pepim schreef:Doordat ik een klusje in huis heb, waar ik iemand voor heb gevraagd, heb ik nu een vraag.
Mijn hond is nogal wat onstuimig als er bezoek komt, vindt dat gewoon erg geweldig en uiteraard probeer ik dat in te dammen, wat op zich redelijk, maar nog niet vlekkeloos lukt.
Maar tegen deze man ging ze tekeer, continue blaffen en ik kreeg haar eerst niet gekalmeerd. Ik dacht, ik geef haar een kluifje, dan kan ze niet blaffen.
Normaal gesproken gaat ze als ze een kluifje krijgt, dat aan iedereen laten zien, zo van 'kijk ik heb een kluifje en jij lekker niet', tenminste zo interpreteer ik dat, maar dat kan ik fout hebben.
Dus ze loopt al paraderend en wel langs die man en die grijpt heel plotseling het kluifje van haar af. Ik schrok ervan, ik heb nl. een half jaar een opvanghondje gehad en die had je dan een knauw gegeven.
Gelukkig deed ze dat niet, maar ik zei wel, dat hij dat voortaan niet meer moest doen.
Nou zegt hij, als ik het af wil pakken, moet ik dat kunnen anders heeft die hond een probleem.
Ik nog uitleggen over het opvangertje, maar het was tegen dovenmansoren. Het is nog iemand, die gelooft in het aftuigen van een hond, om te laten zien, dat jij de baas bent.
Maar goed, die man moet hier nog een aantal keren zijn, hoe zorg ik nu, dat ze niet gaat blaffen? Ik wil niet, dat hij mijn hond gaat slaan en daar zie ik hem echt voor aan. Hij 'gooide' mijn kat ook van de rugleuning van de stoel, waar hij normaal gesproken op mag zitten.
Jeetje dat je dit pikt!!!!! eruitgooien die vent er zijn meer mensen die die klus kunnen klaren toch?