Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bibi zwanger!

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

regina schreef:ik heb telkens zoveel mogelijk dingen beantwoord vanuit me eigen standpunt, maar er zijn er die het zo zeggen alsof ik de enige ben.
en ik vind het niet fout om er geld voor te vragen, daar ik ook al dingen die ik gezegd heb moet betalen
Je wilt voor de LEUK een nestje. Mag je er voor de LEUK dan ook iets voor moeten betalen?
Wat wil je? Leuk, èn uit de onkosten komen? Ik kan je vertellen dat de meeste hobby's, die voor de leuk zijn, geld kosten hoor :19:

En dan heb ik het dus nog helemaal niet over die 80 jaar hondenleven wat jij op de wereld zet. Dat is niet voor jouw leuk, want jouw leuk is na 8 weken over, maar daar ben je wel verantwoordelijk voor.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Martijn schreef:
malinois schreef:
regina schreef:Eerst word er commentaar geleverd op mensen, je neemt een nest alleen omdat je een pup wilt, en nu neem ik geen pup ervan en dan krijg je aar weer commentaar op :19:
nee laten we maar niet verder gaan op persoonlijke vlak, want wat jij zegt doet me ook geen bal, dus das fijn dan he :mrgreen:

en word er nu wel moe van, dat dan vooral dit nestje potentiele asielbezoekers worden, jongens waar gaat dit over, dit nestje word ook zo nog beter opgevoed en verzorgd en gaan naar goed uitgezochte baasjes, als we allemaal nu eens in de toekomst konden kijken, wat was het leven dan saai
kom op zeg je bent amper een pup kwijt.... als er 10 zijn en er komen 3 onopgevoede honden terug heb jij een probleem zeg je zelf een paar pagina's terug...
Terugkomen?
Hahahaha...die neemt geen honden terug hoor. Garantie tot de deur.
overigens blijft ze er verantwoordelijk voor dus komen er kosten die voortvloeien uit erfelijke gebreken moet zij die betalen garantie of niet.... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
regina

Ongelezen bericht door regina »

Je moest eens weten wat mijn hobby al voor geld gekost heeft, heb ik met plezier betaald :wink:
maar goed, we hebben nu 27 pag vol meningen gehoord, en sommigen heb ik wat aan, anderen niks.
we kunnen nog meer pag vullen, maar uiteindelijk komen we niet echt verder, julie weten nu mijn mening en daar wou ik het nu bij laten.
jullie zijn vrij om nog meer meningen neer te zetten, denk alleen dat ik alles wel zo"n beetje beantwoord hebt, nog een fijne avond allemaal en morgen gezond weer op :ok:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

regina schreef:Je moest eens weten wat mijn hobby al voor geld gekost heeft, heb ik met plezier betaald :wink:
maar goed, we hebben nu 27 pag vol meningen gehoord, en sommigen heb ik wat aan, anderen niks.
we kunnen nog meer pag vullen, maar uiteindelijk komen we niet echt verder, julie weten nu mijn mening en daar wou ik het nu bij laten.
jullie zijn vrij om nog meer meningen neer te zetten, denk alleen dat ik alles wel zo"n beetje beantwoord hebt, nog een fijne avond allemaal en morgen gezond weer op :ok:
je hebt nu al geld nodig kun je straks wel eventuele kosten betalen? Een bevalling kan ook verkeerd gaan, heb je het verhaal van Suzanne gelezen? 1 pupje? Voor hetzelfde geld is ze Sjefke kwijt en de pup! Daarnaast wat ik eerder genoemd heb de eventuele medische kosten voorvloeiend uit erfelijke problemen? Ik hoef je financiele situatie niet te weten maar je moet er wel bij nadenken en er rekening mee houden en ik kan me niet aan het gevoel onttrekken dat je daar geen rekening mee houdt
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragverp »

Stang schreef:
tura schreef:
Stang schreef:
regina schreef: hoi, op je eerste vraag heb ik al antwoord gegeven, moet je even paar pag terugscrollen :wink:
En nee heb geen ED gedaan, kan ik alsnog wel doen maar heeft nu geen zin meer, ik lees op verschillende sites dat er ook met honden die ED2 hebben gefokt worden, nog grotere rassen zoals de bordeaux en de berner, kan er als een gek worden gerontgend maar heb er nog bijna niet 1 normaal zien lopen, en dat zijn ook honden met stamboom
ED röntgenen is niet verplicht, maar als je wel röntgent (wat de betere fokkers dus doen tegenwoordig) dan mag er niet gefokt worden met ED2. Dus bij officiële fok, en geröntgend, komt ED2 niet voor.

Je hebt mijn lijstje gezien een paar pagina's terug en daaruit blijkt wel degelijk dat het veel zin heeft om op ED te röntgenen.
Ja, de kans dat een pup ED krijgt is bij ED-vrije ouders ook nog aanwezig, maar wel een stuk kleiner zoals je uit de cijfers kan zien.

Dit zijn smoesjes en erom heen lullen Regina en je weet dat zelf ook heel erg goed volgens mij.
Dat klopt niet, je mag met ED 2 gewoon fokken.....
Je hebt inderdaad gelijk: met graad 2 mag wel gefokt worden, met graad 3 niet. Maar je bent op zich natuurlijk niet wijs als je met graad 2 gaat fokken.
Even een kleine aanvulling. Ik heb nu 2 honden waar 1 van de ouders een ED aandoening had. Niet enkel en alleen de ouder is belangrijk maar ook de nest genoten en de lijn die ervoor zit. Zoals ik al eerder schreef zou ik eerder gaan fokken met een hond met HD en/of Ed als de rest van het nest vrij zou zijn en de lijnen ervoor in orde als andersom.

Beer haar moeder heeft een duitse graad 2 in nederland zou dat beoordeeld worden als graad 3. Beer is HD en ED vrij . Het gaat allemaal iets verder als pappa en mamma en is zeker geen lichte kost. Gedegen kennis van de voorouders en de lijnen is noodzakelijk om een toevoeging te doen aan het ras.
Afbeelding
Marion.

regina schreef:we kunnen nog meer pag vullen, maar uiteindelijk komen we niet echt verder, julie weten nu mijn mening en daar wou ik het nu bij laten.
Eigenwijs ben je niet, hè?. En openstaan voor andere meningen doe je ook niet echt, geloof ik.
Ik wens je het beste. Ik hoop voor de pups dat ze een hondwaardig leven tegemoet kunnen gaan. En voor jou hoop ik dat je verstandig genoeg bent om je fouten te erkennen, en nooooooooit meer dit soort egoistische akties bewust te ondernemen.
(Samen met Tamara vraag ik me af hoe oud je bent :19: )
Marion.

Ragverp schreef:Gedegen kennis van de voorouders en de lijnen is noodzakelijk om een toevoeging te doen aan het ras.
Bij mijn ras is ED ook niet verplicht. Maar dàt de fokster 6 jaar geleden de ellebogen ook al liet röntgenen, is alleen maar een pré natuurlijk.
regina

Marion. schreef:
regina schreef:we kunnen nog meer pag vullen, maar uiteindelijk komen we niet echt verder, julie weten nu mijn mening en daar wou ik het nu bij laten.
Eigenwijs ben je niet, hè?. En openstaan voor andere meningen doe je ook niet echt, geloof ik.
Ik wens je het beste. Ik hoop voor de pups dat ze een hondwaardig leven tegemoet kunnen gaan. En voor jou hoop ik dat je verstandig genoeg bent om je fouten te erkennen, en nooooooooit meer dit soort egoistische akties bewust te ondernemen.
hier wil ik nog wel op antwoorden, ik ben 38 jaar, en dit is en blijft haar eerste nestje, ben eigenwijs ja :mrgreen: maar sta wel open hoor voor meningen en zie ook wel in waarom jullie zo fel zijn, tis niet zo dat ik overal me ogen voor sluit.
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

malinois schreef:
regina schreef:Je moest eens weten wat mijn hobby al voor geld gekost heeft, heb ik met plezier betaald :wink:
je hebt nu al geld nodig kun je straks wel eventuele kosten betalen? Een bevalling kan ook verkeerd gaan, heb je het verhaal van Suzanne gelezen? 1 pupje? Voor hetzelfde geld is ze Sjefke kwijt en de pup! Daarnaast wat ik eerder genoemd heb de eventuele medische kosten voorvloeiend uit erfelijke problemen? Ik hoef je financiele situatie niet te weten maar je moet er wel bij nadenken en er rekening mee houden en ik kan me niet aan het gevoel onttrekken dat je daar geen rekening mee houdt
Lees mijn verhaal ook nog maar eens.... 8 dode pups... keizersnee 's nachts in het weekend... meerder huisbezoeken in het weekend...
Ik wist waar ik aan begon, had al veel geld uitgegeven aan alle onderzoeken en keuringen en alles wat nodig is om GOED te fokken. Ik had het geld ook anders was ik niet aan een nest begonnen. Maar geloof me dat het heel hoog op kan lopen al die dierenartskosten.
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

regina schreef:
Marion. schreef:
hier wil ik nog wel op antwoorden, ik ben 38 jaar, en dit is en blijft haar eerste nestje, ben eigenwijs ja :mrgreen: maar sta wel open hoor voor meningen en zie ook wel in waarom jullie zo fel zijn, tis niet zo dat ik overal me ogen voor sluit.
Als je open voor meningen stond had je het wel anders aangepakt! Bah!
regina schreef: en word er nu wel moe van, dat dan vooral dit nestje potentiele asielbezoekers worden, jongens waar gaat dit over, dit nestje word ook zo nog beter opgevoed en verzorgd en gaan naar goed uitgezochte baasjes, als we allemaal nu eens in de toekomst konden kijken, wat was het leven dan saai
Ook zoiets! :N:
Laatst gewijzigd door pepim op 16 mei 2006 00:32, 1 keer totaal gewijzigd.
regina

zoveel mensen zoveel wensen zeg ik dan maar :mrgreen:
tis al laat, morgen vroeg weer op..
pepim
Zeer actief

Martijn schreef: Ruggegraatloze, ordinaire zigeuners.
Ik heb even moeite met deze uitspraak. Mijn verre voorouders zijn ooit gevlucht uit Hongarije, ook zigeuners en ik ben er ook wel eens voor uitgescholden.

Voor de rest vind ik dat je het ontzettend goed verwoord!
pepim
Zeer actief

Martijn schreef:
pepim schreef:
Martijn schreef: Ruggegraatloze, ordinaire zigeuners.
Ik heb even moeite met deze uitspraak. Mijn verre voorouders zijn ooit gevlucht uit Hongarije, ook zigeuners en ik ben er ook wel eens voor uitgescholden.

Ik bedoelde niet "zigeuners als volk" maar het oud-amsterdamse woord "segeuwner" wat echt heel erg weinig met elkaar te maken heeft. :mrgreen:
O ok, ik dacht gelijk aan kippen jatten enzo :roll: :smile:
pepim
Zeer actief

Martijn schreef:
pepim schreef:
Martijn schreef:
pepim schreef: Ik heb even moeite met deze uitspraak. Mijn verre voorouders zijn ooit gevlucht uit Hongarije, ook zigeuners en ik ben er ook wel eens voor uitgescholden.

Ik bedoelde niet "zigeuners als volk" maar het oud-amsterdamse woord "segeuwner" wat echt heel erg weinig met elkaar te maken heeft. :mrgreen:
O ok, ik dacht gelijk aan kippen jatten enzo :roll: :smile:
Hahaha..doen zigeuners dat? :smile2:
Dat zei mijn moeder toen ik klein was, ze hadden een winkel :wink:
pepim
Zeer actief

Martijn schreef:Hahaha...kippen jatten...hahaha...jezus..da's wel heel zigeunerachtig.
Mijn vader stamde daar vanaf en mijn moeder waarschuwde me ervoor, ja lekker dubbel, ik moet er nu ook heel erg om lachen hoor.Zie nu pas hoe en wat. Haar uitspraken hoor! :smile:
Mijn moeder is tenslotte wel met een zigeunermetafkomst getrouwd :smile:
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Eigenlijk weet ik dat nog niet. Het enige dat ik tot nog toe kan concluderen is dat je het blijkbaar prima vindt om pups te fokken met verhoogde gezondheidsrisico's. Klopt dat?
jullie zijn vrij om nog meer meningen neer te zetten, denk alleen dat ik alles wel zo"n beetje beantwoord hebt,
Je hebt vrijwel niets beantwoord. Of je slaat de inhoudelijke vragen over, of er komt een ontwijkend antwoord op.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
regina

jelle schreef:
Eigenlijk weet ik dat nog niet. Het enige dat ik tot nog toe kan concluderen is dat je het blijkbaar prima vindt om pups te fokken met verhoogde gezondheidsrisico's. Klopt dat?
jullie zijn vrij om nog meer meningen neer te zetten, denk alleen dat ik alles wel zo"n beetje beantwoord hebt,
Je hebt vrijwel niets beantwoord. Of je slaat de inhoudelijke vragen over, of er komt een ontwijkend antwoord op.
jullie gaan maar door op de gezondheidsrisicos, ok had ook beter ed moeten testen, maar als ik dat allemaal zo lees komt dat toch op vrije jonge leeftijd tot uiting, HD is getest, ze is door de da onderzocht, ze heeft extra entingen gekregen enz, julie vallen nu op de ed

en dat vind ik zon cliche antwoord, dat ik niets beantwoord heb, ik heb overal een antwoord op gegeven ook inhoudelijk
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Even helemaal offtopic hoor, Martijn, heb je er wel eens aan gedacht om schrijver te worden?
AfbeeldingAfbeelding
Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jacan »

kitty schreef:
malinois schreef:
Lees mijn verhaal ook nog maar eens.... 8 dode pups... keizersnee 's nachts in het weekend... meerder huisbezoeken in het weekend...
Ik wist waar ik aan begon, had al veel geld uitgegeven aan alle onderzoeken en keuringen en alles wat nodig is om GOED te fokken. Ik had het geld ook anders was ik niet aan een nest begonnen. Maar geloof me dat het heel hoog op kan lopen al die dierenartskosten.

er word zo leuk gezegd dat fokken zo leuk is wij hadden ook fokplannen alles goed gedaan hd foto's cea/pra laten onderzoeken lijnen goed uitgewerkt enz.
Ashley haar bevalling was zeer snel in een uur tijd 7 pups en gezond maar hier ging het naar 6 weken mis teef doodziek 40 graden koorts met spoed geopereerd vanwege een acute baarmoederontsteking daarna twee pups die ziek werden omdat ze moesten overgeven en daar wat van in de longetjes terecht kwam dit gebeurde in nacht en in het weekend dus de DA kosten liepen hoog op wij konden het betalen dit is 1 van de redenen dat wij niet meer fokken
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Martijn schreef:
malinois schreef:
Martijn schreef:
malinois schreef: kom op zeg je bent amper een pup kwijt.... als er 10 zijn en er komen 3 onopgevoede honden terug heb jij een probleem zeg je zelf een paar pagina's terug...
Terugkomen?
Hahahaha...die neemt geen honden terug hoor. Garantie tot de deur.
overigens blijft ze er verantwoordelijk voor dus komen er kosten die voortvloeien uit erfelijke gebreken moet zij die betalen garantie of niet.... :wink:
Nee...schat. Zo zit die handel in stamboomloze crappuppies niet in elkaar.
Die klasse honden mag voor de geboorte niets kosten, tijdens het opgroeien niet en als ze oud worden niet.
Wegwerphonden. Je weet wel. De herders in het asiel, de krakershonden, de puppies die kampers aan hun vriendin kado doen om ze vervolgens te vergeten als na 3 maanden de eerste babies zich aankondigen.

De stamboomloze rottweilerpuppies...dat slag. Daar betaalt de fokker echt de medische kosten niet van hoor. :denken: Die nemen ze niet terug..past niet in de caravan.
Ze doen niks behalve hun teef door de eerste de beste reu laten dekken en de puppies verpatsen. En als het puppy in het nepgucci tasje de deur uit gaat houdt de band fokker-pup gewoon op met bestaan.

Dit soort mensen vult de asiels en de dierenwinkeletalages. Dit soort mensen fokt de honden die op sbs6 de kinderen af hebben geslacht.
De mensen zonder enig verantwoordelijkheidsgevoel en die alle kritiek met dove oren weerstaan omdat ze maar één doel hebben..ook ten koste van een hele populatie lijdende, zielige, weggeworpen honden..en dat is geld verdienen. En dan hoeft dat niet eens veel geld te zijn want dit soort mensen verraden hun puppies voor een paar euro.
Ruggegraatloze, ordinaire zigeuners. De anus van de maatschappij fokt dit soort honden.
Menselijk pulp met het karakter van een verlept blad sla. Mensen die in hun leven helemaal nergens voor gaan dan voor het laagste wat er is: de slavenhandel zoals die op marktplaats en in de asielen plaats vindt. Zonder enig oog voor het welzijn van het dier, zonder enige scrupule.

Begin dan niet over kosten die gemaakt worden als het pupje verkocht is want dat interesseert deze dame geen malle moer. Dan heeft ze haar geld allang binnen, joh.
Dank je wel Martijn :ok:
jelle
Zeer actief

regina schreef: jullie gaan maar door op de gezondheidsrisicos,
Ja natuurlijk! Voor mij is dat ook dé belangrijkste reden waarom ik het van belang vind juist te fokken mét stamboom. Want die stamboom is een middel om van alles te weten te komen over de gezondheid van de ouderdieren. Vind jij het dan niet belangrijk dat de honden die je fokt zo gezond mogelijk zijn?
ok had ook beter ed moeten testen,
pfff nou het hoge woord is er uit hoor. En weet je wat nu mijn probleem is? Dat je dit allemaal had kunnen weten voor je er aan begon. Je wist precies waar je had moeten zijn voor alle informatie voor je hier aan begon. En ik vind het daarom dus ook een zeer slecht voorbereid nest. Volgens mij heb je vooraf te weinig informatie in durven winnen omdat je wist dat het fokken je sowieso ontraden zou worden, en daar wilde je niet aan toe hoeven geven. Dus dan maar gewoon oogkleppen op en lekker je eigen zin doen... maar dan dus wél over de rug van de pups heen.

Weet je, al die mensen die hier pleiten voor zorgvuldig fokken (met o.a. stamboom) hebben daar een gegronde reden voor. En je hebt er nooit echt de moeite voor genomen om te begrijpen wat die redenen waren.
En je bent nu weer de zoveelste die er achteraf achter komt dat het beter anders had gekund.
maar als ik dat allemaal zo lees komt dat toch op vrije jonge leeftijd tot uiting, HD is getest, ze is door de da onderzocht, ze heeft extra entingen gekregen enz, julie vallen nu op de ed
De ED is maar een voorbeeld. Ook wat de HD betreft vind ik dat je je er makkelijk vanaf hebt gemaakt (waar zijn de uitslagen van de familie van Bibi?) Je hebt niet eens echt uitgezocht of je wel of niet een MAGtest had kunnen laten doen, want dat heb je hier een paar dagen geleden nog gevraagd. Het is niet mijn ras van expertise, maar ik vermoed dat er nog wel meer erfelijke afwijkingen een rol spelen in het ras. Weet jij daar iets van? Heb je ook maar enigzins de moeite genomen je daarover te informeren van te voren?
en dat vind ik zon cliche antwoord, dat ik niets beantwoord heb, ik heb overal een antwoord op gegeven ook inhoudelijk
Dat ben ik dus niet met je eens. Ik en anderen hebben talloze vragen gesteld waarop je niet hebt gereageerd. En wat de inhoud betreft...
"Ja maar het is niet verplicht" en "ja maar er zijn er die het nog slechter doen" zijn toch geen echte antwoorden? Maar misschien hebben we dan een andere interpretatie van het woord "inhoudelijk". :roll:

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

regina schreef:
jelle schreef:
jullie gaan maar door op de gezondheidsrisicos, ok had ook beter ed moeten testen, maar als ik dat allemaal zo lees komt dat toch op vrije jonge leeftijd tot uiting, HD is getest, ze is door de da onderzocht, ze heeft extra entingen gekregen enz, julie vallen nu op de ed

Even ter verduidelijking. HD is niet getest. Er is een foto gemaakt en er is door een orthopeed naar gekeken dat is echt heel iets anders als een officiele beoordeling.

Geloof me er zijn heel wat mensen thuis gekomen van een koude kermis na dat zeer vakkundige dierenartsen en orthopeden een inschatting gemaakt hadden en later de officiele uitslag binnen kwam. er naar kijken en officieel laten beoordelen is echt iets heel anders. Om een gedegen oordeel te geven moeten er namelijk allemaal loodlijnen en andere maatlijnen op de foto getekend worden.
Afbeelding
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
Ragverp schreef:Gedegen kennis van de voorouders en de lijnen is noodzakelijk om een toevoeging te doen aan het ras.
Bij mijn ras is ED ook niet verplicht. Maar dàt de fokster 6 jaar geleden de ellebogen ook al liet röntgenen, is alleen maar een pré natuurlijk.
Juist dat is ook de reden dat ik bij de ouders van mijn honden wel gestest zijn. Beter zo als ouders die niet getest zijn waar god weet wat mee mis is.
Afbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

regina schreef:
jelle schreef:

Ik heb al een paar keer gevraagd ( en nog een paar mensen) waarom je een stamboomteef uit Duitsland gaat kopen. Daar is nog steeds geen normaal antwoord op gekomen.

Over ED die op jonge leeftijd openbaart: Het gaat daar niet om en dat weet jij ook wel. Het gaat om de erfelijkheidsgraad, dus om de kans dat de pups het krijgen. Maar je bent niet achterlijk Regina, dus hou je niet van de domme.

Je weet namelijk precies welke vragen je moet ontwijken.

Een paar van jouw uitspraken:

"dit is eenmalig" 'die goede stap zal er komen' 'de volgende wordt er een met stamboom' 'ik ben niet tegen stamboomloos fokken, maar ik ben ook niet tegen mensen die wel met stambomen fokken' 'jullie weten nu mijn mening en daar wou ik het bij laten'

Het zijn helaas geen meningen als je het over gezondheid, erfelijkheid, genetica, geld en dierenartskosten hebt. DAT ZIJN FEITEN die jij als mening afscheept want je gaat er NIET op in omdat dat je beter uitkomt.
Als jij deze discussie wilt stoppen zet je gewoon neer:

"Ik fok dit nest omdat ik geld nodig heb om een teef met stamboom te kopen uit Duitsland en de kans op twee vaders en de slechte gezondheid of rotkarakters van de pups interesseren me geen moer. "
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

regina schreef:
jelle schreef:

Dus jij denkt omdat Bibi en Diesel geen last hebben van de voorpoten dat ze geen ED hebben? :denken:
Dat zegt dus heel erg weinig hoor: ED hoeft helemaal niet tot uiting te komen voor ons, maar dat betekent niet dat ze de aandoening niet hebben. Soms gaat de hond kreupelen, soms ook niet maar dan hebben ze het wel.

En als ik dan nog het verhaal van Rob (Ragverp) lees, dat het nog weer veel ingewikkelder is dan ik zelfs wist, dan kan je nagaan hoe ingewikkeld deze hele materie is.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
regina

dit vind ik wel zo frappant, jullie denken voor mij en geven een antwoord voor mij.
kijk en dat jullie lopen te schelden is dom, je komt er geen stap verder mee, dan duurt een wandeltocht lang hoor :mrgreen:
als iemand zijn boosheid niet meer in normale bewoordingen kan beschrijven, word er al snel gevlucht in nodeloze kreten, het is niet alleen onbeheerst en onvolwassen, maar is vooral een teken dat iemand woorden tekort komt die zijn gevoelens van verontwaarding en verbazing, niet op een goede manier kunnen omschrijven.
jelle
Zeer actief

regina schreef:dit vind ik wel zo frappant, jullie denken voor mij en geven een antwoord voor mij.
kijk en dat jullie lopen te schelden is dom, je komt er geen stap verder mee, dan duurt een wandeltocht lang hoor :mrgreen:
als iemand zijn boosheid niet meer in normale bewoordingen kan beschrijven, word er al snel gevlucht in nodeloze kreten, het is niet alleen onbeheerst en onvolwassen, maar is vooral een teken dat iemand woorden tekort komt die zijn gevoelens van verontwaarding en verbazing, niet op een goede manier kunnen omschrijven.
Wat bedoel je nu precies?

Afbeelding

little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

regina schreef:dit vind ik wel zo frappant, jullie denken voor mij en geven een antwoord voor mij.
nee jij bent volwassen bezig met je teef :roll:
dus laat die opmerking maar lekker achterwegen.

en ja de 1 vertaald t wat groffer dan een anders. er zijn er zat die minder grof zijn. meer dan de groffe.
wel makkelijk om die eruit te pakken.

maargoed. jij wilt maar niet snappen dat gezondheid nu eenmaal erg belangrijks is. t interesserd je gewoon geen ene hol.
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

jelle schreef:
je kunt beter vragen wie :mrgreen:
regina

little-wolf schreef:
jelle schreef:
je kunt beter vragen wie :mrgreen:
:19: dat zijn er meerdere hoor :wink: en dit geld niet voor de degene die er ook niet mee eens, maar dit wel normaal kunnen verwoorden
Gesloten

Terug naar “Fokken van honden”