regina schreef:
jullie gaan maar door op de gezondheidsrisicos,
Ja natuurlijk! Voor mij is dat ook dé belangrijkste reden waarom ik het van belang vind juist te fokken mét stamboom. Want die stamboom is een middel om van alles te weten te komen over de gezondheid van de ouderdieren. Vind jij het dan niet belangrijk dat de honden die je fokt zo gezond mogelijk zijn?
ok had ook beter ed moeten testen,
pfff nou het hoge woord is er uit hoor. En weet je wat nu mijn probleem is? Dat je dit allemaal had kunnen weten voor je er aan begon. Je wist precies waar je had moeten zijn voor alle informatie voor je hier aan begon. En ik vind het daarom dus ook een zeer slecht voorbereid nest. Volgens mij heb je vooraf te weinig informatie in durven winnen omdat je wist dat het fokken je sowieso ontraden zou worden, en daar wilde je niet aan toe hoeven geven. Dus dan maar gewoon oogkleppen op en lekker je eigen zin doen... maar dan dus wél over de rug van de pups heen.
Weet je, al die mensen die hier pleiten voor zorgvuldig fokken (met o.a. stamboom) hebben daar een gegronde reden voor. En je hebt er nooit echt de moeite voor genomen om te begrijpen wat die redenen waren.
En je bent nu weer de zoveelste die er achteraf achter komt dat het beter anders had gekund.
maar als ik dat allemaal zo lees komt dat toch op vrije jonge leeftijd tot uiting, HD is getest, ze is door de da onderzocht, ze heeft extra entingen gekregen enz, julie vallen nu op de ed
De ED is maar een voorbeeld. Ook wat de HD betreft vind ik dat je je er makkelijk vanaf hebt gemaakt (waar zijn de uitslagen van de familie van Bibi?) Je hebt niet eens echt uitgezocht of je wel of niet een MAGtest had kunnen laten doen, want dat heb je hier een paar dagen geleden nog gevraagd. Het is niet mijn ras van expertise, maar ik vermoed dat er nog wel meer erfelijke afwijkingen een rol spelen in het ras. Weet jij daar iets van? Heb je ook maar enigzins de moeite genomen je daarover te informeren van te voren?
en dat vind ik zon cliche antwoord, dat ik niets beantwoord heb, ik heb overal een antwoord op gegeven ook inhoudelijk
Dat ben ik dus niet met je eens. Ik en anderen hebben talloze vragen gesteld waarop je niet hebt gereageerd. En wat de inhoud betreft...
"Ja maar het is niet verplicht" en "ja maar er zijn er die het nog slechter doen" zijn toch geen echte antwoorden? Maar misschien hebben we dan een andere interpretatie van het woord "inhoudelijk".

Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)