Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wie kan zonder wie?
Moderator: moderatorteam
- stefanie
- Zeer actief
- Zoie
- Zeer actief
sien en spok zijn toch wel echt maatjes aan het worden, toch denk ik dat ze ook wel zonder elkaar zouden kunnen.
Merk wel dat spok wat meer aan me is gaan hangen, binnen, hij wil bij het roedeltje zijn, en is ook wat knuffeliger geworden. Opvallend is ook dat hij het buiten maar niks vindt als sien "zoek" is.
Sien zou zonder spok geen of weinig positieve omgang met andere honden hebben, ga namelijk ook niet met haar naar haar ex - roedeltje omdat ze daar te fel voor is geworden, dus zij zou denk ik haar maatje het meeste missen. Spok zou ter compensatie meer omgang met andere honden kunnen hebben.
Merk wel dat spok wat meer aan me is gaan hangen, binnen, hij wil bij het roedeltje zijn, en is ook wat knuffeliger geworden. Opvallend is ook dat hij het buiten maar niks vindt als sien "zoek" is.
Sien zou zonder spok geen of weinig positieve omgang met andere honden hebben, ga namelijk ook niet met haar naar haar ex - roedeltje omdat ze daar te fel voor is geworden, dus zij zou denk ik haar maatje het meeste missen. Spok zou ter compensatie meer omgang met andere honden kunnen hebben.

- Mir@n
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
- Contacteer:
ik heb er hier vijf waarvan er vier uitstekend zonder elkaar kunnen.
De enige die niet zonder kan is Pancho, die kan werkelijk niet zonder "zijn" Ashley.
Hij adoreert haar hemelshoog en krijst de hele buurt bij elkaar als madam even de bosjes induikt om te gaan struinen.
Als ze dan weer samen op de dijk mogen spelen is het weer goed.....
De enige die niet zonder kan is Pancho, die kan werkelijk niet zonder "zijn" Ashley.
Hij adoreert haar hemelshoog en krijst de hele buurt bij elkaar als madam even de bosjes induikt om te gaan struinen.
Als ze dan weer samen op de dijk mogen spelen is het weer goed.....
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Saar kan zonder Miep. Maar alleen omdat ze dan weer de volledige aandacht heeft, en niet steeds op die baby hoeft te wachten. Ze is stiekum toch wel héél erg blij als we weer thuiskomen en ze weer een baby heeft die ze kan verzorgen
Miep kan niet zonder Saar. Achter wiens staart moet ze zich dan verschuilen als vreemde honden toenadering zoeken? Wie gaat dan die honden afleiden, zodat mooie Miep zich weer druk kan maken over haar blonde haartjes

Miep kan niet zonder Saar. Achter wiens staart moet ze zich dan verschuilen als vreemde honden toenadering zoeken? Wie gaat dan die honden afleiden, zodat mooie Miep zich weer druk kan maken over haar blonde haartjes

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 3
Tommie zou ook wel alleen kunnen. Maar ik weet gewoon dat hij dan minder gelukkig zal zijn. De tijden dat hij nu met Femke aan het stoeien is, zal hij dan liggen te slapen. Hij is dan gewoon veel minder actief. Femke kan niet zonder Tommie. Maar Femke is dan ook nog nooit zonder andere hond om haar heen geweest, Tommie wel een jaar.
-
- Zeer actief
Ik denk dat ze hier allemaal prima alleen kunnen.
Nieve is altijd alleen geweest ookal heb ik wel het idee dat ze een speelvriendje toch wel erg leuk vind.
Senna is het eerste jaar ook alleen geweest en kan zichzelf prima alleen vermaken.
En ik denk dat Oops juist het liefst enige hond was geweest. Ze hangt heel erg aan mensen en heeft het liefst alle aandacht voor zichzelf.
Nieve is altijd alleen geweest ookal heb ik wel het idee dat ze een speelvriendje toch wel erg leuk vind.
Senna is het eerste jaar ook alleen geweest en kan zichzelf prima alleen vermaken.
En ik denk dat Oops juist het liefst enige hond was geweest. Ze hangt heel erg aan mensen en heeft het liefst alle aandacht voor zichzelf.

When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Hahahahhaa geweldig!Inge O schreef:
vlammetje is dan weer een buitenbeentje : die is geen mensen-hond (behalve het baasje, daar klit ze aan), geen honden-hond, maar een 'andere-beesten'-hond. toen ik enkele jaren terug met schaapjes aan kwam zetten was ze echt blÃj, ik was stomverbaasd, maar ze had echt zo'n soort reactie van 'eindelijk kom je eens aan met iets leuks, baasje
'....
.
het was ook niet dat ze ze als prooi zag en wilde bejagen of drijven, nee, ze vond ze gewoon léuk. zelfde met de paarden nu, dát zijn nog eens beesten volgens haar.
Dat heb ik nog nooit gehoord
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- dogluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De Duitse Dog
Luna ,het gaat echt een ramp worden als Dimple er niet meer zou zijn
Als Dimple een keer naar de d-arts moet en ze alleen thuis is blijft ze piepen net zolang Dimple weer thuis is.
Dimple vind het niet zo heel erg om eens een uurtje zonder Luna thuis te zijn

Als Dimple een keer naar de d-arts moet en ze alleen thuis is blijft ze piepen net zolang Dimple weer thuis is.
Dimple vind het niet zo heel erg om eens een uurtje zonder Luna thuis te zijn

Groetjes van Ans en een doggenlebber van Lotte en Guus
Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart
- -Jolanda-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- *Linda*
- Zeer actief
Moeilijk. Boris leeft dan wel apart van hun, maar wil wel duidelijk graag Bo erbij hebben. Alleen is hij super jaloers en in huis duld hij dan weer geen andere hond. Als wij er niet zijn, dan moet hij in de bench omdat hij dan veel te graag mee wil, of anders naar de anderen wil en gaat slopen. Zijn we thuis dan peinst hij er niet over om naar de anderen te gaan. Gaan we lopen dan moet Bo mee, wil hij lekker door wandelen.
Paco kan absoluut niet zonder andere honden. Wordt super onzeker, gaat vanalles uithalen en raakt heel gestresst. Bo wordt super aanhankelijk zonder anderen, maar is duidelijk super blij als ze weer terug is bij Sem en Paco.
Sem kan wel zonder de anderen even, maar moet na een paar uurtjes weer Bo rond zich hebben. Hij slaapt heel erg veel.
Boris komt toch denk ik het beste uit zonder de anderen.
Paco kan absoluut niet zonder andere honden. Wordt super onzeker, gaat vanalles uithalen en raakt heel gestresst. Bo wordt super aanhankelijk zonder anderen, maar is duidelijk super blij als ze weer terug is bij Sem en Paco.
Sem kan wel zonder de anderen even, maar moet na een paar uurtjes weer Bo rond zich hebben. Hij slaapt heel erg veel.
Boris komt toch denk ik het beste uit zonder de anderen.
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Dylan kan wel zonder Ozzy maar niet zonder ons , mechelaar met beetje verlatingsansgt ( was net 1 jaar toen Ozzy er bij kwam) maar Oz kan helemaal niet zonder Dylan. Ze zijn vorige week voor het eerst samen naar de dierenarts geweest want Ozzy piept en blert alles bij elkaar.
Als we weer thuis zijn en hij ziet Dylan weer is alles weer oke.
Anneke Dylan en Ozzy
Als we weer thuis zijn en hij ziet Dylan weer is alles weer oke.
Anneke Dylan en Ozzy
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
kalusha zou heel goed zonder de rest kunnen, dan heeft ze meer rust
de rest kan ook wel zonder andere hond, denk ik, al spelen jenson, lio en solar wel heel veel met elkaar en kan je merken dat ze het fijn vinden om met zijn allen op één hoop te liggen bijvoorbeeld
ik denk dat ik ook wel meer rust heb met maar 1 hond

de rest kan ook wel zonder andere hond, denk ik, al spelen jenson, lio en solar wel heel veel met elkaar en kan je merken dat ze het fijn vinden om met zijn allen op één hoop te liggen bijvoorbeeld

ik denk dat ik ook wel meer rust heb met maar 1 hond
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nelson heeft een andere hond nodig. Dat merk ik aan het feit dat hij als hij echt alleen is, hij problemen krijgt met bv alleen zijn en hij wordt zichtbaar nerveuzer. Nelson heeft dus echt een andere hond nodig.
Kiki misschien minder, maar ik denk dat je van Kiki als enige hond stapelgek wordt. In die zin zou ik haar ook altijd een andere hond gunnen. Ze kruipt ook graag bij Nels in de mand of tegen hem aan.
Kiki misschien minder, maar ik denk dat je van Kiki als enige hond stapelgek wordt. In die zin zou ik haar ook altijd een andere hond gunnen. Ze kruipt ook graag bij Nels in de mand of tegen hem aan.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Annelies
- Zeer actief
- Annelies
- Zeer actief
- antoinette
- Zeer actief
- Contacteer:
- plop
- Zeer actief
Mijn Collie, ik weet bijna zeker dat als mijn Tervuerense Herdershond overlijd mijn Collie hem niet erg zal missen.
Als we alleen zijn weg geweest met de Collie begroet mijn Tervuerense Herdershond altijd als eerste zijn broertje, andersom gebeurt dit niet.
Je ziet aan hem dat hij de Collie heeft gemist.
Heel af en toe laat ik mijn Tervuerense Herdershond alleen uit, dan kijkt hij continu naar achter en blijft stil staan en dan wacht hij op zijn broertje.
Je moet hem dan echt mee trekken om een stukje met hem te wandelen.
Gelukkig geeft hij het wel altijd vrij vlug op als hij door krijgt dat het geen zin heeft en loopt dan maar volgzaam mee.
Mijn Tervuerense Herdershond zal hem absoluut missen als hij er niet meer zou zijn.
Als we alleen zijn weg geweest met de Collie begroet mijn Tervuerense Herdershond altijd als eerste zijn broertje, andersom gebeurt dit niet.
Je ziet aan hem dat hij de Collie heeft gemist.
Heel af en toe laat ik mijn Tervuerense Herdershond alleen uit, dan kijkt hij continu naar achter en blijft stil staan en dan wacht hij op zijn broertje.
Je moet hem dan echt mee trekken om een stukje met hem te wandelen.
Gelukkig geeft hij het wel altijd vrij vlug op als hij door krijgt dat het geen zin heeft en loopt dan maar volgzaam mee.
Mijn Tervuerense Herdershond zal hem absoluut missen als hij er niet meer zou zijn.

- bernersennenfan
- Zeer actief
- Contacteer:
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Tagor heeft ondertussen wel laten zien dat ie zonder Jari kan. Andersom had Jari het een stuk moeilijker gehad. De keren dat Jari alleen was (b.v. als ie bij mij logeerde en ik boodschappen moest doen) blafte en joelde hij in het begin altijd flink. Als ik thuis kwam was ie wel weer stil, maar ook heel erg blij dat er weer iemand was.
Tagor heeft dat nu totaal niet, die ligt te slapen als je thuis komt.
Tagor heeft dat nu totaal niet, die ligt te slapen als je thuis komt.

- Piertje
- Vaste gebruiker