Zoie schreef:Zoek stok! schreef:Zoie schreef:Knoeppie schreef:[Ik haal haar sowieso terug want ik vind het geen prettig gehoor en kan me goed voorstellen dat de eigenaar van de andere hond dit ook niet vind.
om deze reden maak ik in zo'n geval een praatje. Dat maakt veel duidelijk, en hoef je ook niet zo te gokken of ze het oke vinden of niet.
En 't is nog gezellig ook

Ja, ook dat. Soms.
Maar eerlijk waar, het voorkomt vaak een hoop gezeur.
Ja, dat is ook zo
Ik overleg vaak met Moos en opdringerige pups. Moos is niet naar tegen opdringerige pups, maar corrigeert wel. Als een druk pupje van 10 weken aan komt rennen en op zijn kop stuitert kan hij een grauw krijgen. Daarna is het ook klaar, maar veel puppenbaasjes schrikken daarvan (wat ik me wel voor kan stellen), en sommige mensen willen het gewoon niet hebben en worden dan een beetje chagrijnig.
Als we dus een druk zelfverzekerd opdringerig pupje tegenkomen overleg ik altijd even. Negen van de tien bazen vindt het wel goed dat ik Moos gewoon laat lopen (anders lijn ik hem aan). Hij zoekt zelf het pupje nooit op, maar corrigeert wel brutaal gedrag, en veel bazen vinden dat prima.
Sommige niet, en dat respecteer ik dan ook, en dan hou ik Moos bij me.
Ik zou dat met dat grommen ook zo doen. Als je knoeppie steeds bij je roept, dan weet je niet wat de andere bazen denken. Misschien vinden 9 van de 10 bazen het wel prima, omdat hun hond ook altijd nogal fel speelt bijvoorbeeld.