is over het algemeen veel te rommelig en zeker niet overtuigend. Soms als je hem echt pissed off krijgt bijt hij als een tijger maar die momenten zijn zeldzaam en ik wil mijn honden niet laten bijten over verweerdrift. Hij vind het spelletje helemaal top maar te veel druk kan hij niet aan. We gaan gewoon leuke dingen doen op het veld en houden hem lekker actief en niets moet meer ..
Nee over verweer gaan laten bijten moet je idd niet doen.
Tenminste, het moet wel leuk blijven voor zowel jou als de hond.
Op een gegeven moment houdt het op.
Ach en wie weet wat Cash je allemaal niet gaat brengen!! :wink:
Ladydog

Ongelezen bericht door Ladydog »

Ragverp schreef:[.
Waar hij in zijn eerste examen nog 94 op C draaide is er tussen 1 en 2 iets gebeurt en dat hebben we nooit meer goed kunnen krijgen.[/quote]

Wat zou dat nou zijn he????
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Ladydog schreef:
Ragverp schreef: Waar hij in zijn eerste examen nog 94 op C draaide is er tussen 1 en 2 iets gebeurt en dat hebben we nooit meer goed kunnen krijgen.
@ Ladydog :denken: :denken: :denken:

OOK VANUIT HIER GEFELICITEERDT :ok:
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Ladydog schreef:
Waar hij in zijn eerste examen nog 94 op C draaide is er tussen 1 en 2 iets gebeurt en dat hebben we nooit meer goed kunnen krijgen.
Wat zou dat nou zijn he????[/quote]

oh vertel is ? jij weet het blijkbaar

Zo af en toe steken vervelende mensen uit het verleden hun akelige kop ook nog is op. Wat is er Linda verder niets meer te stoken of iemand lastig te vallen?
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Jammer van Milan :wink: en gefeliciteerd met Beertje :cheer:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Ladydog

oh vertel is ? jij weet het blijkbaar

Zo af en toe steken vervelende mensen uit het verleden hun akelige kop ook nog is op. Wat is er Linda verder niets meer te stoken of iemand lastig te vallen?
?????? wie ben je dan? Ik ken jou niet hoor,sorry
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Ladydog schreef: ?????? wie ben je dan? Ik ken jou niet hoor,sorry

Dat hoop ik nou ook steeds. maar blijkbaar kun je het niet laten om je nog steeds met dingen te bemoeien waar je geen verstand van hebt en niets mee te maken hebt.
Afbeelding
Ladydog

Dat hoop ik nou ook steeds. maar blijkbaar kun je het niet laten om je nog steeds met dingen te bemoeien waar je geen verstand van hebt en niets mee te maken hebt.[/quote]

Hahahaha ik moet hier heerlijk om lachen,je kent mij niet eens,maar je gokt maar wat hahahahahahahahahahaha
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Ladydog schreef:Dat hoop ik nou ook steeds. maar blijkbaar kun je het niet laten om je nog steeds met dingen te bemoeien waar je geen verstand van hebt en niets mee te maken hebt.
Hahahaha ik moet hier heerlijk om lachen,je kent mij niet eens,maar je gokt maar wat hahahahahahahahahahaha
...
Laatst gewijzigd door Ragverp op 03 mei 2006 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Ragverp schreef:
Ladydog schreef:Dat hoop ik nou ook steeds. maar blijkbaar kun je het niet laten om je nog steeds met dingen te bemoeien waar je geen verstand van hebt en niets mee te maken hebt.
gezien je eerdere opmerking over het examen van Milan jij mij blijkbaar wel ? Althans je schijnt te weten waarom hij het niet gehaald heeft .

Misschien word het tijd om is een ander e-mail adres te gaan gebruiken als je incognito wil blijven. Je bent echt dom !! :denken: oh dat was je vergeten ?
Afbeelding
estelle

Ladydog schreef:
Waar hij in zijn eerste examen nog 94 op C draaide is er tussen 1 en 2 iets gebeurt en dat hebben we nooit meer goed kunnen krijgen.
Wat zou dat nou zijn he????[/quote]

zeg wat je zeggen wilt of ga ergens anders lopen te zieken!
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

estelle schreef:
Ladydog schreef:
zeg wat je zeggen wilt of ga ergens anders lopen te zieken![/quote]

Ah, jij bent ook nieuwsgierig :mrgreen: :smile:

Maar ik ben het met je eens hoor, vaag geleuter laat nergens op en eigenlijk vind ik iemand zo lastig vallen ook niet erg netjes. :neenee:
Afbeelding
estelle

MARC_S schreef:
estelle schreef:
Ladydog schreef:

Maar ik ben het met je eens hoor, vaag geleuter laat nergens op en eigenlijk vind ik iemand zo lastig vallen ook niet erg netjes. :neenee:[/quote]

haha ja ik ben ook wel nieuwsgierig natuurlijk. :mrgreen: Er kunnen zoveel dingen gebeurd zijn waardoor de hond niet meer wil bijten...

Plus dat ik het idd niet netjes vind om voor te doen komen dat je iets weet van iemand maar vervolgens het lekker vaag gaat houden. Zeg dan niets.
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
estelle schreef:
Ladydog schreef:
Ragverp schreef: Waar hij in zijn eerste examen nog 94 op C draaide is er tussen 1 en 2 iets gebeurt en dat hebben we nooit meer goed kunnen krijgen.

Maar ik ben het met je eens hoor, vaag geleuter laat nergens op en eigenlijk vind ik iemand zo lastig vallen ook niet erg netjes. :neenee:
Dit is een ex lid van onze vereniging die tot blijkbaar jaren erna het nog nodig vind om de boel zwart te maken en vage praatjes de wereld in helpt. Zeg maar het soort stalker ...
Afbeelding
Ladydog

Helaas,er loggen op deze naam meerdere mensen in hoor,dus waarom eem vooroordeel?
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Ladydog schreef:Helaas,er loggen op deze naam meerdere mensen in hoor,dus waarom eem vooroordeel?
Ja hoor ook dat smoesje heb je nog niet eerder gebruikt.. :neenee:
Wat een slappe excuses allemaal. Als je het echt nodig vind het leed wat wij bij de werkgroep veroorzaken wereldkundig te maken doe je dat onder je echte naam . Dan ben je een grote meid. Nu sla je gewoon een laf en zielig figuur.
Afbeelding
estelle

Ragverp schreef:
MARC_S schreef:
estelle schreef:
Ladydog schreef: Wat zou dat nou zijn he????

Dit is een ex lid van onze vereniging die tot blijkbaar jaren erna het nog nodig vind om de boel zwart te maken en vage praatjes de wereld in helpt. Zeg maar het soort stalker ...
achgossie wat zielig zeg. (van dat wijffie, niet van jou hoor)

Nou ladydog kom op met die verschrikkelijke verhalen....
Ladydog

Jullie doen en denken maar.Ik weet beter en je moet toch een mailadres invullen en dat heeft NIETS met een andere gebruiker te maken die hierop inlogt!!!!!!!!
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Ladydog schreef:Jullie doen en denken maar.Ik weet beter en je moet toch een mailadres invullen en dat heeft NIETS met een andere gebruiker te maken die hierop inlogt!!!!!!!!

Misschien moet je die andere zgn gebruiker maar is vragen te stoppen met dat gezeik waar ze de ballen verstand van heeft. Anders doe ik wel een verzoekje bij de moderator om het hele IP adres en account dan maar te bannen als daar meerdere mensen gebruik van maken. Daar is vast een regeltje voor.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

:denken: wat een vaag gezeik zeg... Ladydog vertel wat je dwars zit of anders :zwaai ...
ik wist dat ik het eerder gelezen had zo'n dwaze aanval en verder niks alleen maar blabla... september vorig jaar idd... ga lekker ergens anders zeiken ofzo... raar mens! :roll:

Overigens Ragverp: gefeliciteerd! :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ladydog

malinois schreef::denken: wat een vaag gezeik zeg... Ladydog vertel wat je dwars zit of anders :zwaai ...
ik wist dat ik het eerder gelezen had zo'n dwaze aanval en verder niks alleen maar blabla... september vorig jaar idd... ga lekker ergens anders zeiken ofzo... raar mens! :roll:

Overigens Ragverp: gefeliciteerd! :ok:
Wie ben je dan wel om te oordelen? Je kan zoveel lezen,maar heb zelf GEEN honden,dus..........
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”