Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zindelijkheid

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

dierentuin
geregistreerd lid
Contacteer:

zindelijkheid

Ongelezen bericht door dierentuin »

ik heb 3 honden 1 amerikaanse spaniel,snoopy een reu van 4 jaar en gecastereerd.
een engelse buldog,misty een teefje van 3 jaar en gesereliseerd.
en onze jongste amerikaans spanieltje schadow.
en over hem gaat mijn vraag.
we zijn heel lang met hem bezig geweest om hem zindelijk te krijgen,maar dat is tot op vandaag de dag nog steeds niet helemaal gelukt.
we hebben hem als pup ook al in de bench gehouden omdat het huis te groot zou zijn en ze hun eigen bed niet vuil zouden maken.
nou ik heb hem wat vaak uit de stront moeten halen en hem letterlijk onder de douche moeten stoppen om hem weer schoon te krijgen.
en hij is echt niet vies van een poepje meer of minder.
en hij is nu anderhalf en sinds een maand gecastereerd omdat ik dacht dat het dan wel minder zou worden ,maar niets is minder waar.
hij doet het nog steeds in huis (gelukkig hebben we overal laminaat liggen)en we kunnen net zo lang buiten lopen als we willen hij vertikt het vaak om buiten te poepen.en dan zijn wij thuis en dan zet hij zijn kont tegen de vlakte.
ik weet niet meer wat ik er nu nog aan kan doen om hem buiten zijn ontlasting en zijn plas te laten doen.
ik zet hem ook al heel vaak in de tuin en dan gaat het overdag wel goed maar elke nacht is het weer prijs .
zijn er van jullie die daar ervaring mee hebben en mij misschien tips kunnen geven hoe ik dit probleem aan zou kunnen pakken. :idea:
ik respecteer iedereen zoals hij of zij is
pepim
Zeer actief

Re: zindelijkheid

Ongelezen bericht door pepim »

dierentuin schreef:ik heb 3 honden 1 amerikaanse spaniel,snoopy een reu van 4 jaar en gecastereerd.
een engelse buldog,misty een teefje van 3 jaar en gesereliseerd.
en onze jongste amerikaans spanieltje schadow.
en over hem gaat mijn vraag.
we zijn heel lang met hem bezig geweest om hem zindelijk te krijgen,maar dat is tot op vandaag de dag nog steeds niet helemaal gelukt.
we hebben hem als pup ook al in de bench gehouden omdat het huis te groot zou zijn en ze hun eigen bed niet vuil zouden maken.
nou ik heb hem wat vaak uit de stront moeten halen en hem letterlijk onder de douche moeten stoppen om hem weer schoon te krijgen.
en hij is echt niet vies van een poepje meer of minder.
en hij is nu anderhalf en sinds een maand gecastereerd omdat ik dacht dat het dan wel minder zou worden ,maar niets is minder waar.
hij doet het nog steeds in huis (gelukkig hebben we overal laminaat liggen)en we kunnen net zo lang buiten lopen als we willen hij vertikt het vaak om buiten te poepen.en dan zijn wij thuis en dan zet hij zijn kont tegen de vlakte.
ik weet niet meer wat ik er nu nog aan kan doen om hem buiten zijn ontlasting en zijn plas te laten doen.
ik zet hem ook al heel vaak in de tuin en dan gaat het overdag wel goed maar elke nacht is het weer prijs .
zijn er van jullie die daar ervaring mee hebben en mij misschien tips kunnen geven hoe ik dit probleem aan zou kunnen pakken. :idea:
Heb je hem laten castreren vanwege een zindelijkheidsprobleem??
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Wat doe je als hij wel buiten poept? Wat doe je als hij binnen poept?
dierentuin
geregistreerd lid
Contacteer:

ik heb hem laten castereren omdat hij heel erg dominant is en volgens de dierenarts zit daar ook een stukje probleem met het zindelijk zijn.
en als hij buiten poept dan krijgt hij wat lekkers en dat prijs ik hem .
maar binnen zie ik het meestal niet omdat hij wel zo slim is om naar onderen te lopen maar meestal doet hij het 's nachts en dan slaap ik.
dus dan zie ik het pas als ik uit mijn eigen mandje stap
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Hoe laat is de laatste ronde? Is die lang genoeg om evt te poepen?
Hoe oud is je hondje?
Anders 's nachts er nog en keer uit?
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
dierentuin
geregistreerd lid
Contacteer:

de laatste ronde is laat zo rond 24.00 uur of nog later en als mijn man er om een uur of 7 a half 8 uit gaat is het eerste wat hij doet schadow op het balkon zetten.shadow is 1 1/2 jaar
ik weet van mijn andere amerikaan dat het bij hem ook lang heeft geduurd voor hij zindelijk was,maar dat kwam dacht ik doordat ik toen nog werkte
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

En wat gebeurd er als je hem 's nachts uit de bench laat?
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
dierentuin
geregistreerd lid
Contacteer:

hij is uit de bench en ligt bij mij op bed samen met die andere 2.
en in de bench is ook geen oplossing omdat die anderen 2 wel mee naar boven gaan
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

dierentuin schreef:ik heb hem laten castereren omdat hij heel erg dominant is en volgens de dierenarts zit daar ook een stukje probleem met het zindelijk zijn.
O dat wist ik niet. Ik ben nogal met het onderwerp bezig vandaar mijn vraag.
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ik zou helemaal opnieuw beginnen met zindelijkheidstraining.
Dus weer net alsof het een pupje is op gezette tijden uitlaten en dan niet iedere 15 minuten maar iedere 2 uur.

Blijven belonen als het goed gaat en niet straffen als het misgaat.
mitmig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Drie dwergpinschers en twee Thaise 'soidogs'
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door mitmig »

Hoe reageer jij als je 's morgens die 'kadootjes' vind? Het is ook van belang dan niet te gaan straffen achteraf of gaan mopperen (heeft geen zin) en alles op te ruimen als je hond het niet ziet. Dus je hond even apart doen en dan gaan soppen! :wink:
Groetjes, Monique

Afbeelding
dierentuin
geregistreerd lid
Contacteer:

dat is mijn fout ik zeg inderdaad niks want ik weet niet wanneer het is gebeurd maar ik ruim het wel op in misschien hun bijzijn
ik denk er niet bij na om hun apart te zetten als ik het schoon ga maken.
MJ&DiEv
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door MJ&DiEv »

dierentuin schreef:de laatste ronde is laat zo rond 24.00 uur of nog later en als mijn man er om een uur of 7 a half 8 uit gaat is het eerste wat hij doet schadow op het balkon zetten.shadow is 1 1/2 jaar
ik weet van mijn andere amerikaan dat het bij hem ook lang heeft geduurd voor hij zindelijk was,maar dat kwam dacht ik doordat ik toen nog werkte
Wonen jullie op een apartement? Omdat ik lees over een balkon... 's Morgens een wandeling van een kwartiertje is soms al genoeg om hem effe te ontlasten, misschien wil hij gwn niet op dat balkon? :19:
Afbeelding
dierentuin
geregistreerd lid
Contacteer:

wij wonen in een zogenaamde drive inn woning.
we hebben 2 balkons en een tuin .
en overal waar we shadow neer zetten doet hij zijn behoefte dat is niet het probleem.
ik ga 3 tot 4 x per dag met ze naar buiten en dan doet hij ook meestal wel poepen ik wwwet ook niet wat het is dat hij het toch s'nachts in huis doet.
ik denk toch een soort dominantie of teretorium afbakenen
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

heb je al naar z'm voeding gekeken?wat eet ie?sommige brokken zijn erg zout en daar gaan ze veel van drinken=plassen.en wat die dierenarts jou verteld heeft over te castreren en dat dat ook te maken heeft met zindelijkheid,nou ik kwam daar niet meer binnen hoor!wat een onzin niet te hopen dat iedereen daar naar luistert anders denkt straks iedereen dat dat DE oplossing is :denken:
Afbeelding

jemble 5 maanden
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Jeetje wat een vervelend probleem, mijn moeder heeft een jack en die is nu bijna 11 en ook niet 100% zindelijk :roll: en ik weet zeker dat ze erg hun best gedaan hebben en nog doen om het te verhelpen.....

Hoe is het eetpatroon van je honden, de hele dag door of op om gezette tijden?
Heb je zijn darmen al eens na laten kijken misschien is het wel iets medisch? spastische darm?
Wat geef je je honden, misschien is deze wel allergisch of overgevoelig hiervoor?

Jacqueline
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Begrijp ik het goed dat hij alleen binnen wil poepen en eigenlijk buiten niet? Want dan kan het probleem misschien zitten in het feit dat hij op de verkeerde manier zindelijk is dus denkt dat poepen binnen moet en juist niet buiten mag?

Met een van mijn honden had ik ook het probleem dat hij het 's nachts niet op kon houden. Ik heb toen de voertijd verandert zodat hij het kwijt is voor hij de nacht in gaat en niet 's nachts moet maarja als hij het overdag ook heel vaak binnen doet weet ik niet of dat zal helpen?
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
SonMon
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door SonMon »

Vandaag had ik iets vervelends
waarover ik jullie mening graag wil weten.
Mijn pup is 4 maanden en is al aardig zindelijk, soms nog wel een ongelukje, maar 's morgens vroeg dan moet hij eigenlijk gelijk buiten zijn behoeften doen. Geen probleem, bij ons voor is een pleintje en ook een klein groenstrookje tegen een muur, daar wil Dewey gelijk naar toe en doet zijn plasje, ik vind het geweldig en prijs hem volop.
Maar nu kreeg ik een klacht van een buurman dat hij dat echt te gek voor woorden vind, je laat je hond niet sch... en pis... (zo omschreef hij het echt)tegen een muur, je moet daarvoor naar een honden uitlaat plaats. Natuurlijk dat ga ik ook proberen, maar nu lukt dat nog niet, zolang kan hij dat nog niet ophouden, het is best een eindje lopen nog voor een hondje van 1500 gram. Hij werd echt kwaad, want andere honden gaan daar nu ook alles doen vertelde hij mij.
Ik voelde me echt akelig, ik ruim altijd alles op als hij ergens nodig moet en het is op straat bijvoorbeeld, maar in een gemeente stukje grond (waar niemand loopt of speelt, is te klein)mag dat kleine hoopje en plasje toch wel. Hoe moet ik het dan mijn hondje leren, moet ik hem dan eerst een stukje meedragen naar een plaats met veel honden en hij het helemaal niet doet nu hij nog zo jong is?
Die buurman heeft trouwens zelf ook een hond.
Graag jullie reactie.
Groetjes Sonja
Krientje
Actief

Ongelezen bericht door Krientje »

Tja, je ruimt alles al op dus meer kan je nog niet doen.
Misschien de hond toch meenemen naar de uitlaatplaats? Ook als hij al alles gedaan heeft? Als andere honden het doen waar de jouwe het doet, zou dat andersom ook moeten werken, dus dat de jouwe merkt dat het plassen en poepen daar gebeurt.
Heb je die boze buurman gevraagd hoe hij dat destijds met zijn hond heeft gedaan? Kan hij ook eens een positieve bijdrage leveren in plaats van alleen maar commentaar geven!
Ren is heel blij met Pinky: nu noemt iedereen hem 'die grote hond'...
SonMon
Vaste gebruiker

Bedankt voor je reactie,
vanmogen kwam ik mijn voordeur uit en toen lagen er 4 verse eieren kapot op de mat buiten, echt heel vies.
Er staat natuurlijk niet op dat hij dat gedaan heeft, maar van die dingen heb ik nog nooit meegemaakt, hij heeft willen zeggen hiermee denk ik, jij maakt iets vies en dan ik jou voordeur. Ik was echt heel boos, maar wat moet je met zo iemand. Ik heb aangebeld bij hem, maar hij wilde niet komen, zijn zus wel en ik heb mijn verhaal gedaan en zij begreep het ook wel dat mijn hond nooit iets vuil gemaakt heeft bij zijn huis en dat mijn hondje toch niet de schuld mag krijgen van alle honden die dat bij hem eventueel wel doen. Ik denk dat hij mij nu als zwarte piet ziet van alle andere honden in de buurt die het niet zo nauw nemen.
Ik heb mijn hondje nu 7 weken en wat voel je je dan rot als er zo iets gebeurd.
Groetjes Sonja
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Je hond poept en plast niet in huis omdat hij dominant is. (je dierenarts is overigens een mafkees, maar dat terzijde :roll: )

Je hond poept en plast binnen omdat hij het nooit anders geleerd heeft. Vanaf dag 1 heeft hij geleerd dat wanneer hij moet poepen (en het nog niet ophouden kan) dat dit op zijn eigen slaapplek (de bench) moet en dat hij er dan ook in moet liggen. Dit is wat je je hond tot nu toe geleerd heb.

Ik raad je dus aan om helemaal overnieuw te beginnen. Gooi in godsnaam die bench het huis uit, want tot nu toe heb je de boel er alleen maar mee verknalt. (voel je niet meteen aangevallen, je bent niet de enige die hier de fout mee ingaat)

Je andere honden mogen op bed slapen? Perfect, dan kan Shadow daar ook mooi liggen. Wanneer ze moet poepen of plassen zal ze opstaan en dat is voor jou het moment om meteen op te staan en haar buiten te zetten. Kies hiervoor 1 geschikte plaats (bijvoorbeeld de tuin of een grasveldje vlak bij de deur) daarna natuurlijk prijzen en belonen.

En zo gaan opbouwen. Overdag veeeeel buiten zetten, het liefst om het uur. Daarna steeds minder.

Het is moeilijk, maar de volhouder wint moet je maar denken.
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Waarom zet je (man) hem 's morgens op het balkon?!
Loop met hem en leer hem zo dat hij het buiten moet doen, wellicht ziet hij het verschil tussen balkon en binnen niet?
Als je niet kan/wil lopen 's morgens laat hem dan iig in de tuin, dat is buiten, het balkon niet!

En belonen tot je een ons weegt, prijs hem de hemel in!
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Als je alles opruimt :ok: kan buurman er niet veel van zeggen. :mrgreen:
Als het uitlaatplekje niet al te ver weg is kan je een pup daar ook naar toe dragen en daar pas neer zetten.
Volgens mij kan je van een kleine pup nog niet verwachten dat hij met volle darmen en blaas eerst een eind moet lopen voor hij zijn behoeft doet. Zodra de pootjes op de grond zijn zal hij zich "ontlasten". Dat lijkt mij vrij normaal.
Leuk idee trouwens om buurman om advies te vragen :mrgreen: of heeft hij zijn hond pas gekregen toen het beest al zindelijk was?
Nettie
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

SonMon schreef: Die buurman heeft trouwens zelf ook een hond.
Graag jullie reactie.
Groetjes Sonja
Poep zou ik opruimen en een plasje dat zou ik tegen de buurman zeggen, dat je hondje het nog niet redt 's morgens tot aan het uitlaatveld, maar dat dat wel de bedoeling is als hij groter wordt.

Anne
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

miekmiek schreef:Je hond poept en plast niet in huis omdat hij dominant is. (je dierenarts is overigens een mafkees, maar dat terzijde :roll: )

Je hond poept en plast binnen omdat hij het nooit anders geleerd heeft. Vanaf dag 1 heeft hij geleerd dat wanneer hij moet poepen (en het nog niet ophouden kan) dat dit op zijn eigen slaapplek (de bench) moet en dat hij er dan ook in moet liggen. Dit is wat je je hond tot nu toe geleerd heb.
Die DA is inderdaad een mafkees. :denken: Dit bevestigd maar weer dat de meeste DA geen flauw benul hebben van honden(gedrag).

Het feit dat je hond ergens poept waar jij het niet ziet en het ook buiten niet doet, maakt volgens mij ook duidelijk dat hij geleerd heeft niet te poepen in jouw bijzijn. Heb je hel ooit gestraft als ie binnen zijn behoefte deed?

Enne Sonja(Sonmon) het is misschien handiger als je zelf een topic opent. Nu lopen er 2 onderwerpen door elkaar heen. :wink:
SonMon
Vaste gebruiker

Bedankt voor jullie reacties, ik moest even mijn verhaal kwijt bij jullie,
over, in mijn ogen, de oneerlijke mensen die alle hondenpoep maar afreageren op een klein hondje die nog zoveel moet leren in die grote mensenwereld. Na die oneerlijke eieren op mijn voordeurmat heb ik geen buurman meer, tenminste zo zie ik het nu.
Ik ga lekker verder met het opvoeden van mijn liefje en heb alle geduld,
de hondenpoep ruim ik altijd op, weinig moeite voor te doen want een vuilniszak heb ik daar niet voor nodig, hij weegt nu 1550 gram, daar heb je echt geen mega drollen van, maar ja alleen het plasje .. ja daar kan ik weinig mee. Maar elke morgen halen wij een grasveldje, steeds een stukje verder. Inderdaad Stefanie, ik had een aparte topic hiervoor moeten openen.
Bedankt allemaal,
groetjes Sonja en Dewey
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

En toch zou ik hem s`nachts in de bench doen.
Mona zat in het begin in een te grote bench en had er een handje van om zich s`nachts niet te melden ( waarom zou ze ook? Bench is toch groot zat?! :pffff: )maar ik vond dan smorgensvroeg wel een welkomsgeschenkje van haar. :mrgreen:
ik heb toen een kleinere bench gekocht , waarin ze net genoeg ruimte had en binnen 2 weken was ze zindelijk.Nu poept ze ook niet meer in de grote bench.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Mona zat in het begin in een te grote bench en had er een handje van om zich s`nachts niet te melden ( waarom zou ze ook? Bench is toch groot zat?! :pffff: )maar ik vond dan smorgensvroeg wel een welkomsgeschenkje van haar. :mrgreen:
ik heb toen een kleinere bench gekocht , waarin ze net genoeg ruimte had en binnen 2 weken was ze zindelijk.Nu poept ze ook niet meer in de grote bench.
(met dank aan Desi)
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

(met dank aan Desi)
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Als je pup zichzelf niet meldt kun je ook je wekker zetten om naar buiten te gaan voor een plasje :roll:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”