Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vechthond als statussymbool???

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

***Connie***
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): American Staffords en een Maine Coon kat.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ***Connie*** »

Ow jah Mascha dus jij bent ook al zo'n bepaalt type :ok: :smile:
Maar het gaat mij er eigenlijk om dat er altijd zo leeftijd gebonden over Am Staff's en SBT wordt gedaan, ik ken genoeg mensen in de 60/70 die ook een Am Staff of SBT hebben dus het is niet leeftijd gebonden zo'n gevaarlijke hond te hebben haha :ok: Maar denk dat de meeste mensen dat niet echt door hebben als ze een ouder iemand met "zo'n hond" zien lopen :smile:
heb je helemaal gelijk in...

hier in het dorp wisten ze niet dat het "gevaarlijke" honden waren want een oudere man in het dorp heeft een hele leuke amstaff van 14 en die is lief, dus toen ik vertelde dat wij engelsen zouden krijgen waren die ook lief :pffff:

ach stereotyp hou je toch...

wij hebben een mercedes, pascal is ongeveer 100 kilo en heeft zijn kop geschoren omdat al dat zand op de bouw niet meer uit zijn haar ging en heeft tattoos... dus... wat wil je nog meer :N:

lekker laten kletsen en zelf weten wat je doet en het is goed toch? :ok:
Haha Willem werkt ook in de bouw kaalgeschoren want kreeg de staalsplinters anders niet goed uit zijn hoofd en tattoo's alleen geen 100 kilo maar 87 :smile:

Maar net wat ik al zei dat gegeneraliseer over leeftijd van am staff en sbt eigenaren, dus na de zoveelste keer schoot ik ff uit mijn slof :smile:
Afbeelding
Een dier heb je voor het leven, niet voor even.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

whaha, wordt wel heel eng nu!

ik moet pas trouwens niet beledigen.. hij is aan het lijnen geweest en is nog 94 kilo :pffff:
Afbeelding
***Connie***
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): American Staffords en een Maine Coon kat.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ***Connie*** »

massam schreef:whaha, wordt wel heel eng nu!

ik moet pas trouwens niet beledigen.. hij is aan het lijnen geweest en is nog 94 kilo :pffff:
Owhhhhhhhhh heeft hij zijn best gedaan 6 kilo af te vallen zeg jij nog 100 kilo, foei :smile: :smile:
Afbeelding
Een dier heb je voor het leven, niet voor even.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Geer schreef:.ik zie genoeg kakkers met dure veerhoedjes en bijpassende Ridgebacks, Burberry ruiten met Franse Bassets of gezellige gezinnen met dito gezellige Labrador.
De fulltime werkende tweeverdieners hebben vaak iets van een Weim, een Dalmaat of een Flatcoat en de kwebbelclub loopt met kleine kwebbelhondjes...
Ik ben geen tweeverdiener,heb geen gezin,geen veerhoedje,geen Burberry maar wél o.a.een Drentsche Patrijshond.In welk hokje zit ik nu?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
iron eagle
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door iron eagle »

Nou, ik heb een kruising Rottweiler/Mastino, maar dat is niet voor de status.
Vindt het vanaf kleins af aan al schitterende honden met een geweldig karakter. (op de mijne na dan, maar dat terzijde).
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Ilona&Kira schreef:Jeroen en ik zijn beide zeer fanatatieke NEC supporters, jeroen iets fanatieker dan mij. Jeroen zit onder de tattoo's ikke ook en we hebben samen een stafford die vaker als labrador word aangezien omdat ze nog pup is als voor stafford... Ben beniuewd hoe ze over ons denken dan :mrgreen:

:eek: .......heeft NEC echt nog supporters dan???
Valt wel weer op dat dus hooligans, tattoos en altijd een vechthond hebben als huisdier.
Tamara&Dana
Actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier & American Pitbullterrier

Ongelezen bericht door Tamara&Dana »

iones schreef:Ray en Rachelle, jullie honden hebben zeker wel de nodige afstammingspapieren, of niet?
Ik denk namelijk dat je wel in het algemeen kunt stellen dat "statussymbolen" vaak aangekocht worden bij zomaar een fokker, zonder papieren.

Echte liefhebbers van het ras, die je vindt in allerlei lagen van de bevolking kiezen er meestal voor om een hond met officiele papieren te kopen.
Ik kan niet anders dan me hier volledig bij aansluiten.
Zodra je een weloverwogen keuze hebt gemaakt weet je idd dat je
een stamboom moet hebben bij de staff. Schaf je er nu 1 aan zonder boom met deze wetenschap ben je voor mij geen knip voor de neus waard. (er zijn situatie's met oudere honden waar je niet onder uit kan of wil maar nu aanschaffen is voor mij uit den boze en kan ik niet begrijpen).

Ik heb gekozen voor een engelse staff omdat ik helemaal weg was van een staff van een vriend van me. Die kon ik niet vaak genoeg om me heen hebben en al snel wilde ik mijn eigen stafford.
Die heb ik nu en ik kan me geen beter maatje wensen.

En tja als ik op zaterdagochtend in mijn campingsmoking door de straten met haar banjer krijg ik wel eens van die blikken. En als ik dan 's middags helemaal opgetut met dezelfde hond loop is ze ineens lief :denken:

Dana is mijn maatje. En of een ander nou denkt dat ik haar heb om
stoer te doen oid dat boeit me niet. Ik weet wel beter.
Afbeelding
WilliamvH

Ongelezen bericht door WilliamvH »

OOOOH GOD hebben we weer zo'n ZINLOZE DISCUSSIE

VOOR DE ZOVEELSTE KEER

Staffords liefhebbers hebben een Staff omdat hij lief en mooi is
GoldenR. liefhebbers hebben een Golden omdat hij lief en mooi is
Labrador liefhebbers hebben een labrador omdat hij lief en mooi is

moet ik nog ff door gaan....................................?

Smaken verschillen

Moet ik ook nog melden dat ik niet werk een dikke sportauto rij en
ik in mijn vrij uren een voorliefde voor planteteelt heb

Of maakt dat niet uit...............????
@Iloon HIER KUNNEN WE FRIETroepen!!!!!!!
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Nicolay schreef:
Snap niet dat er altijd zo gegeneraliseerd moet worden de ene mens houd nou eenmaal van dit ras de andere van andere laat iedereen toch in zijn waarde en van zijn eigen ras genieten met of zonder stamboom :pffff:
Als de RAD er niet geweest was had ik nu ipv Am staff's, 2 pitbull's gehad :ok:
Ik vind er wel wat inzitten in wat Geer zegt. Natuurlijk niet voor iedereen, maar als je voor mij foto's maakt van een Amstaffwandeling, een wandeling met flatcoats en een wandeling met King Charles Cavaliers, met alleen de mensen, dan kan ik echt wel aanwijzen welke honden bij welke groep horen. Natuurlijk niet in individuele gevallen.

Anne
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

starfleet schreef:
Nicolay schreef:
Snap niet dat er altijd zo gegeneraliseerd moet worden de ene mens houd nou eenmaal van dit ras de andere van andere laat iedereen toch in zijn waarde en van zijn eigen ras genieten met of zonder stamboom :pffff:
Ik vind er wel wat inzitten in wat Geer zegt. Natuurlijk niet voor iedereen, maar als je voor mij foto's maakt van een Amstaffwandeling, een wandeling met flatcoats en een wandeling met King Charles Cavaliers, met alleen de mensen, dan kan ik echt wel aanwijzen welke honden bij welke groep horen. Natuurlijk niet in individuele gevallen.

Anne
dan zal jij nog raar op je neus kijken als je alleen de baasjes te zien krijg.
kom voor de grap es op shows kijken. zijn echt geen patsers die met een staff komen.
peggy en vinnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes

Ongelezen bericht door peggy en vinnie »

OOOOH GOD hebben we weer zo'n ZINLOZE DISCUSSIE

VOOR DE ZOVEELSTE KEER

Staffords liefhebbers hebben een Staff omdat hij lief en mooi is
GoldenR. liefhebbers hebben een Golden omdat hij lief en mooi is
Labrador liefhebbers hebben een labrador omdat hij lief en mooi is
vindt dit geen zinloze discussie ken veel van die etters hier die een staff hebben omdat het ruig is die verdienen zo n hond niet eens, weten niks van opvoeding of iets af, het gaat zich bij hun alleen om het uiterlijk van de hond en de verhaaltjes die rondgaan dat ze gevaarlijk zouden zijn , en omdat ze zelf zo n hond hebben vinden ze zichzelf ruig,dit heeft niks met liefde en mooi uitzien te maken,

en als er dan iets fout gaat omdat hun niet weten wat een goede opvoeding is, is de hond het ook nog schuld, :boos:

gelukkig dat er ook nog mensen zijn die weten hoe het wel moet :wink:
starfleet
Erelid

little-wolf schreef: dan zal jij nog raar op je neus kijken als je alleen de baasjes te zien krijg.
kom voor de grap es op shows kijken. zijn echt geen patsers die met een staff komen.
Shows tellen niet, dat is bepaald volk showvolk :mrgreen: Nee gewoon een doorsnee wandeling, daar blijven de echte patsers ook wel weg hoor :wink:

Anne
M@scha
Zeer actief

little-wolf schreef:
starfleet schreef:
Nicolay schreef:

Anne
dan zal jij nog raar op je neus kijken als je alleen de baasjes te zien krijg.
zeker bij de amstaff.. allemaal in pak :N:

:mrgreen:
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

starfleet schreef:
little-wolf schreef: dan zal jij nog raar op je neus kijken als je alleen de baasjes te zien krijg.
Shows tellen niet, dat is bepaald volk showvolk :mrgreen: Nee gewoon een doorsnee wandeling, daar blijven de echte patsers ook wel weg hoor :wink:

Anne

heej wat leuk :cheer:

ik show met mn staff, heb een tattoo,piercings, soms een beetje stoer.
alleen geen dikke auto onder mn reed.

wat maakt mij dat? :mrgreen:
M@scha
Zeer actief

De fulltime werkende tweeverdieners hebben vaak iets van een Weim, een Dalmaat of een Flatcoat en de kwebbelclub loopt met kleine kwebbelhondjes...
shit he! ik zei nog tegen pascal we moeten een dalmaat kopen, maar nee.. mijn bouwvakker moest een stafford! :19:

dus het is echt pascals schuld dat we niet in het hokje passen :mrgreen: :pffff:
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

marian* schreef:[Ik ben geen tweeverdiener,heb geen gezin,geen veerhoedje,geen Burberry maar wél o.a.een Drentsche Patrijshond.In welk hokje zit ik nu?
een halve kakker?? :denken:
:mrgreen:
tja ik ben een
anderhalf verdiener, 2 auto's, 2e handsjes, en koop mijn kleding bij Zeeman en houd van rommelmarkten en heb ex zwerftsers..
welk hokje hoef ik zelf niet te bedenken :pffff:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik heb een Toyota, ben vrij klein en blond, geen piercings of tattoos, heb geen grote stoere brede vent maar een hele rustige man, 3 katten, een exzwerfhond die een sukkeltje is én een Rottweiler :denken: :denken: :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Hier ook anderhalf verdiener, ik secretaresse miepje en hij account manager, hij een leasebak van de zaak en ik een Ford Puma, huismussen, 2-onder-1-kap huis, bruin haar en blauwe ogen, nagels altijd lang en gelakt, geen tattoos en dergelijke, tuinierders en zeilers, 2 katten en 1 bangig hondenzwervertje uit Spanje.

Volgens mij weet ik wel een hokje voor mezelf........ zo burgelijk als de pest! :smile:
Afbeelding
peggy en vinnie
Zeer actief

ik zit vol piercings, heb tattoos mijn man werkt, en ik niet, heb 2 yorky s en een golden retriever :smile: ik denk niet dat het klopt dat je aan mensen kan zien welke hond ze hebben :denken:
starfleet
Erelid

little-wolf schreef: ik show met mn staff, heb een tattoo,piercings, soms een beetje stoer.
alleen geen dikke auto onder mn reed.

wat maakt mij dat? :mrgreen:
Ik verbind daar verder geen oordeel aan, maar ik kan wel zeggen dat het aantal tatoos en piercings onder kooikereigenaren beduidend kleiner is dan onder Amstaffeigenaren.

En dan heb ik het niet over een minitatoo die nooit zichtbaar is behalve als iemand naakt is.

Anne
starfleet
Erelid

peggy en vinnie schreef:ik zit vol piercings, heb tattoos mijn man werkt, en ik niet, heb 2 yorky s en een golden retriever :smile: ik denk niet dat het klopt dat je aan mensen kan zien welke hond ze hebben :denken:
Niet aan een mens, wel aan een hele groep.

Anne
Ilona&Kira
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ilona&Kira »

Rob* schreef:
Ilona&Kira schreef:Jeroen en ik zijn beide zeer fanatatieke NEC supporters, jeroen iets fanatieker dan mij. Jeroen zit onder de tattoo's ikke ook en we hebben samen een stafford die vaker als labrador word aangezien omdat ze nog pup is als voor stafford... Ben beniuewd hoe ze over ons denken dan :mrgreen:

Valt wel weer op dat dus hooligans, tattoos en altijd een vechthond hebben als huisdier.
Ja best veel supporters.... maar dat ter zijde.....
Erg he het zijn ook gewoon altijd dezelfde.... :boos:
Afbeelding
peggy en vinnie
Zeer actief

starfleet
Niet aan een mens, wel aan een hele groep.

je hebt ook gelijk :wink: ik zal er wel weer een beetje buiten vallen :idea:
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Ilona&Kira schreef:
Rob* schreef:

Ja best veel supporters.... maar dat ter zijde.....
Erg he het zijn ook gewoon altijd dezelfde.... :boos:

:mrgreen: ech wel, hooligans en staffie-bezitters moeten ze opsluiten, hebben ze tattoos???ja dan wacht een nog ergere straf :mrgreen:
M@scha
Zeer actief

kep wel tattoos, heb staffies, maar ben geen hooligan.. en nu :19:

:cheer:
Afbeelding
peggy en vinnie
Zeer actief

zou ik toch maar eens gaan beginnen met te rellen :smile: ik heb tattoos en piercings en heb nog geen staffie :smile:
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

tuurlijk is het status en het is bepaald volk aso's tuig van de riggel en ik zou en wil er ook helemaal niks mee van doen willen hebben

mol :8):
M@scha
Zeer actief

Mol schreef:tuurlijk is het status en het is bepaald volk aso's tuig van de riggel en ik zou en wil er ook helemaal niks mee van doen willen hebben

dan ben ik erg benieuwd wat voor volk dan bullmastiffs heeft.... die kalven moeten toch staan om iets te compenseren :denken:

:mrgreen: :N:
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

massam schreef:
Mol schreef:tuurlijk is het status en het is bepaald volk aso's tuig van de riggel en ik zou en wil er ook helemaal niks mee van doen willen hebben

dan ben ik erg benieuwd wat voor volk dan bullmastiffs heeft.... die kalven moeten toch staan om iets te compenseren :denken:

is dat zo het is geen vecht hond dus ze vallen niet onder die katogarie
en ik heb ze immers al langer dan dat jij met je staffies bezig ben, dus had ze al ruim voor dat de modetrent begon.

M@scha
Zeer actief

Mol schreef:
massam schreef:

is dat zo het is geen vecht hond dus ze vallen niet onder die katogarie
en ik heb ze immers al langer dan dat jij met je staffies bezig ben, dus had ze al ruim voor dat de modetrent begon.

tegenwoordig hoeft het geen vechthond te zijn joh.

mijn ras is misschien ooit vechthond geweest maar helemaal niet interessant voor de stoere idioten... die willen amstaffies.. bm's, ambullen etc. een engels stafje is niet interessant meer joh..
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”