Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat moet ik hier nu mee?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

pepim schreef:Ja nou, hij was wat vergeten en kwam daarstraks nog even langs. Ik haar gauw aangelijnd en hij ging haar aaien en toen begon ze te grommen en trok haar lip op.
Pffft, ze heeft wel mensenkennis zeg. :roll:
Heb haar maar snel dichter bij me gehaald, zo weer een avontuur achter de rug. :wink:
En nou komt 'ie er echt nooit meer in! :mrgreen:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Hanneke2 schreef:
En nou komt 'ie er echt nooit meer in! :mrgreen:
Precies! :mrgreen:
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

kan je nagaan hoe dieren dit aanvoelen als iets niet "pluis" is.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
pepim
Zeer actief

Ja nou ik had haar nog nooit zo meegemaakt, ze is altijd vriendelijk naar mensen toe.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Ze voelen veel aan. En ik denk dat je de volgende keer bij dit soort stoere types wel beter voorbereid bent :wink:
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Branka schreef:Ze voelen veel aan. En ik denk dat je de volgende keer bij dit soort stoere types wel beter voorbereid bent :wink:
Nou echt wel! :mrgreen:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

pepim schreef:
Branka schreef:Ze voelen veel aan. En ik denk dat je de volgende keer bij dit soort stoere types wel beter voorbereid bent :wink:
En als er weer eens iemand denkt dat hij zomaar een kluif of zo kan afpakken en jouw hond snauwt, dan is dat terecht (zolang het geen volwassene van het eigen gezin is maar een vreemde).
Een hond hoeft het bot/kluif/balletje niet aan een vreemde af te staan :neenee:
Nettie
pepim
Zeer actief

ranetje schreef:
pepim schreef:
En als er weer eens iemand denkt dat hij zomaar een kluif of zo kan afpakken en jouw hond snauwt, dan is dat terecht (zolang het geen volwassene van het eigen gezin is maar een vreemde).
Nettie
Nee precies, maar maak zo iemand dat maar wijs, die vindt dat hij zijn eigen regels mag maken. :N:
Laila
Actief

Ongelezen bericht door Laila »

Ik lees dit topic nu pas en zit hier gewoon te koken zeg! Wat een achterlijk type, die man! :evil:
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

pepim schreef:
ranetje schreef:
pepim schreef:
Nettie
Nee precies, maar maak zo iemand dat maar wijs, die vindt dat hij zijn eigen regels mag maken. :N:
Jouw huis, jouw regels. En die hebben mensen maar te respecteren. Geen discussie.
Geen botje, maar wel een voorbeeld van ongewenst benaderen van onze honden: De jongens lagen op mooie dagen altijd graag in de achtertuin. Konden ze heerlijk alles en iedereen in de gaten houden die voorbij liep of fietste. Op een gegeven moment hing een vrouw over het hek heen om Tagor te aaien. Die daar helemaal niet van gediend was en dus flink blafte. Mevrouw reageerde gepikeerd. Toen ik haar vroeg of wie er fout was als de hond van schrik had gebeten was dat 'natuurlijk' de hond.
Toen heb ik haar heel duidelijk vertelt dat ze mijn hond in mijn tuin aan het aaien was zonder mijn toestemming. Ze wist toen niet hoe snel ze door moest lopen :wink:
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Branka schreef: Jouw huis, jouw regels. En die hebben mensen maar te respecteren. Geen discussie.
Geen botje, maar wel een voorbeeld van ongewenst benaderen van onze honden: De jongens lagen op mooie dagen altijd graag in de achtertuin. Konden ze heerlijk alles en iedereen in de gaten houden die voorbij liep of fietste. Op een gegeven moment hing een vrouw over het hek heen om Tagor te aaien. Die daar helemaal niet van gediend was en dus flink blafte. Mevrouw reageerde gepikeerd. Toen ik haar vroeg of wie er fout was als de hond van schrik had gebeten was dat 'natuurlijk' de hond.
Toen heb ik haar heel duidelijk vertelt dat ze mijn hond in mijn tuin aan het aaien was zonder mijn toestemming. Ze wist toen niet hoe snel ze door moest lopen :wink:
O dat is een mooi verhaal! :smile:
janemeen
Vaste gebruiker

Re: Wat moet ik hier nu mee?

Ongelezen bericht door janemeen »

pepim schreef:Doordat ik een klusje in huis heb, waar ik iemand voor heb gevraagd, heb ik nu een vraag.

Mijn hond is nogal wat onstuimig als er bezoek komt, vindt dat gewoon erg geweldig en uiteraard probeer ik dat in te dammen, wat op zich redelijk, maar nog niet vlekkeloos lukt.
Maar tegen deze man ging ze tekeer, continue blaffen en ik kreeg haar eerst niet gekalmeerd. Ik dacht, ik geef haar een kluifje, dan kan ze niet blaffen.
Normaal gesproken gaat ze als ze een kluifje krijgt, dat aan iedereen laten zien, zo van 'kijk ik heb een kluifje en jij lekker niet', tenminste zo interpreteer ik dat, maar dat kan ik fout hebben.
Dus ze loopt al paraderend en wel langs die man en die grijpt heel plotseling het kluifje van haar af. Ik schrok ervan, ik heb nl. een half jaar een opvanghondje gehad en die had je dan een knauw gegeven.
Gelukkig deed ze dat niet, maar ik zei wel, dat hij dat voortaan niet meer moest doen.
Nou zegt hij, als ik het af wil pakken, moet ik dat kunnen anders heeft die hond een probleem.

Ik nog uitleggen over het opvangertje, maar het was tegen dovenmansoren. Het is nog iemand, die gelooft in het aftuigen van een hond, om te laten zien, dat jij de baas bent.

Maar goed, die man moet hier nog een aantal keren zijn, hoe zorg ik nu, dat ze niet gaat blaffen? Ik wil niet, dat hij mijn hond gaat slaan en daar zie ik hem echt voor aan. Hij 'gooide' mijn kat ook van de rugleuning van de stoel, waar hij normaal gesproken op mag zitten.
Jeetje dat je dit pikt!!!!! eruitgooien die vent er zijn meer mensen die die klus kunnen klaren toch?
pepim
Zeer actief

Re: Wat moet ik hier nu mee?

janemeen schreef: Jeetje dat je dit pikt!!!!! eruitgooien die vent er zijn meer mensen die die klus kunnen klaren toch?
Ik heb het ondertussen al opgelost en uitgelegd in mijn topic, maar je hebt helemaal gelijk hoor!
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

maar goed dat alles goed ging!!!
Stomme vent ... jouw huis jouw regels jouw honden
afblijven dus! :mrgreen: :pffff: :ok:
Afbeelding
pepim
Zeer actief

minhie schreef:maar goed dat alles goed ging!!!
Stomme vent ... jouw huis jouw regels jouw honden
afblijven dus! :mrgreen: :pffff: :ok:
Ja het is ook zo iemand die een bal lekt steekt, die in zijn tuin terecht komt. Gewoon geen kinderen en geen dieren hebben en dan gaat alles goed. :wink:

Ik ben compleet genezen en ik hoop dat ik nooit meer zo dom zal zijn, kan het me bijna niet voorstellen. :N:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”