Vai, ons teefje, heeft op de show in Wijchen een hele nare ervaring gehad bij de medische keuring. Een dame die zogenaamd de medische keuring uit moest voeren vondt het nodig om Vai keihard aan haar staart terug te trekken toen ik al doorliep omdat ze een stukje daarvoor al waren gekeurd. Ze deed Vai dus enorm zeer, ze gilde, en Vai heeft gegromd naar haar. Ik was woedend op de dame, hoe ze het in haar hoofd haalde om zomaar een hond aan de staart terug te trekken (we hebben het hier over 37 kilo hond). Maar goed, in Wijchen kom ik niet meer!! De dame in kwestie zal het niet meer doen na mijn uitbrander.
Maar helaas is Vai nu wat wantrouwender naar vreemde mensen toe geworden. Van de week was ik ergens, Vai was aan het knuffelen met mijn zwager en er kwam nog iemand bij voor haar ging staan, haar aankeek en ook een kus wilde (hij had ook nog een pet op). Ze begon wat waarschuwend te grommen
Bijzonder vervelend natuurlijk. Wat kan ik doen om haar weer wat meer vertrouwen te geven? Ik vraag mensen altijd om niet direct over de hond heen te gaan hangen, dat is uiteraard erg bedreigend. Eerst snuffelen, dan klein maken, hond niet aankijken en dan komt ze vanzelf wel. Maar niet iedereen lijkt dit te snappen helaas. Ze is altijd erg open en vriendelijk dus dit vondt ik bijzonder vreemd.
Groeten,
Esther