Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie kan zonder wie?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Wie kan zonder wie?

Ongelezen bericht door Caro. »

Voor de mensen met meerdere honden: welke hond zou het makkelijkst zonder de andere hond kunnen?

Hier denk ik dat Moritz het beter alleen zou doen dan Kaya.
Kaya is het regelteefje, het kattenkopje, maar tevens het 'gezelligheidsdier' en heeft i.m.o. echt een roedeltje nodig om zich goed te voelen en om de boel lekker te regelen :mrgreen:
Moritz vindt dit niet altijd even leuk en zou zich wellicht 'vrijer' (in huis) ontpoppen zonder Kaya ook al beschermd Kaya hem juist wel weer buiten.
Kaya daarentegen zou het volgens mij heel erg vinden zonder Moritz, want dat is haar maatje waarover ze zich ontfermd.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Zonder twijfel Ferro. Die is meer op mensen gericht dan op andere honden. Ymke vindt mensen reuze gezellig, maar alle andere honden even bekijken en besnuffelen vindt ze toch ook erg boeiend!
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Floor denk ik. Hoewel Job hier een beetje buitengesloten wordt door Floor en Benno denk ik dat hij het toch wel erg fijn vindt dat er nog twee honden zijn hier. Maar hij zou het alleen ook niet heel dramatisch vinden.
In ieder geval zou Benno nooit zonder Floor kunnen :wink:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Heel duidelijk Moos hier. Moos vindt andere honden leuk en gezellig, maar Moos houdt het allermeeste van 1 op 1 tijd met de baas. Hij begroet in het bos de bazen van de bekende honden ook altijd eerst en veel enthousiaster dan de honden. :mrgreen:

Saar heeft heel erg een roedeltje nodig om zich aan op te trekken. Van veel 1 op 1 aandacht met mij zou ze denk ik alleen maar onzeker worden; want wat wil ik dan van haar en waarom, en zou ze het wel goed doen! Door Moos is Saar zo vrij geworden als ze nu is weet ik 99.9% zeker.

Bram zou het prima redden alleen, hij is ook wel erg op de baas. Maar Bram heeft wel een roedel nodig om te leren hoe hij zich goed en sociaal kan gedragen. Ik denk dat hij zonder het voorbeeld van Saar en Moos veel terughoudender (snauweriger) en regelmatig meer gestrest zou zijn dan hij nu is.
Verder geniet hij ongelooflijk van het spelen met voornamelijk Saar en soms met Moos, maar ik denk dat dat voor elke pup wel op zou gaan.

Ik merk aan Moos ook dat hij heel erg van knuffelen met mij kan genieten nu Bram er is. Saar en Bram spelen de hele dag samen, en Moos kan dan helemaal genietend bij mij op schoot kruipen en zich heerlijk laten kroelen. En ik geniet ook van zo'n moment; even weer "Moos en ik" :wink:

Als Moos en Bram steeds zouden spelen zou Saar wegkwijnen. Saar weet niet wat ze met veel aandacht van mij aanmoet, en zou dus dan ook niet kunnen genieten van aandacht puur voor haar zonder haar roedeltje erbij.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

sam zou makkelijk zonder andere hond kunnen. het zou ook voor hem minder gezellig zijn, maar overkomelijk.

ik denk dat lola heerlijk zou genieten van de volle aandacht, maar een stoeimaatje echt zou missen. die is ook heel erg op haar hondenvrienden. nu de hond van mijn vader dood is waar ze echt vaak bij was loopt ze sindsdien (ongeveer 3x daar geweest sinds rusky's dood) te piepen en te zoeken.
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

balou kan prima alleen.

rochelle niet. die heeft een andere hond nodig als kacheltje. zij is dan ook blij om balou weer te zien na een logeerpartij.
balou boeit t niet om kip weer te zien :mrgreen:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Nika kan het makkelijkste zonder andere hond.
Zij is natuurlijk 3 jaar lang de enige hond in huis geweest (wel opgegroeid in een roedeltje, bij mijn ouders als ik moest werken) en speelt nu zowiezo niet meer met andere honden, alleen nog met mensen. :wink:
Marouck zou het ook wel kunnen zolang zij buitenshuis genoeg hond-hond contact zou hebben. Op zich zou ze het niet erg vinden de aandacht niet meer te hoeven delen, Marouck wil nu eenmaal het liefst 24/24 bij mij zijn.
Van Biène weet ik het niet zo goed. Zij is geen type hond dat zomaar met vreemde honden speelt maar hier is zij heel veel bezig met Nika en vooral Marouck. En je ziet haar dan ook echt genieten.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

Ze zouden het beide wel goed doen, ze kunnen prima zonder elkaar..
Ze spelen wel samen maar verder vertoeven ze weinig in elkaars gezelschap, sterker nog als Chaos niet meer bij Odin wil zijn springt hij over het hek en gaat in een ander hoekje van de tuin liggen slapen.
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Chello en Hera, Kimba en Sam zouden prima enige hond kunnen zijn. Lekker alle aandacht voor hen alleen.

De rest zou dat toch moeilijk vinden. Ghaya trekt zich echt op aan de roedel, ze vind het ook heerlijk om met de roedel sociale honden te wandelen e.d.
Woopy zou op zich ook wel kunnen alhoewel ik toch denk dat hij dan tekort gaat komen. Woopy is echt zo'n roedel-hond.
Milo is ook een hond die echt in een roedel moet leven, dat is wel bewezen toen hij 'even' enige hond is geweest bij mensen.
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

monky kan wel zonder amy :wink: die is de 1ste 4,5 jaar alleen geweest en die kan nu nog gewoon alleen :ok: amy kan niet zonder monky :wink: die eet niet eens als monky er niet is :roll: en is dan heel erg nerveus :roll: amy is ook nog nooit zonder hond geweest tot 4,5 maand heeft ze bij haar moeder en andere staff's gezeten :wink: en daarna is ze gelijk bij monky gekomen in het begin vondt ze het ook niet leuk om alleen mee naar buiten te gaan maar gelukkig is dat over :ok:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Living XL
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastiff!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Living XL »

Bij mij zou dit in de toekomst nog wel eens grote problemen op kunnen gaan leveren.

Sommige van jullie zullen wel eens eerder gelezen hebben over Gabber (onze eerste hond)
Gabber was een Am. Staff reu die ± 1 jaar was toen Murphy (zijn halfbroertje) erbij kwam.
Gabber hebben wij helaas met bijna 2 jaar oud in moeten laten slapen wegens heftige (primaire) epilepsie. (lang verhaal) :jank:

Kortom Murphy heeft toen echt een onwijze klap gehad.
Hij was plots alleen en heeft de eerste ± 2 weken daarna dan ook niet gegeten.
Hij speelde niet meer en als zijn vrolijkheid was weg.
We hebben destijds besloten toch weer een maatje voor hem te nemen.
Dat werd onze Bink.
Bink is dus ook nooit alleen geweest.
Sinds ruim 2 jaar heben wij Amiga erbij en vanzelfsprekend is ook zij niet alleen geweest.

Tuurlijk neem ik ze wel in verschillende samenstellingen mee en blijft er dan 1 of blijven er 2 thuis,
maar als ik dan weer binnen stap, moeten ze elkaar eerst weer even uitbundig begroeten. :ghug:
En zie je ook dat ze het weer heerlijk vinden om compleet te zijn.

Ik hou dus ook mijn hart vast voor het moment dat 1 van ze weg zal vallen.
Ondanks dat het destijds een grote klap voor Murphy is geweest dat hij (en wij) Gabber verloren,
denk ik dat hij nu het beste van de 3 alleen zou kunnen zijn.
Hij vind vaak het gespeel en gepeupel van de andere 2 te druk.
Hij heeft sinds de dood van Gabber ook niet meer gespeeld.
Hij vind speeltjes niets aan... hij doet er echt helemaal niets mee.
(Tijdens training is apporteren is dan ook een groot drama)
Spelen met andere honden, incl. die van ons zelf, doet hij eigenlijk niet.
Als hij het doet (2 x in het jaar ofzo...) dan ren ik altijd gelijk naar de kast om dat te filmen of foto's te maken,
maar ik ben natuurlijk altijd te laat..... :(:
Het enige waar hij nog wel eens mee wil spelen is.....
hoe kan het ook anders...... een teef. :W:
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie
Afbeelding
In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Absoluut Birdy, die zou makkelijk zonder de andere twee kunnen.
Alhoewel, achter wie zou ze dan moeten wegkruipen als de stofzuiger langskomt. :mrgreen: Denk wel dat ze zich héél klein zal voelen, met de grote erbij voelt ze zich zelf soms net een rott.

Maar als zij verder maar een warme schoot heeft en een bankje...
Of ze ons zou kunnen missen?????? Ik hoop/denk het niet. :wink:
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Ik weet het hier niet, zou zo als eerste zeggen Cujo, maar als Kenzo een dagje ergens anders is, is ze hem echt aan het zoeken en is ze sjaggo. Kel kan niet goed zonder de andere 2, die trekt zich echt op aan Cujo en Kenzo en Kenzo weet ik niet zo, als hij een dagje logeren is, slaapt hij daar de hele dag en vindt niks leuk. Alshij dan weer thuis is gaat hij helemaal uit zn dak met zijn meiden. Dus eigenlijk kunnen ze alle drie niet zonder elkaar denk ik :19:
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Kali zou denk ik prima zonder een andere hond kunnen leven. Ze zoekt ook nooit het contact op met Kira, Kira is degene die altijd Kali opzoekt.

Kira is hier gekomen als pup toen Ivan er was, en is ook nooit alleen geweest. Kali is de eerste 2 jaar van haar leven wel alleen geweest, dat is ook meer een "mensenhond".

Ik denk ook niet dat ze elkaar gaan lopen zoeken als er 1 weg zou vallen. Ik heb ook nooit echt gemerkt dat Ivan gemist werd door de dames.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik denk Max;die is 5 jaar enige hond geweest en kan makkelijker zonder Bente dan Bente zonder Max.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Ozzfest
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ozzfest »

Happy zou makkelijk zonder King kunnen,ze is tijdlang zonder ander honden gezelschap geweest,is zeer dominant,dement,en agressief,tegen de meeste honden trouwens..mensen vind ze :ok: vooral in combi met wat lekker en/of balletje.

King zou niet zonder Happy,of uberhaupt een andere hond kunnen,zonder Happy gaat hij slopen,en tsja,wie moet hij anders pesten :mrgreen: ?!

Overigens kunnen ze niet met of zonder elkaar,de ene keer geeft Happy King over zn flikker(zowel binnen als buiten,en goed ook :N: !),de andere keer liggen ze op hun bankje te "knuffelen" en ook als ik in de morgen uit de slaapkamer kom en de gang op ga liggen ze dicht naast elkaar(Oftewel : King rukt haar dekens uit de mand en gaat er opliggen,zij komt er dan ook maar bij).
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hier kan Dapper best wel zonder Cleo omdat hij dan meer aandacht zou krijgen aangezien hij van Cleo heel veel niet mag :mrgreen: Soms sturen we haar even weg en mag Dapper bay spelen. Hij rolt zich dan helemaal tegen je aan en wil gewoon in je kruipen :I:

Gaat Cleo echter weg met de fiets dan gaat Dapper schreeuwen alsof de wereld vergaat.

Cleo kan niet zo goed zonder Dapper denk ik omdat ze 6 maanden tussen de honden heeft gezeten en ook in het asiel in Spanje in een roedel heeft geleeft. Ga je wat met haar doen dan gaat het prima maar helemaal alleen in huis zal ze niet zo tof vinden verwacht ik.

Allebei hebben ze elkaar nodig omdat Dapper zonder Cleo geen contact met soortgenoten kan hebben en dat is natuurlijk ontzettend zielig voor een hond en omdat Cleo het nodig heeft de baas te kunnen spelen over Dapper :roll:
Afbeelding
Gonny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gonny »

Ik denk zelfs dat Sindy de vlag hijst als Boris en Mientje weg zouden gaan....als dan de katten ook nog kunnen moven is Sindy hélemaal happy!! :roll: :mrgreen:
Afbeelding
majelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door majelle »

Elmas is neutraal tegen honden, het boeit haar niet. Mensen om zich heen vind ze fijn als ze eten krijgt of even gekrabt wil worden maar zij ligt het liefst op een bed alleen op een kamer.
Tijdens wandelingen wil ze ook liever dat bikkel ophoepelt zodat ze kan jagen.
Ze missen elkaar ook niet en als de 1 in de problemen met een andere hond komt helpen ze elkaar ook niet terwijl geen enkele reu van Bikkel aan de hond van de buren mag komen die zijn echt maatjes.

Bikkel heeft een ander maatje nodig naast Elmas en voorlopig is dat de hond van de buren. Bikkel is een echte honden hond.

groetjes majelle
beppie
Zeer actief

Ongelezen bericht door beppie »

Django is hier als laatste bij gekomen maar hij zou het ook volgens mij heerlijk vinden als de katten en Beppie er niet meer zouden zijn,dan hoeft hij de aandacht niet te delen.Beppie is nogal een muts van een hond en Django is haar grote voorbeeld,ze loopt hem de hele tijd achterna en alles wat hij doet doet zij ook . Ze brengt speeltjes naar hem toe,die hij vervolgens vakkundig sloopt,waar hij gaat liggen daar gaat zij dicht tegen hem aanliggen. En hij probeert stoer te doen maar hij vind haar toch wel erg leuk geloof ik.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Tyson kan heel goed zonder maatje, Samara heeft absoluut een maatje nodig.
Tyson is een mensenhond en Samara echt een hondenhond, welke hond dat dan is maakt niet zoveel uit.

Jacqueline
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Nanni kan prima alleen hoor, die is niet zo afhankelijk van andere honden. Tuana wat moeilijker, Zij hangt vaak toch wel aan Nanni. Hoewel ze het alleen ook leuk zal vinden, krijgt ze alle aandacht. Toch zie ik Tuana wel liever samen met een hond, zij zoekt het echt op, een (speel)kameraadje
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

diesel kan beter zonder puck dan andersom, logisch ook, hij is lang met ons alleen geweest, en zij nooit zonder soortgenoot.
ik neem ze wel regelmatig apart van elkaar mee, dat gaat prima.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

MARC_S schreef:Hier kan Dapper best wel zonder Cleo omdat hij dan meer aandacht zou krijgen aangezien hij van Cleo heel veel niet mag :mrgreen: Soms sturen we haar even weg en mag Dapper bay spelen. Hij rolt zich dan helemaal tegen je aan en wil gewoon in je kruipen :I:

Gaat Cleo echter weg met de fiets dan gaat Dapper schreeuwen alsof de wereld vergaat.

Cleo kan niet zo goed zonder Dapper denk ik omdat ze 6 maanden tussen de honden heeft gezeten en ook in het asiel in Spanje in een roedel heeft geleeft. Ga je wat met haar doen dan gaat het prima maar helemaal alleen in huis zal ze niet zo tof vinden verwacht ik.

Allebei hebben ze elkaar nodig omdat Dapper zonder Cleo geen contact met soortgenoten kan hebben en dat is natuurlijk ontzettend zielig voor een hond en omdat Cleo het nodig heeft de baas te kunnen spelen over Dapper :roll:
Hahahaha, Cleo is net zo'n klier tegen Dapper als Kaya tegen Moritz. Stelletje regelteefjes :mrgreen:

Het 'typische' is, dat hier Moritz ook de honden-hond is: hij is dol op andere honden en op spelen met ze. Komt hij ooit in de problemen, zeldzaam, dan lost Kaya het ook nog voor hem op :mrgreen:

Toch zoekt hij nooit bescherming bij Kaya, maar bij mij.
Als hij erg enthousiast is in huis, dan gaat Kaya mee doen maar doet dat zo druk dat Moritz dan meteen ondergesneeuwd wordt.

Kaya houdt juist helemaal niet zo van andere honden en is een echte 'einzelgänger', op haar eigen roedeltje na. En dat eigen roedeltje heeft ze volgens mij echt nodig om mee te tutten, te verzorgen en uiteraard om de baas te spelen :mrgreen:

Dus ondanks dat Moritz de honden-hond is en ook een jaar lang in het asiel heeft gezeten tussen 50 andere honden, denk ik dat Moritz het beter alleen zou doen dan Kaya en misschien zelfs nog wel in huis wat meer zou opbloeien.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

happy kan zonder ruby
maar ruby kan niet zonder happy even wel een weekend of zo maar langer nee
Afbeelding
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Baloe. Die zou er absoluut geen traan om laten als Keizer weg zou gaan, liever vandaag nog, dan morgen, bij wijze van spreken :wink:

Keizer die zoekt Baloe wel op, maar die zou zich alleen ook prima kunnen redden.
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Jurek en Jelka zijn een hecht team samen maar zouden beide ook zonder elkaar kunnen. Jurek ziet haar bijvoorbeeld niet staan als we met een groep(je) wandelen. Jelka is dan alleen maar bezig met mij in de gaten houden. Als ze gewoon met ons gaan wandelen dan is er altijd wel een speelmoment tijdens de wandeling.
Als ze elkaar een paar uur niet gezien hebben dan begroeten ze eerst elkaar en dan ons pas. Dat is dan altijd weer heel vertederend om te zien.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Gonny schreef:Ik denk zelfs dat Sindy de vlag hijst als Boris en Mientje weg zouden gaan....als dan de katten ook nog kunnen moven is Sindy hélemaal happy!! :roll: :mrgreen:
Kijk, dit soort verhalen moet ik dan weer net niet lezen als ik er over aan het nadenken ben om een 2e hond erbij te nemen :boos: :mrgreen:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Mijn bullen zullen allemaal wel alleen kunnen. Ozzy zeker weten van niet. Of niet kunnen, ik wet zeker dat hij er doodongelukkig van wordt.
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ik denk dat zowel Toby als Yentie prima zonder een andere hond kunnen. Lekker de aandacht van de baas voor je alleen.
Alhoewel ze toch wel graag samen lekker mogen rommelen: slaat Toby aan omdat er iets bij de voordeur is, doet Yentie gezellig mee. Loopt Toby de tuin in om te snuffelen, komt Yentie er ook even achteraan.
Dus ze hebben zeker wel iets aan elkaar. Maar zonder elkaar kunnen ze ook prima. Dat is ook gebleken toen we Beertje lieten inslapen. Wij dachten echt dat Toby hem zou missen. Nou, niet dat wij het gemerkt hebben in ieder geval. Terwijl Toby zich echt aan Beertje op trok, dat was zijn grote vriend. Maar zowel Toby als Yentie zijn erg mensgerichte honden, die niet echt een ander nodig hebben om zich te vermaken.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”